Boutje schreef:ranetje schreef:Ja valium wordt gebruikt om aanvallen te couperen.
Maar je moet wel goed naar je hond blijven kijken.
Reageert hij slecht op valium dan is het de vraag of je dat moet geven.
Heeft hij al medicatie dan kan je tijdelijk de medicatie verhogen en daarna in een paar dagen weer afbouwen tot de normale dosering.
Als je vragen hebt kan je je ook aanmelden bij het forum dat bij die website hoort

Ik hoop het nooit meer nodig te hebben en ik hoop echt dat ze geen epilepsie heeft maar dat dit een eenmalige reactie was.
Komt epilepsie meer voor bij honden met een MDR1-gen defect?
Geen idee of dat ooit onderzocht is
Bij een echte epilepsie aanval is de hond toch niet meer bewust? Ze is de ganse tijd min of meer blijven reageren op me dus dan is het toch geen echte epilepsie, of wel?
Zo ja ga ik toch dat forum eens uitpluizen.
edit: ze reageerde wel op de valium in de zin dat de stijfheid en spiertrekkingen verminderden, maar ze bleef "raar", moeilijk te zeggen of dit nu door de aanval of door de valium kwam
Doorgaans zijn ze bij een aanval niet meer bewust van wat er gebeurt..
Of het primaire epilepsie is of niet is bijna nooit met zekerheid te zeggen.
Je kunt alleen door een heel uitgebreid bloedonderzoek en neurologisch onderzoek proberen te achterhalen of er een onderliggende oorzaak is (secundaire epilepsie).
Kan je niets vinden dan is dat nog steeds geen vast en zekere diagnose voor primaire epilepsie.
Je gaat het over het algemeen dan wel als zodanig behandelen, met medicatie als de hond clustert of vaker dan eens per maand een aanval heeft.
Honden worden trouwens zelden of nooit volledig aanvalsvrij met medicatie.
Dat "raar" doen kan na een aanval altijd gebeuren.
Bij de ene hond is dat meer en langer dan bij de andere.
En er zijn honden die na een aanval weer meteen helemaal in orde lijken te zijn, alleen wat moe.