Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mijn hond in beslag genomen,wat nu... ik word niet vervolgd!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

macho-hayley
Zeer actief
Mijn ras(sen): mechelse herders
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Mijn hond in beslag genomen..wat nu...

Ongelezen bericht door macho-hayley »

Achja als mijn hond zo gevaarlijk was kreeg ik nu vast niet zoveel brieven binnen, en zouden ouders hun kindjes ook niet met mijn hond laten spelen. Dan zou ik vast niet welkom zijn met de hond in het huis van mijn vader wiens vrouw gastgezin is voor vele kleine kinderen...mocht hij niet mee naar verjaardagen en feestjes en was dat vast wel iemand op de hondenscholen(3) of op wedstrijden, georganiseerde wandeling enzv. opgevallen.
En nee er is niks voorgevallen, want nadat ik dat hier dus las heb ik de politie gebeld(ik dacht misschien iemand uit de buurt die de pest aan me heeft) maar er is verder nog nog nooit iets gemeld. Ik denk dat alles gewoon te maken heeft gehad met het feit dat het een kind betrof, een wond in het gezicht, en voornamelijk de buurt en de choas die er hier ontstond.
Afbeelding
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Ik lees het verhaal net.
Ik vind het idioot, zoiets. Vanmiddag had ik nog zoiets. Een jochie rent achteruit, kijkt niet, zwalkt. Mijn hond komt eraan, ik zeg pas op.
Ik ben niet bang voor honden hoor!
Nee dacht ik, potverdorie, als zo'n snotjochie valt over mijn hond dan bijt ie en dat is niet meer dan logisch.
Ik zou het gestoord vinden als ie niet zou bijten. Honden pikken vaak al heel erg veel van mensen.

Die ouders vonden het wel grappig, ik heb ze wel aangegeven dat dit geen gezond gedrag is. En als zo'n kind dan gebeten wordt zou mijn hond wegmoeten?
NOWAY :O:

Dat gaat dus niet lukken en dat is heel makkelijk, je zet hem gewoon even ergens waar ze niet bijkunnen.

Ik heb al zoveel van die verwende treiterkinderen gezien..pffff. Hoe dan ook, je zou als leider je hond moeten beschermen voor dit soort gedrag. Nu heeft de hond te lijden en reageert.

Ik hoop dat je hond goed terugkrijgt, dit is traumatisch genoeg voor de hond. Of ie daar zo goed behandelt wordt vraag ik me ook af.
Ik vind het overigens ook erg vreemd meteen in beslaggenomen.

Heel veel sterkte ermee!
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

AnneMarie schreef:Ik lees het verhaal net.
Ik vind het idioot, zoiets. Vanmiddag had ik nog zoiets. Een jochie rent achteruit, kijkt niet, zwalkt. Mijn hond komt eraan, ik zeg pas op.
Nee dacht ik, potverdorie, als zo'n snotjochie valt over mijn hond dan bijt ie en dat is niet meer dan logisch.
Ik zou het gestoord vinden als ie niet zou bijten. Honden pikken vaak al heel erg veel van mensen.

Die ouders vonden het wel grappig, ik heb ze wel aangegeven dat dit geen gezond gedrag is. En als zo'n kind dan gebeten wordt zou mijn hond wegmoeten?

Dat gaat dus niet lukken en dat is heel makkelijk, je zet hem gewoon even ergens waar ze niet bijkunnen.

Ik heb al zoveel van die verwende treiterkinderen gezien..pffff. Hoe dan ook, je zou als leider je hond moeten beschermen voor dit soort gedrag. Nu heeft de hond te lijden en reageert.

Ik hoop dat je hond goed terugkrijgt, dit is traumatisch genoeg voor de hond. Of ie daar zo goed behandelt wordt vraag ik me ook af.

