Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

U-lead

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

heavenlysaints
Zeer actief
Mijn ras(sen): St-Bernards en Engelse Bull-terrier
Contacteer:

U-lead

Ongelezen bericht door heavenlysaints »

heeft er iemand hier een U-lead?
en wat zijn je ervaringen hiermee?

http://www.hondenspul.nl/N_frame.html?h ... t_171.html

U-Lead

Werking van de U-Lead

De U-Lead is een trainingshulpmiddel. Bijna elke hond accepteert hem direct. De meeste honden stoppen direct met trekken.
Dit is het moment om meteen de hond te gaan belonen.
Trekt de hond wel dan brengt hij zichzelf uit balans, waardoor meteen de druk van de lijn valt en je dat weer kunt gaan belonen. Het belangrijkste is dat u het ziet als trainingshulpmiddel. Beloon het gewenste gedrag en negeer het ongewenste gedrag.
U wilt dat de hond netjes meeloopt aan een ontspannen lijn en dit zijn dan ook de beloningsmomenten.

Welke maat?

Er zijn verschillende maten van de U-Lead.
Om u een juiste keuze te laten maken hebben wij voor u de maten op een rijtje gezet.

Borstomtrek

0 (xs) - extra klein 40 cm tot 50 cm

1 (s) - klein 50 cm tot 65 cm

2 (s/m) - klein/midden 65 cm tot 79 cm

3 (m) - midden 65 cm tot 85 cm

4 (m) - midden(bull) 78 cm tot 90 cm

5 (l) - groot 70 cm tot 95 cm

6 (l) - groot(bull) 80 cm tot 95 cm

7 (xl) - extra groot 85 cm tot 120cm

Voorborst

18.5 cm tot 21.5 cm

24.5 cm tot 28.5 cm

25.0 cm tot 29.5 cm

29.5 cm tot 37.5 cm

30.5 cm tot 38.5 cm

35.5 cm tot 48.5 cm

35.5 cm tot 49.5cm Niet leverbaar

39.5 cm tot 57.5 cm

uleadborstomtrek.png

U meet de borstomtrek vanaf het
breedste deel van de borst van de
hond net achter de voorpoten.
Het tuig moet niet te strak zitten,
zodat het gaat snoeren.
Als bovenop een hand tussen kan
is het goed.

uleadvoorborst.png

De voorborst meet u van schouder
naar schouder.

Het om doen van de U-Lead

* Neem de U- Lead vast met het logo op de bovenkant Breng het over de hond zijn kop waarbij het stuk met de ring aan de voorkant zit.

* Klik het harnas dicht onder de buik nadat u het op maat hebt gemaakt met de schuifringen boven en onderaan het harnas.

* Pas het harnas nu ook aan op het borststuk door middel van de schuifringen

* Zorg ervoor dat het harnas aansluit maar niet snoert

* Bevestig de riem aan de ring op de borst Artikelen Anti-trektuig van Martin Gaus

Afbeelding
We got rid of the kids, the dogs were allergic.
Afbeelding
http://s93.photobucket.com/albums/l42/H ... ?start=all
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: U-lead

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik heb het een tijdje voor Bowie gebruikt... die hing zo vreselijk in de riem en kon ook zo uitvallen, ik had er gewoon een onsteking van in mijn schouder en elke keer die klappen van dat uitvallen daar werd ik zooooooooo sjago van.
Op advies van de hondenschool een U-lead geprobeert, samen met de trainer gaan wandelen zodat ik er op een goede manier mee om leerde gaan en daar heeft ze ca een klein jaartje meeglopen.. nu loopt ze al heeeel lang weer aan een gewoon tuig en het gaat prima :ok:
Belangrijk is dat je zelf niet aan de riem trekt, de U-lead met zijn werk doen en als jij gaat trekken kan dat voor blessures zorgen... en tevens blijven trainen op het naast lopen en niet trekken, het is een hulpmiddel en geen oplossing of wondermiddel.
Afbeelding
Kiran
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kiran »

Ik heb ook een U-lead gebruikt op aanraden van de gedragstherapeut Kiran viel heel erg uit naar andere honden.

