Ik hoorde ze vandaag wel wat schreeuwen en ineens klonk het wel erg dichtbij
Balkon deur stond open en ik keek, pakte snel fototoestel

Tada

Ja en nu kappen met die fotomakerij madam

Ik wil namelijk rustig gaan vretsen comprende!

Zooo gaaf dit!
Moderator: moderatorteam

Ze zijn er nu eenmaal en planten zich voort en gedijen blijkbaar goedDebbieZ schreef:Bizar, van dat soort beesten losvliegend in Nederland. Wel van gehoord, maar toch bizar.
Kunnen ook hele mooie plaatjes opleverenDebbieZ schreef:Ja, dat hoor je idd, dat ze het gewoon heel goed doen. Ik heb hier alleen dikke duiven en reusachtige meeuwen. Moet je eens een patatje durven te eten op het dakterras, staat zo'n dikke waterkip je aan te staren van heul dichtbij! Brrrr...
Wij hebben ook een heuse papegaai in Groningen wist je dat niet?DebbieZ schreef:Ja, dat hoor je idd, dat ze het gewoon heel goed doen. Ik heb hier alleen dikke duiven en reusachtige meeuwen. Moet je eens een patatje durven te eten op het dakterras, staat zo'n dikke waterkip je aan te staren van heul dichtbij! Brrrr...

Jij hebt weer hele bijzondere nakers lopen, die zie je hier weer nietjip007 schreef:Jaloers , die hebben wij hier niet
Ja dat klopt, dat is een Bonte Boer, hij zit al jaren in het Noorderplantsoen. Geen idee hoe hij de winter overleefd, maar 's zomers hoor je de vogels fluiten en dan hoor je af en toe ook heel exotisch geroep. En dat is dus die vogel. Ik vind het heel geinig dat hij al die tijd overleefd.Echo schreef:Wij hebben ook een heuse papegaai in Groningen wist je dat niet?DebbieZ schreef:Ja, dat hoor je idd, dat ze het gewoon heel goed doen. Ik heb hier alleen dikke duiven en reusachtige meeuwen. Moet je eens een patatje durven te eten op het dakterras, staat zo'n dikke waterkip je aan te staren van heul dichtbij! Brrrr...Ik heb hem eens gezien en gehoord in het Noorderplantsoen. Was geen halsbandparkiet maar iets anders.
Ik geniet vanuit mijn raam in Groningen (heb geen tuin of balkon) van merels, spreeuwen, duiven en musjes. Meeuwen zie ik eigenlijk niet zo vaak, alleen vliegend.
Volgens de vogelbescherming valt dat in NL wel mee.-Gaby- schreef: Maar die halsbandparkieten, zijn die geen bedreiging voor inheemse vogels?
Yep, daar kwam ik ook achter.Marjoleine schreef:Je moet hem tussen en zetten, Rami, anders gaat het niet lukken.
Wat is je bron? En van wanneer?sTefaniA schreef:Hier zitten ze ook, het hele park zit zowat vol. Als je ziet met hoeveel ze zijn en hoe snel ze zich voortplanten kan het niet anders dat ze de inheemse vogels verdrijven.
De grootste slachtoffers zouden de inheemse holenbroeders zijn zoals (groene) spechten en boomklevers. Vooral deze laatste zou het gebied waar de halsbandparkieten nestelen verlaten. De halsbandparkieten leggen eind februari - begin maart reeds hun eerste eieren en als de boomklevertjes gaan nestelen in maart, dan treffen ze meestal reeds door halsbandparkieten bewoonde nesten aan. De kans bestaat dat de uitheemse halsbandparkiet de komende jaren steeds verder zal uitbreiden en het de talrijkste holenbroeder van ons land zal worden. Aangezien er voldoende voedsel en ook nog voldoende nestgelegenheden zijn, zal de populatie de komende jaren nog verschillende malen verdubbelen tot ruim 40.000 exemplaren en zullen ze zich ook naar andere provinciehoofdsteden en grote steden en omgeving verspreiden. De populatie aan boomklevers zou hierdoor een tien procent kunnen dalen.
Dat is niet grappig aanvallende meeuwen zijn heel eng. Ik heb weleens klaar gestaan met de riem in mijn hand.blondie schreef:Kunnen ook hele mooie plaatjes opleverenDebbieZ schreef:Ja, dat hoor je idd, dat ze het gewoon heel goed doen. Ik heb hier alleen dikke duiven en reusachtige meeuwen. Moet je eens een patatje durven te eten op het dakterras, staat zo'n dikke waterkip je aan te staren van heul dichtbij! Brrrr...Ik ga in broedtijd denk is op strategische plekken staan daar waar mensen aangevallen worden door meeuwen
misschien voor de fotograven onder ons een nieuw thema aanvallende meeuwen en de reacties van mensen op die momenten

In Den Haag nestelen ze gewoon in de bomen. Denk wel dat de parkieten voor een groot deel hun eten krijgen van mensen (of afval van mensen), maar dat geldt toch ook voor duiven en meeuwen. En als hier niet volop brood in de gracht werd gegooid zat het ook niet vol met ganzen en zwanen midden in de stad.Echo schreef:Volgens mij klopt het niet hoor.
Die parkieten zijn volgens mij 100% afhankelijk van mensen die hen voeren en nestkasten ophangen.
Dat inheemse vogels dan verdreven zouden worden, die zelf zonder hulp van mensen zouden moeten kunnen overleven...
Volgens mij valt het enorm mee.
Toevallig zat ik gister en te praten met de buurvrouw van de andere hoek en vertelde van de halsbandparkiet op mijn balkon (je zult er maar vol van zijnEcho schreef:Volgens mij klopt het niet hoor.
Die parkieten zijn volgens mij 100% afhankelijk van mensen die hen voeren en nestkasten ophangen.
Dat inheemse vogels dan verdreven zouden worden, die zelf zonder hulp van mensen zouden moeten kunnen overleven...
Volgens mij valt het enorm mee.

Rami schreef:Ik geloof de vogelbescherming wel. Ben er ook blij om dat ze de inheemse vogels niet verstoren, want ik zie ze graag.
Enig toch zoals hij (zij?![]()
) zich zit te poetsen in onze krulwilg.
Rami schreef:Ik geloof de vogelbescherming wel. Ben er ook blij om dat ze de inheemse vogels niet verstoren, want ik zie ze graag.
Enig toch zoals hij (zij?![]()
) zich zit te poetsen in onze krulwilg.