Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Plukken met vingers, met of zonder vingerlingen, of trimmes?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Aantal honden: 2

Re: Plukken met vingers, met of zonder vingerlingen, of trim

Ongelezen bericht door Dee »

[Sandra] schreef:
Dee schreef:
[Sandra] schreef:Ik ben er eens mee gaan googelen om te kijken waar ik die ergens kon krijgen. Toen kwamen er wat apotheeksites voorbij.
:LOL:
Is dat zo grappig? :LOL:
ja!
Echo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toy Poedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Echo »

fes/lou schreef:Het inbrengen van zetpillen, aanbrengen van zalfjes, bedekken van wondjes op je vinger etc.
Oké nooit gedacht dat ze daarvoor aparte dingen gebruikten ipv gewoon latex handschoenen!
Groetjes van Eva en pootje van Jerry!
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Goedkoper he.
Moet zeggen dat ik ze maar in 1 ziekenhuis tegengekomen ben waar ik gewerkt heb, de rest van de huizen was er te verstandig voor denk ik :D
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Sietske

Ongelezen bericht door Sietske »

Cleva schreef:Een uurtje plukken en klaar.
:80: een uurtje maar??? Voor die hele hond.....

tsjonge, al zou ik het willen. Over een zo'n muppethondje als Amy doe ik toch echt wel een aantal uurtjes.

Is dat techniek of mannenspierballen?
Heb ineens allemaal visioenen van in het rond vliegende plukken haar. :Q:
Sietske

Ik ben overigens naar de Apotheek geweest en heb wat van die vingercondoompjes gehaald.

Dat scheelt een slok op een borrel qua grip en zal zeker wel uitmaken als het op kramp aankomt. Het grootste probleem is niet dat de vacht niet los zit, maar dat ik zo hard moet knijpen om het haar vast te kunnen houden tijdens het trekken.

Nou moet ik nog even op mijn handjes zitten tot half Januari. Dan gaan we naar Portugal voor een paar maandjes en ik wou haar maar niet nog half december in haar hemd zetten in Nederland.
Geduld is echter niet mijn grootste gave....

Iedereen bedankt voor het meedenken! :flower:
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Sietske schreef:
Cleva schreef:Een uurtje plukken en klaar.
:80: een uurtje maar??? Voor die hele hond.....

tsjonge, al zou ik het willen. Over een zo'n muppethondje als Amy doe ik toch echt wel een aantal uurtjes.

Is dat techniek of mannenspierballen?
Heb ineens allemaal visioenen van in het rond vliegende plukken haar. :Q:
Laat je niet gek maken door die stoere mannen handen :engel: Ik weet nu het verschil tussen het ene en het andere vachtje. Boyke, border terrier, pluk ik al 9 jaar zelf. Altijd met vingerlingen en zonder krijt. Ik ben toch wel een dag bezig, met pauzes om de kramp weg te laten trekken en Boyke even rust te gunnen :wink: Toen ik Sidney voor het eerst plukte - kruising cairn terrier - vloog het haar er gewoon in een half uurtje tijd echt zoooo makkelijk af :80: Ik wist niet wat me overkwam :LOL: Het haar van Boyke is gewoon heel veel stugger en steviger en dikker en weet ik wat. ik gebruik trouwens voor de lastige delen die gevoelliger zijn ook een trimmes. Met name poten en voeten. Dat gaat toch wat makkelijker en dan is het leed sneller geleden.
Heel veel succes iedereen :E:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Cleva schreef:Ik wacht tot de vacht echt rijp is.
Dan kijk ik of het op de dijen goed plukt. (dat is bij eva de laatste plek van rijpen)
Daarna heb ik niets nodig. Een uurtje plukken en klaar.

Snor en poten blijf ik af. Daar zit al amper iets.
Ik kan me voorstellen dat je bij Eva in een uurtje wel klaar bent. Bij de dames hier red ik dat echt niet, ik ben met de koppies alleen al wel een half uur kwijt denk ik. En de poten is ook bij alle drie extra werk ten opzichte van Eva. :wink:
Sietske

Waarom het verschil tussen Eva en jouw honden, Suzanne? Is dat omdat je showt?
Sietske

Flevo Bordertje schreef:Laat je niet gek maken door die stoere mannen handen :engel: Ik weet nu het verschil tussen het ene en het andere vachtje. Boyke, border terrier, pluk ik al 9 jaar zelf. Altijd met vingerlingen en zonder krijt. Ik ben toch wel een dag bezig, met pauzes om de kramp weg te laten trekken en Boyke even rust te gunnen :wink: Toen ik Sidney voor het eerst plukte - kruising cairn terrier - vloog het haar er gewoon in een half uurtje tijd echt zoooo makkelijk af :80: Ik wist niet wat me overkwam :LOL: Het haar van Boyke is gewoon heel veel stugger en steviger en dikker en weet ik wat. ik gebruik trouwens voor de lastige delen die gevoelliger zijn ook een trimmes. Met name poten en voeten. Dat gaat toch wat makkelijker en dan is het leed sneller geleden.
Oh, gelukkig, ik begon al helemaal aan mijzelf te twijfelen.

Helaas kan ik niet naar de trimclincics van de rasvereniging omdat wij nooit in Nederland zijn op die data (April en Oktober).

