eigenlijk ben jij wel heel slim !!!!!!!!!!!!!!!!!chrico schreef:De schoenmaker, die maakt alles op maat voor je en zo blijft het betaalbaar. Zelf de band meenemen die je wil gebruiken om te vervangen en hij doet de restheavenlysaints schreef:chrico schreef:Als het alleen om de laatste band gaat die hij om zijn hals heeft dan kan je dat bandje vervanger door een grotere.
heb bandje van neus naar hoofd is ook te klein
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Muilkorf Molosser:met foto op pagina 3
Moderator: moderatorteam
-
heavenlysaints
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): St-Bernards en Engelse Bull-terrier
- Contacteer:
Re: Muilkorf Molosser
We got rid of the kids, the dogs were allergic.

http://s93.photobucket.com/albums/l42/H ... ?start=all

- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Browny schreef:volgens mij kan dit bij agressie het gedrag verergeren..EstherK schreef:Met een hond van dit kaliber en met dit gedrag zou ik een teletac overwegen. Uiteraard wel onder begeleiding van een deskundige.
Verder ben ik het eens met Nanna. Niet te veel mee de tuin uit gaan.
Ik liep een keer met de heren (Mukkie hadden we toen nog niet) en toen kwam ik een kleine wat oudere vrouw tegen (50 kilo ofzo) met een enorme molosser (80 kilo?). Die hond zag de heren en ik zag aan zijn blik en houding wat hij wilde doen
-
heavenlysaints
- Zeer actief
- Contacteer:
crutz schreef:Mss voor t loslopen/rennen navragen bij een manege, kam je mss de binnenbak een paar keer per werk een uurtje huren.
ja ! dat kan ik ook doen,
ik dacht al een koeien weide te zoeken, de koeien gaan toch vlug op stal in de winter,
dan kan hij eens door rennen, dat doet hij zo graag,
en dan met muilkorf op

-
tineke
Ja die had ik voor Orson die zijn wel goed.crutz schreef:Mss hier
http://www.apport.nl/nl/category/winkel/muilkorven
En dan de onderste, die leren.
Ts zou je niet naar een zadelmaker ofzo kunnen om er een op maat van leer te kunnen laten maken?
Edit.
Heb nu het hele topic gelezen en zie dat er al oplossingen geopperd zijn
-
Muk
Weet je ook waarom Iron dit ineens doet? Voorheen kon hij volgens mij prima los wandelen.
De paardenbak of een koeienwei zijn goede alternatieven, hoewel loslopen in de natuur nog beter is. Je zou ook met heel slecht weer kunnen gaan wandelen. Dan is er toch niemand buiten met de hond. Hoewel ik ook liever met droog weer wandel, is dit misschien ook een oplossing.
Veel succes, hopelijk vind je een goede muilkorf.
De paardenbak of een koeienwei zijn goede alternatieven, hoewel loslopen in de natuur nog beter is. Je zou ook met heel slecht weer kunnen gaan wandelen. Dan is er toch niemand buiten met de hond. Hoewel ik ook liever met droog weer wandel, is dit misschien ook een oplossing.
-
heavenlysaints
- Zeer actief
- Contacteer:
ja daar moet je dan goed mee trainen met zo'n TT,EstherK schreef:Browny schreef:volgens mij kan dit bij agressie het gedrag verergeren..EstherK schreef:Met een hond van dit kaliber en met dit gedrag zou ik een teletac overwegen. Uiteraard wel onder begeleiding van een deskundige.
Ik liep een keer met de heren (Mukkie hadden we toen nog niet) en toen kwam ik een kleine wat oudere vrouw tegen (50 kilo ofzo) met een enorme molosser (80 kilo?). Die hond zag de heren en ik zag aan zijn blik en houding wat hij wilde doenen precies op het juiste moment drukte zij op een knopje. Molosser bleef poeslief staan en ik kon met de heren moeiteloos passeren.
ik denk altijd dat iron die hond ziet,
een schok krijgt,
en dan denkt dat die hond hem pijn doet?

