Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
Bunker mag geen halsband mee dragen vanwege medische redenen en nu heb ik wel wat tuigen liggen maar geen geschikte, voor Tank had ik een Hurrta
maar wat een onding ik denk mss is dat wat voor Bunker maar Tank is er van de week binnen een seconde uit ontsnapt en nam de benen mss dat er inmiddels andere tuigen op de markt zijn gebracht die geschikt zijn voor Bunk. Ik zoek een tuig die je het liefst niet over zijn kop hoeft aan te doen en met een goede stevige kliksluiting of liever helemaal geen kliksluiting. Hebben jullie nog ideeen?
Kliksluiting zou ik zoiezo niet gebruiken bij een evt. agressieve hond.
Mijn mecheltje van 3o kilo komt makelijk uit een K9 tuig als ze echt wil en van verschillende tuigen is tijdens het zien van haar vijand de kliksluiting gebroken en bij een zelfs al omdat er zand tussen kwam tijdens een duinwandeling.
Ik heb nu alleen nog maar MAG tuigen maar weet niet of ze bunkers maat daar ook hebben of kunnen maken?
Misschien kan je kijken bij een sleedehondenshop?? of een leren tuig met gesp evt speurtuig?
ik gebruik een ruffwear tuig, wel met klik, maar wel zeer degelijk. de klik zit volgens mij ook niet op de punten waar de grootste druk op staat. niet goed te zien, maar bij het borststuk zit geen klik. Enkel de 2 punten die je ziet, aan de andere kant zit geen sluiting
Ik heb hier wel eens honden voorbij zien komen et een furka tuig. Die worden ook op maat gemaakt geloof ik.
Tuigen voor sledehonden zijn niet geschikt, die moeten over de kop aan. Plus dat je met een koppelpunt bij de staart Niet voorkomen kunt dat je hond uitvalt of je over straat sleurt...
Jeannettebo schreef:ik gebruik een ruffwear tuig, wel met klik, maar wel zeer degelijk. de klik zit volgens mij ook niet op de punten waar de grootste druk op staat. niet goed te zien, maar bij het borststuk zit geen klik. Enkel de 2 punten die je ziet, aan de andere kant zit geen sluiting
deze gebruik ik ook naast de fiets en heb ik met een dogsurvival gebruikt... en daar heeft ie wat moeten doorstaan, zwemmen, tillen, trekken... ging uitstekend...
Lief schreef:Ik heb hier wel eens honden voorbij zien komen et een furka tuig. Die worden ook op maat gemaakt geloof ik.
Skadi heeft ook een Furka tuig. Knalroze, gevoerd met zwart polarfleece
(Die werd toen op maat gemaakt omdat ze knalroze alleen in kleine maatjes hadden. Tegenwoordig zijn ze ook groter te krijgen).
Ze denken met je mee, maken alles op maat indien nodig en de service is uitstekend!
De gesp zit op een plek waar er geen druk op komt.
jakkes wat een lelijke kitsch dingen
sorry kan je niet helpen de K9 tuigen hebben hier altijd prima voldaan.
maar als ze ontsnappen uit een hurtta tuig, doen ze dat denk ik ook uit een K9 tuig
Voor mijn honden heb ik hetzelfde tuig als wat Jeannette voor Bo heeft, ik vind het hele fijne tuigen maar het enige nadeel is wel dat ze er 1 poot doorheen moeten zetten en ik lees dat je dat liever niet hebt. *Edit: zie dat je dat niet specifiek schrijft, maar dat je niet wil dat het over de kop aangetrokken moet worden, dat is bij dit tuig ook wel het geval.
Laatst gewijzigd door LongFields op 25 dec 2011 10:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik snap idd dat ze dat liever niet heeft, maar ik denk wel dat het een betere stevigheid geeft doordat de krachten worden verdeeld over 3 punten ipv 2 of 1. Uiteraard bij het naar voren trekken dan.
Bedankt voor het mee denken allemaal die ruffwear ziet er idd wel erg goed uit. Bunker loopt nu al 2 jaar met een Powerdogs tuig met kliksluiting die ik 9 jaar geleden voor Tank heb gekocht en dat is echt een super fijn sterk ding alleen die moet je idd over zijn kop om doen en op het moment is dat even niet te doen omdat hij met die ritssluiting op zijn nek zit en het tuig moet ook wel vrij strak zitten wil hij er niet uit kunnen ontsnappen maar bij deze is dat niet zo erg als bij de Hurrta maar ik dacht ook in princiepe kan als de hechtingen eruit zijn het natuurlijk wel want als het goed is is de pijn ook veel minder/weg. Een poot optillen is geen punt Suzanne
LongFields schreef:Hahahaha, ik zie haar al lopen!
Voor mijn honden heb ik hetzelfde tuig als wat Jeannette voor Bo heeft, ik vind het hele fijne tuigen maar het enige nadeel is wel dat ze er 1 poot doorheen moeten zetten en ik lees dat je dat liever niet hebt. *Edit: zie dat je dat niet specifiek schrijft, maar dat je niet wil dat het over de kop aangetrokken moet worden, dat is bij dit tuig ook wel het geval.
Die is voor Sjefke gemaakt hoor
ik houd wel van een beetje overdone maar dit is wel heel erg haha, en ik vind leer niet zo fijn ik heb ook een leren maar ze lopen hier ook door de bagger, het strand en alles en dan is leer wel erg bewerkelijk.
maar als ze ontsnappen uit een hurtta tuig, doen ze dat denk ik ook uit een K9 tuig
Ja, die K9 heb ik ook altijd gehad maar toen had Alano een keer een smetplek op zijn rug van dat grote stuk en heb ik Hurrta's voor ze gekocht maar van de week was Tank om een paaltje gelopen en wilde ik hem eromheen terug trekken en dat ging niet dus ik liep eromheen en hij loopt weer verder en gaat hangen en flop ik trek hem zo over zijn kop eraf en daar ging die ouwe lul in volle vaart bij ons het bruggetje naar de centrum ring over dus toen heb ik maar een vanglus gemaakt met de lijn en het tuig ligt in de kast
dogwalktrail werkt ook alleen nog maar met ruffwear tuigen. Zij komen ook op plekken waar een hond absoluut niet uit zn tuig mag ontsnappen. Diva had ik in een klamm ook in een ruffwear tuig
als je daar een Y-stuk voor gebruikt dan? Lijkt me niet dat een hond er dan uit kan komen.
als je daar een Y-stuk voor gebruikt dan? Lijkt me niet dat een hond er dan uit kan komen.
precies en je kunt ook een extra sluiting krijgen voor de klik, zodat hij niet los kan.