Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waar kan dit door komen? Incontinentie

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Aantal honden: 1
Contacteer:

Waar kan dit door komen? Incontinentie

Ongelezen bericht door tycha »

Zo juist staat Tycha op en ligt er een grote plas urine waar ze gelegen heeft. Omdat ze eerder op de avond al steeds naar de plek van Shendor liep, waar ze ook heeft gelegen, en daar dan stond te ruiken en dan toch maar weer weg liep. Ben ik ook daar gaan kijken en ook die plek was helemaal nat. Ze is dus duidelijk incontinent. Ze drinkt niet merkbaar meer dan normaal. Vanwege een auto-immuun ziekte krijgt ze nu al meer dan een jaar prednison, en ze is 2 jaar geleden gesteriliseerd. Ze is nu bijna 9.
Morgen maar een afspraak maken bij de DA, maar misschien dat jullie me al een beetje op weg kunnen helpen!
Afbeelding
Groetjes Marja
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Waar kan dit door komen? Incontinentie

Ongelezen bericht door malinois »

dusty werd ook incontinent na de sterilisatie... dat was ook niet direct overigens....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
tycha
Zeer actief
Contacteer:

Wat heb je daar aan gedaan? Is er iets aan te doen?
Afbeelding
Groetjes Marja
malinois
Zeer actief
Contacteer:

tycha schreef:Wat heb je daar aan gedaan? Is er iets aan te doen?
ik had medicatie daarvoor, dat is een paar jaar goed gegaan, alleen het laatste jaar hielp het niet goed meer...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Gina is sinds kort ook soms incontinent, meestal als ze slaapt na het eten.
combinatie van diepe slaap en een volle maag denk ik.
ik heb propalin voor haar gekregen en dat werkt uitstekend :ok:

edit: en ik heb puppenmatjes gekocht en die leg ik in de bench (waar ze meestal slaapt) zodat, mocht ze toch nog lekken, ik niet elke keer dekentjes en bedden hoef te wassen ;)
Laatst gewijzigd door renee-uk op 04 dec 2011 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Marouck lekt als ze prednison krijgt :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
tycha
Zeer actief
Contacteer:

edit: en ik heb puppenmatjes gekocht en die leg ik in de bench (waar ze meestal slaapt) zodat, mocht ze toch nog lekken, ik niet elke keer dekentjes en bedden hoef te wassen
Waar kun je die kopen?

De bank is ook nat... daar moet ik dus ook iets op verzinnen, want ze ligt ook regelmatig op de bank.
Afbeelding
Groetjes Marja
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik heb ze bij http://www.amazon.co.uk gekocht
denk dat de fokkers hier wel zullen weten waar je ze in nederland kunt kopen.

maar gina lekt niet meer nu met de propalin, zou gewoon even naar de DA als ik jou was.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
jessica74
Zeer actief
Mijn ras(sen): newfoundlander
berner senner

Ongelezen bericht door jessica74 »

onze vorige hond is ook incontinent geworden een paar jaar na de sterilisatie.
meestal gebeurd het ook als ze wat ouder worden en niet meteen na de sterilisatie.

hoe kan het hebben ze toch wat geraakt de sluitspier wordt wat minder.

ook hebben wij propalin gehad en dit hielp echt heel erg goed. soms konden we zelfs weer even stoppen met de propalin maar dan kwam het wel weer terug en dan begon ik er gewoon weer mee.

ik zou ook even wat urine meenemen om toch eerst blaasontsteking uit te sluiten.

ze gaan van de prednison wel meer drinken mijn hond moet ik echt even wat vaker laten plassen.
tycha
Zeer actief
Contacteer:

