Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mijn hond in beslag genomen,wat nu... ik word niet vervolgd!
Moderator: moderatorteam
- aman.en.don
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mechelse herder, daro
border collie, skyler - Aantal honden: 2
- dagmar88
- Zeer actief
Re: Mijn hond in beslag genomen..wat nu...
Ik vind ze niet veilig; niet alleen onbetrouwbaar maar ze belemmeren ook nog het hijgen.aman.en.don schreef:waarom niet voor een snuitje?
- macho-hayley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mechelse herders
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
tsja het zal toch zeker niet negatief worden gevonden neem ik aan, ik denk toch wel dat het belangrijk is aan te tonen dat er nooit eerder zulk gedrag is vertoont en tevens dat ik toch echt wel bewust met mijn honden omga.

- aman.en.don
- Zeer actief
mensen die daro ook kennen zouden me voor gek verklaren want hij is echt een schat van een hond maar ik weet dat hij ook een scherp randje KAN hebben. hij heeft nog nooit een buitenstaander gebeten en misschien raak ik nu ook wel gelijk weer overbezorgt maar als er ooit iets gebeurt al dan niet schuld van het kind, hij heeft net als bij ts ook nog eens zijn ras tegen.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
nee ik denk er niet overaman.en.don schreef: zijn er meer van jullie die er over denken om preventief maatregelen te gaan nemen?
mijn honden zijn prima betrouwbaar, ook al zouden ze misschien in dit geval ook wel gesnauwd hebben, het blijven honden natuurlijk.
als ik me moet gaan indekken voor alles wat er eventueel misschien wel zou kunnen gebeuren kan ik beter binnen op mijn stoel mijn leven uit blijven zitten.
maar door die stoel kan ik ook nog heenzakken dus ook dat is niet 100% veilig

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
Nee, geen haar op mijn hoofd die daaraan denkt.aman.en.don schreef:zijn er meer van jullie die er over denken om preventief maatregelen te gaan nemen of denk ik nu weer te ver door?
Gewoon opletten en je gezonde verstand gebruiken.
- Zilla
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso Italiano en Staffordshire Bull Terrier
Maarja dat deed de ts natuurlijk ook.. struikelen en daardoor even de controle verliezen kan iedereen gebeuren, zelfs met een gezond verstand.Suske schreef:Nee, geen haar op mijn hoofd die daaraan denkt.aman.en.don schreef:zijn er meer van jullie die er over denken om preventief maatregelen te gaan nemen of denk ik nu weer te ver door?
Ik wil hier niet mee zeggen dat alle honden (die het niet pikken om in het oog geprikt te worden) maar een muilkorf om moeten, maar wel dat hoe goed jij het ook onder controle denk te hebben er best iets onverwachts kan gebeuren waardoor je de controle net even kwijt bent, en in ts haar geval op een heel cruciaal moment.

- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
Klopt, ongeluk zit in een klein hoekje maar ik ga daarvoor niet mijn hond met een muilkorf of snuitje laten lopen.Zilla schreef:Maarja dat deed de ts natuurlijk ook.. struikelen en daardoor even de controle verliezen kan iedereen gebeuren, zelfs met een gezond verstand.Suske schreef:Nee, geen haar op mijn hoofd die daaraan denkt.aman.en.don schreef:zijn er meer van jullie die er over denken om preventief maatregelen te gaan nemen of denk ik nu weer te ver door?
Ik wil hier niet mee zeggen dat alle honden (die het niet pikken om in het oog geprikt te worden) maar een muilkorf om moeten, maar wel dat hoe goed jij het ook onder controle denk te hebben er best iets onverwachts kan gebeuren waardoor je de controle net even kwijt bent, en in ts haar geval op een heel cruciaal moment.
Overigens denk ik dat kwispelmadam hier ook een snauw uitdeelt als iemand in haar oog prikt

