Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Handling

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Re: Handling

Ongelezen bericht door Jaap* »

Hoe triest/apart/vreemd/surrealistisch is het eigenlijk als je fokkers op een show moet gaan vertellen hoe ze een hond vast moeten houden :19:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Carmen »

Muk schreef:Wat een malloot, die handler. En dat daar niks van wordt gezegd is nog het ergste. Dan wordt het blijkbaar normaal gevonden. Die man moeten ze zelf eens aan zijn nek optillen, kijken hoe die dan piept.
aan zijn nek....én aan zijn staartje hè
kijken hoe hij dan piept
rubyred
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door rubyred »

In noord amerika gaat de staart omhoog.
Ik ben gestopt met Shows omdat ik niet goed werd hoe men met de honden omgaat.
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

Nanna schreef:
Marjoleine schreef: En in dat BSI dus staan dergelijke dingen aangegeven. Dat is er dus niet na die uitzendingen ingezet, want toen stond het domweg al op papier.
Er staat zoveel op papier. Ik kom al lang op hondenshows en NOOIT is mij opgevallen dat een keur- of ringmeester zei tegen een exposant om dat riempje niet zo strak te houden of die hond anders van de tafel te tillen.
Al stond dat 1000x al op papier. :19:
Maar nú, héla, nu kan er op gelet worden. En gebeurt er af en toe daadwerkelijk ook eens wat. Komt er een wel-zijns-com-mis-sie.
Nogmaals: prima zaak hoor :ok: . Maar ik heb zo mijn bedenkingen bij de motieven ;-) Is dat zo erg?
dat is niet waar. Ik weet dat Ricky Lochs - Roman je lijn doorknipt als je je hond aan een hoge strakke lijn showt. Bij haar moet het met losse lijn zijn. En dat al minimaal 6 jaar (zolang loop ik mee)
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

jores schreef: dat is niet waar. Ik weet dat Ricky Lochs - Roman je lijn doorknipt als je je hond aan een hoge strakke lijn showt. Bij haar moet het met losse lijn zijn. En dat al minimaal 6 jaar (zolang loop ik mee)
Daar kan ik negentien jaar van maken, zolang loopt ze al mee bij mijn rassen namelijk.
En Sjouke de Graaf, die het hele BSI niet heeft meegemaakt (twee jaar geleden overleden) tolereerde dat ook niet, net als in staand zetten, daar hoefde je bij hem niet mee aan te komen.
En Martine Visser, die er al langer niet emer is, accepteerde ook geen strakke lijnen.
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
ArCee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.

Ongelezen bericht door ArCee »

Die handler moet ook maar eens aan zijn "staartje"opgetilt worden denk ik? :mrgreen:

Ik heb uberhaupteen hekel an dit soort keuringen. Het hele gedoe er omheen, en de omgang met de dieren vind ik van A tot Z weerzinwekkend. Nu moet ik eerlijk zijn, zaken als de Miss Universe verkiezing vind ik net zo weerzinwekkend. Een pure veekeuring, maar alla.

Laat een hond, hond zijn. Een hond uis niet gemaakt om te showen. Om vol met haarlak te spuiten en alleen maar "mooi" staan te wezen. Een hond die je ziet rennen, stoeien en dartelen met wapperende haren is pas mooi.
Ik kan ook werkelijk de ziekte van mensen die zich hiermee inlaten niet begrijpen. Er is iets moois, leuks of sociaals aan.
Voor mij is het een pure vorm van dierenmishandeling.
Afschaffen dit soort nutteloze dingen!! :devil:
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
Xtine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Xtine »

ArCee schreef:Die handler moet ook maar eens aan zijn "staartje"opgetilt worden denk ik? :mrgreen:

Ik heb uberhaupteen hekel an dit soort keuringen. Het hele gedoe er omheen, en de omgang met de dieren vind ik van A tot Z weerzinwekkend. Nu moet ik eerlijk zijn, zaken als de Miss Universe verkiezing vind ik net zo weerzinwekkend. Een pure veekeuring, maar alla.

Laat een hond, hond zijn. Een hond uis niet gemaakt om te showen. Om vol met haarlak te spuiten en alleen maar "mooi" staan te wezen. Een hond die je ziet rennen, stoeien en dartelen met wapperende haren is pas mooi.
Ik kan ook werkelijk de ziekte van mensen die zich hiermee inlaten niet begrijpen. Er is iets moois, leuks of sociaals aan.
Voor mij is het een pure vorm van dierenmishandeling.
Afschaffen dit soort nutteloze dingen!! :devil:

Zal dit even vertellen tegen mijn honden wanneer ik de auto inlaad om naar show te vertrekken.
Zij vinden het super, op stap met baasje, gans de dag aandacht van iedereen.

Denk jij misschien dat het op alle andere hondensporten rozegeur en maneschijn is.
Er zitten overal rotte appels tussen.

Meer neen,
showen moet verboden worden. want er zijn er die slecht met de honden omgaan.

Zullen we dan maar ook maar even alle Rotweilers, Herders, ...... afschaffen,
er zitter er daar nl tussen die slecht van karakter zijn.
Handle every stressful situation like a dog.
If you can't eat it or play with it,
Just pee on it and walk away.
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Ach, laat kletsen.
Mijn honden rennen meestal rond met wapperende haren, maar af en toe gaan ze mee naar een show. Geen haarlak, gewoon een dagje 1 op 1 met de baas, veel snoepjes, knuffels en op schoot en 5 minuten de ring in. En 's avonds rennen ze leuk weer rond met wapperende haren.
Wat een drama......
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Zo show ik mijn honden (hier Nozem op de Winner):

http://www.youtube.com/watch?v=eKfbn2sC ... e=youtu.be

Weinig dierenkwelling te bekennen toch?
Xtine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Xtine »

LongFields schreef:Zo show ik mijn honden (hier Nozem op de Winner):

http://www.youtube.com/watch?v=eKfbn2sC ... e=youtu.be

Weinig dierenkwelling te bekennen toch?

Ik leg onmiddellijk klacht neer wegens te veel verwennen en koekjes geven.
Dat is ongezonde voeding en een echt voorbeeld van mishandeling.
Onmiddellijk alles shows verbieden.
Handle every stressful situation like a dog.
If you can't eat it or play with it,
Just pee on it and walk away.
Echo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toy Poedel

Ongelezen bericht door Echo »

Ik denk dat al deze aandacht richting dierenleed 'ineens' ook een beetje komt door een grotere gewaarwording onder mensen.
Vroeger was het normaal dat je je koeien brandmerkte. Vroeger dacht iedereen dat vissen geen pijn voelen (en sommige mensen denken dat nog steeds, hoewel er al verschillende studies anders uitwijzen). En vroeger was dit dus ook normaal.
Er komt steeds meer kennis over hoe dieren alles ervaren en er wordt door mensen steeds serieuzer nagedacht over wat een dier voelt en meemaakt. Ik vind dat eigenlijk wel een goede ontwikkeling. Meer mensen beseffen zich dat de manier waarop ze vroeger een hond behandelden misschien niet de juiste was. Ik denk dus niet dat al die 'nieuwe regeltjes' alleen in het leven zijn geroepen om te voorkomen dat er slechte berichten in de media komen. De organisatie van shows etc zal ook door hebben dat ze ook een educatieve functie hebben en dat er altijd mensen zijn die koste wat het kost willen winnen, zelfs als hun dieren daarvoor moeten lijden. Dus juist goed dat er zulke commissies komen en dat er gelet wordt op dieren welzijn. Dat is toch ook normaal in de hedendaagse samenleving?
Groetjes van Eva en pootje van Jerry!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”