Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mijn hond in beslag genomen,wat nu... ik word niet vervolgd!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

macho-hayley
Zeer actief
Mijn ras(sen): mechelse herders
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Mijn hond in beslag genomen..wat nu...

Ongelezen bericht door macho-hayley »

dankjewel!kotsmisselijk word ik er van als ik denk aan hem en hoe hij zich wel niet zal voelen...
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

macho-hayley schreef:Ik denk nu steeds vaker dat het fijner was geweest als Macho gewoonweg niks van kinderen had willen weten omdat je er dan op voorbereid bent.
Ik had ook nooit op voorhand kunnen weten dat het meisje met haar vingers in zijn ogen zou prikken.
Toen ze hem beetpakte ondanks mijn waarschuwing was ik nog steeds niet bang dat er iets zou gebeuren, ik heb genoeg foto's waarop te zien is dat Macho geen probleem heeft met flink wat fysiek contact met kids...zelf was hij namelijk ook zo..als je hem kriebelde gewoon met heel zijn gewicht tegen je aan hangen...in je nek kruipen..op schoot zitten...vroeg je om een poot kreeg je er meteen twee enzo....
Ik weet zeker als ik wist dat hij kids zou bijten dat ik ondanks het struikelen het misschien nog had kunnen voorkomen, maar nu dacht ik alleen maar 'joh balen dat dat kind weer niet luistert'.
Mijn honden hadden zin om te spelen met elkaar dus we waren onderweg naar het losloopveld en ik vind dat als kids hun willen aaien ze eerst netjes en rustig moeten gaan zitten...en dan aan de kids uitleggen dat ze rustig moeten benaderen en over zijn borst moeten aaien enzv...het meisje heeft Macho al wel 50 x geaaid en zelfs wel eens binnen geweest toen ik nog een jong katje had en dan liepen de honden ook gewoon hier rond. De ouders hebben hier nooit problemen mee gehad, en vonden het prima. Dus het is ook niet zo dat ze elkaar niet kenden en Macho ineens een vreemd kind greep, nee ze kenden elkaar en daarom was ik ook niet bang dat er iets mis zou gaan als ze hem alleen om zijn kop had gepakt zonder in zijn ogen te prikken.
Ik vind gewoon de omstandigheden waarin zo'n test plaatsvindt niet eerlijk...hond wordt vanuit een stresssituatie in een hele nieuwe omgeving geplaats waar nog meer honden zijn die hetzelfde hebben meegemaakt...weggerukt van zijn baas wat voor een belg en zeker voor Macho enorm stressvol moet zijn...dan ineens wordt er een test bij hem afgenomen door vreemden. Stel hij krijgt een test met zo'n pop ik weet zeker dat hij dat onwijs vreemd vind en zich waarschijnlijk ook onzeker zal gedragen hij weet verdorie wel het verschil tussen iets raars als zo'n pop(een hond heeft meer zintuigen dan alleen zijn ogen he) en een mens. Als ik zo'n test met hem doe geef ik hem een commando af en laat dat en dan zal hij gedurende de test alleen naar mij kijken en alles laten ondergaan dat weet ik zeker...hij vertrouwt mij en weet dan dat het goed is...maar in die situatie waarin hij nu zit?Nou ik weet het echt niet....
Dat is net als toen ik een aantal maanden geleden nogal lastig werd gevallen door een dronken kerel hier uit de buurt, ik weet zeker dat Macho hem wel even weg had willen jagen...maar hij staat onder appel en als ik commandeer dat ik dat niet wil dan gebeurt dat niet...net als dat visite prima binnen kan komen als ik er ben maar hij je opvreet als je binnen wil komen als ik er niet ben. En is dat dan raar?Je hebt toch een belg...vrij normaal dat hij zijn huis en baas wil beschermen toch...dat staat ook in de rasbeschrijving.
Alles valt en staat nu denk ik met de manier waarop ze met hem om zijn gegaan..en welke testen ze met hem gaan doen en op welke manier.
Maar persoonlijk denk ik niet dat hij die test haalt als hij in bedreigende situaties wordt gezet...zonder appel en zonder baas.
Precies de reden waarom ik hem nooit alleen zou laten met kinderen ondanks dat hij er erg lief mee is als ik er bij ben...en dat heb ik dus ook niet gedaan.
Wees gerust ze kijjken wel verder dan en niet naar alleen als hij bv bijt of angst vertoond.
Het is het hele plaatje wat de score geen en niet 1 onderdeel.
Ik geloof dat jij nogal verstelt zult staan van je hond ,want dit zijn allemaal je eigen emotie's die je gek maken .
Jij kunt niet zonder je hond dus denk je ook dat hij niet zonder jou kan functioneren.
Wat ik lees is dat je hond een redelijke stabiel typje is ,dus die past zich snel aan en mechelaartjes zijn slim dus maak je niet teveel zorgen.
.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

