de dierenarts ziet het liefst dat dit oortje weer gaat staan, zodat een nieuwe oorontsteking snel te ontdekken is, het oortje gaat dan eerste hangen en daarna komen pas de symptomen van eraan krabben of schudden met de kop, dan is het eigenlijk al te ver en duurt de behandeling langer en moet hij antibiotica en pijnstillers..
Als het oortje weer staat, kan ik dus vroegtijdig ontdekken als hij weer een ontsteking onder de leden krijgt.. ook krijgt hij nu eerder overmatig oorsmeer en irritaties aan het oortje omdat het hangt
het oortje staat alleen als hij alert is of omhoog kijkt, ik heb hiermee getraind en de oren veel gemasseerd zodat hij het oortje weer ging gebruiken en de doorbloeding weer beter zou worden in de hoop dat het oortje weer zou gaan staan. helaas laat hij het oortje nog steeds hangen (best lang nu al).
Als het 'medisch' niet nodig zou zijn, dan had ik gezegd lekker laten hangen die hap (staat wel schattig)
kan ik dit oortje plakken en hoe doe ik dat bij een wat kleiner formaat oortje??
nou weet ik dat er malletjes voor zijn, alleen weet ik niet of deze ook voor kleine rassen zijn. ook weet ik niet of ik beide oren aan elkaar moet plakken zoals bij bv duitse herders wordt gedaan
Iemand tips en ervaring hiermee?