Heel veel sterkte ermee!
Lieverd als die honden zo slecht behandeld werden dan kwam er geen 1 hond meer door die test en ook niet levend meer thuis.
En honden lopenn niet zo snel een trauma op van een kennel hoor.
Getuige de dierenpensions die zomers overvol zitten. :wink:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief

Budkes schreef:Ok, dan zal die wel weer ergens anders onofficieel getest zijn. :U:
Net zoals laatst hier egrgens in een topic een hond geschouwd was door een hondengeleider. :U:
Ik ken hier alleen de voorgeschreven regels door justitie en dat is testen in Utrecht na een maand bij de eigenaar weg te zijn......
En aangezien TS qua justitie nagenoeg onder hetzelfde arrondissement (de buren) ga ik er vanuit dat het op deze manier gaat.
Was dit jaar in beslag genomen door politie en door officier v Justitie beslist dat hij een test moest ondergaan wegens het billen bijten van een kind op het strand.
Volgens politie en officier v Justitie zou de hond binnen 10 dagen getest worden , en hij kreeg de hond met 12 dagen terug.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik vind dat toch wel vreemd, dat blijkbaar niet voor alle bijtincidenten dezelfde regels lijken te gelden. Bij de hond van Kees wordt gezegd dat binnen 10 dagen getest gaat worden, andere info geeft aan dat er minstens 1 maand moet zittentussen inbeslagname en test. Waar ligt dat aan, dat die regels zo afwijken?
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje

Ongelezen bericht door AnneMarie »

bouvierpoedel schreef:

Heel veel sterkte ermee!
Lieverd als die honden zo slecht behandeld werden dan kwam er geen 1 hond meer door die test en ook niet levend meer thuis.
Je slaat wel erg door :denken:
Als een hond geen kennel gewend is is dat akelig.
Mijn vorige hond was er helemaal crazy door geworden dat is zeker
en je kunt een hond niet goed behandelen, daar gaat ie niet dood van hoor. (was het maar waar soms denk ik)
bouvierpoedel
Zeer actief

AnneMarie schreef:
bouvierpoedel schreef:

Heel veel sterkte ermee!
Je slaat wel erg door :denken:
Als een hond geen kennel gewend is is dat akelig.
Mijn vorige hond was er helemaal crazy door geworden dat is zeker
en je kunt een hond niet goed behandelen, daar gaat ie niet dood van hoor. (was het maar waar soms denk ik)
Ieder jaar worden de dierenpension volgestouwd met honden die nog nooit in een kennel gezeten hebben.
Het overgrote deel red zich aardig hoor .
En wat bedoel je nu met je laatste zin.?? :19:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Inge O schreef:
LongFields schreef:Ik vind dat toch wel vreemd, dat blijkbaar niet voor alle bijtincidenten dezelfde regels lijken te gelden. Bij de hond van Kees wordt gezegd dat binnen 10 dagen getest gaat worden, andere info geeft aan dat er minstens 1 maand moet zittentussen inbeslagname en test. Waar ligt dat aan, dat die regels zo afwijken?
ik vind het allemaal heel erg lijken op willekeur, niet bewust daarom maar toch : je bent als hondeneigenaar blijkbaar heel erg afhankelijk van hoe de kaarten erbij liggen op dat moment en op die plaats.
Inderdaad, dat zou toch niet moeten kunnen lijkt mij... :ugh:
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Ik zou het gestoord vinden als ie niet zou bijten.
Honden pikken vaak al heel erg veel van mensen.

Heel veel sterkte ermee!
Zo logisch vind ik dat niet :19:
Ik zat een paar maanden geleden in de McDonalds, hond aan de kant gelegd naast mijn stoel.
Rent een ventje in onze richting, landt op een krukje en schuift (vrij hard) met krukje en al tegen de rug van mijn hond aan.
De vader van het ventje kreeg een wegtrekker, hij zag het ook gebeuren, maar Suus keek even verschrikt om en daarna weer naar mij met een hoofd van :piew: gek ventje.
Mijn hond hapt niet zó gauw hoor.

Als ze (zoals in het geval van TS) stevig vastgehouden wordt en er met vingers in de ogen geprikt wordt, dan weet ik het niet , maar een struikelpartij over de hond levert hier geen gaatjes op.

