Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mijn hond in beslag genomen,wat nu... ik word niet vervolgd!
Moderator: moderatorteam
- Priscill@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
- Aantal honden: 5
Re: Mijn hond in beslag genomen..wat nu...
Succes morgen! Ik ga voor je duimen dat het goed verloopt.
Groetjes Priscilla en pootjes van Bailey, Breezer, Brandy, Bourbon en Bacardi

- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
- Aantal honden: 2
- Melissa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Am. Staff. & Chineesjes
- Aantal honden: 4
Heel veel succes en sterkte morgen! Hoop dat je morgen meer duidelijkheid hebt over hoe t nu verder zal gaan, en dat je eindelijk je hond weer terug krijgt. Wat een bizar verhaal... Nogmaals succes!

- SimoneV
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Contacteer:
Heel veel succes morgen, ik hoop dat het allemaal meevalt en je wat meer duidelijkheid krijgt.
- Echo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toy Poedel
- Aantal honden: 1
Heel veel succes morgen...uh..vandaag bedoel ik. 
Maak je niet te druk van te voren.

Maak je niet te druk van te voren.
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
Ik duim voor je, dat je heel snel je hond weer terug krijgt, of in ieder geval een stuk meer duidelijkheid. Wat een nachtmerrie.

- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Zal aan je denken vandaag en positieve gedachten sturen.

- aman.en.don
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mechelse herder, daro
border collie, skyler - Aantal honden: 2
heel erg veel succes vandaag! zal aan jullie denken en duimen voor een zeer spoedig weerzien met macho!!!!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Als dat kleine meisje weer steeds toenadering zoekt zonder dat zij begeleiding bij zich heeft vann een volwassene dan zou ik dat gaan filmen met een tijdaanduiding/datum op de ccamera.
Het recht werkt 2 kanten op namelijk en verwacht van beide partijen dat zij hun eigen verantwoordelijkheden tonen en nemen.
In dit geval van het meisje word de verantwoorddelijkheid door de ouders bij iedereen anders neergelegt behalve hunzelf door hun kind alleen de straat op te sturen.
.
.
Het recht werkt 2 kanten op namelijk en verwacht van beide partijen dat zij hun eigen verantwoordelijkheden tonen en nemen.
In dit geval van het meisje word de verantwoorddelijkheid door de ouders bij iedereen anders neergelegt behalve hunzelf door hun kind alleen de straat op te sturen.
.
.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Actief
- Mijn ras(sen): Hollandse herders
Ook van hieruit wensen we je heel veel succes vandaag.
En hopelijk mag Macho snel weer naar huis.
En hopelijk mag Macho snel weer naar huis.

Groetjes Dorien en een lebber van Rossi, Indy en Dingo.
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Heel veel sterkte, wij duimen hier ook voor jullie
- Turrie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
- Contacteer:
- majelle
- Zeer actief
duimen draaien veel succes vandaag
- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
Duimen draaien, sterkte vandaag 

Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
- macho-hayley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mechelse herders
- Contacteer:
bedankt allemaal!Zit nu al klaar maar moet nog 2 uur wachten haha...

- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Dan ben ik in ieder geval nog op tijd met mijn succes wens 

En de groeten van de mannen 

- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Alle sterkte en succeswensen vanaf deze kant !
- senna en odin
- Zeer actief
Hopelijk krijg je nu een beetje duidelijkheid over je hond.
Heel veel sterkte vandaag
Heel veel sterkte vandaag

Groetjes Belinda

- xs653
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Border Terriër
Jeetje, wat een gedoe. Heb net het verhaal gelezen. Weet je wat, kom in Lelystad wonen. Waarom? Hier doen ze niets met aangiftes, zelfs niet als een bijtincident al meerdere keren heeft plaatsgevonden met dezelfde hond. Die van mij is een keer gegrepen toen ie nog pup was en ik hoorde later dat deze hond al meerdere honden had gegrepen en de baas zelfs rekeningen moest betalen van een dierenarts. Maar verder.............niets, de hond bleef gewoon thuis. Ik ging altijd de andere kant op als ik 'm weer zag want hij liep meestal los. Vond dat wel eng want ik heb niet zo'n grote hond en lette altijd erg goed op. Overigens is die hond inmiddels overleden dus kan ik weer lekker wandelen hier. Heb je al nieuws?

