Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Virus bedreigt veestapel
Moderator: moderatorteam
- de purmerpeitjes
- Actief
- Mijn ras(sen): Shar-Pei
- Aantal honden: 2
Virus bedreigt veestapel
Ik hoor net op het journaal dat er een nieuw virus heerst onder de koeien en de schapen.
Vraag mij weleens af of dit soort virussen ook geen gevolgen heeft voor onze honden die vers vlees te eten krijgen via de BARF of NRV methode.
Ik zou ze er weer bijna brokjes van gaan geven......
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Re: Virus bedreigt veestapel
Joh, jij laat je lekker snel bang maken. Zolang ze het vlees niet massaal uit de schappen halen....
- Mekkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
- Aantal honden: 1
Volgens mij zijn het niet de boeren maar burgers in dit geval die klagenNanna schreef:Hebben de boeren weer wat te klagen? Misschien moeten ze eens stoppen met dat vee vol te proppen met antibiotica en hormonen.
Als het om het Schmallenbergvirus gaat, geeft dit tot nu toe vooral misvormde lammeren bij schapen.. En dat is precies het vee waar amper antibiotica en hormonen (wat voor hormonen heb je het eigenlijk over) gebruikt worden..
Maar wel lekker he om een doelgroep even, ongehinderd door enige kennis van zaken, met vooroordelen om de oren te slaan.
Volgens mij is het gewoon een virusje dat niet zoveel kwaad kan bij vers etende honden.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Een mismaakt lam of koe kun je toch ook gewoon eten .??Mekkie schreef:Volgens mij zijn het niet de boeren maar burgers in dit geval die klagenNanna schreef:Hebben de boeren weer wat te klagen? Misschien moeten ze eens stoppen met dat vee vol te proppen met antibiotica en hormonen.![]()
Als het om het Schmallenbergvirus gaat, geeft dit tot nu toe vooral misvormde lammeren bij schapen.. En dat is precies het vee waar amper antibiotica en hormonen (wat voor hormonen heb je het eigenlijk over) gebruikt worden..
Maar wel lekker he om een doelgroep even, ongehinderd door enige kennis van zaken, met vooroordelen om de oren te slaan.
Volgens mij is het gewoon een virusje dat niet zoveel kwaad kan bij vers etende honden.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Mekkie
- Zeer actief
Ja hoor, dat kan je volgens mij prima eten.
Al heeft een lammetje dat met een open rug en waterhoofdje geboren word weinig kans van slagen die haalt het slachthuis denk niet eens...
Als ik zie wat Fritz allemaal naar binnen werkt, zou ik me daar trouwens ook geen zorgen om maken.
Al heeft een lammetje dat met een open rug en waterhoofdje geboren word weinig kans van slagen die haalt het slachthuis denk niet eens...
Als ik zie wat Fritz allemaal naar binnen werkt, zou ik me daar trouwens ook geen zorgen om maken.

- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
Ik vind het rot voor de boeren, steeds die akelige virussen. Steeds hun bedrijf tot de grond gelijk gemaakt, om daarna weer alles opnieuw te moeten opbouwen. Bah!
RIP Cena
- Mekkie
- Zeer actief
Nou zo erg is het nog lang niet hoor gelukkig. Gelukkig krijgt niet elk virus de MKZ aanpakSannePP schreef:Ik vind het rot voor de boeren, steeds die akelige virussen. Steeds hun bedrijf tot de grond gelijk gemaakt, om daarna weer alles opnieuw te moeten opbouwen. Bah!
Het is verschrikkelijk als je een virus onder je veestapel hebt of als je beesten af moet voeren maarja.. Je weet dat als je beesten houdt dat ze ziek kunnen worden

-
Trimsalon Oudehaske
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Newfoundlander in het bijzonder, verder alle rassen hebben iets wat leuk is:D
- Contacteer:
Hehe eindelijk een die wel snapt wat boeren is:D
- Meike
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee rasloze hondjes
- Aantal honden: 2
Los van de vraag of het schadelijk zou zijn voor onze honden: zouden die dieren met virus goedgekeurd worden voor consumptie? (ik heb het nieuws niet meegekregen)
-
Trimsalon Oudehaske
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Newfoundlander in het bijzonder, verder alle rassen hebben iets wat leuk is:D
- Contacteer:
Meike schreef:Los van de vraag of het schadelijk zou zijn voor onze honden: zouden die dieren met virus goedgekeurd worden voor consumptie? (ik heb het nieuws niet meegekregen)
Voor zover ik weet krijgen deze dieren zoveel keuringen dat 'verkeerd' vlees niet in de schappen komen. Dieren met problemen worden zogenaamd afgekeurd.