- renee-uk
- Zeer actief
ja dat kan en het kan ook dat het nooit gebeurt.Zilla schreef:Maarja dat deed de ts natuurlijk ook.. struikelen en daardoor even de controle verliezen kan iedereen gebeuren, zelfs met een gezond verstand.Suske schreef:Nee, geen haar op mijn hoofd die daaraan denkt.aman.en.don schreef:zijn er meer van jullie die er over denken om preventief maatregelen te gaan nemen of denk ik nu weer te ver door?
het lijkt mij redelijk onmogelijk om je tegen elk ongeluk(je) in te dekken, dan hou je echt geen leven meer over.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- iones
- Zeer actief
Punt is, je kunt je hond wel onder controle hebben, maar de omgeving heb je niet onder controle.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- renee-uk
- Zeer actief
oh bij mij mogen er best kinderen bij mijn honden komen, als ik die in bedwang kan houden lukt dat met een stel kinderen ook wel.Jip schreef:ik loop niet met snuitje of muilkorf maar er mag nooit ook maar 1 kind in de buurt van mijn hond komen .....niet omdat ik mijn hond niet vertrouw maar omdat ik kinderen niet vertrouw.....ze zijn onvoorspelbaar hebben een grote fantasie en willen graag onder invloed van vriendjes stoer doen op straat......
heb pas nog gehoord dat ik verschrikkelijk streng kan kijken

- renee-uk
- Zeer actief
ja dat zeg ikiones schreef:Punt is, je kunt je hond wel onder controle hebben, maar de omgeving heb je niet onder controle.
en als je daar bang voor bent kun je maar beter nooit meer buiten komen.

- aman.en.don
- Zeer actief
het voorbeeld van renee vind ik overdreven. er is ook geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om kayla een snoetje om te gooien. daro ligt gewoon anders. ik weet bij hem dat sommige situaties hem te veel worden en hij dan kan snauwen. nogmaals, tot nu toe nooit echt ellende gehad maar blijf het wel graag voor. voorbeeld van nu net. ik stap de lift in waar ook net een buurvrouw met een kinderwagen bij in stapt. buurvrouw is iets angstig maar weet dat ik daro onder controle heb dus ze is niet echt bang. tot zo ver ging het goed. dan de lift uitstappen. deur open, herrie pal voor de openstaande portiekdeur waar ook nog eens 3 mannen in fel gekleurde jassen van de gemeente aan het werk zijn, 2 mannen die met een boodschappenwagen recht op daro af komen in het portiek en hem ook nog eens gelijk benaderen (en dan bedoel ik ook echt daro benaderen) onder het mom van is hij nu gevaarlijk dat hij een snoetje draagt en even willen laten zien dat ze niet bang voor hem zijn. (ik heb hier nog een snoetje liggen van mijn vorige hond. daro heeft hem in huis wel eens om gehad om te kijken hoe hij reageerde maar nooit buiten). zowel daro en kayla aan de riem, ik probeer de liftdeur voor de buuf met kinderwagen open te houden, honden konden dus geen kant op en de mannen met boodschappenkar pal voor daro's enige stukje ruimte om ook maar een stap te kunnen zetten. kayla die uit onzekerheid begint te blaffen en hupa, het word daro te veel en gaat snauwen. nu kon hij dus niks omdat hij nu voor het eerst buiten een snoet om had. zonder snoet had het dit keer ook goed gegaan omdat ik daro kort had en meneer bij de eerste blaf van hem direct achter zijn wagen ging staan. zelfde geld gaat het dus wel fout en kom je in een situatie zoals waar ts in zit. hond kon er in dit geval ook weinig aan doen. voelde zich oa bedreigd en in het nauw gedreven.
ja ik ga hem voortaan toch wat om zijn snuit gooien buiten. als we in een en en en en en situatie terecht komen zoals net word hij toch wat onvoorspelbaarder. 999 van de 1000 keer zal het een overbodige voorzorgsmaatregel zijn maar het zou maar net de ene keer wel fout gaan................. ik moet er niet aan denken.
ts, bedankt dat je je verhaal hier op het HF hebt geplaatst. je hebt iig 1 iemand aan het denken gezet en daarmee een zelfde situatie voorkomen als waar jij nu helaas in zit. ik hoop echt dat je hond zsm weer thuis is!!!!!!
ja ik ga hem voortaan toch wat om zijn snuit gooien buiten. als we in een en en en en en situatie terecht komen zoals net word hij toch wat onvoorspelbaarder. 999 van de 1000 keer zal het een overbodige voorzorgsmaatregel zijn maar het zou maar net de ene keer wel fout gaan................. ik moet er niet aan denken.
ts, bedankt dat je je verhaal hier op het HF hebt geplaatst. je hebt iig 1 iemand aan het denken gezet en daarmee een zelfde situatie voorkomen als waar jij nu helaas in zit. ik hoop echt dat je hond zsm weer thuis is!!!!!!
- aman.en.don
- Zeer actief
nee goed lezen!Jip schreef:ja bouwvakkers zijn nog erger dan kinderen........als je als vrouw met een Herder voorbij bouwvakkers loopt wil je niet weten wat je meemaakt.......ze moeten allemaal laten zien dat ze niet bang zijn.......