macho-hayley schreef:dankjewel!kotsmisselijk word ik er van als ik denk aan hem en hoe hij zich wel niet zal voelen...
Logisch, ik denk dat wij dat allemaal wel zouden hebben :roos:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
macho-hayley
Zeer actief
Contacteer:

mijn schoonvader had donderdag de politie aan de telefoon en die zeiden dat er die dag een uitnodiging voor verhoor uitging maar die heb ik dus nog steeds niet gehad...pas als dat gedaan is kan de zaak naar de rechter en die moet uitspraak doen dus de 10 dagen zullen we in ieder geval niet halen pff....
Het zou zo fijn zijn als je in ieder geval te horen kreeg hoe het gaat..zelf de grootse criminelen hebben recht op contact met hun familie....
Afbeelding
daywalker
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door daywalker »

@Frida wanneer je je eigen posts leest in dit topic, vind je dan dat je normaal reageerd ? :denken: :U:
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
dicyvo

Ongelezen bericht door dicyvo »

Maar persoonlijk denk ik niet dat hij die test haalt als hij in bedreigende situaties wordt gezet...zonder appel en zonder baas.
Ik neem toch aan dat er met alle redelijkheid naar wordt gekeken door mensen die verstand hebben van honden, maar ik snap dat je je vreselijk zorgen maakt.
Hoop dat je snel wat meer te weten komt :flower:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

dicyvo schreef:
Ik neem toch aan dat er met alle redelijkheid naar wordt gekeken door mensen die verstand hebben van honden, maar ik snap dat je je vreselijk zorgen maakt.

vind de reactie van TS dat ze bang is dat hij het niet haalt neit getuigen van vertrouwen in de stabiliteit van haar eigen hond...jammer...
bouvierpoedel
Zeer actief

crutz schreef:
dicyvo schreef:

vind de reactie van TS dat ze bang is dat hij het niet haalt neit getuigen van vertrouwen in de stabiliteit van haar eigen hond...jammer...
Daar lijkt het wel op ja.
Maar ik gelooof zoals het bij meer honden eigenaren is dat het baasje niet zonder het hondje kan en denkt het beste baasje te zijn en daardoor ook verwacht dat het hondje niet buiten haar kan.
Zoiets van hij houd net zoveel van mij als ik van hem.
macho-hayley
Zeer actief
Contacteer:

tsja ik hoor helaas genoeg verhalen van andere mensen o.a van mijn instructrice die goed bevriend is met martin gaus waaruit blijkt dat veel honden er getraumatiseerd weg komen en keer op keer de test niet halen..sommige halen het alsnog als ze bij gaus geholpen worden maar bij sommige honden is het dan al te laat.
En ja ik geloof ook niet zomaar dat mensen die voor de overheid werken het zomaar zo goed met de honden voor hebben.
Volgens de werkgroep is het belangrijk een verzoek bij de rechter in te dienen om de hond als een dier met gevoel en een deel van het gezin te behandelen en niet als een ding...een zaak...hoe bizar is dat?
Daarbij zeg ik juist dat mijn hond heel stabiel is in zijn vertrouwde omgeving..met zijn eigen en enige baas en dat ben ik.
Een hond...een roedeldier wordt daar geisoleerd van alles wat hij nodig heeft..daar breek je een hond mee..en vervolgens moet hij dan een test ondergaan door zogenaamd mensen die daar verstand van hebben?Dezelfde mensen die het blijkbaar normaal vinden om een hond te testen die eerst zoiets moet doormaken?En die test is dan ook heel betrouwbaar want een stabiele hond kun je weken...soms maanden...misschien wel jaren in een kennel opsluiten?
Als ze hem terugbrengen en dan wel nu...en niet over weken of maanden als hij al getraumatiseerd is dan doorstaat hij elke test...100% zeker weet ik dat...maar je moet hem niet eerst stuk maken en dan gaan kijken hoelang hij dat kan trekken!
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

macho-hayley schreef:tsja ik hoor helaas genoeg verhalen van andere mensen o.a van mijn instructrice die goed bevriend is met martin gaus waaruit blijkt dat veel honden er getraumatiseerd weg komen en keer op keer de test niet halen..sommige halen het alsnog als ze bij gaus geholpen worden maar bij sommige honden is het dan al te laat.
En ja ik geloof ook niet zomaar dat mensen die voor de overheid werken het zomaar zo goed met de honden voor hebben.
Volgens de werkgroep is het belangrijk een verzoek bij de rechter in te dienen om de hond als een dier met gevoel en een deel van het gezin te behandelen en niet als een ding...een zaak...hoe bizar is dat?
Daarbij zeg ik juist dat mijn hond heel stabiel is in zijn vertrouwde omgeving..met zijn eigen en enige baas en dat ben ik.
Een hond...een roedeldier wordt daar geisoleerd van alles wat hij nodig heeft..daar breek je een hond mee..en vervolgens moet hij dan een test ondergaan door zogenaamd mensen die daar verstand van hebben?Dezelfde mensen die het blijkbaar normaal vinden om een hond te testen die eerst zoiets moet doormaken?En die test is dan ook heel betrouwbaar want een stabiele hond kun je weken...soms maanden...misschien wel jaren in een kennel opsluiten?
Als ze hem terugbrengen en dan wel nu...en niet over weken of maanden als hij al getraumatiseerd is dan doorstaat hij elke test...100% zeker weet ik dat...maar je moet hem niet eerst stuk maken en dan gaan kijken hoelang hij dat kan trekken!
Je vergeet dat Gaus ook brood op de pllank nodig heeft.
En als jouw stelling klopt dan zullen er iedere zomer weer heel veel zo niet alle hondjes met trauma's en problemen uit de pensions komen en ook bij Gaus.
Of al die herplaatsers die bij bosjes omvallen van trauma's na plaatsing.
Als jouw hond stabiel is bij jouw datn is hij ook stabiel bij een ander. :ok:
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

@TS
Je moet echt proberen je niet gek te laten maken door allerlei horrorverhalen die ongetwijfeld de ronde doen, beter voor jou en beter voor Macho.
Nogmaals sterkte met de ...situatie
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

bouvierpoedel schreef: Je vergeet dat Gaus ook brood op de pllank nodig heeft.
En als jouw stelling klopt dan zullen er iedere zomer weer heel veel zo niet alle hondjes met trauma's en problemen uit de pensions komen en ook bij Gaus.
ligt maar net aan het pension, ik heb mijn honden ook wel eens volledig over de zeik teruggekregen uit een pension terwijl ze daar normaal best tegen kunnen.
fout van mijn kant door niet zorgvuldiger te zijn in mijn keuze van dat pension en TS heeft die keuze al helemaal niet.

