Ik had nog geen 3 maanden nodigMaeve schreef:Nee, ik zou het niet kunnen.
Ik denk dat ik binnen een half jaar depressief zou zijn

Moderator: moderatorteam
Ik had nog geen 3 maanden nodigMaeve schreef:Nee, ik zou het niet kunnen.
Ik kan het me helemaal voorstellennathalie schreef:Ik had nog geen 3 maanden nodigMaeve schreef:Nee, ik zou het niet kunnen.
Frederiek schreef:En ja, ik vind uitslapen heerlijk en na 't avondeten een (oh god) comfortabelejoggingbroekgecombineerdmetlelijketruipluswalgelijkesloffen aantrekken ook, maar dat weegt zo ontzettend níet op tegen de aanwezigheid van onze meneer puppemans..
Dan ben ik heel snel uitgedacht en op weg naar jouw erf om daar een willekeurige hond vanaf te plukkenInge O schreef:denken aan hoeveel leuker het was met hondTamara. schreef:Ik moet er niet aan dénkenWat moet ik met al die tijd die ik overhoud
![]()
.
Nou gelukkig, ik ben dus niet de enige. Begon al danig aan mijzelf te twijfelen als "hondenliefhebber".Suuz! schreef:Ik zou wel degelijk zonder honden kunnen leven. Soms denk ik wel eens 'waarom ben ik zo absurd gek op die beesten, het zou ook best prettig zijn zonder'.
Het altijd rekening houden met de honden vergt soms best wel wat vind ik.
Niet absurd lang ergens blijven hangen omdat het gezellig is, of ineens spontaan ergens blijven slapen.
Of toch maar apart van elkaar ergens op visite gaan, omdat het zover rijden is, en we ons niet willen haasten. Noem het op. Allemaal niet erg, maar soms denk ik wel 'zou best fijn zijn als dat niet hoeft'.
Maar anderzijds krijg je er zoveel voor terug. Ik vind het heerlijk om met de honden bezig te zijn.
Lekker met ze te knuffelen, ze in het bos hun ding te zien doen. Noem het op. Ik geniet van ze, en zou ook absoluut niet zonder ze willen. Maar ik kan me best een leven zonder voorstellen.
Niet meer elke dag stofzuigen / stoffen zou ook best een pré zijn.... maar ik heb het wel voor ze over.
Wie weet, over een x aantal jaren besluiten we wel dat er geen hond meer komt. Maar misschien blijft er ook altijd wel een hond lopen hier. Of 5Tis maar net hoe ons leven dan is.