deur open, herrie pal voor de openstaande portiekdeur waar ook nog eens 3 mannen in fel gekleurde jassen van de gemeente aan het werk zijn, 2 mannen die met een boodschappenwagen recht op daro af komen in het portiek en hem ook nog eens gelijk benaderen (en dan bedoel ik ook echt daro benaderen) onder het mom van is hij nu gevaarlijk dat hij een snoetje draagt en even willen laten zien dat ze niet bang voor hem zijn.
de gene die hem benaderde waren dus 2 flatbewoners. de bouwvakkers waren buiten op 3 meter van hem af nog. achter daro muur, rechts van hem buuf met kinderwagen, voor hem man die hem benaderde met winkel wagen en links van hem de andere man die recht op hem af kwam. oftewel, hond compleet in het nauw gedreven.
- Echo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toy Poedel
@aman.en.don: Ik denk dat het helemaal geen slecht idee is om een snuitje om te doen bij daro. jij kent je hond toch het beste en als alleen een snuitje om doen of een muilkorf dat beetje extra veiligheid geeft, waarom dan niet?
Het is niet alsof je het leven uit de weg gaat ofzo, je wilt gewoon niet zoiets mee maken als ts. Het is onmogelijk altijd je hond 100% onder controle te hebben, dus vind het helemaal geen gek idee, zeker als je weet dat je een hond hebt die al wat prikkeliger is.
@TS: hoop dat alles vlot weer goed komt, en houd je goeie instelling vooral!
Het is niet alsof je het leven uit de weg gaat ofzo, je wilt gewoon niet zoiets mee maken als ts. Het is onmogelijk altijd je hond 100% onder controle te hebben, dus vind het helemaal geen gek idee, zeker als je weet dat je een hond hebt die al wat prikkeliger is.
- aman.en.don
- Zeer actief
juist, daar sla je de spijker op zijn kop. je wilt het niet en ze moeten het maar vragen. punt is dat ze het vaak niet vragen of tegelijkertijd vragen en gewoon doen.Jip schreef:ok geen bouwvakkers maar gewoon stoere mannen dus........aman.en.don schreef:nee goed lezen!Jip schreef:ja bouwvakkers zijn nog erger dan kinderen........als je als vrouw met een Herder voorbij bouwvakkers loopt wil je niet weten wat je meemaakt.......ze moeten allemaal laten zien dat ze niet bang zijn.......
deur open, herrie pal voor de openstaande portiekdeur waar ook nog eens 3 mannen in fel gekleurde jassen van de gemeente aan het werk zijn, 2 mannen die met een boodschappenwagen recht op daro af komen in het portiek en hem ook nog eens gelijk benaderen (en dan bedoel ik ook echt daro benaderen) onder het mom van is hij nu gevaarlijk dat hij een snoetje draagt en even willen laten zien dat ze niet bang voor hem zijn.maar maakt mij niet uit wie mijn Herder wil benaderen of het nu lieve kindjes zijn of mama's met een kindje :vraag maar of je hem mag aaien.........of stoere mannen of pubers of wat dan ook ....ik wil het niet .....meer...
maar goed, feit is dat daro een scherp randje heeft en niet altijd compleet betrouwbaar. loop ik met hem in het park/straat etc heb ik hem prima onder controle maar in situaties waarbij hij in het nauw gedreven is heb ik hem dus niet voldoende onder controle en moet dus voorzorgsmaatregelen gaan nemen. verstandig en verantwoordelijk toch of zie ik dat nou verkeerd? kayla blaft hooguit, doet verder geen vlieg kwaad. voorzorgsmaatregelen zijn voor haar dan ook overbodig
- renee-uk
- Zeer actief
dat kun jij wel overdreven vinden, maar jij vroeg of anderen ook dachten over preventieve maatregelen en daar geef ik antwoord op.aman.en.don schreef:het voorbeeld van renee vind ik overdreven.
ik laat vanwege Gina's wangedrag tov kleine hondjes en katten mijn honden altijd apart uit.
mijn honden vallen niet uit naar mensen en hebben in hun hele hondenleven nog nooit een mens lastiggevallen en zijn ook niet onbetrouwbaar naar kinderen.
Jan vindt ze niet heel geweldig als ze hem gaan aaien maar ondergaat het gelaten en Gina is stapel op kinderen en daarbij laat ik nooit kinderen bij mijn honden als ik er zelf geen toezicht op kan houden.
ik laat mijn honden nooit los op speelweidjes, Gina gaat alleen los in een afgebakend overzichtelijk stukje van het park en met Jan ga ik naar een ander afgelegen stuk waar we ballen gooien en oefeningetjes doen.
dus waarom zou ik in hemelsnaam mijn honden moeten korven? voor die ene onwaarschijnlijke keer dat er heel misschien van alles tegelijk gebeurt waardoor dingen anders gaan dan normaal?
die kans is net zo groot als dat ik op de stoep door een bus overreden word, het kan gebeuren maar erg waarschijnlijk is het niet.
en voor die ene onwaarschijnlijke kans dat er zoiets gebeurt als TS is overkomen ga ik het leven van mijn honden niet minder aangenaam maken, het is gewoon niet nodig namelijk.
En dat is gewoon een antwoord op jouw vraag!
als ik zo weinig overwicht had op mijn hond als jij op daro zou ik wel korven trouwens en ze om te beginnen al niet samen uitlaten!
Laatst gewijzigd door renee-uk op 02 dec 2011 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.

