Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat kan ik mijn husky pup het beste voeren
Moderator: moderatorteam
- luchusky
- Actief
- Mijn ras(sen): Husky
- Aantal honden: 2
Wat kan ik mijn husky pup het beste voeren
Hallo,
Wat kan ik mijn husky pup het beste voeren ?
En dan het aantal gram per dag, want ik vind het belangrijk dat ze haar juiste en goede hoeveelheid voeding binnen krijgt.
We voeren haar nu dog chow, 3x 80gram per dag.
maar ik weet dus niet of dit wel goed is voor d'r, op elk pak voeding staat een andere hoeveelheid.
kunnen mensen met ervaringen met huskys mij hier iets over vertellen wat het beste is ?
thanks
En dan het aantal gram per dag, want ik vind het belangrijk dat ze haar juiste en goede hoeveelheid voeding binnen krijgt.
maar ik weet dus niet of dit wel goed is voor d'r, op elk pak voeding staat een andere hoeveelheid.
kunnen mensen met ervaringen met huskys mij hier iets over vertellen wat het beste is ?
thanks
- dagmar88
- Zeer actief
Re: Wat kan ik mijn husky pup het beste voeren
Je kunt je inlezen in kvv (kant en klaar versvoer) hier en op barfplaats o.a.
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
- Aantal honden: 1
Wat mij betreft : zelf samenstellen > kvv met een natuurlijke calcium bron > kvv met een onnatuurlijke calcium bron > goede kwaliteit brok met weinig granen en troep > de rest van het brok > de rest.luchusky schreef:Hallo,
thanks
Qua hoeveelheid moet je gewoon kijken naar je hond. De een heeft meer nodig dan de ander; voeren op oog dus.

-
martine-tom
Ik zeg zelf samenstellen of anders kant en klaar vers vlees.
Brok, elke brok staan bij mij erg laag onderaan de lijst met wat ik mijn hond zou voeren
Brok, elke brok staan bij mij erg laag onderaan de lijst met wat ik mijn hond zou voeren
-
Angelique.
eerst een keuze maken, barf, kvv, nrv, brok en dan op het oog voeren....wel leuk al die tabellen maar 9 van de 10 keer is het veel teveel 
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
ik snap best dat je niet veel weet nog over kvv en ik zou maar daar ook eerst rustig in verdiepen als ik jou was. Onze vorige hond kreeg ook dog chow. Kijk goed op de verpakking. Daar staat als het goed is het gewicht wat de hond als zij volwassen heeft moet hebben. Dan kijk je bij de leeftijd en daar staat dan het aanbevolen gewicht aan brokken. 3 x 80 gram is wel weinig. Mijn pupsels met een volwassen gewicht van 7 kg zaten als op veel meer.
Nu geef ik kvv. dat is versvlees wat je bij de supermarkt kunt kopen. Ze hebben het daar van Rodi (hamburgers) of van smuldier.(gehakt) Zelf vind ik dat beter dan brokken. Daar mag je hond als hij jong van is ongeveer 4 tot 6 % van het gewicht van hebben wat hij op dat moment heeft. (wel steeds je pup wegen want als het goed is groeit ze) met 6 maand kon ik gaan afbouwen.
Overigens misschien kun je Nuyvilaq hier van het forum vragen zij heeft maar een"paar" husky's.
* ik zie dat ze al heeft gereageerd.
@ Nuyvilaq op het ook voeren is voor sommige mensen met een pup erg moeilijk. Ook ik zou dat niet echt kunnen.
Nu geef ik kvv. dat is versvlees wat je bij de supermarkt kunt kopen. Ze hebben het daar van Rodi (hamburgers) of van smuldier.(gehakt) Zelf vind ik dat beter dan brokken. Daar mag je hond als hij jong van is ongeveer 4 tot 6 % van het gewicht van hebben wat hij op dat moment heeft. (wel steeds je pup wegen want als het goed is groeit ze) met 6 maand kon ik gaan afbouwen.
Overigens misschien kun je Nuyvilaq hier van het forum vragen zij heeft maar een"paar" husky's.
* ik zie dat ze al heeft gereageerd.
@ Nuyvilaq op het ook voeren is voor sommige mensen met een pup erg moeilijk. Ook ik zou dat niet echt kunnen.
