Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mijn hond in beslag genomen,wat nu... ik word niet vervolgd!
Moderator: moderatorteam
- macho-hayley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mechelse herders
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Mijn hond in beslag genomen..wat nu...
misschien kun je even via google lezen hoe de omstandigheden zijn voor die honden...dat is niet te vergelijken met de luxe die een pensionhond heeft.

- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Ik heb kleine honden maar durf echt niet voor 100% te garanderen dat ze in zo'n geval niet zouden happen, wij mensen doen ook rare dingen als ons pijn wordt gedaan.
Ts, ik hoop dat je je hond snel terug hebt.
Ts, ik hoop dat je je hond snel terug hebt.

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
macho-hayley schreef:misschien kun je even via google lezen hoe de omstandigheden zijn voor die honden...dat is niet te vergelijken met de luxe die een pensionhond heeft.
ze moeten aan dezelfde eisen (nog wel strenger omdat het vaak (in het verleden) om langer verblijf gaat, want daardoor zijn de regels van het HKB voor pensions soepeler qua vierkante meters die verplicht zijn (mag dus kleiner zijn) omdat het om een tijdelijk verblijf gaat) voldoen als een pension qua afmetingen van de binnenkennel, tijd buiten de kennel en afmetingen van de speelweide/buitenplaats.
denk dat hier dus je fantasie wat met je op de loop gaat.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Die hond van jou zit ergens gewoon in pension of dierenasiel en daar zijn ze goed voor hem net als de andere gasthonden die daar verblijven.macho-hayley schreef:misschien kun je even via google lezen hoe de omstandigheden zijn voor die honden...dat is niet te vergelijken met de luxe die een pensionhond heeft.
Denk je nu echt dat de zelfde wet die jouw hond in beslag neemt zich zelf gaat overtreden door je hond in een kot te gooien wat niet aan de wet voldoet.
Je moet maar zo denken in de tussentijd zit hij veilig zodat hij geen kindertjes kan bijten.

Wat je zegt ben je zelfffff 

- macho-hayley
- Zeer actief
- Contacteer:
Dit is wat er bij de werkgroep op de site staat:
Je hond komt nadat hij inbeslaggenomen is in een kennel van Justitie terecht. Soms is dat een aparte opslag, maar vaak hebben asielen ook een afgesloten kennel waar enkel Justitiehonden zitten.
Houd er rekening mee dat een inbeslagname vaak erg lang duurt. Minimaal een aantal weken, maar meestal gaan er vele maanden overheen voordat je hond getest wordt en de zaak voorkomt. Er zijn zelfs honden die langer dan twee jaar in een opslag zitten.
Ook is het goed om te beseffen dat een inbeslagname vaak een trauma bij de hond veroorzaakt. Onverwachts weggerukt van baas en vertrouwde omgeving komt een hond plotseling in isolatie terecht. Vaak is er nauwelijks sociaal contact met soortgenoten en mensen, maar enkel een constante herrie van blaffende honden. Gewone asielhonden worden als het mogelijk is nog dagelijks uitgelaten, voor inbeslaggenomen honden geldt deze ‘luxe’ niet.
De kans is groot dat een hond zich daardoor angstig en/of agressief gaat gedragen. Dit gedrag roept vaak weer extra negatieve reacties op bij de verzorgers die dit weer op de hond kunnen afreageren door bijvoorbeeld de vangstok te gebruiken of de waterspuit. Het is dan niet zo gek wanneer een hond die vanuit zo’n situatie uit zijn isoleercel gehaald wordt om getest te worden, de test niet haalt en een euthanasieadvies krijgt.
Je hond komt nadat hij inbeslaggenomen is in een kennel van Justitie terecht. Soms is dat een aparte opslag, maar vaak hebben asielen ook een afgesloten kennel waar enkel Justitiehonden zitten.
Houd er rekening mee dat een inbeslagname vaak erg lang duurt. Minimaal een aantal weken, maar meestal gaan er vele maanden overheen voordat je hond getest wordt en de zaak voorkomt. Er zijn zelfs honden die langer dan twee jaar in een opslag zitten.
Ook is het goed om te beseffen dat een inbeslagname vaak een trauma bij de hond veroorzaakt. Onverwachts weggerukt van baas en vertrouwde omgeving komt een hond plotseling in isolatie terecht. Vaak is er nauwelijks sociaal contact met soortgenoten en mensen, maar enkel een constante herrie van blaffende honden. Gewone asielhonden worden als het mogelijk is nog dagelijks uitgelaten, voor inbeslaggenomen honden geldt deze ‘luxe’ niet.
De kans is groot dat een hond zich daardoor angstig en/of agressief gaat gedragen. Dit gedrag roept vaak weer extra negatieve reacties op bij de verzorgers die dit weer op de hond kunnen afreageren door bijvoorbeeld de vangstok te gebruiken of de waterspuit. Het is dan niet zo gek wanneer een hond die vanuit zo’n situatie uit zijn isoleercel gehaald wordt om getest te worden, de test niet haalt en een euthanasieadvies krijgt.
Laatst gewijzigd door macho-hayley op 01 dec 2011 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier
- Aantal honden: 1
Ik denk niet dat je dat soort dingen allemaal moet lezenmacho-hayley schreef:Dit is wat er bij de werkgroep op de site staat:

Och lieverd, ik kijk toch niet naar andere honden.

- kipo
- Zeer actief
Maar dat vind ik dus helemaal niet spannend, is ook absoluut niet mijn reden om een herder te hebben, die van Renee ook niet, gok ik zo,alleen is het wel zo, dat als een grotere hond (dus ook een herder) kwaad in de zin heeft, blijft het meestal niet bij een klein gaatje/wondjeNanna schreef:Ja, Charles van 75 kilo had een volwassen vent kunnen doodbijtenkipo schreef: Jij gooit alle herders (en hun bazen) op 1 hoop, ik wees je er alleen op dat je die zelf ook hebt. Wat geeft jou het idee, dat alleen de jouwe goedzakken zijn? De mijne heeft ook nog nooit iemand gebeten, toegesnauwd of anderszins bedreigd, maar het blijft een feit dat daar fysiek prima toe in staat is.Toch is dat idee nooit bij me opgekomen, misschien had ik dat niet nodig.
En ik weet ook wel dat er herders zijn die ook doodgoed zijn en nooit zullen bijten.
Ik word alleen schijtbeu van dat geblaat van "hij is fysiek in stáát om dat kind dood te bijtuh, dus heul heul gefaarlijk" Want dat is zo lekker spannend hè.
Als die hond zo potentieel gevaarlijk en angstbijterig is hang je er een muilkorf aan. Zo makkelijk is het.
Of het nou een herder is of niet.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Laura & Leroy schreef:Ik denk niet dat je dat soort dingen allemaal moet lezenmacho-hayley schreef:Dit is wat er bij de werkgroep op de site staat:
De kans is groot dat een hond zich daardoor angstig en/of agressief gaat gedragen. Dit gedrag roept vaak weer extra negatieve reacties op bij de verzorgers die dit weer op de hond kunnen afreageren door bijvoorbeeld de vangstok te gebruiken of de waterspuit. Het is dan niet zo gek wanneer een hond die vanuit zo’n situatie uit zijn isoleercel gehaald wordt om getest te worden, de test niet haalt en een euthanasieadvies krijgt.dan maak je je alleen maar meer zorgen. Ik hoop dat je je hondje snel terug hebt en de juiste maatregelen treft om herhaling te voorkomen.
& denk dat dit soort texten nog op de RAD periode slaan, er is inmiddels echt wel wat veranderd...& ook justitie heeft bij de "opslag" van de hond zich aan regels qua huisvesting etc te houden...
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Contacteer:
Ik hoop dat je snel je hond terug hebt.
En die test, daar mag een hond agressief in worden, het gaat uiteindelijk om het herstel.
Ook hoop ik voor je dat je wat aan alle tips heb gehad die hier beschreven worden.
En die test, daar mag een hond agressief in worden, het gaat uiteindelijk om het herstel.
Ook hoop ik voor je dat je wat aan alle tips heb gehad die hier beschreven worden.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
Ik hoop het.....crutz schreef:Laura & Leroy schreef:Ik denk niet dat je dat soort dingen allemaal moet lezenmacho-hayley schreef:Dit is wat er bij de werkgroep op de site staat:
De kans is groot dat een hond zich daardoor angstig en/of agressief gaat gedragen. Dit gedrag roept vaak weer extra negatieve reacties op bij de verzorgers die dit weer op de hond kunnen afreageren door bijvoorbeeld de vangstok te gebruiken of de waterspuit. Het is dan niet zo gek wanneer een hond die vanuit zo’n situatie uit zijn isoleercel gehaald wordt om getest te worden, de test niet haalt en een euthanasieadvies krijgt.dan maak je je alleen maar meer zorgen. Ik hoop dat je je hondje snel terug hebt en de juiste maatregelen treft om herhaling te voorkomen.
& denk dat dit soort texten nog op de RAD periode slaan, er is inmiddels echt wel wat veranderd...& ook justitie heeft bij de "opslag" van de hond zich aan regels qua huisvesting etc te houden...
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Wie zegt dat die werkgroep goede info geeft? Het hóeft niet zo te gaan. Andere mensen, zoals bouvierpoedel, hebben andere ervaringenmacho-hayley schreef:Dit is wat er bij de werkgroep op de site staat:
.

