Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe leef je, zonder hond? Kun je leven zonder?
Moderator: moderatorteam
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Re: Hoe leef je, zonder hond? Kun je leven zonder?
Ik kocht mijn eerste hond toen ik 18 was dus de vrijheid zonder hond (her)ken ik helemaal niet. Mocht mijn gezondheid slecht worden dan zal ik minder energieke honden nemen dan ik nu heb, maar geen hond? Nee dat niet.
- NelBowie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising Golden Retriever X Appenzeller
kruising Mechelse Herder X Duitse Herder - Aantal honden: 2
Mijn ouders hebben altijd honden gehad, toen ik héél klein was liep er een poedeltje, Pollie, daarna tot tegen m'n 18de ongeveer, twee Duitse Herders, Zorba en Gento, en ik ben dus niet anders gewend dan honden om me heen te hebben. Toen ik het ouderlijk huis verliet was dat eerst ff wennen... ik had ipv honden namelijk twee jonge katten van m'n tante meegekregen als gezelschap. Dat wende wel snel
het zijn er uiteindelijk 5 geworden (tussendoor een paar weggelopen, overleden, etc., affin, lang verhaal,
) en uiteindelijk weer op 5 teruggekomen. Maar ik wilde eigenlijk altijd graag een hond, het bloed kruipt....
en toen woonde ik in Zeeland naast een fokster en deed een mooie gelegenheid zich voor
en zodoende kwam Millèn bij mij, m'n mooie, lieve Mieltje, m'n eerste liefde
Ze is echt de liefde van m'n leven geweest, klinkt misschien wel stom...maar tis gewoon zo
Ik heb zó van haar gehouden, en nóg, dat het gewoon zeer doet. We hebben best veel ellende gehad, Millèn had de laatste 4 à 5 jaar kanker, baarmoeder moest er uit, melklier-tumoren, ze is diverse malen geopereerd
en als klap op de vuurpijl kreeg ze na één van de laatste operaties een slokdarm-verlamming waardoor ze alleen nog maar héél vloeibaar kon eten, dat was voor haar al een drama, maar ze droeg het met gratie, maar ook voor mij was het psychisch best zwaar...het niet meer zomaar een koekje kunnen geven etc...en het gevoel dat ze dat dan niet snapt
nou ja...anyway, dat hebben we natuurlijk alternatief wel opgelost. Na de laatste operatie kwam er een complicatie bij en viel haar achterhand compleet uit, en toen was het voor mij afgelopen...en heb ik de knoop voor ons doorgehakt. Was héél zwaar, maar daar wilde ik haar niet óók nog mee opzadelen
. Dus ze is op 1 april 2008 op 10 jarige leeftijd ingeslapen. En toen wilde ik geen hond meer voordat het verdriet een beetje over was. Maar toen kwam ik mezelf wel tegen zeg! Verschrikkelijk vond ik het...geen hondenkop meer op je schoot, geen lebber meer in je gezicht, niet die lieve, trouwe ogen meer, geen hond die op je wacht na de boodschappen, geen wandelingen, geen geblaf meer als de bel gaat. Nog zoveel meer. En ik realiseerde me dat dat missen toch niet over gaat....da's nog steeds niet over... . Ik heb wel gewacht tot ik de huilbuien onder controle had
en daarna ben ik op zoek gegaan naar een 'nieuwe' liefde , en nu is Nelson er, Millèn zal er altijd blijven voor mij, haar foto's hangen hier op prominente plaatsen, en ik wens haar elke nacht welterusten maar...life goes on...en Nellebel is ook heel lief
en nu is Bowie er ook nog bij gekomen
Tis een beetje druk af en toe, maar verder toch niks te doen
Dusss...moraal van dit verhaal; Ik kan niet meer zonder hond! Ik zou niet meer willen, nooit meer! Doggies Forever 

