Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.
Pemba schreef:Ze zijn leuk Ben je niet bang voor roofvogels?
Nouwww als deze lekkere lummels eenmaal volwassen zijn dan moet je wel een knappe roofvogel zijn wil je zoiets te pakken krijgen hahaha. Oefff het is dat ik er geen ruimte voor heb anders zou ik er best wel 1 of 2 willen hebben, vind ze práchtig.
Misschien bemoei ik me met zaken die me niet aangaan of weet je dat allang maar pas op, ook de jongen zijn al snel vruchtbaar hoor, anders zit je straks al gelijk met een drachtige kleuter
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Priscill@ schreef:ohhhh wat een schatjes!!! heel veel plezier met ze. Waar komen ze vandaan? Gewoon nieuwsgierigheid hoor, vind ze echt supermooi.
De voedster komt van iemand bij ons uit de straat, hij heeft wat konijnen lopen voor de slacht. Niet helemaal mijn ding, maar ze zitten in een ruim hok en hij is erg goed voor zijn dieren. Gelukkig worden ze op een 'goede' manier geslacht. Chicky is eigenlijk een kruising vlaamse reus met Lotharinger.
De ram komt van een hobbyfokker uit Acoy (in de buurt van Tiel), dit is wel een volle Vlaamse reus.
ze zijn leuk ↲
maar ik zou het hok wat verder van het hek plaatsen, het is zo een leuk opstapje om over de omheining heen te springen, jonge konijnen zijn lekker ondeugend
Pemba schreef:Ze zijn leuk Ben je niet bang voor roofvogels?
Nouwww als deze lekkere lummels eenmaal volwassen zijn dan moet je wel een knappe roofvogel zijn wil je zoiets te pakken krijgen hahaha. Oefff het is dat ik er geen ruimte voor heb anders zou ik er best wel 1 of 2 willen hebben, vind ze práchtig.
Misschien bemoei ik me met zaken die me niet aangaan of weet je dat allang maar pas op, ook de jongen zijn al snel vruchtbaar hoor, anders zit je straks al gelijk met een drachtige kleuter
Roofvogels zijn we niet zo bang voor. We hebben voor deze konijnen een franse dwerghangoor gehad die ook in deze (voor hem) enorme ren zat.. roofvogels zien we hier niet zo heel veel.
Van het vruchtbare verhaal zijn we op de hoogte We zijn gisteravond nog bij de dierenarts geweest voor de entingen van myxomatose en om te kijken of de ram al geholpen kon worden. Zijn balletjes zijn helaas nog niet ingedaald maar dit controleren we nu om de dag. Volgens de dierenarts hebben we nog een week of 3, dan moeten we echt gaan oppassen of evt tijdelijk scheiden..
@Rami: Ze hebben het echt heerlijk inderdaad! Een ren van ongeveer 5 bij 2 meter en gezellig naast de kippen
Laatst gewijzigd door Crista op 10 dec 2011 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik vind vooral de voedster echt heeeel mooi. Gelukkig wordt ze niet geslacht! Ben blij dat ze bij jou een fijn huisje heeft gevonden.
Ik heb zelf ook 2 vlaampjes (blauw en konijngrijs) en ze zijn zo leuk. Dus nogmaals heel veel plezier ermee.
Groetjes Priscilla en pootjes van Bailey, Breezer, Brandy, Bourbon en Bacardi
monky555 schreef:ze zijn leuk ↲
maar ik zou het hok wat verder van het hek plaatsen, het is zo een leuk opstapje om over de omheining heen te springen, jonge konijnen zijn lekker ondeugend
Mochten ze over het hek springen, dan komen ze in de kippenren.. dat is opzich ook niet zo erg. De omheining zelf is 1 meter hoog.
Inge O schreef:ik zou niet te lang wachten met castreren, over een paar weken kan het echt al bal worden hoor .
Als zijn balletjes ingedaald zijn, staan we dezelfde dag nog bij de dierenarts
heb je thuis ook al een paar keer gecheckt? weet je zeker dat hij ze niet optrok door de stress? 12 weken vind ik wel érg laat om nog geen balletjes te zien .
We hebben eerder deze week gevoelt en toen was er niets.. vandaar ook de extra check bij de dierenarts gisteren. Ik ga morgen nog eens goed kijken want nou word ik ook een beetje onzeker..
Konijnen kunnen hun hele leven lang hun balletjes tot praktisch in de buik terugtrekken, zeker als ze stress hebben. Niet-ingedaalde balletjes zoals we dat bij honden kennen, komt bij konijnen niet voor. http://www.konijnen.nl/indextot2.htm
Hier wordt overigens aangeraden om te wachten met castratie tot 5-6 maanden leeftijd, vanwege de invloed van de geslachtshormonen op de skeletopbouw.
Leuke Nijnen.
Hebben jullie gaas onder het gras liggen ivm graven?
Ik ga in het voorjaar ook zo'n ren maken voor mijn konijnen. Hadden ze bij mijn oude woning ook, net verhuisd, dus moeten het nog even zonder doen.
kipo schreef:Niet-ingedaalde balletjes zoals we dat bij honden kennen, komt bij konijnen niet voor.
maar bij hele jonge rammelaars zijn ze echt nog niet te zien/voelen in de balzak hoor .
Ook niet als je voorzichtig met je vinger van de buik door de lies strijkt/drukt? Op die manier lukt het vaak om opgetrokken balletjes terug in de balzak te krijgen, maar ik geef toe dat ik weinig ervaring heb met hele jonge nijntjes.
Gut, tegen een ervaring van duizenden jonge rammelaartjes ga ik niet eigenwijs proberen te doen . Crista, vertrouw maar op Inge, daar kan ik niet tegenop
Inge O schreef:
hoe houd je hem vast als je kijkt?
Ik houd zijn lijf tussen mijn benen en doe zijn staartje een beetje omhoog, we houden hem ook gewoon vast en proberen dan te voelen... maar ik moet eerlijk zeggen dat ik een beetje aan mezelf zit te twijfelen of ik het wel goed doe
Morgen gaan we even naar de buurman waar de voedster vandaan komt, hij kan wel voelen of de balletjes al op zijn plek zitten..
@Boukje: We hebben geen gaas onder het gras liggen, ik ben ook niet zo heel bang dat ze een gat gaan graven. We hebben hier kleigrond dus het graven gaat niet heel makkelijk en de konijnen hebben zoveel plek dat ze (op dit moment) niet weten wat ze met alle ruimte aan moeten. We hebben het gaas van de afrastering wel een stuk ingegraven zodat ze daar niet snel onderdoor kunnen.
Ik zou ook je voedster laten castreren. bij niet gecastreerde voedsters sterft bijna 100% aan baarmoederkanker of ontsteking. Ook hebben ze dan niet steeds nesteldrang.
Ze zijn overigens wel erg leuk. Vooral die oren prachtig.