-
heavenlysaints
- Zeer actief
- Contacteer:
ja hij heeft 5 jaar altijd los gelopen tussen andere hondenMuk schreef:Weet je ook waarom Iron dit ineens doet? Voorheen kon hij volgens mij prima los wandelen.
en als we andere hond passeerden, ging hij netjes zitten op straat,
maar de buurhond heeft hem in zijn neus gebeten,
en hij is nu zo gedraaid, en hij heeft dan verstand op nul en focus op die hond en dan is hij niet meer te houden

- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
wat een kul: ik loop door weer en wind (maakt mij & mijn hond niet uit) en dan kom ik altijd wel mensen tegen hoorMuk schreef:................hoewel loslopen in de natuur nog beter is. Je zou ook met heel slecht weer kunnen gaan wandelen. Dan is er toch niemand buiten met de hond.
met normale honden, tot nu toe
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
Muk
Dan woon ik blijkbaar in een omgeving met mensen met een zwak gestel, want met slecht weer kom ik dus niemand tegen. Zelfs niet tijdens normale hondenuitlaattijdstippen.tekkel schreef:wat een kul: ik loop door weer en wind (maakt mij & mijn hond niet uit) en dan kom ik altijd wel mensen tegen hoorMuk schreef:................hoewel loslopen in de natuur nog beter is. Je zou ook met heel slecht weer kunnen gaan wandelen. Dan is er toch niemand buiten met de hond.![]()
-
martine-tom
Ik loop ook gewoon in weer en wind, Tom is het er niet altijd mee eens maar dat is dan zijn probleem hihi.
Ik heb het zo eens gelezen, zijn jullie ook met zijn gedrag bezig of wil je hem alleen maar gaan muilkorven?
Ik zou me nog steeds doodschrikken als er zo'n kolos op me af kwam denderen, ongeacht of hij nou een korf heeft of niet...
Ik heb het zo eens gelezen, zijn jullie ook met zijn gedrag bezig of wil je hem alleen maar gaan muilkorven?
Ik zou me nog steeds doodschrikken als er zo'n kolos op me af kwam denderen, ongeacht of hij nou een korf heeft of niet...
-
S@ndr@
- Zeer actief
of Iedereen ontloopt jou, alleen weet je dat blijkbaar nog nietMuk schreef:Dan woon ik blijkbaar in een omgeving met mensen met een zwak gestel, want met slecht weer kom ik dus niemand tegen. Zelfs niet tijdens normale hondenuitlaattijdstippen.tekkel schreef:wat een kul: ik loop door weer en wind (maakt mij & mijn hond niet uit) en dan kom ik altijd wel mensen tegen hoorMuk schreef:................hoewel loslopen in de natuur nog beter is. Je zou ook met heel slecht weer kunnen gaan wandelen. Dan is er toch niemand buiten met de hond.![]()
ik kom ook weinig mensen tegen met rotweer
een Gentle leader kun je heel simpel zelf maken, heb ik ook gedaan voor Gil( om te trainen)
- dagmar88
- Zeer actief
Weinig ja, daarom loop ik (inclusief zwak gestel) graag met die kleine draak wanneer het rotweer isS@ndr@ schreef:of Iedereen ontloopt jou, alleen weet je dat blijkbaar nog nietMuk schreef: Dan woon ik blijkbaar in een omgeving met mensen met een zwak gestel, want met slecht weer kom ik dus niemand tegen. Zelfs niet tijdens normale hondenuitlaattijdstippen.![]()
ik kom ook weinig mensen tegen met rotweer![]()
een Gentle leader kun je heel simpel zelf maken, heb ik ook gedaan voor Gil( om te trainen)
Maar da's een hondje van 20 kilo en valt heel aardig te begeleiden tegenwoordig.
Je hoeft met zo'n kolos die kennelijk lak heeft aan het vrouwtje maar 1 x een andere uitlater tegen te komen
Ook met muilkorf kan die aardig wat aanrichten.
-
S@ndr@
- Zeer actief
ik weet t heb een kolos van 70 kilo, en ik weet dat die ook zonder bijten schade aan kan richten, dus met mooi weer als ik veel drukte verwacht loopt hij ( soms) aan de Gentle.
ik gok dat die kolos van hun nog wel zwaarder is
misschien kunnen ze een muilkorf ( als ze hem kunnen vinden) zo verbouwen dat de riem daar aan vastgemaakt kan worden
ik gok dat die kolos van hun nog wel zwaarder is
misschien kunnen ze een muilkorf ( als ze hem kunnen vinden) zo verbouwen dat de riem daar aan vastgemaakt kan worden
-
Muk
S@ndr@ schreef:of Iedereen ontloopt jou, alleen weet je dat blijkbaar nog nietMuk schreef: Dan woon ik blijkbaar in een omgeving met mensen met een zwak gestel, want met slecht weer kom ik dus niemand tegen. Zelfs niet tijdens normale hondenuitlaattijdstippen.![]()
Dat zal het dan zijn. Ach, heb ik tenminste alle ruimte om mij heen en kan Lobbes heerlijk loslopen. Ideaal.
Al gedraagt Lobbes zich met andere honden ook best goed, al zeg ik het zelf.
- Tinker
- Actief
- Mijn ras(sen): Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Als je het onder begeleiding van een deskundige doet niet. Ik ben er tegen dat die dingen vrij verkocht mogen worden, maar in de praktijk waar ik werk komt een Witte Herder die hem om heeft, omdat ook hij honden verscheurd. Sinds ze onder begeleiding de teletac gebruikt kan ze hem weer gewoon uitlaten en kan hij zelfs los lopen (dat zou ik nou niet doen met zo'n hond, maar goed... )Browny schreef:volgens mij kan dit bij agressie het gedrag verergeren..EstherK schreef:Met een hond van dit kaliber en met dit gedrag zou ik een teletac overwegen. Uiteraard wel onder begeleiding van een deskundige.
- Browny
- Zeer actief
- Aantal honden: 5
inderdaad, daar zit ook het gevaar dat je die dingen tegenwoordig goedkoop kan krijgen, voorheen koste ze 300,- en werden ze vooral voor jacht gebruikt. tegenwoordig kan je ze al voor 30 a 50,- krijgen.. en inderdaad dit moet echt onder begeleiding, dat er op de juiste timing gedrukt wordt en ook dit verschilt weer per hond wanneer deze timing isTinker schreef:Als je het onder begeleiding van een deskundige doet niet. Ik ben er tegen dat die dingen vrij verkocht mogen worden, maar in de praktijk waar ik werk komt een Witte Herder die hem om heeft, omdat ook hij honden verscheurd. Sinds ze onder begeleiding de teletac gebruikt kan ze hem weer gewoon uitlaten en kan hij zelfs los lopen (dat zou ik nou niet doen met zo'n hond, maar goed... )Browny schreef:volgens mij kan dit bij agressie het gedrag verergeren..EstherK schreef:Met een hond van dit kaliber en met dit gedrag zou ik een teletac overwegen. Uiteraard wel onder begeleiding van een deskundige.
dus als je dat wilt gaan doen, wat zeker een goed alternatief is dan wel echt onder goede begeleiding
want dat betekent dat je situaties opzoekt (drukkere plaatsen) waar je dit gaat toepassen en ik zou dit juist vermijden met zo'n kaliber hond.. want er zijn ook honden die niets om zo'n schok geven die kennen in zo'n situatie geen pijn omdat ze zo sterk gefocust zijn op hun doel.
ook moet hij dan altijd de TT om hebben en de baas altijd ogen van voren en achteren hebben om op de knop te drukken. en je hebt ook remotes die na zoveel minuten uitgaan om batt te besparen ofzo en dan moet je maar snel genoeg kunnen handelen