Succes en sterkte morgen.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
xs653 schreef:Jeetje, wat een gedoe. Heb net het verhaal gelezen. Weet je wat, kom in Lelystad wonen. Waarom? Hier doen ze niets met aangiftes, zelfs niet als een bijtincident al meerdere keren heeft plaatsgevonden met dezelfde hond. Die van mij is een keer gegrepen toen ie nog pup was en ik hoorde later dat deze hond al meerdere honden had gegrepen en de baas zelfs rekeningen moest betalen van een dierenarts. Maar verder.............niets, de hond bleef gewoon thuis. Ik ging altijd de andere kant op als ik 'm weer zag want hij liep meestal los. Vond dat wel eng want ik heb niet zo'n grote hond en lette altijd erg goed op. Overigens is die hond inmiddels overleden dus kan ik weer lekker wandelen hier. Heb je al nieuws?
dat zijn hond-hond incidenten, das wel van een heel ander kaliber dan hond-kind....
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
En en en, niet dat ik nieuwsgierig ben (hoest) maar hoe ging het vandaag?

- macho-hayley
- Zeer actief
- Contacteer:
zoo ben net thuis :O....
Zoals ik al had gedacht zijn er een hoop onjuiste verklaringen gedaan, zo heeft de moeder verklaard dat ze vanuit de flat waar ze zat goed zicht had op haar dochter en haar voortdurend in de gaten hield, en dat ze mij niet heeft gezien maar wel mijn andere hond(hayley) los door de speeltuin zag lopen..ook heeft de vrouw die het meisje naar haar moeder bracht verklaard dat macho terwijl ik het meisje optilde om naar huis te brengen voortdurend aan het grommen was.Meerdere mensen hebben gezegd dat ze het absoluut geen fijne hond vinden en als afsluiter wil de moeder dat de hond absoluut niet meer in de buurt terug komt.
Nouja ik heb mijn verhaal gedaan, de agente vond dat ik mijn verhaal duidelijk had gedaan en dat de uitgebreide versie kloptte met de korte verklaring die ik ter plekke al had gedaan.
De agente heeft contact opgenomen met de burgemeester om de hond als gevaarlijk te laten aanstempelen, waardoor hij dus zeker een muilkorf en aanlijn verplichting krijgt als hij thuis komt.
De agente was wel onder de indruk van de vele trainingen die ik met hem heb gevolg.
Ik kreeg wel heel wat vragen over wat ipo nou precies inhoudt, net alsof je daarmee het bijten op kinderen oefent ofzo....
En nog wat dullige vragen over of hij meteen luistert als ik een commando geef, en wat voor soort riemen en halsbanden/tuigen ik voor hem heb.
De agente zei dat zij in haar verklaring had gezet dat macho bij binnenkomst met zijn nekharen overeind en ontblote tanden voor haar was gaan staan, waarna hij zijn speeltje pakte en op de bank was gaan liggen.Nogal overdreven, macho blaftte uit waaksheid naar haar, net zoals hij bij iedereen doet behalve bij mijzelf of mijn vriend.Maargoed ik had zelf ook al het idee dat ze het een hele enge hond vond en er niet al te veel verstand van had, want volgens haar kon ze toch ook al zien dat hij getraind was omdat hij blaffend voor haar ging staan.
Tsja en nu is het afwachten, ik hoop in ieder geval dat de verklaringen die positief zijn over macho net zo goed bekeken worden als die valse verklaringen van hier.
Nog even contact gehad met de advocaat, maar volgens hem hebben ze geen poot om op te staan om mij te beschuldigen, mij wordt dus verweten dat ik mijn hond niet goed onder bedwang kan houden
Ze vertelde me nog dat ik een erg goede advocaat heb die hard voor me wil werken en dat ze daarom zo snel nog een verhoor moest plannen, ze had verwacht daar wat langer de tijd voor te hebben...daar was ik dan wel blij mee
Dit weekend maar flink aan het klussen zodat we snel kunnen verhuizen!
Zoals ik al had gedacht zijn er een hoop onjuiste verklaringen gedaan, zo heeft de moeder verklaard dat ze vanuit de flat waar ze zat goed zicht had op haar dochter en haar voortdurend in de gaten hield, en dat ze mij niet heeft gezien maar wel mijn andere hond(hayley) los door de speeltuin zag lopen..ook heeft de vrouw die het meisje naar haar moeder bracht verklaard dat macho terwijl ik het meisje optilde om naar huis te brengen voortdurend aan het grommen was.Meerdere mensen hebben gezegd dat ze het absoluut geen fijne hond vinden en als afsluiter wil de moeder dat de hond absoluut niet meer in de buurt terug komt.
Nouja ik heb mijn verhaal gedaan, de agente vond dat ik mijn verhaal duidelijk had gedaan en dat de uitgebreide versie kloptte met de korte verklaring die ik ter plekke al had gedaan.
De agente heeft contact opgenomen met de burgemeester om de hond als gevaarlijk te laten aanstempelen, waardoor hij dus zeker een muilkorf en aanlijn verplichting krijgt als hij thuis komt.
De agente was wel onder de indruk van de vele trainingen die ik met hem heb gevolg.
Ik kreeg wel heel wat vragen over wat ipo nou precies inhoudt, net alsof je daarmee het bijten op kinderen oefent ofzo....