Trusten Mieltjepiel, Bas en Zus, Love You....
GROET, Gea, Nelson, Bowie en Ogie!
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Ach zo.Inge O schreef:sietske beslist blijkbaar voor ons dat we wel erge dramaqueenen zijn als we vinden dat we niet zonder hond willen leven.Rami schreef:Ik begrijp 'm niet eens in dit verband. Maar goed, dat ligt ongetwijfeld aan mij.Inge O schreef:dit soort zinnen vind ik uitermate emotieloos en zelfs respectloos.Sietske schreef: maar goed, je kunt overal een drama van maken als je dat wilt.
zij gaat dus blijkbaar ook over andermans keuzes.
Nou ja, we zijn dan ook wel typische dramaqueens Inge, geef toe! En Tekkel ook en Nanna en Marian.

-
- Zeer actief
tja de waarheid mag gezegd worden he

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Want dat zijn de enige die zeggen dat ze niet zonder honden willen levenRami schreef: Nou ja, we zijn dan ook wel typische dramaqueens Inge, geef toe! En Tekkel ook en Nanna en Marian.

- Rami
- Zeer actief
Ja, jij ook!Nanna schreef:Rami schreef: Nou ja, we zijn dan ook wel typische dramaqueens Inge, geef toe! En Tekkel ook en Nanna en Marian.Zeg!

- Rami
- Zeer actief
Oh sorry! 't Is juist goed bedoeld. Ik ken jou niet zo goed. Noemde alleen maar een paar mensen die ik een beetje 'ken'.Valerie schreef:Want dat zijn de enige die zeggen dat ze niet zonder honden willen levenRami schreef: Nou ja, we zijn dan ook wel typische dramaqueens Inge, geef toe! En Tekkel ook en Nanna en Marian.Ik vind namen opnoemen altijd zo raar. Vooral omdat de helft standaard vergeten wordt.
(edit: taalfout)
Laatst gewijzigd door Rami op 17 dec 2011 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik kan vast wel zonder honden maar ik wil het niet.
Vind er niks aan.
We hebben dus op voorhand al besloten wat er lekker mee kan in het mandje van een rollator, en ook getest en aangeschaft (die hond, niet die rollator). Je kan maar beter voorbereid zijn.
Ook al is het een feit dat alles enorm schoon blijft zonder.
Maar ach, je krijgt weerstand van die bende
Vind er niks aan.
We hebben dus op voorhand al besloten wat er lekker mee kan in het mandje van een rollator, en ook getest en aangeschaft (die hond, niet die rollator). Je kan maar beter voorbereid zijn.

Ook al is het een feit dat alles enorm schoon blijft zonder.
Maar ach, je krijgt weerstand van die bende