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Muilkorf Molosser
Ehm, een tt kost nog steeds minimaal 300€ hoor...Browny schreef:inderdaad, daar zit ook het gevaar dat je die dingen tegenwoordig goedkoop kan krijgen, voorheen koste ze 300,- en werden ze vooral voor jacht gebruikt. tegenwoordig kan je ze al voor 30 a 50,- krijgen.. en inderdaad dit moet echt onder begeleiding, dat er op de juiste timing gedrukt wordt en ook dit verschilt weer per hond wanneer deze timing isTinker schreef:Als je het onder begeleiding van een deskundige doet niet. Ik ben er tegen dat die dingen vrij verkocht mogen worden, maar in de praktijk waar ik werk komt een Witte Herder die hem om heeft, omdat ook hij honden verscheurd. Sinds ze onder begeleiding de teletac gebruikt kan ze hem weer gewoon uitlaten en kan hij zelfs los lopen (dat zou ik nou niet doen met zo'n hond, maar goed... )Browny schreef:volgens mij kan dit bij agressie het gedrag verergeren..EstherK schreef:Met een hond van dit kaliber en met dit gedrag zou ik een teletac overwegen. Uiteraard wel onder begeleiding van een deskundige.
Verder ben ik het eens met Nanna. Niet te veel mee de tuin uit gaan.![]()
dus als je dat wilt gaan doen, wat zeker een goed alternatief is dan wel echt onder goede begeleiding![]()
want dat betekent dat je situaties opzoekt (drukkere plaatsen) waar je dit gaat toepassen en ik zou dit juist vermijden met zo'n kaliber hond.. want er zijn ook honden die niets om zo'n schok geven die kennen in zo'n situatie geen pijn omdat ze zo sterk gefocust zijn op hun doel.
ook moet hij dan altijd de TT om hebben en de baas altijd ogen van voren en achteren hebben om op de knop te drukken. en je hebt ook remotes die na zoveel minuten uitgaan om batt te besparen ofzo en dan moet je maar snel genoeg kunnen handelen
- Browny
- Zeer actief
in VS, China en hongkong koop je dezelfde professionele band al voor tussen de 30 en 50,-crutz schreef:
Ehm, een tt kost nog steeds minimaal 300€ hoor...
waarbij je de controler kan instellen tussen level 0-100 en bij 100 krijgt de hond een flinke opdonder

