Zulk een Scandinavië-reis hebben wij in 2008 gemaakt

) met onze Schotse Collie Evy.
We reisden 3 weken rond,
vertrek thuis in Duffel ( B )
1ste overnachting in Glücksburg ( Noord-Duitsland )
2de in Vellinge ( Zuid-Zweden )
daarna een dikke 2 weken in Noorwegen van hotel tot hotel rondgereisd
onze meest noordelijke overnachting was in Molde ( iets ten zuiden van Bergen )
daarna zijn we terug zuidwaarts gereden
Het was een prachtige reis...
... alleen in de streek rond Bergen hebben we een volle week in barslecht weer gezeten met max. temperaturen op de middag van slechts 8° C. en continu stortregens en dat in eind juni.
Gelukkig was ik erop voorzien. Die week droegen we onze warmste winterjassen, dikke mutsen, winterhandschoenen en wollen ondergoed.
In zuid-noorwegen was het weer gelukkig beter.
**link verwijderd door moderator. je mag je link met een berichtje plaatsen in het algemene website topic klik hier. het is niet de bedoeling dat je overal op het forum je link gaat verspreiden.
Ik moet wel zeggen : Als je graag naar Scandinavië wil gaan en je wil zeker mooi weer hebben ( lees : temperaturen boven 30° c. ) dan moet je naar Zweden gaan. Zelfs op meer dan 250 km. boven de noordpoolcirkel ( in Zweeds Lapland was dat ) zaten wij in temperaturen ver boven de 30°.
Ondertussen zijn wij al 3 zomers gedurende 3 weken in Zweden van hotel tot hotel rondgetrokken.
En al onze beste verblijfplaatsen staan ook in mijn e-boek vanaf pagina 140.
Maar ik moet het toegeven, de natuur in Noorwegen is buitengewoon spectaculair.
Het is een schitterend land om naartoe te gaan... als je geluk hebt met het weer

De gastronomie vind ik dan weer niet veel soeps.
En de voorschriften die je met je hond(en) moet naleven zijn zeker niet onoverkomelijk.
Ga je met de boot naar Noorwegen dan kan je wel een strikte controle verwachten heeft men ons gezegd.
Echter wij gingen over land, dus via Zweden en dan is er helemaal geen controle aan de grenzen.
Vriendelijke groeten,
Anne en Evy