We gaan nou toch alsjeblieft niet krijgen dat het raar is dat ze zich bezorgd maakt, mag ik hopen :piew:
als mij dit zou overkomen zou ik niet weten waar ik het zoeken moest, vind dat TS zich nog aardig nuchter opstelt!

nogmaals sterkte TS!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
macho-hayley
Zeer actief
Contacteer:

tsja ik denk wel zeker dat ik een betere baas ben dan diegene die hem daar in zijn kennel stopt...af en toe wat brokken in zijn bak mikt...hem met een beetje mazzel een of twee keer naar buiten doet om ff te schijten of te pissen en hem daarna weer lekker weg laat rotten in zijn kennel...naast al die andere honden die hetzelfde meemaken.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

renee-uk schreef:
bouvierpoedel schreef: Je vergeet dat Gaus ook brood op de pllank nodig heeft.
ligt maar net aan het pension, ik heb mijn honden ook wel eens volledig over de zeik teruggekregen uit een pension terwijl ze daar normaal best tegen kunnen.
fout van mijn kant door niet zorgvuldiger te zijn in mijn keuze van dat pension en TS heeft die keuze al helemaal niet.

We gaan nou toch alsjeblieft niet krijgen dat het raar is dat ze zich bezorgd maakt, mag ik hopen :piew:
als mij dit zou overkomen zou ik niet weten waar ik het zoeken moest, vind dat TS zich nog aardig nuchter opstelt!

nogmaals sterkte TS!
Tuurlijk zijn er uitzonderingen.
Maar TS gaat volgens mij al de negatieve verhalen opzoeken en laat het door haar hoofd spoken.
Je zorgen maken is heel normaal ,maar je kunt er zo weinig mee dus positief blijven en in je hond blijven geloven en inn het systeem want anders maak jejezelf gek wat ook niet de bedoeling is.
bouvierpoedel
Zeer actief

macho-hayley schreef:tsja ik denk wel zeker dat ik een betere baas ben dan diegene die hem daar in zijn kennel stopt...af en toe wat brokken in zijn bak mikt...hem met een beetje mazzel een of twee keer naar buiten doet om ff te schijten of te pissen en hem daarna weer lekker weg laat rotten in zijn kennel...naast al die andere honden die hetzelfde meemaken.
Dat weet je niet en dus allemaal aannames.
Waarom zit je nu alles nog meer in de ellende te trekken.
Zo jammer want je word er zelf knettergek van plus dat je niets opschiet met dat soort angsten en doemdenken.
Denk eraan dat je je hond netjes hebt opgevoed tot een stabiele hond die zich wel uit die test trekt met goed gevolg en zo gewoon weer bij jou op de bank ligt.
.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

bouvierpoedel schreef:
macho-hayley schreef:tsja ik hoor helaas genoeg verhalen van andere mensen o.a van mijn instructrice die goed bevriend is met martin gaus waaruit blijkt dat veel honden er getraumatiseerd weg komen en keer op keer de test niet halen..sommige halen het alsnog als ze bij gaus geholpen worden maar bij sommige honden is het dan al te laat.
Je vergeet dat Gaus ook brood op de pllank nodig heeft.

wat Kees zegt dus idd,
er gaan honderden honden jaarlijks in pension (& ja, ook jouw hond zit nu in een pension, niet in een isoleercel of zo), herplaatsers zitten vaak ook in een asiel te wachten, natuurlijk kunnen sommige honden daar niet tegen, maar een stabiele herder kan dat prima trekken, die wordt daar echt niet getraumatiseerd van...
macho-hayley
Zeer actief
Contacteer:

ik ben trouwens helemaal geen gaus fan of wat dan ook..maar de manier waarop ze naar zo'n test toe werken lijkt me toch wat hond en baas vriendelijker dan in een justitiekennel. Immers word je daar betrokken bij het trainen en op de hoogte gehouden van hoe het gaat.
Ik zou er dus veel meer vertrouwen en veel minder bezwaar tegen hebben als dit ook zo was bij de opvang waar hij nu zit.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

