Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mijn vip. bulten ontdekt, UPDATE 9 januari 2012
Moderator: moderatorteam
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
Mijn vip. bulten ontdekt, UPDATE 9 januari 2012
Mijn Vip is gister samen met haar broer 10 jaar oud geworden. Vipje komt uit mijn eerste nest ( gefokt door de Jilleshoeve en mij samen) en was als pupje heel klein en heel tenger. continu de pootjes om je benen heen en ga maar door. Zij is door ons gehouden om te zien hoe ze zou opgroeien. We wilden ook geen andere mensen opzadelen met eventuele gezondheids problemen.
maar goed ook. Met 3-4 maanden een in elkaar geschoven darm, later piephakken, een zware baarmoeder infectie, een dubbele hernia, 2 x een maag kanteling. Mijn meisje wil zo graag leven dat ze er telkens weer boven opkomt.
Nu voelde ik een tijdje geleden een bult achter haar "jachtknobbel" als je het zo mag noemen. die zat los en ik besloot eigenlijk het in de gaten te houden. Zij heeft een echte kriebelhuid dus alles checken is er meestal niet bij. nu lag ze gister lekker naast me op de bank en heb ik heel voorzichtig haar liezen, buikwand en borst gechecked en ja hoor een paar bulten gevonden. Sommigen zijn volgens mij vet bulten maar anderen vertrouw ik niet. Deze week maar een afspraak maken met de dierenarts en vragen wat het voor bulten zijn. Ze gaat niet meer onder het mes, dat heeft ze al teveel mee gemaakt.
ik hoop dat het allemaal vetbulten zijn maar pfffffffffffffffffffffffffffffffff
maar goed ook. Met 3-4 maanden een in elkaar geschoven darm, later piephakken, een zware baarmoeder infectie, een dubbele hernia, 2 x een maag kanteling. Mijn meisje wil zo graag leven dat ze er telkens weer boven opkomt.
Nu voelde ik een tijdje geleden een bult achter haar "jachtknobbel" als je het zo mag noemen. die zat los en ik besloot eigenlijk het in de gaten te houden. Zij heeft een echte kriebelhuid dus alles checken is er meestal niet bij. nu lag ze gister lekker naast me op de bank en heb ik heel voorzichtig haar liezen, buikwand en borst gechecked en ja hoor een paar bulten gevonden. Sommigen zijn volgens mij vet bulten maar anderen vertrouw ik niet. Deze week maar een afspraak maken met de dierenarts en vragen wat het voor bulten zijn. Ze gaat niet meer onder het mes, dat heeft ze al teveel mee gemaakt.
ik hoop dat het allemaal vetbulten zijn maar pfffffffffffffffffffffffffffffffff
Laatst gewijzigd door Dianavdberkt op 09 jan 2012 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Re: Mijn vip. bulten ontdekt
Hoop dat het meevalt. Sterkte.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
bulten zijn nooit leuk
hopelijk zijn het idd vetbulten. Ik zal ervoor duimen!
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Hopelijk valt het mee.
Sterkte hoor!
Sterkte hoor!
-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
sterkte, bulten zijn echt k*t
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
ik hou niet van bulten en Gina heeft er ook een paar, maar dat zijn cystes en verder niet gevaarlijk of zo.
ik duim dat dat bij Vip ook zo is

ik duim dat dat bij Vip ook zo is

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Barnsley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retrievers
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
- senna03
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested
- Aantal honden: 3
Heel veel sterkte, ik duim voor je dat het niks ernstig is 
-
blondie
- Zeer actief
Hoop dat het niets ernstigs is Diana, brrr zeker als je sommige bulten niet vertrouwd

- saskia en sjaak
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klikobakkie
- NelBowie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising Golden Retriever X Appenzeller
kruising Mechelse Herder X Duitse Herder - Aantal honden: 2
Bulten zijn jakkie bah!
Ik duim voor goedaardige bulten!

