Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe te reageren bij epilepsie aanval
Moderator: moderatorteam
- Misty 2
- Actief
Hoe te reageren bij epilepsie aanval
Misty heeft gisteravond voor de 1e keer een epileptieaanval gekregen en vanmorgen een 2e keer.
Ze is al bij de dierenarts geweest en haar bloed wordt eerst nagekeken voor we weten wat er eventueel aan gedaan kan worden. Ze is na de aan val van vanmorgen erg onrustig, maar ik heb ook de indruk dat ze misschien zo reageert omdat ik haar zo in de gaten hou. Ik ben er een beetje van van slag. Heeft er iemand hier ervaring hoelang het kan duren voor ze weer een beetje haarzelf is. Alvast bedankt
Ze is al bij de dierenarts geweest en haar bloed wordt eerst nagekeken voor we weten wat er eventueel aan gedaan kan worden. Ze is na de aan val van vanmorgen erg onrustig, maar ik heb ook de indruk dat ze misschien zo reageert omdat ik haar zo in de gaten hou. Ik ben er een beetje van van slag. Heeft er iemand hier ervaring hoelang het kan duren voor ze weer een beetje haarzelf is. Alvast bedankt
Groetjes, Corrie en Misty
- annicka
- Zeer actief
Re: Hoe te reageren bij epilepsie aanval
Vooral rustig blijven, hoe moeilijk dat ook is. Zorg ervoor dat de hond zichzelf niet bezeerd. Praat rustig tegen haar, een beetje kalmerend effect. Zorg voor een rustige omgeving zodat nieuwe prikkels die een epileptische aanval kunnen veroorzaken zoveel mogelijk wegblijven.
Verder moet je even afwachten wat de uitslagen van het bloed zijn.....
Als er verder geen problemen met de bloedsuiker spiegel zijn dan zou ik als ik jou was een boterham met honing geven, klinkt misschien raar, maar zo'n aanval neemt nogal wat van een hond en een beetje honing geeft de hond weer wat energie.
Verder zijn er prima medicijnen , alleen is het even zoeken naar de juiste.
Verder moet je even afwachten wat de uitslagen van het bloed zijn.....
Als er verder geen problemen met de bloedsuiker spiegel zijn dan zou ik als ik jou was een boterham met honing geven, klinkt misschien raar, maar zo'n aanval neemt nogal wat van een hond en een beetje honing geeft de hond weer wat energie.
Verder zijn er prima medicijnen , alleen is het even zoeken naar de juiste.
Groetjes van Ellen en een Knuf van Noa, Luna en Fitz.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Het van slag zijn kan per hond verschillen, maar ook aan de sterkte van de aanval liggen.
Als Max een flinke aanval heeft gehad, waarin hij ook alles laat lopen e.d. is hij echt helemaal de weg kwijt als hij weer bij komt, hij lijkt ons dan niet te herkennen, gromt soms zelfs, is enorm moe, logisch natuurlijk want het vergt enorm veel energie zo'n aanval, meestal laat ik hem die dag (hij heeft ze meestal 's avonds laat) lekker slapen en gaan we alleen voor korte p&p rondjes.
Wat wij ook doen is zoveel mogelijk lampen uit, tv uit, zodat hij zo weinig mogelijk prikkels krijgt.
Sterkte, hopelijk gebeurt het niet te vaak
Als Max een flinke aanval heeft gehad, waarin hij ook alles laat lopen e.d. is hij echt helemaal de weg kwijt als hij weer bij komt, hij lijkt ons dan niet te herkennen, gromt soms zelfs, is enorm moe, logisch natuurlijk want het vergt enorm veel energie zo'n aanval, meestal laat ik hem die dag (hij heeft ze meestal 's avonds laat) lekker slapen en gaan we alleen voor korte p&p rondjes.
Wat wij ook doen is zoveel mogelijk lampen uit, tv uit, zodat hij zo weinig mogelijk prikkels krijgt.
