Haar hond is aan het spelen in een losloopgebied met een andere hond en er kwam een derde hond bij. Die twee liggen elkaar niet en normaal houden beide de boel in de gaten en als de 1 ergens loopt houden beide hun hond bij zich. Nu had mijn vriendin haar niet gezien en het baasje mijn vriendin ook niet. Het werd een kort gevecht/gesnauw/gegrom van beide kanten waarbij de andere hond een wond opliep in de nek. Ontzettend rot allemaal dus ik zeg, ach om meer problemen te voorkomen betaal je gewoon die rekening als het baasje ermee komt.
En zij kwam. Mijn vriendin voelde zich heel lullig en zei ook de rekening te betalen en schrok want de vrouw begon van de slagader is op een haar na geraakt en als het niet geneest moet er een drain in. Ik probeerde haar gerust te stellen door te zeggen dat dit vaker gebeurd en zolang die ader niet geraakt was dat dit alleen dramateksten zijn om een punt te maken. Het is gewoon afwachten hoe het geneest, de andere hond is een jaar of 10 en dat werkt allemaal in zijn nadeel. Doe het netjes en hou contact, vraag hoe het gaat met de hond want het is voor baasjes altijd belangrijk dat ze merken dat een ander zich ook zorgen maakt en interesse heeft bij dit soort dingen. Gelukkig ging het goed met de hond en alles genas netjes. Tot zij vorige week een telefoontje kreeg dat er toch een drain in moest en de hond geopereerd moest worden. Ik zelf vond het een vreemd verhaal want als het eerst allemaal goed gaat in het contact erna en ineens na bijna 3 weken niet dan vraag ik mij af wat er dan gebeurd is. Waarom is dit niet eerder gezien dan als het zo slecht gaat met de hond. Maar goed, lang verhaal kort maken, het baasje eist dat de volledige kosten betaald worden en ik heb zoiets van ehm ehm haar hond kwam op jullie af terwijl ze weet dat die twee niet overweg kunnen, waar is haar eigen stukje hier in dit verhaal? Daarbij als het twee weken goed gaat en er moet ineens een operatie komen dan heeft het baasje of niet goed opgelet of de wond niet verzorgd. Ineens was zij ook niet meer te bereiken voor contact en toen er weer contact was kwamen er verhalen over de troep in huis door de hond en dat zij dat niet meer kon schoonhouden enz enz. Het leek als ik het zo hoorde alsof de vrouw vond dat dit ook de taak van mijn vriendin was om hier zorg voor te dragen en weer die 100% schadeloos stelling incl benzinekosten. Toen mijn vriendin dit melde had ik zoiets van huh wat wil die vrouw

Mijn vriendin belde net dus op en ik zei, bel de politie, meld dit wat er gebeurd is dan ben je dat in elk geval voor. Als het goed is hebben zij morgen een gesprek met de wijkagent.
Ik vind het voorstel heel schappelijk wat er gedaan is, beide liepen los, beide hadden elkaar niet gezien en beide honden klappen op elkaar. De hond van mijn vriendin is geen vechter en de ander ook niet alleen die twee samen gaat niet en beide baasjes weten dat.
Hoe zouden jullie handelen?