Trusten Mieltjepiel, Bas en Zus, Love You....
GROET, Gea, Nelson, Bowie en Ogie!
- krullie
- Zeer actief
bulten zijn altijd vervelend.
juist omdat je je meteen zo een zorgen maakt.
ik hoop ook dat het niks is.
juist omdat je je meteen zo een zorgen maakt.
ik hoop ook dat het niks is.
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
Gets dat is niet fijn!!! Hopelijk zijn het onschuldige vetbulten of cystes!!! De duimen draaien!!
RIP Cena
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
Update. Door omstandigheden gisteren pas naar de dierenarts geweest. De bulten onder haar buik zijn 99% vetbulten. die achter haar jachtknobbel is niet helemaal gewenst. DA heeft wat weefsel weg genomen en als het goed is krijg ik vrijdag de uitslag.
haar niet optimale linker achterpoot zal niet verbeteren. als ze probeert te rennen ipv te huppelen blijft haar achterpoot achter. Volgens de da kan het behalve de hernia ook DM zijn. Wij hebben duidelijk aangegeven dit onderzoek niet te willen. Heeft geen enkel nut omdat DM niet te genezen is. Gelukkig hebben wij nooit met haar of broers of zussen gefokt. We hadden natuurlijk zelf de response van spieren al getest door haar voet op haar teentjes op de grond te zetten en te kijken of ze deze weer vanzelf goed zou neerzetten. Nee dus. dat voetje blijft staan zoals we het neerzetten. nogmaals door de DA gister gedaan en ook daar geen enkele reactie van haar spieren.
nu is het wachten tot het telefoontje van de DA. Ik hoop echt dat de bult niets voorstelt. Het meisje heeft al genoeg voor haar kiezen gehad.
haar niet optimale linker achterpoot zal niet verbeteren. als ze probeert te rennen ipv te huppelen blijft haar achterpoot achter. Volgens de da kan het behalve de hernia ook DM zijn. Wij hebben duidelijk aangegeven dit onderzoek niet te willen. Heeft geen enkel nut omdat DM niet te genezen is. Gelukkig hebben wij nooit met haar of broers of zussen gefokt. We hadden natuurlijk zelf de response van spieren al getest door haar voet op haar teentjes op de grond te zetten en te kijken of ze deze weer vanzelf goed zou neerzetten. Nee dus. dat voetje blijft staan zoals we het neerzetten. nogmaals door de DA gister gedaan en ook daar geen enkele reactie van haar spieren.
nu is het wachten tot het telefoontje van de DA. Ik hoop echt dat de bult niets voorstelt. Het meisje heeft al genoeg voor haar kiezen gehad.
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Ik vroeg me af, bij tumoren, kunnen ze dat niet inspuiten met iets waardoor het afsterft? Dan hoeft de hond niet onder narcose, ik weet niet of dat bestaat bij honden. Ik dacht bij sommige tumoren bij mensen wel. Of chemokuur, dat doen ze toch ook niet onder narcose? Misschien zijn ze wel te verwijderen onder plaatselijke verdoving? Veel sterkte in ieder geval.
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Ik duim mee voor een positieve uitslag.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- Selene
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders
Hoop dat het allemaal meevalt! Sterkte in ieder geval.
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 3
Hoop dat dat andere bultje ook gewoon een vetbult is.
Blijf duimen voor jullie en hoop dat je meisje met gemak nog veel ouder word
Blijf duimen voor jullie en hoop dat je meisje met gemak nog veel ouder word
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
Afgelopen vrijdag de uitslag per telefoon van de dierenarts ontvangen. Het is zeker geen vetbult en in het beetje cel materiaal wat hij heeft afgenomen komen wel hoorncellen naar boven maar verder helemaal niets. de dierenarts heeft geen enkel idee wat het kan zijn, wel dat het weggenomen moet worden. daarna kunnen ze kijken wat het is. De meeste bultjes onder haar buik zijn vetbultjes maar de andere bultjes geen idee.
Nu is vipje al 10 jaar oud en heeft een behoorlijke ziektegeschiedenis achter zich oa
dubbele hernia
piephakken
2 x maagkanteling
darmen die in elkaar geschoven waren
zware baarmoeder ontsteking en ga nog maar even door
wij hebben nu dan ook de beslissing genomen er niets aan te laten doen. dit omdat haar rug behoorlijjk aan het vast slaan is en bij 1 verkeerde draai of bij verkeerd optillen wordt dit alleen maar 10x zo erg.
We willen haar dit niet meer aandoen. Laat het meisje maar op haar manier oud worden. We houden haar gewoon goed in de gaten.
Nu is vipje al 10 jaar oud en heeft een behoorlijke ziektegeschiedenis achter zich oa
dubbele hernia
piephakken
2 x maagkanteling
darmen die in elkaar geschoven waren
zware baarmoeder ontsteking en ga nog maar even door
wij hebben nu dan ook de beslissing genomen er niets aan te laten doen. dit omdat haar rug behoorlijjk aan het vast slaan is en bij 1 verkeerde draai of bij verkeerd optillen wordt dit alleen maar 10x zo erg.
We willen haar dit niet meer aandoen. Laat het meisje maar op haar manier oud worden. We houden haar gewoon goed in de gaten.
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Re: Mijn vip. bulten ontdekt, UPDATE 9 januari 2012
Dat was niet het nieuws waar je op hoopte, wat vervelend. Maar aan de andere kant, ergens ook wel goed, dat het niet heel duidelijk kwaadaardig is. Heeft ze er verder last van eigenlijk? Ik snap heel goed dat jullie haar niet nog meer willen pesten met operaties, een moeilijke beslissing maar heel terecht, volgens mij. Wel triest dat ze nu weer iets heeft natuurlijk, maar ze heeft in ieder geval baasjes die veel van haar houden! Veel geluk samen de komende tijd.
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Inderdaad niet het nieuws waar je op hoopte.
Ik duim dat jullie toch nog een tijdje mogen genieten van haar
Ik duim dat jullie toch nog een tijdje mogen genieten van haar
-
blondie
- Zeer actief
niet het nieuws wat jullie wilden horen, hoop dat ze toch nog een tijdje bij jullie kan zijn zonder er al te veel last van te hebben