macho-hayley schreef:ik ben trouwens helemaal geen gaus fan of wat dan ook..maar de manier waarop ze naar zo'n test toe werken lijkt me toch wat hond en baas vriendelijker dan in een justitiekennel. Immers word je daar betrokken bij het trainen en op de hoogte gehouden van hoe het gaat.
Ik zou er dus veel meer vertrouwen en veel minder bezwaar tegen hebben als dit ook zo was bij de opvang waar hij nu zit.
Niet zo negatief.
Als een bouvier van mij 9 maanden oud het trekt moet de jouwe het ook trekken.
Beetje meer vertrouwen in je hond en zijnn kunnnen. :ok:
macho-hayley
Zeer actief
Contacteer:

tsja in principe is mijn herder dus niet stabiel....hij heeft namelijk behoorlijke verlatingsangst en hangt enorm aan zijn baas.
Verder natuurlijk waaks en durft zichzelf of zijn baas zeker te verdedigen in nood.
Voor mij en vele anderen is dit stabiel genoeg, maar het is geen hond die alles maar toelaat en doet met een willekeurig iemand en die zich zomaar ergens maar op zijn gemak voelt.
Als ik weg was en mijn vriend was thuis..lag hij strak voor de voordeur...piepgeluiden te maken...en weigerde pertinent te eten en te drinken.
Dus ik denk niet dat mijn gedachtes zo heel raar zijn.
Hondjes die ik heb opgevangen en waar ik altijd veel om gaf heb ik altijd met natuurlijk een snik maar wel met een goed gevoel bij de nieuwe baasjes kunnen plaatsen, dus ik geloof echt niet dat ik de enige goede baas ben maar ik ken mijn hond wel.
Afbeelding
macho-hayley
Zeer actief
Contacteer:

Maar jullie hebben wel gelijk ik moet proberen een beetje positief te blijven...:D
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Inge O schreef:
macho-hayley schreef:weetje wat erg is...dat meisje loopt alleen op straat terwijl de ouders weten dat er hier drugsdealers...delinquenten...alcoholisten....drugsgebruikers...en geflipte personen( http://www.destentor.nl/regio/zutphen// ... h-heen.ece) rondlopen,
dat is het ook, ik vind die ouders zwaar nalatig, dan mag het nog zo hard wettelijk toegelaten zijn als het wil.
Dat is eigenlijk al geen goed signaal, en misschien moet je er sowieso melding van maken dat dat kind op een bepaald tijdstip op straat loopt, en dan ook nog eens in zo'n omgeving. Er zou meer aan de hand kunnen zijn.

Het doet mij sterk denken aan die postbus reclame "rot jij maar op".
Laatst gewijzigd door iones op 05 dec 2011 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
iones
Zeer actief

Budkes schreef:
iones schreef:

Mijn hond deed al zo haar best om zichzelf te weerhouden, het was haar laatste keuze namelijk om te bijten, ze deed het liever niet. En ik vond het ook niet leuk, maar ik kon dat kind ook niet ervan weerhouden om mijn hond te benaderen. Dat komt grotendeels omdat die taak niet bij mij lag. Die taak lag bij de moeder. En die deed niets, die had het te druk met anderen zaken. En ik kon lijdzaam toezien.
Kom nou toch op Iones, nou kun je mij van alles wijsmaken, maar met dit stukje ga je toch echt te ver in de verantwoordelijkheid buiten jezelf leggen.
Voordat ik als eigenaar van een hond Lijdzaam ga toekijken dat mijn hond, waarvan ik weet dat ze zo'n angst c.q pestpokke hekel heeft aan kinderen, in een hoekje wordt gedreven, aanschouwend dat mijn hond zo haar best doet om zichzelf te weerhouden te bijten want ze deed het liever niet.............en dat je dan ook nog lijdzaam toe moet kijken, want tsja de moeder lette niet op en ja wat moet je dan toch in de wereld van God doen om een drama te voorkomen, je kunt immers niks want het is niet je kind.
Arme jij, dat je er geen PTSS aan over hebt gehouden, dit te moeten aanschouwen terwijl je niets kon doen om hond of kind te sparen, je was aan handen en voeten gebonden.
Polle werd niet letterlijk in een hoek gedreven maar wel achterna gezeten. Door deze ervaring ben ik taaier geworden. Ik zal het nu anders aanpaken. De moeder zal ze zeker van mij te horen krijgen en misschien niet op een al te vriendelijke toon. Is de moeder niet in de buurt, dan zal het kind door mij verbaal aangepakt worden en ik zal zo ver gaan als nodig is om indruk te maken.