Laatst gewijzigd door blacky op 06 dec 2011 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Angelique.
het is een husky, een husky heeft erg weinig voer nodig.
om een voorbeeld te geven op een brokken dag krijgt de reu die het meest te eten krijgt 160 gram.
om een voorbeeld te geven op een brokken dag krijgt de reu die het meest te eten krijgt 160 gram.
- luchusky
- Actief
bedankt voor de info mensen ! bedankt.
die reu waar je het over hebt, is dat een volwassen reu ?
onze is namelijk nog maar 4 maanden jong, en op de achterkant van hills voer stond geef haar 250gram, maar omdat het een husky is die minder voer nodig hebebn geven we haar 3x 75 gram, is dit dan goed wat we doen? want dog chow is natuurlijk weer anders als hills.
misschien moeten we binnenkort toch switchen van voer, wan tze zit al heel lang aan de dunne, nu hebben we giardia getest, kuur gedaane n nog dunne ontlasting, nu hebben we og een andere giardia kuur gekregen, als ze daarna nog dunne ontlasting heeft moesten we ander voer pakken.
maar dat even terzijde, ik zal me eens verdiepen in dat vers voer
onze is namelijk nog maar 4 maanden jong, en op de achterkant van hills voer stond geef haar 250gram, maar omdat het een husky is die minder voer nodig hebebn geven we haar 3x 75 gram, is dit dan goed wat we doen? want dog chow is natuurlijk weer anders als hills.
misschien moeten we binnenkort toch switchen van voer, wan tze zit al heel lang aan de dunne, nu hebben we giardia getest, kuur gedaane n nog dunne ontlasting, nu hebben we og een andere giardia kuur gekregen, als ze daarna nog dunne ontlasting heeft moesten we ander voer pakken.
- Minhie
- Zeer actief
Ik zou ook even probitioca halen. Je wilt haar weerstand zo hoog mogelijk hebben.luchusky schreef:bedankt voor de info mensen ! bedankt.

- luchusky
- Actief
oke als ik het een beetje lees houdt barf gewoon in rauw vlees voeren aan je hond ?
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
ik kan je als je vers wilt gaan voeren Lotgering aan raden. verkopen complete versvoedingen maar je kunt er ook terecht voor kippennekken en runderstrotten b.v. en ze zijn niet duur.luchusky schreef:bedankt voor de info mensen ! bedankt.
-
martine-tom
Heel simpel gezegd, ja.luchusky schreef:oke als ik het een beetje lees houdt barf gewoon in rauw vlees voeren aan je hond ?
Maar het behelst wel iets meer dan dat
Je voert botten, vlees, organen, pens, vis, groentes, eieren en wat je wil in bepaalde hoeveelheden.
Het is niet zomaar een lap biefstuk bij je hond gooien en hopen dat het goedkomt
- Minhie
- Zeer actief
Barf = bones and raw food. Dan stel je zelf samen. Wil je dit gaan doen; GOED inlezen.luchusky schreef:oke als ik het een beetje lees houdt barf gewoon in rauw vlees voeren aan je hond ?
Kvv = kant en klaar vers voer.
en dan heb je nog brok.

-
martine-tom
Lotgering is erg vet en met een hond die al aan de dunne is zou dat niet mijn eerste keus zijn...blacky schreef:ik kan je als je vers wilt gaan voeren Lotgering aan raden. verkopen complete versvoedingen maar je kunt er ook terecht voor kippennekken en runderstrotten b.v. en ze zijn niet duur.luchusky schreef:bedankt voor de info mensen ! bedankt.
- Wolf77
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Husky/Malamute
Hier nog een Hus.
KVV of Barf lijkt me heel goed, maar eerlijk gezegd vind ik dat ik me er nog even meer in moet verdiepen.
Toen ik Mo-yi ophaalde kreeg ik een zak Eukanuba mee, daar ben ik even mee doorgegaan en ben gaan rondneuzen voor andere brokken, liefst schoon.
Ik wilde graag naar Biofood gaan, heb haar er 1 zak van gevoerd ( ze liet wel enorme stinkscheten
), maar later bleek er hier wat lastig aan te komen.
Nu heb ik haar op Carocroc staan, ze doet het er prima op. Ik houdt meestal wel de aanbevolen hoeveelheid aan, maar de laatste tijd voer ik wat meer "op het oog"
KVV of Barf lijkt me heel goed, maar eerlijk gezegd vind ik dat ik me er nog even meer in moet verdiepen.
Toen ik Mo-yi ophaalde kreeg ik een zak Eukanuba mee, daar ben ik even mee doorgegaan en ben gaan rondneuzen voor andere brokken, liefst schoon.
