Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
anabolen geven
Moderator: moderatorteam
- jessica74
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): newfoundlander
berner senner - Aantal honden: 2
anabolen geven
Mijn newfoundlander is nu bijna 11 en heeft spondylose in haar rug.
De spieren worden hierdoor minder aan de achterhand maar ook bij haar rug.
Ze heeft nog geen moeite met opstaan, maar loopt wel erg traag en er zit gewoon niet veel spier meer.
Ze krijgt doils visolie en puur spondy al als ondersteuning hierdoor hoeft ze geen pijnstillers het werkt wel.
Nu wilde ik met haar gaan zwemmen in een hondenzwembad maar dat is te zwaar voor haar omdat ze er met een trap uitmoeten en haar vacht helemaal volzuigt ze kan er zelf niet uitkomen en zakt helemaal door haar achterhand.
Ze heeft al eens een kuur anabolen gehad 3 maanden elke maand een spuit, maar nu heeft ze meer nodig van de dierenarts mag het elke maand.
Het kan geen kwaad, maar het voelt zo verkeerd.
en zou je er niet bij moeten trainen wil het iets doen.
Aan de andere kant een hond die straks helemaal geen spieren meer heeft is nog erger ik sta hier echt in 2 strijd wat ik moet doen.
Wie heeft ervaring met anabolen vaak geven en op de lange termijn? Of wie weet er iets van?
De spieren worden hierdoor minder aan de achterhand maar ook bij haar rug.
Ze heeft nog geen moeite met opstaan, maar loopt wel erg traag en er zit gewoon niet veel spier meer.
Ze krijgt doils visolie en puur spondy al als ondersteuning hierdoor hoeft ze geen pijnstillers het werkt wel.
Nu wilde ik met haar gaan zwemmen in een hondenzwembad maar dat is te zwaar voor haar omdat ze er met een trap uitmoeten en haar vacht helemaal volzuigt ze kan er zelf niet uitkomen en zakt helemaal door haar achterhand.
Ze heeft al eens een kuur anabolen gehad 3 maanden elke maand een spuit, maar nu heeft ze meer nodig van de dierenarts mag het elke maand.
Het kan geen kwaad, maar het voelt zo verkeerd.
en zou je er niet bij moeten trainen wil het iets doen.
Aan de andere kant een hond die straks helemaal geen spieren meer heeft is nog erger ik sta hier echt in 2 strijd wat ik moet doen.
Wie heeft ervaring met anabolen vaak geven en op de lange termijn? Of wie weet er iets van?
Laatst gewijzigd door jessica74 op 23 dec 2011 23:53, 1 keer totaal gewijzigd.
- dagmar88
- Zeer actief
Re: anabolen geven
Als het voor haar makkelijker zou zijn, waarom niet die vacht er af?
- jessica74
- Zeer actief
daar heb je inderdaad een punt als ze dan wel kan zwemmen ik ga daar eens over nadenken.
ik kan ook nog kiezen voor hydrotherapie maar dat is best wel prijzig als je dit moet blijven doen en niet zo leuk voor de hond als zwemmen.
ze moeten lopen op een lopende band in het water in een bak die niet zo groot is dus echt leuk is het niet.
ik kan ook nog kiezen voor hydrotherapie maar dat is best wel prijzig als je dit moet blijven doen en niet zo leuk voor de hond als zwemmen.
ze moeten lopen op een lopende band in het water in een bak die niet zo groot is dus echt leuk is het niet.
- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Een newfoundlander van die leeftijd met spondylose, meid dan zou ik er nog niet over twijfelen.
Zeker niet als ze er baat bij heeft.
Mijn iersewolfshond van 8 jaar kreeg ze ook en heeft er veel aangehad. Ze had ook spondylose.
Mijn iersewolfshond van 8 jaar kreeg ze ook en heeft er veel aangehad. Ze had ook spondylose.

- jessica74
- Zeer actief
en kreeg die het ook elke maand? geen negatieve bijwerkingen? hoelang heb je dat gegeven?Rea schreef:Een newfoundlander van die leeftijd met spondylose, meid dan zou ik er nog niet over twijfelen.
ik ben wat bang voor de lever ze heeft er al eens een onsteking aan gehad. ook heeft ze een grote vetbult ik weet niet of dat gaat groeien.
- Karinkv
- Actief
- Mijn ras(sen): X wetterhoun
X friese stabij - Aantal honden: 2
Ik heb mijn hond vorig jaar ook anabolen laten inspuiten en heb er geen moment over getwijfeld toen. Nu zit ik te denken had ik toen meer moeten vragen aan de dierenarts? maar ik sta op het standpunt, je hond heeft pijn kan slecht lopen, en anabolen kunnen helpen er nog wat moois van te maken. Ik zou weer niet twijfelen geloof ik! Mijn Bauke loopt weer als een kieviet.