- aman.en.don
- Zeer actief
dank je welEcho schreef:@aman.en.don: Ik denk dat het helemaal geen slecht idee is om een snuitje om te doen bij daro. jij kent je hond toch het beste en als alleen een snuitje om doen of een muilkorf dat beetje extra veiligheid geeft, waarom dan niet?
- aman.en.don
- Zeer actief
dat klinkt al heel anders als je antwoord van net. ik heb al heel erg veel overwicht op hem zeker als je kijkt vanwaar we komen. ze worden ook amper tegelijk uitgelaten. met de een loop ik compleet anders als met de ander en staan ze allebei in andere training. soms kan het even niet anders door tijdgebrek en worden ze samen voor een plasrondje uitgelaten. echt wandelen doen we of 1 hond op 1 mens of 2 honden op 2 mensen.renee-uk schreef:dat kun jij wel overdreven vinden, maar jij vroeg of anderen ook dachten over preventieve maatregelen en daar geef ik antwoord op.aman.en.don schreef:het voorbeeld van renee vind ik overdreven.
ik laat vanwege Gina's wangedrag tov kleine hondjes en katten mijn honden altijd apart uit.
mijn honden vallen niet uit naar mensen en hebben in hun hele hondenleven nog nooit een mens lastiggevallen en zijn ook niet onbetrouwbaar naar kinderen.
Jan vindt ze niet heel geweldig als ze hem gaan aaien maar ondergaat het gelaten en Gina is stapel op kinderen en daarbij laat ik nooit kinderen bij mijn honden als ik er zelf geen toezicht op kan houden.
ik laat mijn honden nooit los op speelweidjes, Gina gaat alleen los in een afgebakend overzichtelijk stukje van het park en met Jan ga ik naar een ander afgelegen stuk waar we ballen gooien en oefeningetjes doen.
dus waarom zou ik in hemelsnaam mijn honden moeten korven? voor die ene onwaarschijnlijke keer dat er heel misschien van alles tegelijk gebeurt waardoor dingen anders gaan dan normaal?
die kans is net zo groot als dat ik op de stoep door een bus overreden word, het kan gebeuren maar erg waarschijnlijk is het niet.
en voor die ene onwaarschijnlijke kans dat er zoiets gebeurt als TS is overkomen ga ik het leven van mijn honden niet minder aangenaam maken, het is gewoon niet nodig namelijk.
En dat is gewoon een antwoord op jouw vraag!
als ik zo weinig overwicht had op mijn hond als jij op daro zou ik wel korven trouwens en ze om te beginnen al niet samen uitlaten!
zoals ik al zei, zolang daro niet compleet in het nauw gedreven staat in een situatie die hij als bedreigend ervaart heb ik hem prima onder controle. krijg er dagelijk complimenten over van wild vreemde
- renee-uk
- Zeer actief
nee hoor, dat klinkt precies hetzelfde als net alleen is het wat uitgebreider.aman.en.don schreef: dat klinkt al heel anders als je antwoord van net. ik heb al heel erg veel overwicht op hem zeker als je kijkt vanwaar we komen. ze worden ook amper tegelijk uitgelaten. met de een loop ik compleet anders als met de ander en staan ze allebei in andere training. soms kan het even niet anders door tijdgebrek en worden ze samen voor een plasrondje uitgelaten. echt wandelen doen we of 1 hond op 1 mens of 2 honden op 2 mensen.
en ik vind het raar dat je ze voor plasrondjes wel samen uitlaat, alsof de grootte van de ronde iets uitmaakt als je met een onbetrouwbare hond loopt die je niet in de hand hebt