TS sterkte, ik hoop dat je je hond snel terughebt.
Als het gegaan is zoals jij vertelt lijkt het me een vervelend ongeluk, maar niet iets om je hond niet meer terug te krijgen.

edit: d-t fout :oeps:
Laatst gewijzigd door Renee1966 op 10 dec 2011 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Inge O schreef:
LongFields schreef:Ik vind dat toch wel vreemd, dat blijkbaar niet voor alle bijtincidenten dezelfde regels lijken te gelden. Bij de hond van Kees wordt gezegd dat binnen 10 dagen getest gaat worden, andere info geeft aan dat er minstens 1 maand moet zittentussen inbeslagname en test. Waar ligt dat aan, dat die regels zo afwijken?
ik vind het allemaal heel erg lijken op willekeur, niet bewust daarom maar toch : je bent als hondeneigenaar blijkbaar heel erg afhankelijk van hoe de kaarten erbij liggen op dat moment en op die plaats.
Dat idee heb ik dus ook, dat er ergens een stapel bij justitie ligt en dat ze er eentje uittrekken welke ze gaan doen (zo zal het uiteraard niet gaan hoor). Zo snel als bij Kees heb ik namelijk nog nooit meegemaakt, wel gehoord. Dat was bijtincident, hond werd binnen week ingeslapen (na test etc). Ook ken ik andere verhalen, 2 verschillende honden die er 2 jaar gezeten hebben. Dat komt met name doordat de eigenaar in hoger beroep gaat, dan moet je weer periode wachten en wachten :ugh:
Perry en Noah

Afbeelding
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Ik heb nog niet gereageerd, ten eerste heel veel sterkte TS het lijkt me een zenuwslopend de situatie :flower: .
Wat mij verwonderd is ook de willekeur van het afhandelen van de case..dat is beangstigend voor elke hondenbezitter.

Mijn Schnaus schraapte eens met het aanpakken van een koekje over een kinderhandje, dat kindje rende gillend weg, ze had hem gebeten. Tuurlijk niet maar er was toen al oproer, ouders aan de deur etc.
Sindsdien laat ik geen koekjes meer geven en als ik het niet vertrouw, het kind is te wild wordt er absoluut niet geaaid.

Ja, ik scherm af tenzij het lieve rustige kindjes zijn, Lillith is gek op kindjes, Ollie houdt niet van wild gedoe dan loopt hij weg.
Nu heb ik kleine honden maar ook hun kunnen een lelijke hap uitdelen..vraag me af of die dezelfde test/behandeling zouden krijgen :scratch: zal toch niet alleen voor""enge" herders zijn.

Het hoeven trouwens geen kindjes te zijn heb ik laatst gemerkt...ik liep laatst met Ollie in het wagentje en Lille ernaast aan de lijn op een pad en toen kwam er een groepje geestelijk minder valide volwassene aan...1 maakte zich ineens los uit de groep en kwam voorover gebogen rare geluiden makend op ons afgerend. Resultaat 2 grommende honden...ik heb de wagen gelijk omgegooid en de boel afgeschermd, die persoon bleef om ons heen springen maar werd gelukkig opgehaald met excuus door de leiding.

Voor mij is duidelijk dat ik mijn honden in bepaalde situaties afscherm maar er zal altijd een bepaald risico zijn, toch?? Alle honden hebben nou eenmaal tandjes....
Ik vraag me af wat er aan de willekeur/onduidelijkheid gedaan kan worden, voor er veel honden daar het slachtoffer van worden :neenee: :19:
Laatst gewijzigd door Lillith op 10 dec 2011 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Ik wil je een heel groot hart onder de riem steken!

Bij het idee alleen al dat mij en mijn honden zoiets zou overkomen, ik zou compleet hysterisch worden :ugh: of mijn hond er wel of niet iets aan heeft. Het is blijkbaar stoerder om vooral zo weinig mogelijk emoties erbij te hebben :19:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

duitse herder schreef:Ook ken ik andere verhalen, 2 verschillende honden die er 2 jaar gezeten hebben. Dat komt met name doordat de eigenaar in hoger beroep gaat, dan moet je weer periode wachten en wachten :ugh:
niet te lastig doen dus voor je je hond terug hebt....
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

renee-uk schreef:
Budkes schreef:
renee-uk schreef:dat ik begrijp waarom die kleuter gebeten is wil nog niet zeggen dat ik vind dat ze zich bewust misdroeg of dat het maar regel moet worden dat kinderen gebeten worden als ze iets doen dat een hond niet aanstaat.
als je hondengedrag normaal vindt houdt dat toch niet in dat je mensengedrag dan meteen maar abnormaal vindt?

