Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Natte Poedels

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Echo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toy Poedel
Aantal honden: 1

Natte Poedels

Ongelezen bericht door Echo »

Ik heb al even gezocht maar kon het niet zo snel vinden met de zoekfunctie.

Hoe doen mensen dat hier met natte poedels? Heb je daar speciale droogdoeken voor of een speciale methode? Föhn je ze en met wat voor föhn dan? Kam je ze ook gelijk of niet?

Ben wel benieuwd. :) Poedels kunnen natuurlijk zeiknat worden dus hoe los je dat op thuis (of na een bad)?
Groetjes van Eva en pootje van Jerry!
Afbeelding
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Re: Natte Poedels

Ongelezen bericht door Judith »

Als Dana nat is geworden door de regen droog ik haar af met een handdoek.
Als ik Dana gewassen heb dan droog ik haar af met een handdoek en fohn ik haar droog en daarna borstel ik haar.

Ik vind Dana 10x sneller droog worden dan Diesel. Diesel blijft echt nog heel lang vochtig, terwijl Dana binnen no time droog is.
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Chanty blijft behoorlijk lang nat, ik droog haar met een handdoek en ze gaat zelf bij de kachel liggen :mrgreen:
Als ze gewassen word dan fohn ik ze droog en borstel daarna goed uit en meestal trim ik de vacht een beetje bij.
Afbeelding
Echo
Zeer actief

Dus je föhnt eerst en dan borstel je?
Doe je ook voor het wassen nog eens borstelen om te voorkomen dat er klitten komen, of is dat niet nodig?

En even omdat ik het leuk vind: Wat voor shampoos/conditioners gebruiken jullie? :D
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief

Yep.... eerst wassen... fohnen... borstelen en daarna zonodig ff bijtrimmen. Welk merk ik gebruik..... zou het niet weten... staat boven en heb geen zin om naar boven te lopen :F:
Afbeelding
Supernova
Zeer actief

Ongelezen bericht door Supernova »

Het ligt er aan hoe nat ze is geworden. Is ze een beetje nat door wat regen dan droog ik haar af met een handdoek. Is ze zeiknat na een wandeling in erg slecht weer of na het wassen dan föhn ik haar. Voor het wassen kam ik haar niet, ik was haar met shampoo en als ze veel klitten heeft ook met anti klit spul. Dan föhn ik haar helemaal droog, dan ga ik kammen en dan knippen/scheren.

Het merk van de shampoo is Groomers Edge. Gekocht bij http://www.denatteneus.nl
Echo
Zeer actief

Ah dus jullie gebruiken ook geen speciale handdoeken ofzo (van die zemen)?

Ik heb die website even bekeken Denise. Wat een boel varianten! Welke shampoo heb jij van dat merk?
En hoe duur is zo'n kleine fles ongeveer (ik kan de prijzen niet zien dan moet ik eerst inloggen).

Gebruiken jullie allemaal een slicker borstel of iets anders om te kammen?
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Ik gebruik een gewone handdoek en een gewone mensenföhn en borstel tijdens het föhnen om de krul eruit te halen.

edit: met een slicker
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Supernova
Zeer actief

Echo schreef:Ah dus jullie gebruiken ook geen speciale handdoeken ofzo (van die zemen)?

Ik heb die website even bekeken Denise. Wat een boel varianten! Welke shampoo heb jij van dat merk?
En hoe duur is zo'n kleine fles ongeveer (ik kan de prijzen niet zien dan moet ik eerst inloggen).

Gebruiken jullie allemaal een slicker borstel of iets anders om te kammen?
Ja ik heb nu van die pettowels, maar eerst deed ik met gewone handdoeken en dat ging ook prima. Al had ik er dan wel veel nodig :tongue:
Ik heb de Ultimate. Een klein flesje daarvan kost 8,25. Ik vind het het waard, het is fijne shampoo, je doet er lang mee en het ruikt heeeeeeeeeeeeerlijk. Maar bijvoorbeeld de Desert almond van dat merk is 4,95. Is dus al wat goedkoper, maar die heb ik zelf nooit gebruikt. Daarnaast heb ik als anti klit spul The solution van hetzelfde merk.
En ik gebruik gewoon een kam met tanden.
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Ik lees even mee, al zal ik van Kees ook het nodige te horen krijgen als hij Jet onderhanden neemt.