- aman.en.don
- Zeer actief
in zulke gevallen maakt het geen bal uit of ik met 1 of 2 loop aangezien daro opdezelfde manier reageert met of zonder zijn teef. ik loop ze bijna altijd afzonderlijk van elkaar omdat met beide andere dingen getraint word.
ik weet niet of jij je nog iets herrinnerd van mijn oude topics maar daro raakte van werkelijk alles overprikkeld en liep alles behalve onder apel. met hem hebben we, vooral ik eigenlijk, heel erg hard getraind om hem dus wel onder controle te krijgen. we zijn nu dus bij het laatste stukje aangekomen en dat is dus dat hij ook onder controle staat in voor hem benauwende situaties. ok, laatste stukje van de training is het niet maar wel wbt het overprikkeld raken.
dit stukje training kan gewoon nmi niet compleet zonder gevaar voor andere mensen omdat het alleen situaties betreft waar hij dus geen kant op kan. lopen we gewoon buiten kan hij prima mensen en honden passeren zonder uit te vallen. hij staat dan dus prima onder controle
ik weet niet of jij je nog iets herrinnerd van mijn oude topics maar daro raakte van werkelijk alles overprikkeld en liep alles behalve onder apel. met hem hebben we, vooral ik eigenlijk, heel erg hard getraind om hem dus wel onder controle te krijgen. we zijn nu dus bij het laatste stukje aangekomen en dat is dus dat hij ook onder controle staat in voor hem benauwende situaties. ok, laatste stukje van de training is het niet maar wel wbt het overprikkeld raken.
dit stukje training kan gewoon nmi niet compleet zonder gevaar voor andere mensen omdat het alleen situaties betreft waar hij dus geen kant op kan. lopen we gewoon buiten kan hij prima mensen en honden passeren zonder uit te vallen. hij staat dan dus prima onder controle
- renee-uk
- Zeer actief
onzin!aman.en.don schreef:in zulke gevallen maakt het geen bal uit of ik met 1 of 2 loop aangezien daro opdezelfde manier reageert met of zonder zijn teef. ik loop ze bijna altijd afzonderlijk van elkaar omdat met beide andere dingen getraint worden.
dit is wat er op de vorige bladzij stond:
ik zou inderdaad maar gaan korvenaman.en.don schreef:kayla die uit onzekerheid begint te blaffen en hupa, het word daro te veel en gaat snauwen.