Ik wilde graag naar Biofood gaan, heb haar er 1 zak van gevoerd ( ze liet wel enorme stinkscheten
Nu heb ik haar op Carocroc staan, ze doet het er prima op. Ik houdt meestal wel de aanbevolen hoeveelheid aan, maar de laatste tijd voer ik wat meer "op het oog"
- Lief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
- Contacteer:
Vooral goed inlezen.
Het stomste wat je kunt doen is namelijk continu wat anders gaan voeren, zeker bij een hond die al problemen heeft.
Iedere overstap van voer kan namelijk lastig zijn en misschien eerst de problemen verergeren voordat ze verbeteren.
Dus lees je in en kijk waar je bij jou in de buurt het makkelijkste aan kan komen. Barf kan lastig zijn omdat je echt heel goed moet weten wat je doet (verhoudingen tussen vleessoorten, bot etc), dan is een goede en complete KVV wel wat gemakkelijker.
Maar zowel voor BARF als KVV heb je ruimte in je vriezer nodig.
Brokken zijn voor mensen het makkelijkst maar werken bij sommige honden niet lekker (continu aan de dunne, jeuk, stinkende hond). Maar je hebt ook wel verschil in kwaliteit en type brokken. Meestal zijn de echt goede brokken moeilijker te vinden en/ of duurder.
En qua hoeveelheid moet je echt leren kijken naar je eigen hond. En niet alleen kijken, met name voelen is belangrijk, want jouw husky gaat in zijn wintervacht niet duidelijk tekenen in hoeverre hij te dik of te dun is, dat moet je echt voelen.
Huskies hebben weinig nodig (zoals je kunt zien bij de honden van Nuyvilaq), zeker als je ervanuit gaat dat de honden van Nuyvilaq een stuk meer zouden moeten eten dan een huishond-husky, gezien het feit dat deze meerdere malen per week trainen voor de kar.
Het stomste wat je kunt doen is namelijk continu wat anders gaan voeren, zeker bij een hond die al problemen heeft.
Iedere overstap van voer kan namelijk lastig zijn en misschien eerst de problemen verergeren voordat ze verbeteren.
Dus lees je in en kijk waar je bij jou in de buurt het makkelijkste aan kan komen. Barf kan lastig zijn omdat je echt heel goed moet weten wat je doet (verhoudingen tussen vleessoorten, bot etc), dan is een goede en complete KVV wel wat gemakkelijker.
Maar zowel voor BARF als KVV heb je ruimte in je vriezer nodig.
Brokken zijn voor mensen het makkelijkst maar werken bij sommige honden niet lekker (continu aan de dunne, jeuk, stinkende hond). Maar je hebt ook wel verschil in kwaliteit en type brokken. Meestal zijn de echt goede brokken moeilijker te vinden en/ of duurder.
En qua hoeveelheid moet je echt leren kijken naar je eigen hond. En niet alleen kijken, met name voelen is belangrijk, want jouw husky gaat in zijn wintervacht niet duidelijk tekenen in hoeverre hij te dik of te dun is, dat moet je echt voelen.
Huskies hebben weinig nodig (zoals je kunt zien bij de honden van Nuyvilaq), zeker als je ervanuit gaat dat de honden van Nuyvilaq een stuk meer zouden moeten eten dan een huishond-husky, gezien het feit dat deze meerdere malen per week trainen voor de kar.
- Minhie
- Zeer actief
Mocht je trouwens gaan wisselen van voer en het gaat niet zo heel lekker dan zou ik er probiotica bij geven.

-
Angelique.
luchusky schreef:
ja dat is een volwassen reu en dan in de winter, in de zomer krijgt hij 110 gram
De pup die hier momenteel rondloopt krijgt 2 keer per dag een senseokopje vol, en 2 keer per dag een half pakje smuldier.
ohw en zo tussen neus en lippen door nog is een nek, vleugeltje of kuiken
MAAR dit is een beetje een extreem geval, zit geen grammetje vet aan en eet behoorlijk wat meer dan alle pups die ik ooit gehad heb....
- luchusky
- Actief
110 gram, per dag dus he ? en zijn dat dan brokken ? en dan nog de extra's tussendoor ?
want ik voer mijne dus 75 gram (teefje) 3 keer per dag.
maar ik zie haar niet echt aankomen, ze groeit wel goed. zal wel goed zijn denk ik dan kan haar ribben en haar botjes goed voelen maar je ziet ze niet.
miss dat dat komt door de giardia
maar ik zie haar niet echt aankomen, ze groeit wel goed. zal wel goed zijn denk ik dan kan haar ribben en haar botjes goed voelen maar je ziet ze niet.