Karin
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Boy mn voormalige dobermann heeft ze ook gehad en zeker het laatste jaar van zn leven vrij regelmatig... ging prima voor hem echt noodzakelijk.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- dagmar88
- Zeer actief
jessica74 schreef:en kreeg die het ook elke maand? geen negatieve bijwerkingen? hoelang heb je dat gegeven?Rea schreef:Een newfoundlander van die leeftijd met spondylose, meid dan zou ik er nog niet over twijfelen.
ik ben wat bang voor de lever ze heeft er al eens een onsteking aan gehad. ook heeft ze een grote vetbult ik weet niet of dat gaat groeien.
Dus doen wat je wilt doen om het haar zo comfortabel mogelijk te maken.
Hier trouwens de geschoren newf van Muk, dan kun je je een voorstelling maken.
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... ilit=jaymz
- jessica74
- Zeer actief
dat is effe een andere hond als ze geschoren zijn wel heel makkelijk.
dinsdag ga ik nog even naar de dierenarts om de spieren te checken en alles even te overleggen, maar ik hoor het graag als er nog meer mensen zijn die anabolen hebben gegeven.
dinsdag ga ik nog even naar de dierenarts om de spieren te checken en alles even te overleggen, maar ik hoor het graag als er nog meer mensen zijn die anabolen hebben gegeven.
- tervueren milo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 newfoundlander en 1 tervuerense herder
- Aantal honden: 2
Casper krijgt nu ook regelamtig anabole,hij wordt 10 in mei.
Hij struikeld regelmatig en gaat dan plat op zijn bakkes,nu loopt hij weer veel beter en valt ook eigenlijk bijna niet meer.
Hij krijgt het zo om de 6 à weken
Hij struikeld regelmatig en gaat dan plat op zijn bakkes,nu loopt hij weer veel beter en valt ook eigenlijk bijna niet meer.
Hij krijgt het zo om de 6 à weken
Casper 29-05-2002 - † 09-03-2012
-
empyree
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Gezien de leeftijd zou ik geen moment twijfelen als ze daardoor beter uit de voeten kan!
Eigenlijk zit ze al bovengemiddeld qua leeftijd van de meeste newfies en ik zou denken dat haar kwalititeit van leven op dit moment belangrijker is dan eventueel effecten op langere termijn. Als ze nou pas een jaar of 3 was zou ik misschien ook eerst willen weten wat de effecten zouden kunnen zijn op latere leeftijd maar dat lijkt me nu niet aan de orde
Eigenlijk zit ze al bovengemiddeld qua leeftijd van de meeste newfies en ik zou denken dat haar kwalititeit van leven op dit moment belangrijker is dan eventueel effecten op langere termijn. Als ze nou pas een jaar of 3 was zou ik misschien ook eerst willen weten wat de effecten zouden kunnen zijn op latere leeftijd maar dat lijkt me nu niet aan de orde
Sandra

-
Bas Rouge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beauceron
- Aantal honden: 3
Bolke krijgt eens in de vier weken een injectie anabolen en ik vind dat het scheelt in mobiliteit maar vooraal eetlust. Bij een hond van deze leeftijd twijfel ik over dit soort zaken niet, hij gaat geen jaren meer mee en dat wat hem een zetje geeft net wat makkelijker en plezieriger te leven onthoud ik 'm dan ook niet.
- jessica74
- Zeer actief
Bedankt voor jullie reacties.
Morgen nog even overleg met de da en kijken hoe weinig spieren ze nog heeft en hoe haar gezondheid is.
Als hij het nodig.zinvol vind om anabolen te geven gaan we dit maar doen.
Trainen jullie niet extra maet de hond na het geven van anabolen? Ik dacht altijd dat het anders niet zoveel doet voor de spieren.
Morgen nog even overleg met de da en kijken hoe weinig spieren ze nog heeft en hoe haar gezondheid is.
Als hij het nodig.zinvol vind om anabolen te geven gaan we dit maar doen.
Trainen jullie niet extra maet de hond na het geven van anabolen? Ik dacht altijd dat het anders niet zoveel doet voor de spieren.
- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
We gaven hier de anabolen als ondersteuning vooral bij de spondylose, en de tijd dat je hond hier echt veel last van heeft is extra training toch geen optie.
Verstand op nul wat betreft de bijwerkingen en geven is mijn idee.
Wij hadden er echt goed ondersteuning bij, uit eindelijk gaat 't hele proces in de rug wel verder, daar werkt die anabolen echt niet tegen, de achterhand werd wel degelijk slapper. Op 't laatste ook slepende nagels over de straat van d'r achterpoten.
Maar ik weet eigenlijk wel zeker dat dit proces nog sneller was verlopen zonder de spuiten om de 6 weken.
Verstand op nul wat betreft de bijwerkingen en geven is mijn idee.
Wij hadden er echt goed ondersteuning bij, uit eindelijk gaat 't hele proces in de rug wel verder, daar werkt die anabolen echt niet tegen, de achterhand werd wel degelijk slapper. Op 't laatste ook slepende nagels over de straat van d'r achterpoten.
Maar ik weet eigenlijk wel zeker dat dit proces nog sneller was verlopen zonder de spuiten om de 6 weken.

- jessica74
- Zeer actief
we zijn bij de dierenarts geweest. hij vond er nog aardig lopen en de spieren waren niet als een hond van 6 maar voor haar leeftijd was er nog genoeg spierspaning.
de anabolen van 3 maanden geleden hebben dus geholpen.
nu nieuwe geven was nog niet nodig in maart weer kijken.
nou super.
de hond in beweging houden advies anderhalf uur lopen per dag in 3 of 6 keer net hoe het voor haar gaat.
de anabolen van 3 maanden geleden hebben dus geholpen.
nu nieuwe geven was nog niet nodig in maart weer kijken.
nou super.
de hond in beweging houden advies anderhalf uur lopen per dag in 3 of 6 keer net hoe het voor haar gaat.
- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
- Aantal honden: 1
Ik snap je bezordheid heel goed, maar ik zou nu ook kiezen voor het effect op de korte termijn. Zelfs als bewezen zou zijn dat er b.v. op langere termijn schadelijke gevolgen zouden zijn zou ik gezien de leeftijd en de verwachtingen (nare gedachte maar wel een realiteit) heel erg voor het "hier en nu" kiezen.
Blijft wel moeilijk he' om dit soort afwegingen te maken.
Heel veel sterkte en succes.
Blijft wel moeilijk he' om dit soort afwegingen te maken.
Heel veel sterkte en succes.