maar net zo goed als er rekening gehouden wordt met het feit dat het een kleuter betrof, mag er naar mijn mening ook rekening gehouden worden met normaal hondengedrag.

het is net of je hier in een hokje 'honden voor alles' of 'kinderen voor alles' geplaatst moet worden :roll:
Nee, alleen hier wordt alles klakkeloos van 1 kant aangenomen, dat mag uiteraard, maar het lijkt me toch echt niet wenselijk dat een rechter dat ook gaat doen. En ik reageerde dus op de posters die dat vinden=>want de hond kon er niets aan doen=>want het kind misdroeg zich=>dus die hond moet terug en justitie moet zich niet zo aanstellen.

Ik vind dat terecht uitgezocht moet worden of het zo is, of de hond niet wel degelijk een gevaar is, en of het inderdaad zo gegaan is. Ik hoop voor TS dat het precies zo is gegaan als zij verteld, dat haar hond stabiel genoeg is om met vlag en wimpel te slagen en dat ze dan zo snel mogelijk weer herenigd worden. Of misschien wel zonder dat de hond getest moet worden omdat alle getuigen kunnen overtuigen.
Maar, en dat is een echte maar, mocht het allemaal echt anders liggen, en het heel gechargeerd een kreng van een hond is die willekeurig om zich heen loopt te happen zonder dat TS dat kan voorkomen, dan hoop ik dat dat ook uitkomt en dat er maatregelen opgelegd worden waardoor in de toekomst dit niet weer kan gebeuren.
nou dat wordt niet door allemaal zo gedacht hoor.
ik vind nog steeds dat macho normaal hondengedrag vertoonde, vind ook dat dat erg ongelukkig uitgepakt heeft en van mij mag die hond best getest worden.
ik vind wel dat het vreselijk lang duurt voordat er wat gedaan wordt, maar begrijp uit jouw posts dat dat waarschijnlijk niet anders kan.
als het inderdaad anders is dan verteld wordt en de hond een gevaar is voor kinderen of mensen kan ik niet anders dan maatregelen toejuichen.

maar ik ga er niet van uit dat TS hier verhaaltjes verzint, zo komt ze bij mij niet over en misschien verschil ik daarin wel met een hoop andere mensen.
dat is dan maar zo, daar kan ik verder ook weinig aan doen :U:
Daar ga ik ook niet vanuit Renee en zo komt ze bij mij ook niet over, maar dat ze bij justitie iemand niet op zijn mooie blauwe ogen geloven dat vind ik ook niet meer dan normaal.
Gr. Aniek

Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

AnneMarie schreef: Nee dacht ik, potverdorie, als zo'n snotjochie valt over mijn hond dan bijt ie en dat is niet meer dan logisch.
Dus jij vindt het logisch dat een hond onmiddellijk van zich afbijt als er iemand over hem heen valt? En jij vindt het gestoord als een hond niet zou bijten? Jij hebt je vizier niet helemaal recht staan.
Ik heb hier een hond die dat zonder pardon zou doen, onmiddellijk, die hond is gestoord. Compleet de logica voorbij en als ik als baas zo zou redeneren als jij dan mochten ze mij in beslag nemen en mijn verstand van alle kanten heel goed testen, want dan had ik ergens een steekje los. Zulke gedachten kun je je veroorloven op de grote stille heide, maar niet in een overbevolkte maatschappij als de onze.
Gr. Aniek

Afbeelding
Budkes
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
Budkes schreef:Ok, dan zal die wel weer ergens anders onofficieel getest zijn. :U:
Net zoals laatst hier egrgens in een topic een hond geschouwd was door een hondengeleider. :U:
Ik ken hier alleen de voorgeschreven regels door justitie en dat is testen in Utrecht na een maand bij de eigenaar weg te zijn......
En aangezien TS qua justitie nagenoeg onder hetzelfde arrondissement (de buren) ga ik er vanuit dat het op deze manier gaat.
Was dit jaar in beslag genomen door politie en door officier v Justitie beslist dat hij een test moest ondergaan wegens het billen bijten van een kind op het strand.
Volgens politie en officier v Justitie zou de hond binnen 10 dagen getest worden , en hij kreeg de hond met 12 dagen terug.
Weet je ook waar die hond getest is?
Gr. Aniek

Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Budkes schreef:
bouvierpoedel schreef:
Weet je ook waar die hond getest is?
De hond is geloof ik in Zandvoort in beslag genomen en waar hij getest is weet Jan de eigenaar ook niet.
Ja heeft gewoon rustig afgewacht en is niet met advocaten in de weer geweest.
Turrie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising
Contacteer:

Ongelezen bericht door Turrie »

-
Laatst gewijzigd door Turrie op 22 sep 2014 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Turrie schreef:

Ik zou nooit een hond in de kennel doen.. Lijkt me voor de hond net een separeercel.. :ugh:
En zeggen dat de meeste honden geen trauma aan een kennel overhouden..... Er is een verschil tussen de signalen niet zien en het niet weten.. en de signalen wel zien en het dus wel weten!
dus wij zijn een stelletje achterlijke idioten? :piew:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
bouvierpoedel
Zeer actief

malinois schreef:
Turrie schreef:

Ik zou nooit een hond in de kennel doen.. Lijkt me voor de hond net een separeercel.. :ugh:
En zeggen dat de meeste honden geen trauma aan een kennel overhouden..... Er is een verschil tussen de signalen niet zien en het niet weten.. en de signalen wel zien en het dus wel weten!
Nee jullie zien de signalen niet van trauma's bij honden in een kennel. :wink: .
daywalker
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -

Ongelezen bericht door daywalker »

Turrie schreef:Gisteren stond nog iemand op Turbo's staart.. Hij stond op en piepte wat.. Tur heeft gelukkig niet 'agressief' gedaan.. Tsjonge, zou er echt niet aan moeten denken.. Hond kwijt omdat hij een totaal logische reactie laat zien.. Dieren zijn geen knuffels en ze hebben ook een persoonlijke zone!

Die meid van gisteren schrok volgens mij meer dan Turbo..
En Tur heeft natuurlijk ook nog es zijn schattige uiterlijk mee..

.. Over 3 weken is hij hoop ik weer lekker thuis!
Het enigste wat ik weet aan kenneltrauma-honden is dat ze zomaar kunnen 'ijsberen' of ander onnatuurlijk gedrag kunnen gaan vertonen..
@Turrie: wanneer je een hond uit zijn vertrouwde omgeving haalt en bv. zoals nu in een kennel stopt, zal de hond zich snel aanpassen hoor, daar ligt het probleem niet zo erg. waar ik over val, is dat zo,n hond dikwijls maanden lang opgesloten zit, terwijl dat gewoon onnodig is.

Dat ze dan zogenaamd eerst moeten vervreemden van de baas-hond relatie om dan pas objectief getest te kunnen worden is helemaal larie, de hond mist nooit zijn baas maar zijn leiderschap en de daarbij behorende gewoontes en door het missen van die gewoontes gaat de hond zich anders gedragen (een hond is namelijk een gewoontedier)

Verder is er maar één testcentrum wordt hier gepost, zou het dan eens geen tijd worden, dat ze van al die miljoenen die ze jaarlijks innen met steeds hoger wordende boetes enz.. nog een paar van die centra lieten bouwen? Is maar een idee natuurlijk, maar dat is het nijpende probleem ook niet. De waarheid is gewoon dat honden(dieren) totaal geen rechten hebben, ondergeschikt zijn en derhalve maar moeten ondergaan wat wij ermee van plan zijn, wanneer het toevallig uitkomt.

Verder zijn er trouwens mensen zat die gekwalificeerd zijn om zo,n test uit te voeren, misschien hoeft daar zelfs bij nader inzien geen testcentrum aan te pas te komen wellicht en kan het gewoon overal uitgevoerd worden. Dat zou ook helpen om deze ellendige bureaucratische kloteprocedures te versnellen nietwaar.
Stel dus wat meer mensen aan om die testen dagelijks uit te voeren in samenwerking met justitie, (dierenpolitie bv. 500 man sterk toch?) zodat het ellenlange wachten in onzekerheid voor de hondeneigenaren drastisch wordt beperkt zou ik zeggen.