Het voordeel van een U-lead is dat je veel minder snel wat kan beschadigen en ik mocht dus wel corrigeren. Kiran heeft er niks aan overgehouden. Het voordeel is dat de hond alle kracht verliest die de hond bij een gewone tuig of halsband heeft. Doordat de riem bevestigd word op de borstkast kan hij dus geen kracht meer zetten.

Overigens zou ik het wel in combinatie van een trainer doen. Die ziet net wat meer en kan je dus helpen de U-lead goed te gebruiken. Het gaat erom om de juiste moment te kiezen van belonen, waardoor de U-lead je kan helpen.
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Ik heb hem van iemand hier op het forum overgenomen, maar ushi trekt er gewoon doorheen, die heeft em dus niet meer aan, omdat ik bang ben voor blessures.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
heavenlysaints
Zeer actief
Contacteer:

oei, positief en negatief dus,
en iron is ook wel beresterk...
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Ik ben bang dat een hond van dit formaat overal door heen trekt als ie wil. Je moet echt geestelijk boven hem staan...
Afbeelding
Tanja Simba&Bella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

Ik heb ze gebruikt voor mijn bullen en ben er positief over. Het trekken ging snel over en het wandelen werd weer plezierig. Nu lopen ze al weer een hele tijd met de k9 tuigen, zonder te trekken.
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Tinker
Actief
Mijn ras(sen): Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Tinker »

Zo te zien lijkt dat erg op het halti tuigje wat ik gebruikt heb voor mijn oudste hond toen ze nog jong was : KLIK. Daar ben ik heel positief over!! Dat werkte meteen en ik kon eindelijk ontspannen met haar wandelen. Inmiddels is ze haar wilde haren kwijt en loopt ze netjes aan een gewone halsband :mrgreen:
asani
Zeer actief

Ongelezen bericht door asani »

Ik heb hem ook gebruikt voor Asani maar die trekt gewoon door hoor.
De u lead geeft een vervelend gevoel op de zenuwen die in de schouder lopen en daardoor zouden ze dan minder trekken.
Ik zou het voor jou hond met het gedrag wat hij vertoond,zonder dit negatief te bedoelen hoor,niet gebruiken.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Heb hem ook gebruikt maar het hielp niet. Na twee keer had Max door dat als hij iets scheef ging lopen, hij gewoon door kon trekken! Ik vond het borstgedeelte ook erg makkelijk afzakken ...en dat vond ik zelf niet lekker lopen.
heavenlysaints
Zeer actief
Contacteer:

ja zo te lezen is dit ook geen oplossing voor iron
en ik zal mijn geld er maar niet aan weg gooien,
thanks voor alle respons !!!
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

SuzieC1970 schreef:Heb hem ook gebruikt maar het hielp niet. Na twee keer had Max door dat als hij iets scheef ging lopen, hij gewoon door kon trekken! Ik vond het borstgedeelte ook erg makkelijk afzakken ...en dat vond ik zelf niet lekker lopen.
Wat dat betreft kan je beter de halti harness nemen. Die wordt ook aan de halsband bevestigd, waardoor deze beter op zijn plaats blijft zitten.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Tinker
Actief
Mijn ras(sen): Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Tinker »

Sita schreef:
SuzieC1970 schreef:Heb hem ook gebruikt maar het hielp niet. Na twee keer had Max door dat als hij iets scheef ging lopen, hij gewoon door kon trekken! Ik vond het borstgedeelte ook erg makkelijk afzakken ...en dat vond ik zelf niet lekker lopen.
Wat dat betreft kan je beter de halti harness nemen. Die wordt ook aan de halsband bevestigd, waardoor deze beter op zijn plaats blijft zitten.
Inderdaad, ik bevestigde hem ook aan de halsband.
bellabeest
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door bellabeest »