-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel
Ik kan me het leven zonder hond echt niet voorstellen, ik weet zeker dat ik er tot aan mijn dood een heb. Wat ik wel aan het doen ben is het aantal honden terugbrengen naar 1 hond.
En dat vind ik al een hele opgave, ik heb geen groep honden meer om me heen, nu nog 2 waarvan 1 het niet al te lang meer zal maken.
Dat ik terug ga naar 1 hond heeft met mijn omstandigeheden te maken. Maar dat vind ik dus al heel moeilijk, dus zonder hond, echt niet.
En dat vind ik al een hele opgave, ik heb geen groep honden meer om me heen, nu nog 2 waarvan 1 het niet al te lang meer zal maken.
Dat ik terug ga naar 1 hond heeft met mijn omstandigeheden te maken. Maar dat vind ik dus al heel moeilijk, dus zonder hond, echt niet.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Nee ik zal altijd een hond om mij heen willen hebben. Misschien als ik oud ben geen actief ras meer zoals de Husky maar er zijn genoeg andere rassen die een huisje zoeken. Ik vind het zalig samen ergens heen te gaan, om te kroelen, samen op de bank en vooral om tegen te kletsen.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Ik kan me een leven zonder hond(en) absoluut niet voorstellen. Als het zou moeten omdat het lichamelijk écht, maar dan ook écht niet meer gaat... tja, dan moet het maar. Maar het liefst zal ik heel m'n verdere leven omringt zijn door honden.
Al moet ik zeggen dat ik katten ook héél erg ben gaan waarderen, dus dat zou eventueel wel een optie zijn. Zullen hier waarschijnlijk ook altijd wel katten rond blijven lopen, zo leuk vinden we die ook wel.
Maar het liefst ook altijd een hond, of meer.
Al moet ik zeggen dat ik katten ook héél erg ben gaan waarderen, dus dat zou eventueel wel een optie zijn. Zullen hier waarschijnlijk ook altijd wel katten rond blijven lopen, zo leuk vinden we die ook wel.
Maar het liefst ook altijd een hond, of meer.
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Ik kan best zonder hond leven, maar ik vind het een stuk minder gezellig. Ik ben veel alleen thuis en met een hond is er altijd iets om je heen waar je voor moet zorgen, en dat vind ik een prettig idee.
Daarbij ben ik nogal lui aangelegd, en ik zie me nou niet in mijn uppie een stuk gaan wandelen of naar het bos gaan.
Dus voor mijn broodnodige beweging heb ik ook een hond nodig.
Mocht de tijd komen dat het niet meer mogelijk is om voor een hond te zorgen, dan neem ik een kat.
Er zullen in ieder geval altijd dieren in mijn leven zijn.
Daarbij ben ik nogal lui aangelegd, en ik zie me nou niet in mijn uppie een stuk gaan wandelen of naar het bos gaan.
Dus voor mijn broodnodige beweging heb ik ook een hond nodig.
Mocht de tijd komen dat het niet meer mogelijk is om voor een hond te zorgen, dan neem ik een kat.
Er zullen in ieder geval altijd dieren in mijn leven zijn.
- Renee1966
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel - Aantal honden: 2
Ik zal altijd een hond hebben.
- Rami
- Zeer actief
Ja, dat snap ik wel, dat er redenen (kunnen) zijn. Maar dat neemt nog steeds niet weg dat ik niet wil leven zonder honden. In mijn eigen leven kunnen er ook best ontwikkelingen komen die het heel lastig maken. Maar goed, dat soort dingen spelen nu ook al en daar heb ik - gelukkig - een mouw aan weten te passen. Dat is wat ik dus eigenlijk bedoel.basil schreef:Nou ja, ik kan je wel een paar redenen noemenRami schreef:En waarom zou je iets wat het leven fijn maakt uit je leven bannen?![]()
Ik had ook nooit gedacht ooit geen hond(en) te hebben, maar het zal toch helaas voorlopig zeker zo zijn. En nee, dat vind ik niet leuk. Maar je gaat er ook niet dood aan gelukkig, je blijft echt wel ademen.

- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Alles kan, maar ik wil het niet.
De eerste paar jaar van mijn leven, waar ik overigens niks meer van weet
, hadden we duitse herders thuis. 2 mishandelde die later zijn ingeslapen, omdat ze te getraumatiseerd waren. Toen kwam candy. Ik kan me daarvan nog wel herinneren dat we haar op gingen halen. Zij stierf toen ik een jaar of 12 was. Dat was eind juni volgens mij, en op 1 oktober kwam bowie bij ons in huis. In die tussenliggende periode ben ik ontzettend ziek geweest en depressief. Puur het gemis van een hond. Dat was de reden dat ik bowie kreeg, op advies van de huisarts. Ben mijn moeder nog elke dag dankbaar dat ik hem heb gekregen toen, mijn alles, mijn once in a lifetime hond! Die paar maanden zijn de enige hondvrije maanden in mijn leven geweest.
Pasha hebben wipe toen erbij genomen en later ook nog diezel en zaba. Bowie en pasha zijn met mij mee gegaan toen marc en ik samen gingen wonen. Ik weet dus niet hoe het is zonder honden.
Sommige mensen zeggen dat ik te jong al te veel verantwoordelijkheidsgevoel heb voor de honden, dat ik niet "jong" kan zijn. Ik mis er niks aan. De hondjes verrijken mijn leven. Als het zou moeten kan ik zonder, maar liever niet. Zou er niks meer aan vinden dan
De eerste paar jaar van mijn leven, waar ik overigens niks meer van weet

