Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
wij hebben vanmiddag een nieuwe auto gekocht een renault laguna station ..
Nu kan diva dus lekker ruim achterin liggen echter wil ik wel dat ze achter een hondenrek zit.
Welke raden jullie me aan,een bench vind ik niks en het moet wel een stevig ding zijn diva weegt ruim 37 kilo en kan goed lomp zijn...
Bij mijn renault megane paste niks..vanwege het dak wat schuin afliep of wat t ook was. Die jongen van de winkel had al verschillende spullen gehaald maar niks dat pastte..
uiteindelijk een extra riem met zo'n driepuntsgordel eraan, dat kon wel en zo kon ze niet over de banken heen klauteren en had ze genoeg ruimte om te staan en te liggen.
Wij hebben zelf een hondenrek gemaakt in onze laguna, van dat hele stevige 'gaas' met plastic coating dat je in de bouwmarkt kunt krijgen.
Het is heel stevig en niet met de hand te buigen, dus ideaal.
Wolf77 schreef:Bij mijn renault megane paste niks..vanwege het dak wat schuin afliep of wat t ook was. Die jongen van de winkel had al verschillende spullen gehaald maar niks dat pastte..
uiteindelijk een extra riem met zo'n driepuntsgordel eraan, dat kon wel en zo kon ze niet over de banken heen klauteren en had ze genoeg ruimte om te staan en te liggen.
Ik heb een Dacia Sandero en heb toen een rek besteld bij Hondenrekkenshop. Past perfect, is makkelijk te bevestigen en zit als een huis.
Het voordeel van het rek in mijn auto is dat de achterbank gewoon plat kan, zonder het rek er uit te moeten halen.
Wij hebben in het verleden ook een Renault Laguna station gehad, en hebben bij de dealer een hondenrek besteld dat specifiek voor de auto bestemd was. Heel mooi stevig rek met vierkante mazen, dat aan de bevestiging van de achterbank vast zat en aan oogjes in het plafond van de auto.
LongFields schreef:Wij hebben in het verleden ook een Renault Laguna station gehad, en hebben bij de dealer een hondenrek besteld dat specifiek voor de auto bestemd was. Heel mooi stevig rek met vierkante mazen, dat aan de bevestiging van de achterbank vast zat en aan oogjes in het plafond van de auto.
zoiets heb ik ook idd, maar dan niet vast aan het plafond.
ik heb overigens het jongste model megane estate, dus idd vrij schuine achterkant
hoe handig ben je zelf met het inbouwen van een hondenrek?
Bij de dealer betaal je namelijk meestal het dubbele van een rek ergens anders terwijl het systeem vaak hetzelfde is.
ik weet niet of je inmiddels al iets gevonden heb?
Wolf77 schreef:Bij mijn renault megane paste niks..vanwege het dak wat schuin afliep of wat t ook was. Die jongen van de winkel had al verschillende spullen gehaald maar niks dat pastte..