In ieder geval bedankt. Ik zo sowieso naar de DA morgen, moest er toch al naar toe om medicatie te halen voor beide honden. Dus nu moet ze gewoon mee :mrgreen:
Afbeelding
Groetjes Marja
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Yla is ook incontinent geworden na haar castratie.
Ze krijgt Propalin druppels en dat gaat al jaren goed.. :ok:
Afbeelding
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Castratie en prednison, dat zijn de oorzaken.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

die medicijnen (propalin, enurace en zo zijn er nog een paar) kun je vaak naar een onderhoudsdosering afbouwen, dat ligt voor elke hond anders, maar er zijn honden die aan 1 of 2 x per week een dosis voldoende hebben om droog te blijven.
tycha
Zeer actief
Contacteer:

IK heb om half 3 een afspraak bij de DA. Moet een beetje urine meenemen...en zojuist succesvol urine opgevangen bij haar :ugh: :LOL:
Ze is trouwens de hele nacht droog geweest. En ik ben net 2 uurtjes naar mijn werk geweest en daarna ook niets gevonden. :cheer:
Afbeelding
Groetjes Marja
tycha
Zeer actief
Contacteer:

Weer terug van de DA. Het is waarschijnlijk een blaasontsteking. De ph waarde in haar urine was verhoogd, hierdoor kan het niet zijn dat ze incontinent is doordat ze gesteriliseerd is. Door de prednison die ze dagelijks krijgt, kunnen de klachten minder en anders zijn, dan normaal. Dit komt omdat de prednison de eventuele ontsteking wat onderdrukt. Nu eerst 10 dagen een antibiotica kuur, als het daarna niet beter of over is, wordt ze verder onderzocht.
Laatst gewijzigd door tycha op 05 dec 2011 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Groetjes Marja
jessica74
Zeer actief
Mijn ras(sen): newfoundlander
berner senner

Ongelezen bericht door jessica74 »

dat klopt bij een blaasontsteking gaat de ph omhoog en vaak zie je ook bloed in de urine door een teststrip. en verhoogde eiwitten maar prednison gaat inderdaad de onsteking tegen.
onze hond had ook steeds een hoge ph en blaasontsteking.

ik hoop dat je er straks vanaf bent en ze niet incontinent is.

zelf geef ik cranberry capsules om de blaas wat sterker te houden en bacterien minder kans hebben om aan te hechten. die van optimax hebben een hele hoge samenstelling aan cranberry extract.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

malinois schreef:dusty werd ook incontinent na de sterilisatie... dat was ook niet direct overigens....
Paar dagen na Mieppies baarmoederontsteking (en dus castratie) zag ik ook wat kleine plasjes, dus ik was al bang. Maar het was gewoon regen denk ik. Overigens is dat bij Miep ook niet zo'n probleem als ze incontinent zou worden denk ik, Saar zou het verschrikkelijk vinden.
Maar goed, die is nog helemaal intact en Miep is ook al ruim 11 dus zulke zorgen maak ik me er niet over. Ik zou haar er in elk geval geen medicatie voor geven (maar dat is dus puur vanwege de hond, bij de oudste hond zou ik dat wel degelijk overwegen)
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
malinois schreef:dusty werd ook incontinent na de sterilisatie... dat was ook niet direct overigens....
Paar dagen na Mieppies baarmoederontsteking (en dus castratie) zag ik ook wat kleine plasjes, dus ik was al bang. Maar het was gewoon regen denk ik. Overigens is dat bij Miep ook niet zo'n probleem als ze incontinent zou worden denk ik, Saar zou het verschrikkelijk vinden.
Maar goed, die is nog helemaal intact en Miep is ook al ruim 11 dus zulke zorgen maak ik me er niet over. Ik zou haar er in elk geval geen medicatie voor geven (maar dat is dus puur vanwege de hond, bij de oudste hond zou ik dat wel degelijk overwegen)
dusty vond het vreselijk dat zag je aan haar dus daarom heb ik haar wel medicatie gegeven, ze lag in haar eigen urine en ze had vrij lang haar....
Afbeelding
CKS
Zeer actief

Ongelezen bericht door CKS »

Marion. schreef:
Propalin heeft weinig nare bijwerkingen (veruit de meeste teven hebben nergens last van). Waarom zou je het in zo'n geval dan niet willen proberen?

Groetjes,

Kees
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”