Weet iemand of het Border Terrier typisch is dat de vacht dan wat lastiger is?
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Sietske schreef:Waarom het verschil tussen Eva en jouw honden, Suzanne? Is dat omdat je showt?
Nee hoor, dat zit hem in het verschil in vacht, mijn honden hebben allemaal behoorlijk wat ruw haar op de poten en kop, en Eva heeft dat veel minder. De invloed van de Mechelaar in de voorouders is bij Eva duidelijker zichtbaar dan bij mijn honden. :wink:
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Vingerlingen kun je ook gewoon bij de boekhandel bestellen (online bij bijv Stumpel), telvingers heten ze dan :F:
En de groeten van de mannen :zwaai
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

Reny schreef:Vingerlingen kun je ook gewoon bij de boekhandel bestellen (online bij bijv Stumpel), telvingers heten ze dan :F:
Maar dat zijn die dikke toch? Van die herbruikbare?
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

YvetteJ schreef:
Reny schreef:Vingerlingen kun je ook gewoon bij de boekhandel bestellen (online bij bijv Stumpel), telvingers heten ze dan :F:
Ze zijn herbruikbaar, volgens de fokster van Bob en Billy zijn ze qua dikte hetzelfde als die van jean Poo (??) alleen zijn de ribbels/puntjes iets minder diep. Maar ze zijn geloof ik iets van 20 cent het stuk :F:

Ik gebruik ze niet hoor, plukken is te moeilijk :ugh: (ik krijg de slag niet te pakken)
En de groeten van de mannen :zwaai
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

Reny schreef:
YvetteJ schreef:
Ze zijn herbruikbaar, volgens de fokster van Bob en Billy zijn ze qua dikte hetzelfde als die van jean Poo (??) alleen zijn de ribbels/puntjes iets minder diep. Maar ze zijn geloof ik iets van 20 cent het stuk :F:

Ik gebruik ze niet hoor, plukken is te moeilijk :ugh: (ik krijg de slag niet te pakken)
Ja oke maar dan bedoelen we wel hetzelfde soort :mrgreen: Ik kan het daar ook niet mee, daarmee heb ik echt te weinig gevoel en ze floepen ook steeds af bij mij :roll:
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Dan vind ik die vingercondooms ook prettiger, omdat ze dunner zijn.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Sietske schreef:
Flevo Bordertje schreef:Laat je niet gek maken door die stoere mannen handen :engel: Ik weet nu het verschil tussen het ene en het andere vachtje. Boyke, border terrier, pluk ik al 9 jaar zelf. Altijd met vingerlingen en zonder krijt. Ik ben toch wel een dag bezig, met pauzes om de kramp weg te laten trekken en Boyke even rust te gunnen :wink: Toen ik Sidney voor het eerst plukte - kruising cairn terrier - vloog het haar er gewoon in een half uurtje tijd echt zoooo makkelijk af :80: Ik wist niet wat me overkwam :LOL: Het haar van Boyke is gewoon heel veel stugger en steviger en dikker en weet ik wat. ik gebruik trouwens voor de lastige delen die gevoelliger zijn ook een trimmes. Met name poten en voeten. Dat gaat toch wat makkelijker en dan is het leed sneller geleden.
Oh, gelukkig, ik begon al helemaal aan mijzelf te twijfelen.

Helaas kan ik niet naar de trimclincics van de rasvereniging omdat wij nooit in Nederland zijn op die data (April en Oktober).

Weet iemand of het Border Terrier typisch is dat de vacht dan wat lastiger is?
Volgens mij wel hoor :lol1: Ik heb bij een trimster geleerd te plukken (al ben ik niet van de schoonheid hoor, ik wil hem gewoon glad hebben en met een leuk snorretje :wink: ) en zij was ook echt een paar uur kwijt per border. Ze kunnen natuurlijk wel verschillende vachtjes hebben. Er zijn wel borders die veel minder ruig worden, veel gladder blijven. Die zijn ongetwijfeld ook makkelijker te plukken. Mensen die showen met hun borders houden ze vaak steeds wat gladder door ze tussendoor bij te plukken. Ik wacht echt een half jaar tot hij heel ruig is en goed plukrijp. Er zit dan wel echt een berg haar op :80:
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

gewoon met vingercondooms, ik krijg last van mijn vingers als ik het zonder doe. Bij honden die een vette vacht hebben gewoon wat talk erop, werkt perfect.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Sietske

Flevo Bordertje schreef:Volgens mij wel hoor :lol1: Ik heb bij een trimster geleerd te plukken (al ben ik niet van de schoonheid hoor, ik wil hem gewoon glad hebben en met een leuk snorretje :wink: ) en zij was ook echt een paar uur kwijt per border. Ze kunnen natuurlijk wel verschillende vachtjes hebben. Er zijn wel borders die veel minder ruig worden, veel gladder blijven. Die zijn ongetwijfeld ook makkelijker te plukken. Mensen die showen met hun borders houden ze vaak steeds wat gladder door ze tussendoor bij te plukken. Ik wacht echt een half jaar tot hij heel ruig is en goed plukrijp. Er zit dan wel echt een berg haar op :80:
Kennelijk is het haar van de Border net zo eigenwijs als de hond... :engel:

De afgelopen twee keren heb ik Amy geplukt naar zo'n 4,5 maand en zat het echt wel los.

Ze is nu rond die tijd en begint er langzamerhand uit te zien als een ontplofte dweil. :Q:
Ik laat haar voorlopig nog even in haar jasje zitten tot we in het warmere Portugal zitten. Ook zo zielug om hier in Den Helder eerst haar in de wind en kou te zetten voor een paar weken. Ik moet maar gewoon even op mijn handjes zitten, maar da's niet mijn forte.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”