Hoe vaak wassen jullie je poedel, trouwens?
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Echo
Zeer actief

Werken die pettowels beter dan gewone handdoeken?
En ja die shampoos klinken heel lekker, goed om te weten dat ze ook lekker ruiken echt. :) Met prijs valt iig heel erg mee. Doe je het apart in een flesje mengen?

En ja ik hoor dat de standaard setje borstels toch een slicker borstel is en dan een fijne kam om te controleren of de klitten eruit zijn.

Als we nu toch bezig zijn, wat voor tondeuses hebben jullie en hoe bevallen die? :)
Afbeelding
Supernova
Zeer actief

Echo schreef:Werken die pettowels beter dan gewone handdoeken?
En ja die shampoos klinken heel lekker, goed om te weten dat ze ook lekker ruiken echt. :) Met prijs valt iig heel erg mee. Doe je het apart in een flesje mengen?

En ja ik hoor dat de standaard setje borstels toch een slicker borstel is en dan een fijne kam om te controleren of de klitten eruit zijn.

Als we nu toch bezig zijn, wat voor tondeuses hebben jullie en hoe bevallen die? :)
Nee ik zet haar gewoon onder de douche, doe wat shampoo in mijn handen en laat het goed schuimen en dan zeep ik haar in.
Ik meng/verdun dus niks. Mijn tondeuse is van Oster, de two speed Golden. Doet het prima maar ooit wil ik een Aesculap.

En de pettowels vind ik veel beter dan gewone handdoeken, zuigen veel meer water op.
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Na een wandeling droog ik Jip gewoon af. Moet wel zeggen dat als ze gezwommen heeft en wat langer in haar vacht zit het zo een paar uur duurt voor zo droog is.
Na het wassen blaas ik haar meestal droog met de waterblazer :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Echo
Zeer actief

Superleuk zo'n poedel tut topic!! Bedankt voor alle leuke reacties.

Is zo'n waterblazer niet heel duur? En wat voor shampoos/conditioners gebruiken de andere poedelbezitters?
Afbeelding
Ήυs

Ongelezen bericht door Ήυs »

:goeie:

Een jas of badjas aandoen natuurlijk!
Supernova
Zeer actief

Echo schreef:Superleuk zo'n poedel tut topic!! Bedankt voor alle leuke reacties.

Is zo'n waterblazer niet heel duur? En wat voor shampoos/conditioners gebruiken de andere poedelbezitters?
Ja die zijn best prijzig :schrik: Ik gebruik een gewone föhn. Duurt ietsje langer maar is met een dwergje nog goed te doen. Jij krijgt ook een dwergje als ik het goed onthouden heb he?
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ik heb hem tweedehands gekocht. anders is de goedkoopste iets van 150,-. Vind het wel ideaal, zo'n blazer!

Supernova
Zeer actief

Lysette schreef:Ik heb hem tweedehands gekocht. anders is de goedkoopste iets van 150,-. Vind het wel ideaal, zo'n blazer!
Welke heb jij? En scheelt het echt zoveel ipv een föhn?
Echo
Zeer actief

Ja het wordt als het goed is een toypoedel. Lijkt me ook heel leuk om zelf te trimmen. Ik hoef geen showmodel maar lijkt me leuk zo'n tondeuse er over heen. :p En dan met de kerst een leuke ster op zijn reet scheren ofzo. :D

Maar even serieus, bedankt voor de berichten. Ik ga denk ik tweedehands kijken of ik een tondeuse kan krijgen, de goeie blijven vaak wel lang goed heb ik begrepen. Ik zag nu ook een mini tondeuse op batterijen (waar zag ik die nou?). Misschien handig voor voetjes en gezichtje, maar weet niet of het wat is.
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Denise. schreef:
Lysette schreef:Ik heb hem tweedehands gekocht. anders is de goedkoopste iets van 150,-. Vind het wel ideaal, zo'n blazer!
Welke heb jij? En scheelt het echt zoveel ipv een föhn?
Ik heb een double K, airchallenger ofzoiets? Zo'n blauwe, niet al te grote.