Sterkte, hopelijk gebeurt het niet te vaak
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
jelle & syb
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 Samojeed
2 Friese stabijen
1 Grijze Keeshond
1 Kruising
1 Wetterhoun - Aantal honden: 6
Ik sluit me bij de vorige sprekers aan , heb het niet anders gedaan als Kim een aanval gehad had .
Ik had altijd kalmerende medicijnen die ik rectaal moest geven , zodat het af zakte [soms wel 30 mg.]
Rust, Kalmte , weinig prikkels , dat is de hoofdzaak ,dikke knuffel voor Misty
Ik had altijd kalmerende medicijnen die ik rectaal moest geven , zodat het af zakte [soms wel 30 mg.]
Rust, Kalmte , weinig prikkels , dat is de hoofdzaak ,dikke knuffel voor Misty
- Misty 2
- Actief
Dank jullie wel voor de antwoorden. De ergste schrik is weer voorbij, zal zeker rustig aan doen en prikkels vermijden.
Hopelijk weten we eind van de week meer.
Hopelijk weten we eind van de week meer.
- *Esther
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Sterkte zeg! Hoe oud is je hond?
Ik zou alleen nog willen toevoegen dat je haar nu maar niet alleen moet laten.
Ik zou alleen nog willen toevoegen dat je haar nu maar niet alleen moet laten.
- Misty 2
- Actief
Misty is bijna 11 en natuurlijk laten we haar nu niet alleen.
Dat is een voordeel van gepensioneerd zijn.
- *Esther
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ach ja dat dacht ik al wel hoorMisty 2 schreef:Misty is bijna 11 en natuurlijk laten we haar nu niet alleen.
- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Wat een schrik denk ik. Zeker zo'n eerste aanval.
Gezien haar leeftijd ben ik heel benieuwd wat er uit 't bloedonderzoek gaat komen.
Hier 2 honden die zo nu en dan een aanval krijgen, in de loop v/d tijd is dat iets wat gewoon gebeurd en ook weer weg zakt. Hier hoort het er een beetje bij.
Ik kan niet met zekerheid stellen dat ik er altijd bij ben. Alhoewel de meeste aanvallen hier komen in de avond of s'nachts als 't rustig is. Aangezien ik ook werk en 't span dan lig te slapen zou dat dan ook tot de mogelijkheden behoren.
Gezien haar leeftijd ben ik heel benieuwd wat er uit 't bloedonderzoek gaat komen.
Hier 2 honden die zo nu en dan een aanval krijgen, in de loop v/d tijd is dat iets wat gewoon gebeurd en ook weer weg zakt. Hier hoort het er een beetje bij.
Ik kan niet met zekerheid stellen dat ik er altijd bij ben. Alhoewel de meeste aanvallen hier komen in de avond of s'nachts als 't rustig is. Aangezien ik ook werk en 't span dan lig te slapen zou dat dan ook tot de mogelijkheden behoren.

-
Melanie 74
Op deze leeftijd zou er ook een secundaire oorzaak kunnen zijn, ben benieuwd of er wat uit het bloedonderzoek komt.
Knuffel voor Misty en voor jou, het is erg schrikken.
Knuffel voor Misty en voor jou, het is erg schrikken.
- Misty 2
- Actief
Re: Hoe te reageren bij epilepsie aanval , Update
De bloeduitslagen waren allemaal goed op de witte bloedlichaampjes na, die waren verhoogd.
De dierenarts denkt nu aan een ontsteking, hoogst waarschijnlijk in hersenen of hersenvlies en nu heeft ze een kuur van 14 dagen clavactin. Ze heeft geen echte aanval meer gehad, maar is duidelijk nog niet in orde. Staat wankel op haar poten.
Binnen een dag of 3 moet het beter gaan en anders weer verder zoeken.
De dierenarts denkt nu aan een ontsteking, hoogst waarschijnlijk in hersenen of hersenvlies en nu heeft ze een kuur van 14 dagen clavactin. Ze heeft geen echte aanval meer gehad, maar is duidelijk nog niet in orde. Staat wankel op haar poten.
Binnen een dag of 3 moet het beter gaan en anders weer verder zoeken.