Ik heb eerder aan de dierenarts gevraagd of zijn gebit niet gereinigd moet worden ,maar zij wilde daar nog niet zo aan geloven. Het ging dan toch wel weer terug komen.
Daarbij komt nog dat mijn moeder angst heeft om Buddy onder narcose te laten brengen. Dit omdat zij een hondje heeft verloren die veel te gestrest onder narcose is gebracht en er niet meer uit kwam.
Nu ben ik aan het proberen om het dan maar op de natuurlijke manier op te lossen. Ik ben dus opzoek naar goede harde botten waar hij het tandsteen van kwijtraakt.
Inmiddels heeft hij mijn voorraadje gerookte slokdarmen op. Nu heb ik nog kalfspezen en rundersticks in de kast liggen. Pensbotjes heb ik ook gehad, maar die zijn er meer voor de lekker en niet hard genoeg.
Ik heb ook al de eerste vooruitgang opgemerkt! Van beide hoektanden zijn bij het tandvlees stukken tandsteen afgebroken.
Welke botten zijn nog meer goed om Buddy van zijn tandsteen af te helpen?
Ik ben niet op zoek naar Barfbotten. Dat vinden mijn ouders niets om te geven. Ik heb al aardig wat moeite moeten doen om Buddy aan de KVV te krijgen.