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Ja wij lopen ook standaard met kogelvrije vesten aan maar zitten wel alleen op de auto. Behalve met voetbal of andere evenementen, dan is er een dubbele bezettingen met 2 honden op 1 auto.eefje+huig schreef:Lopen jullie ook standaard in kogelwerende vesten of niet?Budkes schreef:Politie-agenten zijn nu eenmaal bijna altijd met zijn 2- en, ze doen samen dienst op 1 auto. Dat is een gegeven en daar kun je moeilijke bij meldingen van afwijken omdat iemand dat intimiderend vindt.
Hondengeleiders zijn meestal alleen. Maar ja die rijden dan weer in een grotere bus en dan wordt dat weer intimiderend gevonden omdat er dan wordt geroepen; " kom je gelijk met zo'n overvalwagen aan, dat is ook niet nodig."
Als je voor de eerst x in uniform op straat loopt dan weet je niet wat je overkomt, zo anders wordt er door mensen opje gereageerd. Als je echter tig jaar verder bent en dagelijks in uniform over straat gaat dan vergeet je dat soort dingen echter weer. Ik kan me voorstellen dat sommige dingen misschien best intimiderend overkomen terwijl die diender daar helemaal niet bij nadenkt en het ook niet zo bedoelt. Echter soms ook wel, en ook is het soms echt wel nodig om te intimideren. Die scheidslijn is soms behoorlijk dunnetjes.
In den haag lopen ze standaard met vesten aan en ook de hondengeleiders rijden samen op de hondenwagen met 2honden meestal.
Alleen de wijkagent gaat alleen op pad maar dat is dan ook meestal bij mensen thuis en niet echt op straat.
In Den Haag zitten ook meer hondengeleiders, als wij duo gaan rijden krijgen wij de dienst niet rond, te weinig hondengeleiders.
Laatst gewijzigd door Budkes op 02 dec 2011 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Aniek

- aman.en.don
- Zeer actief
klopt, zij begon te blaffen maar ik ken hem en weet van hem uit ervaring dat het hem ook te veel had geworden als zij er niet bij was geweest. ik had me misschien anders moeten formuleren. excuus.renee-uk schreef:onzin!aman.en.don schreef:in zulke gevallen maakt het geen bal uit of ik met 1 of 2 loop aangezien daro opdezelfde manier reageert met of zonder zijn teef. ik loop ze bijna altijd afzonderlijk van elkaar omdat met beide andere dingen getraint worden.
dit is wat er op de vorige bladzij stond:ik zou inderdaad maar gaan korvenaman.en.don schreef:kayla die uit onzekerheid begint te blaffen en hupa, het word daro te veel en gaat snauwen.
edit: ik ga daro zeker een muilkorf om gooien in kleine openbare ruimtes. in het park/bos/straat etc luisterd hij erg goed en is hij veilig voor andere. plekken waar kinderen druk rennend en gillend spelen loop ik toch altijd al met een grote boog omheen
Laatst gewijzigd door aman.en.don op 02 dec 2011 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Als ik jou was zou ik hem ook een muilkorf of snoetje om doen. Waarom? De omgeving waarin je je met hem bevind en de omstandigheden.aman.en.don schreef:dank je welEcho schreef:@aman.en.don: Ik denk dat het helemaal geen slecht idee is om een snuitje om te doen bij daro. jij kent je hond toch het beste en als alleen een snuitje om doen of een muilkorf dat beetje extra veiligheid geeft, waarom dan niet?
Als ik met Mikey in een lift moest of een hal door moest zou ik hem ook een muilkorf omdoen. Veel te veel onverwachte ontmoetingen. Absoluut ging er een muilkorf om.
Gr. Aniek