Jip schreef:Als het borstgedeelte afzakt dan denk ik dat hij te groot is of te los zit....hier zakt niks af in ieder geval..... :wink:
hier zakt hij ook niet af
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Met Kay begonnen met de u-lead. Ondanks dat Kay er aanvankelijk ook doorheen trok, was de kacht beduidend minder en kon ik hem beter trainen met de u-lead. Daarna nog verschillende honden er mee begeleid en ik ben nog steeds erg positief over het tuig. Ik vind het juist afstellen overigens wel even veel werk. Als een tuig volledig niet werkt en of afzakt, zit hij denk ik eerder gezegd niet goed, dan dat hij niet werkt. Ik kan heel erg verschil voelen als ik hem iets hoger of lager heb zitten.
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Ik heb een tijdje de U-lead gebruikt toen ik fietste met Rhodin. Ik had een paar keer gehad dat er loslopende reuen achter ons aan kwamen die Rhodin wilden grijpen. Nu was Rhodin daar ook niet van gediend en ik wilde niet dat hij mij van de fiets af trok in zo'n situatie. Toen heb ik een U-lead gekocht. Ik was er wel tevreden over, maar heb hem eigenlijk amper gebruikt. Nadat hij gecastreerd was heb ik geen problemen meer gehad met reuen die achter hem aankwamen. Ook luistert hij tegenwoordig goed genoeg. Hij kan in principe altijd los mee naast de fiets. (Ware het niet dat je een dikke boete krijgt als de politie je snapt met een loslopende hond op een plek waar het niet mag. :( )
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
Heidewachtel
Actief
Mijn ras(sen): Heidewachtels

Ongelezen bericht door Heidewachtel »

Ik gebruik hem ook voor Lune en ben er erg tevreden over, als ze een konijntje ziet rennen trekt ze evengoed wel, maar stukken minder dan aan een gewone halsband of tuig. Ik gebruik hem overigens alleen bij lange wandelingen waar ze niet los mogen.
Groetjes Judith
Afbeelding
HaddockandFriends
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mopshond Haddock en Poolse schone Suki.
Contacteer:

Ongelezen bericht door HaddockandFriends »

Ik zit er ook aan te denken om er 1 voor Haddock te kopen. Ik krijg het trekken er niet uit, vast wel met super veel training maar ik loop 99% van de tijd met 3 honden, en dan is concentreren op 1 hond zo lastig.
Het zou een fijn hulpmiddel zijn, dus ben ook benieuwd naar de ervaringen.
Ik weet alleen niet welke maat ik moet nemen, qua borstomvang past de S perfect, kan ik hem nog iets groter en iets kleiner verstellen. Maar zijn voorborst is 27 cm ongeveer, dan ben ik bang dat ik niet perfect heb gemeten en de S dus te strak zou zitten.
Iemand tips? Of toevallig iemand in de omgeving die een s of m heeft liggen die ik mag passen?
Tanja Simba&Bella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

Ik heb hier nog een L liggen die ik voor mn teefje heb gebruikt ( was destijds de L voor bullen). Denk dat deze echt te groot is voor een mops? Anders wil ik m best opsturen, hij ligt hier toch maar in de kast.
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
HaddockandFriends
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mopshond Haddock en Poolse schone Suki.
Contacteer:

Ongelezen bericht door HaddockandFriends »

Nee die gaat echt veelste groot zijn helaas, jammer joh. Lief voor je aanbod!!
Heidewachtel
Actief
Mijn ras(sen): Heidewachtels

Ongelezen bericht door Heidewachtel »

Maat M gebruik ik hier voor mijn Heidewachtel en die kan nog groter gesteld worden, dus ik denk dat je voor een Mops toch een S nodig hebt. Je kunt ze best een heel eind verstellen.
Groetjes Judith
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Ik heb toen met die stie gemaild, toen die van Kay niet helemaal paste. Ik zou ze dus gewoon even mailen en omruilen per post was ook helemaal geen probleem
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”