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Muilkorf Molosser
Toevallig komt mijn meest recente band (standen v 1-127) uit de VS, maar de goedkoopste was daar echt nog steeds 250$...dus zo'n 200€, maar goed, zal er wel geen verstand van hebben...Browny schreef:in VS, China en hongkong koop je dezelfde professionele band al voor tussen de 30 en 50,-crutz schreef:
Ehm, een tt kost nog steeds minimaal 300€ hoor...![]()
waarbij je de controler kan instellen tussen level 0-100 en bij 100 krijgt de hond een flinke opdonder
- Browny
- Zeer actief
misschien dat jij een merk hebt en ook meer standen zo te lezen en misschien van een langere afstand kan bedienen.. maar de universele zijn daar spotgoedkoop..crutz schreef:Toevallig komt mijn meest recente band (standen v 1-127) uit de VS, maar de goedkoopste was daar echt nog steeds 250$...dus zo'n 200€, maar goed, zal er wel geen verstand van hebben...Browny schreef:in VS, China en hongkong koop je dezelfde professionele band al voor tussen de 30 en 50,-crutz schreef:
Ehm, een tt kost nog steeds minimaal 300€ hoor...![]()
om een voorbeeld te geven, en dat is dit nog de duurste..
http://www.ebay.nl/itm/4in1-Rechargeabl ... 3976wt_932

- Browny
- Zeer actief
Erg fijn dat het bij die molosser en voor het vrouwtje werktEstherK schreef:Browny schreef:volgens mij kan dit bij agressie het gedrag verergeren..EstherK schreef:Met een hond van dit kaliber en met dit gedrag zou ik een teletac overwegen. Uiteraard wel onder begeleiding van een deskundige.
Ik liep een keer met de heren (Mukkie hadden we toen nog niet) en toen kwam ik een kleine wat oudere vrouw tegen (50 kilo ofzo) met een enorme molosser (80 kilo?). Die hond zag de heren en ik zag aan zijn blik en houding wat hij wilde doenen precies op het juiste moment drukte zij op een knopje. Molosser bleef poeslief staan en ik kon met de heren moeiteloos passeren.
alleen sommige mensen weten ook niet dat de hond ''collarwise'' wordt en dus als de hond voortaan voorbijgangers negeert, denken dat het probleem opgelost is.. en als de hond vervolgens de correctie band niet meer om heeft hij weer vrolijk verder gaat verscheuren
maar met een goede training en begeleiding zal het heus een uitkomst zijn

- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Ik zou overigens nóóit mijn hond een schok geven als hij andere honden al ziet. Dat is veel te risicovol en dan krijg je echt een hond die andere honden gaat haten omdat ze een voorbode kunnen zijn van een schok. Ik zou het commando 'Hier' intrainen met een schokband. Dus dan leer je de hond te gehoorzamen, wat er ook gebeurt. Je hebt er zelfs geen andere honden voor nodig om het aan te leren.
Ik vind het overigens echt belabberd dat die banden nu voor een prikje te koop zijn via internet.
Ik had liever gewild dat ze alleen werden verkocht door professionals.
Ik vind het overigens echt belabberd dat die banden nu voor een prikje te koop zijn via internet.
-
heavenlysaints
- Zeer actief
- Contacteer:
S@ndr@ schreef:ik weet t heb een kolos van 70 kilo, en ik weet dat die ook zonder bijten schade aan kan richten, dus met mooi weer als ik veel drukte verwacht loopt hij ( soms) aan de Gentle.
ik gok dat die kolos van hun nog wel zwaarder is![]()
weeral een goed idee !!! thanks

-
heavenlysaints
- Zeer actief
- Contacteer:
ok K9 shop heeft ze in iron zijn maat,
welke zou het beste zijn?
de metalen of de lederen?
http://www.k9shop-totaal.nl/lederen-mui ... onden.html

- dagmar88
- Zeer actief
Ik zou voor metaal gaan.
Die heb ik hier en dat bevalt prima; makkelijk met schoonmaken en drinken onderweg
Die heb ik hier en dat bevalt prima; makkelijk met schoonmaken en drinken onderweg
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Ik kom juist meer mensen tegen dan met droog weer, die denken allemaal dat het rustig istekkel schreef:wat een kul: ik loop door weer en wind (maakt mij & mijn hond niet uit) en dan kom ik altijd wel mensen tegen hoorMuk schreef:................hoewel loslopen in de natuur nog beter is. Je zou ook met heel slecht weer kunnen gaan wandelen. Dan is er toch niemand buiten met de hond.![]()

- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
net als 's ochtends-vroeg: toen ik nog om 0500 uur de deur uitmoest voor m'n ochtenddiensten, kwam ik om 0400 uur ook geregeld mensen tegen, vooral met enge hondenPemba schreef:Ik kom juist meer mensen tegen dan met droog weer, die denken allemaal dat het rustig istekkel schreef:wat een kul: ik loop door weer en wind (maakt mij & mijn hond niet uit) en dan kom ik altijd wel mensen tegen hoorMuk schreef:................hoewel loslopen in de natuur nog beter is. Je zou ook met heel slecht weer kunnen gaan wandelen. Dan is er toch niemand buiten met de hond.![]()
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
heavenlysaints
- Zeer actief
- Contacteer:

K9 shop heeft ze in iron zijn maat,

-
chrico
- Zeer actief
Ik zelf heb de bovenste, de metalen. Of dat het beste is is ook afhankelijk hoe je hond reageert. De leren ben ik zelf niet tevreden over want na een aantal baggerpartijen word het leer zacht (top natuurlijk) maar heb een paar keer gehad dat ze het voor elkaar kregen hun neus klem te laten zitten tussen het leer en dat vonden zij niet fijn 
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
heavenlysaints
- Zeer actief
- Contacteer:
heb de metalen bij k9 zojuist besteld,
iron heeft enorme hang lippen en die passen beter in de metalen,
denk ik...
die vallen er een beetje door aan de zijkant,
dus daar gaat hij beter in kunnen ademen,
thanks !
vicky
iron heeft enorme hang lippen en die passen beter in de metalen,
denk ik...
die vallen er een beetje door aan de zijkant,
dus daar gaat hij beter in kunnen ademen,
thanks !
vicky