- aman.en.don
- Zeer actief
dank je wel voor je reactie en dat ga ik ook zeker doen. waarschijnlijk had ik ook geen muilkorf om gegooid als ik een beneden woning had en dus niet in kleine openbare ruimtes met hem hoef te komen.Budkes schreef:Als ik jou was zou ik hem ook een muilkorf of snoetje om doen. Waarom? De omgeving waarin je je met hem bevind en de omstandigheden.aman.en.don schreef:dank je welEcho schreef:@aman.en.don: Ik denk dat het helemaal geen slecht idee is om een snuitje om te doen bij daro. jij kent je hond toch het beste en als alleen een snuitje om doen of een muilkorf dat beetje extra veiligheid geeft, waarom dan niet?
Als ik met Mikey in een lift moest of een hal door moest zou ik hem ook een muilkorf omdoen. Veel te veel onverwachte ontmoetingen. Absoluut ging er een muilkorf om.
- Budkes
- Zeer actief
Precies, dan was het denk ik ook niet nodig geweest.
Gr. Aniek

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
Hier in de buurt zitten ook de gewone agenten standaard alleen in de auto (niet als er problemen verwacht worden hoor).Budkes schreef: Ja wij lopen ook standaard met kogelvrije vesten aan maar zitten wel alleen op de auto. Behalve met voetbal of andere evenementen, dan is er een dubbele bezettingen met 2 honden op 1 auto.
In Den Haag zitten ook meer hondengeleiders, als wij dus gaan rijden krijgen wij de dienst niet rond, te weinig hondengeleiders.
Tja: te weinig agenten hè.

- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
ff offtopic maar wilde toch reageren. Ik heb ook in een flat gewoond en mijn herder Joey heeft ook een paar maanden met muilkorf gelopen omdat hij in de portiek/lift/trappenhuis agressief gedrag ging vertonen. Daardoor voelde ik me ook een stuk zekerder. En heel belangrijk, nooit de hond voor je laten staan/lopen/zitten. In de lift altijd achter mijn benen wachten, zodat ik eerst kan kijken of de kust veilig is. Sinds zijn (chemische) castratie en gedragstherapie is dit gedrag zo goed als verdwenen en heeft hij de laatste maanden zonder muilkorf gelopen. Inmiddels wonen we in een rijtjeswoning, wat zeker veel fijner is zo met de honden. Gewoon overzicht en geen onverwachtse ontmoetingen 

Hier ook. Er wordt teveel bezuinigd op de openbare veiligheid en dan krijg je dit helaas.Ennath schreef:Hier in de buurt zitten ook de gewone agenten standaard alleen in de auto (niet als er problemen verwacht worden hoor).Budkes schreef: Ja wij lopen ook standaard met kogelvrije vesten aan maar zitten wel alleen op de auto. Behalve met voetbal of andere evenementen, dan is er een dubbele bezettingen met 2 honden op 1 auto.
In Den Haag zitten ook meer hondengeleiders, als wij dus gaan rijden krijgen wij de dienst niet rond, te weinig hondengeleiders.
Tja: te weinig agenten hè.