Het riekt naar stemming makerij

-
- Zeer actief
Juist en nu is het niet meer zo druk als toen en veel minder honden in opslag maar ook met een andere reden.crutz schreef:Laura & Leroy schreef:Ik denk niet dat je dat soort dingen allemaal moet lezenmacho-hayley schreef:Dit is wat er bij de werkgroep op de site staat:

- kipo
- Zeer actief
Oke, je hebt gelijk, behalve dan dat van die kindjes op afstand houden, ongelukjes gebeuren nu eenmaal. Maar ik doelde op Renee´s opmerking dat deze hond waarschijnlijk niet een (ernstig) agressieve hond is, want dan was de verwonding ernstiger geweest.Nanna schreef:Dan heb je dus een grotere verantwoordelijkheid.kipo schreef: alleen is het wel zo, dat als een grotere hond (dus ook een herder) kwaad in de zin heeft, blijft het meestal niet bij een klein gaatje/wondje
En kun je het je dus niet permitteren om kinderen aan je hond te laten zitten, als je het niet vertrouwt. Je maakt mij niet wijs dat je als volwassene een kind van 4 niet op afstand kunt houden.
- kipo
- Zeer actief
ik hou ermee op, ik heb duidelijk (nog) niet jouw "forum-uithoudingsvermogen"

-
- Zeer actief
Bij die bouvier van mij was dat ook 1malig bijtgevalletje op het strand maar werd ook in beslag genomen.Nanna schreef:Dat weet ik niet, ik ken de hond niet. Moet ook maar afgaan op wat TS daarover zegt. Vind het wel vreemd dat er ogenblikkelijk tot heftige maatregelen als inbeslagname wordt overgegaan als het om een 'eenmalig ongelukje' gaat.kipo schreef: ik doelde op Renee´s opmerking dat deze hond waarschijnlijk niet een (ernstig) agressieve hond is, want dan was de verwonding ernstiger geweest.![]()
Maar misschien gaat dat per regio anders, dat kan.

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
iedereen kan toch op zijn klompen aanvoelen dat een herder die echt in de aanval gaat meer ellende veroorzaakt dan een wond in een wang?kipo schreef:Oke, je hebt gelijk, behalve dan dat van die kindjes op afstand houden, ongelukjes gebeuren nu eenmaal. Maar ik doelde op Renee´s opmerking dat deze hond waarschijnlijk niet een (ernstig) agressieve hond is, want dan was de verwonding ernstiger geweest.Nanna schreef:Dan heb je dus een grotere verantwoordelijkheid.kipo schreef: alleen is het wel zo, dat als een grotere hond (dus ook een herder) kwaad in de zin heeft, blijft het meestal niet bij een klein gaatje/wondje
En kun je het je dus niet permitteren om kinderen aan je hond te laten zitten, als je het niet vertrouwt. Je maakt mij niet wijs dat je als volwassene een kind van 4 niet op afstand kunt houden.
dat geldt zelfs voor een kleinere hond, hoeft niet speciaal een herder te zijn, maar daar gaat het hier wel om, de hond in kwestie is een herder.
en dat gezeik van je kunt een kind van vier toch wel op afstand houden is nou precies waar ik zo kwaad om word, nanna verdraait de zaken zoals gewoonlijk.
denk dat TS heel best in staat is om wie dan ook bij haar hond weg te houden, maar als ze struikelt wordt dat toch net even iets moeilijker.
dat onderdeel van het verhaal wordt weggelaten, want dan is het natuurlijk niet zo'n sensatie meer met bijtende herders die staan voor hun baas