Vind het wel veel schelen, scheelt mij bijna de helft van de tijd als ik haar echt helemaal droog wil krijgen. Plus dat Jip het veel fijner vindt omdat het niet zo warm wordt.
Benno doe ik weer wel met de fohn, maar die is ook zo droog en vindt de blazer doodeng :ugh:

Lizzie.
Zeer actief

Echo schreef:Werken die pettowels beter dan gewone handdoeken?

Ik gebruik ''gewone'' handdoeken, want met dit weer zijn ze niet aan te slepen zoveel gebruik ik er. IK heb een huis tuin keuken tondeuse en tot mijn verbazing gaat dat erg goed. :D
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Ik heb een Andis 2-speed tondeuse. Gebruik shampoo van de dierenwinkel en conditioner voor mensen :P
Afbeelding
Echo
Zeer actief

Over die Andis two speed hoor ik veel goeie dingen. Heb je daar nog speciale kammen bij enzo?
Welke standen voor de tondeuse gebruiken jullie meestal? De meeste poedels die hier aan bod zijn gekomen hebben ongeveer hetzelfde kapsel: alles 1 lengte met pootjes en snuitje kort. Dat vind ik ook het mooist.
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief

Ik heb opzet kammen op de tondeuse en dan is het erg gemakkelijk om alles in 1 lengte te scheren. :mrgreen:
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Ik heb de bijgeleverde kop, een voetjes kop, en een Wahl metalen opzetkammen set.

Ik heb van de zomer Cara dr lijfje kort gehad en bolletjes aan dr poten, op moment heeft ze alles lang. Ik gebruik eigenlijk alleen de langzame stand, aangezien ie dan niet zo snel heet wordt.
Afbeelding
Echo
Zeer actief

En wat voor kammen hebben jullie dan? Vlooienkamformaat of toch wat grover?
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief

Ik heb deze gekocht bij zooplus.nl en bevalt me prima

Afbeelding

en na het borstelen gebruik ik deze kam, om te kontroleren of alle klitten er uit zijn. Alleen die van mij is net wat groter en de tanden staat wat wijder uit elkaar.

Afbeelding
Afbeelding
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Judith »

Ik heb ook een grote fles shampoo van de dierenwinkel, en ik doe het in een grote lege fles en vul ik aan met water. Er is dan nog steeds genoeg shampoo om te wassen, maar ben je niet meteen door je shampoo heen.
Ik heb als borstel de slicker borstel die ik bij Kees gekocht heb (webshop).
Ik gebruik een gewone mensen fohn en tondeuse met 3 verschillende opzet kammen.
Afbeelding
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Denise. schreef:Het ligt er aan hoe nat ze is geworden. Is ze een beetje nat door wat regen dan droog ik haar af met een handdoek. Is ze zeiknat na een wandeling in erg slecht weer of na het wassen dan föhn ik haar. Voor het wassen kam ik haar niet, ik was haar met shampoo en als ze veel klitten heeft ook met anti klit spul. Dan föhn ik haar helemaal droog, dan ga ik kammen en dan knippen/scheren.

Dank voor deze site. Gebruik deze shampoo ook maar kon nergens meer vinden waar ik het gekocht had.
Afbeelding
gevni havanezers
Supernova
Zeer actief

blacky schreef:
Denise. schreef:Het ligt er aan hoe nat ze is geworden. Is ze een beetje nat door wat regen dan droog ik haar af met een handdoek. Is ze zeiknat na een wandeling in erg slecht weer of na het wassen dan föhn ik haar. Voor het wassen kam ik haar niet, ik was haar met shampoo en als ze veel klitten heeft ook met anti klit spul. Dan föhn ik haar helemaal droog, dan ga ik kammen en dan knippen/scheren.

Dank voor deze site. Gebruik deze shampoo ook maar kon nergens meer vinden waar ik het gekocht had.
Graag gedaan hoor :cheer: Ik heb die site ooit als tip gekregen van Lysette en ze hebben daar veel fijn spul.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”