-
Angelique.
luchusky schreef:110 gram, per dag dus he ? en zijn dat dan brokken ? en dan nog de extra's tussendoor ?
110 per dag ja en geen extra's...nou ja als ik een goede bui heb krijgen ze eens een koekje maar dat is het dan ook wel weer
op als je ze goed kan voelen en niet ziet is ze prima op gewicht hoor, dan voer je dus gewoon goed, zie je dat ze te dik/te dun word doe je er iets af of juist bij...
Ohw ze heeft giardia ? dan zou ik dat eerst maar is onder controle zien te krijgen...en daarna pas nadenken over eventueel wisselen van voer....sterkte ermee.....
- luchusky
- Actief
okay, thanks.
Jaa is volgens mij nogal niet klote om daar vanaf te komen..
ze is nu bijna door haar 2de kuur heen, en of het al verbeterd is... ik vraag het me af.
zodra de kuur klaar is kijk ik het nog een paar dagen aan en dan gaan we het maar opnieuw laten testen.
Jaa is volgens mij nogal niet klote om daar vanaf te komen..
ze is nu bijna door haar 2de kuur heen, en of het al verbeterd is... ik vraag het me af.
zodra de kuur klaar is kijk ik het nog een paar dagen aan en dan gaan we het maar opnieuw laten testen.
-
Angelique.
ja Giardia uitroeien is geen pretje, wees blij dat je er maar 1 hebt, momenteel zijn er hele sledehondenteams geveld door giardia 
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Ik vind 110 gram brok per dag wel erg weinig klinken, het zijn toch actieve honden?
Mijn volwassen engelse stafford teef van 17 kg eet 500 gram vlees per dag. Mij Akita reu van 8 maanden eet 750 gram per dag. Stafford is actief, de Akita is "normaal".
Mijn volwassen engelse stafford teef van 17 kg eet 500 gram vlees per dag. Mij Akita reu van 8 maanden eet 750 gram per dag. Stafford is actief, de Akita is "normaal".
- luchusky
- Actief
moe twel zeggen.. het is echt alleen diaree.
niet overgeven, lui enzo.. zoals er overal op internet staat.
dus miss een lichte vorm van giardia??
niet overgeven, lui enzo.. zoals er overal op internet staat.
dus miss een lichte vorm van giardia??
-
Angelique.
sja kan er niks aan doen, een husky heeft nou eenmaal heel weinig nodig, daar zijn ze ook jaren en jaren lang op gefokt.
mijn honden zien er prima uit, sommige zijn zelfs ietsie te zwaar
Lola eet ook om en nabij de 750 gram aan vlees idd, vaak nog wel meer ook (in de winter) om over Dallas
nog maar te zwijgen, maar dat zijn dan ook geen husky's, wel heel erg actief.
luchusky: geen idee maar giardia is giardia en dat is meestal geen pretje
mijn honden zien er prima uit, sommige zijn zelfs ietsie te zwaar
Lola eet ook om en nabij de 750 gram aan vlees idd, vaak nog wel meer ook (in de winter) om over Dallas
luchusky: geen idee maar giardia is giardia en dat is meestal geen pretje
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
Ik denk dat ik mijn herders maar ga in ruilen voor husky's. Dat scheelt enorm in de voedings kosten hihihihihi
De reuen hier staan op 1 tot 2 kilo vlees per dag. Teven op 500 gram. pffffffff
De reuen hier staan op 1 tot 2 kilo vlees per dag. Teven op 500 gram. pffffffff
-
Angelique.
aan voeding voor de hussen ga ik hier niet failliet 
-
martine-tom
110 gram...wow!
Ik heb een smurf van nog geen 7 kilo en die eet in de winter 170 gram vlees weg per dag!
Ik heb een smurf van nog geen 7 kilo en die eet in de winter 170 gram vlees weg per dag!
- luchusky
- Actief
gisteren haar laatste pilletje gehad, haar poepjes zagen er vanmorgen gezond uit.. heb er vertrouwen in !
nu hopen dat het vanavond nog steeds vast is, want voorheen was het savonds altijd dun.
nu hopen dat het vanavond nog steeds vast is, want voorheen was het savonds altijd dun.