Pasha hebben wipe toen erbij genomen en later ook nog diezel en zaba. Bowie en pasha zijn met mij mee gegaan toen marc en ik samen gingen wonen. Ik weet dus niet hoe het is zonder honden.
Sommige mensen zeggen dat ik te jong al te veel verantwoordelijkheidsgevoel heb voor de honden, dat ik niet "jong" kan zijn. Ik mis er niks aan. De hondjes verrijken mijn leven. Als het zou moeten kan ik zonder, maar liever niet. Zou er niks meer aan vinden dan

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
Dit is gewoon ook een prima standpunt.Inge O schreef:ik weet van mezelf dat ik het gewoonweg niet wil

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun
- Contacteer:
Niet zonder kunnen, is het dan geen obsessie?

Stelletje geobsedeerden: Nanna, Irmelin, Inge, etc.

- Rami
- Zeer actief
Ja, het is een verslaving.V. ´t Brabantse Bont schreef:Niet zonder kunnen, is het dan geen obsessie?![]()
![]()

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Maar gelukkig wel een van de weinige gezondeRami schreef: Ja, het is een verslaving.![]()

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
V. ´t Brabantse Bont schreef:Niet zonder kunnen, is het dan geen obsessie?![]()
![]()

Wat je zegt ben je zelfffff 

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik zou jou weleens zonder honden willen meemakenbouvierpoedel schreef:V. ´t Brabantse Bont schreef:Niet zonder kunnen, is het dan geen obsessie?![]()
![]()
Stelletje geobsedeerden: Nanna, Irmelin, Inge, etc.![]()
![]()

Kijken hoe lang je dat vol houdt

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun
- Contacteer:
marian* schreef:Ik zou jou weleens zonder honden willen meemakenbouvierpoedel schreef:V. ´t Brabantse Bont schreef:Niet zonder kunnen, is het dan geen obsessie?![]()
![]()
![]()
![]()

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Oh misschien neem ik dan wel heel snel een hond dat weet ik dus nu niet.marian* schreef:Ik zou jou weleens zonder honden willen meemakenbouvierpoedel schreef:V. ´t Brabantse Bont schreef:Niet zonder kunnen, is het dan geen obsessie?![]()
![]()
![]()
![]()
Maar ik vind heel wat andere dingen ook heel leuk bv reizen en mijn vrienden bezoeken die overal over de wereld wonen.
Ik zou niet gelijk dood gaan of niet meer willen/kunnen leven .
Er zijn maar 2 hele korte periodes in mijn leven geweest zonder honden ,dus een bepaalde vrijheid in doen en laten zou ik ook wel lekker vinden of een schoon huis .

Poetsen is nu niet echt mijn hobby maar is wel noodzaak met 10 honden en het is nooit lang schoon.

Wat je zegt ben je zelfffff 

- Rami
- Zeer actief
Oh, maar ik vind ook heel veel andere dingen leuk. Met 'maar' twee honden is dat ook allemaal best te regelen. Het is wel anders, kan ik me voorstellen, als je een huis vol honden hebt. Hoewel dat natuurlijk ook wel weer zo z'n charme heeft.bouvierpoedel schreef:Oh misschien neem ik dan wel heel snel een hond dat weet ik dus nu niet.marian* schreef:Ik zou jou weleens zonder honden willen meemakenbouvierpoedel schreef:V. ´t Brabantse Bont schreef:Niet zonder kunnen, is het dan geen obsessie?![]()
![]()
![]()
![]()
Maar ik vind heel wat andere dingen ook heel leuk bv reizen en mijn vrienden bezoeken die overal over de wereld wonen.
Ik zou niet gelijk dood gaan of niet meer willen/kunnen leven .
Er zijn maar 2 hele korte periodes in mijn leven geweest zonder honden ,dus een bepaalde vrijheid in doen en laten zou ik ook wel lekker vinden of een schoon huis .![]()
Poetsen is nu niet echt mijn hobby maar is wel noodzaak met 10 honden en het is nooit lang schoon..