En nog wat dullige vragen over of hij meteen luistert als ik een commando geef, en wat voor soort riemen en halsbanden/tuigen ik voor hem heb.
De agente zei dat zij in haar verklaring had gezet dat macho bij binnenkomst met zijn nekharen overeind en ontblote tanden voor haar was gaan staan, waarna hij zijn speeltje pakte en op de bank was gaan liggen.Nogal overdreven, macho blaftte uit waaksheid naar haar, net zoals hij bij iedereen doet behalve bij mijzelf of mijn vriend.Maargoed ik had zelf ook al het idee dat ze het een hele enge hond vond en er niet al te veel verstand van had, want volgens haar kon ze toch ook al zien dat hij getraind was omdat hij blaffend voor haar ging staan.
Tsja en nu is het afwachten, ik hoop in ieder geval dat de verklaringen die positief zijn over macho net zo goed bekeken worden als die valse verklaringen van hier.
Nog even contact gehad met de advocaat, maar volgens hem hebben ze geen poot om op te staan om mij te beschuldigen, mij wordt dus verweten dat ik mijn hond niet goed onder bedwang kan houden

Ze vertelde me nog dat ik een erg goede advocaat heb die hard voor me wil werken en dat ze daarom zo snel nog een verhoor moest plannen, ze had verwacht daar wat langer de tijd voor te hebben...daar was ik dan wel blij mee

Dit weekend maar flink aan het klussen zodat we snel kunnen verhuizen!

- daywalker
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -
- Aantal honden: 4
Ik duim elke dag voor je en hoop heel erg dat Macho snel weer thuis zal zijn.

mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
- macho-hayley
- Zeer actief
- Contacteer:
dankjewel!!Ik hoop het ook...de agente mocht mij niet vertellen waar hij was..maar hij zit niet in een asiel maar in een speciale opvang....of dat nou positief of negatief is weet natuurlijk niemand....

-
- Zeer actief
Pffff nog eigenlijk weinig nieuws. Hopelijk komt hij snel naar huis. Dat hij niet in een gewoon asiel zit is normaal, zo is dat geregeld door de wet. Duimen blijven draaien voor jullie
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
- Actief
Ik heb de hele middag aan je gedacht en lopen ijsberen van en naar computer.
Heb je de foto's nog kunnen laten zien van Macho tussen kinderen?
Heb je voor jouw gevoel jouw kant van het geheel goed kunnen belichten?
Ik hoop zo voor je dat Macho weer gauw thuiskomt (in je nieuwe onderkomen)
Heb je de foto's nog kunnen laten zien van Macho tussen kinderen?
Heb je voor jouw gevoel jouw kant van het geheel goed kunnen belichten?
Ik hoop zo voor je dat Macho weer gauw thuiskomt (in je nieuwe onderkomen)
-
- Vaste gebruiker
Ik lees al een tijdje mee..
Ik vind het wel erg voor je
Wel belagelijk dat dat mens overdrijft
En die mens met het kindje gladhard staat te liegen bah
Achterlijk mens. Het is schrikke voor het kindje maar hoeven ze
niet te liegen
Hoop dat je je hond snel terug krijgt. En dat je verklaring helpt
Ik duim voor je.
Ik vind het wel erg voor je
Wel belagelijk dat dat mens overdrijft
En die mens met het kindje gladhard staat te liegen bah
Achterlijk mens. Het is schrikke voor het kindje maar hoeven ze
niet te liegen
Hoop dat je je hond snel terug krijgt. En dat je verklaring helpt
Ik duim voor je.
- SimoneV
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Contacteer:
Jeetje wat een verhaal zeg, wel fijn dat de agente bevestigd heeft dat je een goede advocaat getroffen hebt, dat stelt misschien toch een beetje gerust. Ik hoop dat je Macho gauw weer thuis hebt, nog even volhouden!