Vastgeroest in procedures en niet voor verandering vatbaar, ten koste van..... dat is het probleem hier in Nederland :W:

Wanneer je tegen een boom staat te zeiken omdat je het anders in je broek doet en het wordt gezien door mr/mevr. de agent kan je een flinke boete betalen
Wanneer je papier op de grond gooit en mr./mevr. de agent heeft het gezien, kan je een bekeuring betalen en nog veel meer van die mensenkloterij boetes die nergens op slaan en die alleen maar dienen om de kas te spekken.
Misschien eens wat investeren van dat geld om in beslaggenomen honden sneller terug bij hun eigenaar te krijgen door betere voorzieningen te treffen :mrgreen:
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
Turrie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising
Contacteer:

Ongelezen bericht door Turrie »

-
Laatst gewijzigd door Turrie op 22 sep 2014 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Budkes
Zeer actief

daywalker schreef:
Vastgeroest in procedures en niet voor verandering vatbaar, ten koste van..... dat is het probleem hier in Nederland :W:
Heeft nog geen tijd gehad om vast te roesten hoor, is allemaal nieuw opgezet......
Gr. Aniek

Afbeelding
Budkes
Zeer actief

Turrie schreef:
Jij gaat zeer waarschijnlijk anders om met honden dan ik.. Ik zie een hond als een vriend.. Een vriend die ik niet in een kennel wil zetten, maar juist samen mee wil leven en een goede relatie mee wil hebben... :D
Ik denk dat mijn vriend Mikey, die in een kennel zit, qua leven niet wil ruilen met Turbo. Moet hij veel te veel samenwerking met de baas, en elke dag lekker het werk doen waar hij voor gefokt is missen.
Ik geloof trouwens ook niet dat hij mijn leiderschap wil inruilen voor mijn vriendschap, veels te ingewikkeld voor hem.
Gr. Aniek

Afbeelding
macho-hayley
Zeer actief
Contacteer:

bij mij sluit het een het ander niet uit...lekker veel sporten en toch samen kunnen leven met de baas in huis.
Waarom moet jouw hond in een kennel om te kunnen werken?
En waarom kun je geen vriendschap hebben en hem daarbij de leiding geven die hij nodig heeft?
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

macho-hayley schreef:bij mij sluit het een het ander niet uit...lekker veel sporten en toch samen kunnen leven met de baas in huis.
En waarom kun je geen vriendschap hebben en hem daarbij de leiding geven die hij nodig heeft?
Kan alle 2 namelijk en een hond in een kennel daar kan de baas net zoveel van houden als een hond in huis niet van gehouden word.
Honden zijn heel flexibel vandaar dat ze overal kunnen wonen en aanpassen .
Meer als wij denken en willen , alleen het verrotte is dat wij steeds met onze emotie daarin zitten te wroeten dat het beest niet zonder ons zou kunnen functioneren of leven.

Dat Ts haar hond zo afhankelijk van haar heeft gemaakt zegt dus meer over TS dan over het kunnen funtioneren van haar hond ,alleen zij heeft daar mensen emotie bij wat goed is hoor.
Maar die hond heeft niet het slapen bij het baasje op bed nodig om gelukkig te zijn of goed te kunnen funtioneren en ook geen leuk bankstelletje of mooi schilderijtje aan de muur.
Vind het zo gek dat een bench niet zielig is en een kennel wel.??
Wij maken keuzes voor die honden met onze menselijke emotie's ,maar zonder die keuzes en menselijke emotie's kan een hond zich wonderwel redelijk staande houden hoor.
Ik denk zeker dat toen de hond meer onderdeel van het gezin is gaan worden in huis/bed en vrije tijd dat er toen ook meer problemen zijn ontstaan in het funtioneren van al die honden.
Kijk maar eens naar het aantal probleem gevallen en het aantal gedragstherapeuten en fluisteraars die als paddenstoelen uit de grond komen nog steeds.
Beetje nuchterheid word een hond niet slechter van hoor want die heeft niets met menselijke emotie.
Die is gewoon een simpele hond.
macho-hayley
Zeer actief
Contacteer:

persoonlijk zou ik dus niet super veel moeite hebben als je een roedel honden in een kennel houdt...maar een hond alleen in een kennel vind ik gewoon not done..een bench dus ook niet.
Een vriend van mij heeft dus 15 honden die samen in een enorme kennel zitten en daar zou ik mijn honden prima tussen zetten.
Mijn hond hoeft dus ook niet perse bij mij te zijn, zolang hij maar niet alleen zit.
Afbeelding
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

bouvierpoedel schreef:
macho-hayley schreef:bij mij sluit het een het ander niet uit...lekker veel sporten en toch samen kunnen leven met de baas in huis.
Kan alle 2 namelijk en een hond in een kennel daar kan de baas net zoveel van houden als een hond in huis niet van gehouden word.
Meer als wij denken en willen , alleen het verrotte is dat wij steeds met onze emotie daarin zitten te wroeten dat het beest niet zonder ons zou kunnen functioneren of leven.

Dat Ts haar hond zo afhankelijk van haar heeft gemaakt zegt dus meer over TS dan over het kunnen funtioneren van haar hond ,alleen zij heeft daar mensen emotie bij wat goed is hoor.
Maar die hond heeft niet het slapen bij het baasje op bed nodig om gelukkig te zijn of goed te kunnen funtioneren en ook geen leuk bankstelletje of mooi schilderijtje aan de muur.
Wij maken keuzes voor die honden met onze menselijke emotie's ,maar zonder die keuzes en menselijke emotie's kan een hond zich wonderwel redelijk staande houden hoor.
Ik denk zeker dat toen de hond meer onderdeel van het gezin is gaan worden in huis/bed en vrije tijd dat er toen ook meer problemen zijn ontstaan in het funtioneren van al die honden.
Kijk maar eens naar het aantal probleem gevallen en het aantal gedragstherapeuten en fluisteraars die als paddenstoelen uit de grond komen nog steeds.
Beetje nuchterheid word een hond niet slechter van hoor want die heeft niets met menselijke emotie.
Hoe weet jij dit allemaal zo zeker? of projecteer jij net als iedereen óók jou manier van denken op je honden? :wink:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

mariaa schreef:
bouvierpoedel schreef:

Hoe weet jij dit allemaal zo zeker? of projecteer jij net als iedereen óók jou manier van denken op je honden? :wink:
Nee hoor gewoon de realiteit.
Als jouw hond bij jou kan funtioneren dan kan hij dat ook bij een ander.
Kijk maar naar het grote aantal honden wat jaarlijks verkast van de ene naar de andere baas en het daar ook goed doet of de jaarlijkse stroom van pension honden die ook niet beschadigd thuiskomen..
Mijn honden zijn ook wel door het personeel verzorgd of bij vrienden en in pension geweest als ik op vakantie was.
En geen 1 terug gekregen met een trauma.
Mijn honden zijnn afhankelijk van mij voor hun zorg en vreten ,maar niet zo afhankelijk dat ze nergens anders kunnen functioneren.
Daarnaast zijn er vele andere mensen die goed voor een hond kunnen zijn dan ik alleen. :wink: .
daywalker
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -

Ongelezen bericht door daywalker »

Turrie schreef:
malinois schreef:
Turrie schreef:

Dat zeg ik niet... Ik schrijf alleen mijn mening..
Jij gaat zeer waarschijnlijk anders om met honden dan ik.. Ik zie een hond als een vriend.. Een vriend die ik niet in een kennel wil zetten, maar juist samen mee wil leven en een goede relatie mee wil hebben... :D

@daywalker
de hond mist nooit zijn baas maar zijn leiderschap
Hier ben ik het niet mee eens.. :piew: Dat je hond leiding nodig heeft wel, maar dat de hond zijn/haar 'baas' nooit mist.. :neenee:
je hoeft het niet met me eens te zijn hoor :W:
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”