En met maar twee honden valt het schoonmaken ook wel mee. Tenminste, ik vind altijd wel een een kwartiertje om te stofzuigen en de hulp kan heel goed dweilen!

- S@nne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nygel, Jago, Raika & Dana
Working Kelpie, Lancashire Heeler & BC. - Locatie: Schermer
Ik heb een aantal jaar zonder hond geleefd, dat is in m'n studententijd geweest. Had wel een kat, maar een hond dat paste gewoon niet op dat moment. Ook was ik nog aan 't afkicken van het opgroeien tussen tig honden van m'n ouders (en ja dat waren er meer dan 10
). In die jaren miste ik dat ook niet, en dan bedoel ik hond in de algemene zin des woords... wat ik wel miste was m 'n sheltie die overleden was.
Op een gegeven moment gaan samenwonen en begon 't toch te kriebelen, een hond... nu kan ik denk ik niet zonder, zij zijn mijn ondersteuning/revalidatie. Houden m'n lichaam op gang en in balans door met ze te sporten en wandelen. Zonder de honden zou ik dat niet volhouden denk ik. Veel te saai in m'n eentje, het zijn ook echt m'n maatjes, vind 't veel te gezellig met ze, zou er nog wel 1 bij willen (maar dat is wel de max.).

Op een gegeven moment gaan samenwonen en begon 't toch te kriebelen, een hond... nu kan ik denk ik niet zonder, zij zijn mijn ondersteuning/revalidatie. Houden m'n lichaam op gang en in balans door met ze te sporten en wandelen. Zonder de honden zou ik dat niet volhouden denk ik. Veel te saai in m'n eentje, het zijn ook echt m'n maatjes, vind 't veel te gezellig met ze, zou er nog wel 1 bij willen (maar dat is wel de max.).
De vraagstelling was, "kun je leven zonder hond".Inge O schreef:sietske beslist blijkbaar voor ons dat we wel erge dramaqueenen zijn als we vinden dat we niet zonder hond willen leven.Rami schreef:Ik begrijp 'm niet eens in dit verband. Maar goed, dat ligt ongetwijfeld aan mij.Inge O schreef:dit soort zinnen vind ik uitermate emotieloos en zelfs respectloos.Sietske schreef: maar goed, je kunt overal een drama van maken als je dat wilt.
zij gaat dus blijkbaar ook over andermans keuzes.
Elk mens kan leven zonder hond.
Dat je dat misschien niet ideaal vind of het leven dan minder leuk vindt kan ik mij van alles bij voorstellen.
Tegen de tijd dat je letterlijk zou stoppen met leven als je geen hond zou hebben, lijkt mij dan ook inderdaad drama. Er zijn echt ergere dingen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
ik leef nu zonder hond, vind er echt geen hol aan. Maar ja, eht kan echt even niet anders.
- MJ
- Zeer actief
Vind jij.Sietske schreef: Er zijn echt ergere dingen.

- Rami
- Zeer actief
Blijkbaar zijn er mensen die het wel heel erg vinden om zonder een hond/honden te moeten leven, dat blijkt toch uit wat mensen hier schrijven.Sietske schreef: Elk mens kan leven zonder hond.
Dat je dat misschien niet ideaal vind of het leven dan minder leuk vindt kan ik mij van alles bij voorstellen.
Tegen de tijd dat je letterlijk zou stoppen met leven als je geen hond zou hebben, lijkt mij dan ook inderdaad drama. Er zijn echt ergere dingen.

Ik vind het altijd heel vreemd om in algemeenheden te praten als het om dingen gaan die zo specifiek, zo persoonlijk zijn.
Net zo goed als er mensen zijn die makkelijk zonder honden kunnen leven (sterker nog, die liever helemaal geen honden zien

Laatst gewijzigd door Rami op 17 dec 2011 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Nee, ik zou het niet kunnen.
Ik denk dat ik binnen een half jaar depressief zou zijn
Ik denk dat ik binnen een half jaar depressief zou zijn