En jullie maken er van alles van:
- een drama (was het niet, jullie maken het groter dan het is)
- verminking :denken: ik weet ook niet waar dat vandaan komt
- drukke sportkantine, wat ook nergens op slaat. Dit was een besloten kantine waar het nooit echt druk was. Er was ook geen horeca aanwezig, je kon er met kaarten een tosti kopen en wat frisdrank en chips.

Er wordt ineens van alles bijgehaald wat er niet staat.
Echo schreef:Iones, dit topic gaat in eerste instantie helemaal niet over dat honden altijd de schuld krijgen en ouders nooit. Dat maak jij ervan. Dit topic gaat over ts die erg in de rats zit omdat haar hond weggehaald is en graag advies wou over wat ze nu moest doen.
Dat is wel uiteindelijk de reden waarom de hond in beslag genomen wordt: de hond heeft gebeten en zonder nagaan wat er nu eigenlijk gebeurd is en waar de schuld is, is de hond bij voorbaat schuld: hij wordt in beslaggenomen.
Echo schreef: Ik lees in je bericht "En ik kon lijdzaam toezien". Had jij het kind met geen enkele mogelijkheid kunnen weerhouden je hond te benaderen? Was jij daar fysiek niet tot in staat of wilde je dit niet uit angst voor de moeder of uit principe? Ik snap het niet helemaal.
Ik was daar fysiek best toe in staat maar de moeder was erbij aanwezig in de kantine. Moet ik dan dat kind bij het armpje pakken en wegduwen of aanspreken? Ik had het kind overigens wel een paar keer aangesproken, en de moeder al een paar keer er op geanttendeerd. Maar die schoof alle verantwoordelijkheid af op mij en mijn hond. De hond moest aangelijnd zijn, terwijl dit het kind niet van weerhield mijn hond te benaderen. Om vervolgens mij na al mijn waarschuwingen verwijten te maken, zonder dat ze naar haar eigen gedrag keek. Het was op een pensionstal, daar nam zij haar kind bijna nooit mee naar toe want dan kon ze onmogelijk bezig zijn met haar paarden. Anders dan met een hond. Vandaar dat je op een stal veel meer honden aantreft dan kleine kinderen.
Maar goed, het heeft verder geen gevolgen gehad hoor, en de verhouding tussen die moeder en mij bleef verder hetzelfde. Die bleef gewoon prima.

En maak wel een onderscheid tussen hele jonge kinderen, en de oudere kinderen die je ook op een manege aantreft. Dit ging echt om een peuter. Die zijn op een paarden stal als ongeleide projectielen.

Maar goed, ik ben ouder geworden, handiger, maar ook scherper/taaier. Ik zou nu adequater ingrijpen.
Echo schreef:Daarom is het helemaal niet raar om een hondentest te laten doen, omdat het rechtsysteem ook niet af kan gaan op de verhaaltjes van hondeneigenaar en ouders, hoe blauw die ogen ook mogen zijn.
Ik denk eerlijk gezegd toch dat veel honden de test niet zullen doorstaan. Ik heb nu 5 honden die geaaid en benaderd kunnen worden door kinderen. Maar dat wil vooralsnog niet zeggen dat ze de test zullen doorstaan, omdat ze onvervaren zijn met kinderen.
Laatst gewijzigd door iones op 05 dec 2011 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
iones
Zeer actief

macho-hayley schreef:dankjewel!kotsmisselijk word ik er van als ik denk aan hem en hoe hij zich wel niet zal voelen...
Daar kan ik helemaal inkomen. Ik vind het voor jullie allebei een vreselijke situatie.
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

ik wil je heel veel sterkte wensen , wat een verhaal :ugh: ik hoop dat je snel meer zekerheid hebt

ik ben als kind door mijn eigen hond in het gezicht gebeten met als gevolg 2 gaten maar geen haar op mijn ouders hoofd die er aan dacht om de hond hoedan ook weg te doen , hij was er zelf enorm van geschrokken en het was mijn eigen schuld.
ik ging op zijn poten zitten toen hij achter mij lag te slapen en hij schrok ervan en hap

en sommige mensen in dit topic :kotz: :kotz:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
macho-hayley
Zeer actief
Contacteer:

ik voel me vooral af en toe schuldig bij alles wat ik doe...maar dat moet ik inderdaad van me afzetten..vandaar dat ik ook zaterdag naar de wedstrijd ben gegaan...afleiding en wat hondjes te spelen voor mijn teefje..en er even niet aan denken voor zover dat lukt.
Nu zit ik alleen thuis en dan sluipt het er in :-)
Afbeelding
macho-hayley
Zeer actief
Contacteer:

tsja als het mijn kindje overkwam zou ik vast ook wel geschrokken zijn maar ik ging echt geen aangifte doen als er met de eigenaar gewoon te praten viel...en de hond niet keer op keer mensen en dieren aanviel...
Afbeelding
aman.en.don
Zeer actief
Mijn ras(sen): mechelse herder, daro
border collie, skyler

Ongelezen bericht door aman.en.don »

mijn vorige hond, border x groene daler, heeft helaas door omstandigheden 2 maanden in een pension moeten zitten. daar moest hij de eerste tijd van niemand en niks iets weten. wilde geen aandacht, afectie of wat ook. hij was een hond die voor vreemde ook niet goed benaderbaar was, of beter gezegt, gewoon niet benaderbaar. hij lag daar ook maar in een kennel met 1 of 2 x per dag een uitlaatrondje of even alleen los op het veld want met andere honden kon hij ook absoluut niet. toen hij na 2 maanden weer thuis kwam was hij binnen no time weer helemaal de oude. hij had er niks aan over gehouden.
wat ik ermee wil zeggen, meid hou moed. het komt allemaal goed en jou macho zal als hij terug komt nog steeds macho zijn. en hij is vast weer heel snel thuis bij zijn baasje
macho-hayley
Zeer actief
Contacteer:

het zou fijn zijn als dit met macho ook het geval zou zijn!
Afbeelding
aman.en.don
Zeer actief
Mijn ras(sen): mechelse herder, daro
border collie, skyler

Ongelezen bericht door aman.en.don »

tuurlijk, daar moet je gewoon van uit gaan. in het begin zal hij misschien nog meer aan je hangen en wat verlatingsangst hebben als je hem ergens anders dan thuis even alleen moet laten. bo kwam thuis en was gewoon dolblij weer thuis te zijn. ik denk dat macho dat ook wel zal hebben. die zal thuis komen, jou uitvoerig begroeten, dolblij door het huis heen vliegen om vervolgens lekker op zijn vertrouwde plekkie neer te ploffen. komt echt wel goed!
mum
Zeer actief
Mijn ras(sen): een hondje

Ongelezen bericht door mum »

soow twee dagen niet geweest hier.............
hoop dat je hond snel terug komt!
life is good
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”