bij een kind van 4?
als dat gebeurt kun je inderdaad beter muilkorven of zelfs in laten slapen want dan is de betreffende hond aardig de weg kwijt!

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- renee-uk
- Zeer actief
hoezo weet je dat niet, je bent toch zo'n herder expert?Nanna schreef:Dat weet ik niet, ik ken de hond niet. Moet ook maar afgaan op wat TS daarover zegt. Vind het wel vreemd dat er ogenblikkelijk tot heftige maatregelen als inbeslagname wordt overgegaan als het om een 'eenmalig ongelukje' gaat.kipo schreef: ik doelde op Renee´s opmerking dat deze hond waarschijnlijk niet een (ernstig) agressieve hond is, want dan was de verwonding ernstiger geweest.![]()
iedere hond die bewust in de aanval gaat enniet tegengehouden wordt zal grotere wonden maken dan een gat in de wang van een klein kind.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- renee-uk
- Zeer actief
in elk geval TS, sterkte en ik duim voor een goede afloop!

Mee eens, en ook niet-herders of andere klapkaken veroorzaken dan grotere wonden.renee-uk schreef:hoezo weet je dat niet, je bent toch zo'n herder expert?Nanna schreef:Dat weet ik niet, ik ken de hond niet. Moet ook maar afgaan op wat TS daarover zegt. Vind het wel vreemd dat er ogenblikkelijk tot heftige maatregelen als inbeslagname wordt overgegaan als het om een 'eenmalig ongelukje' gaat.kipo schreef: ik doelde op Renee´s opmerking dat deze hond waarschijnlijk niet een (ernstig) agressieve hond is, want dan was de verwonding ernstiger geweest.![]()
iedere hond die bewust in de aanval gaat enniet tegengehouden wordt zal grotere wonden maken dan een gat in de wang van een klein kind.
- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
renee-uk schreef:iedereen kan toch op zijn klompen aanvoelen dat een herder die echt in de aanval gaat meer ellende veroorzaakt dan een wond in een wang?
dat geldt zelfs voor een kleinere hond, hoeft niet speciaal een herder te zijn, maar daar gaat het hier wel om, de hond in kwestie is een herder.

Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
sorry maar mijn "vecht"hond snauwt/bijt ook niet zomaar,had hier regelmatig een kind van 2 op visite die vanalles met Gajes deed, ik en moeders zaten er wel continu boven op , met zachtjes doen, maar konden niet altijd voorkomen dat er wel eens een vinger in een oog terecht kwam of te hard aan zijn oren getrokken werd.
Gajes vind/vond het allemaal geweldig.
Maar neemt niet weg dat een hond een hond blijft en een kind een kind.
En ik durf ook te zeggen dat als Gajes echt pijn gedaan wordt en er wordt niet gereageerd op een grom dat hij dan vast gerust durft te snauwen of iets.
De grens kan ooit nl eens bereikt zijn bij een hond.
Hoe lief hij/zij normaal ook is.
Ik hoop voor TS dat de hond snel weer terug is.
Gajes vind/vond het allemaal geweldig.
Maar neemt niet weg dat een hond een hond blijft en een kind een kind.
En ik durf ook te zeggen dat als Gajes echt pijn gedaan wordt en er wordt niet gereageerd op een grom dat hij dan vast gerust durft te snauwen of iets.
De grens kan ooit nl eens bereikt zijn bij een hond.
Hoe lief hij/zij normaal ook is.
Ik hoop voor TS dat de hond snel weer terug is.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Sjezus wat een nachtmerrie
ik hoop dat jouw hond snel weer veilig bij jou op de bank ligt. En ik zou zelf verhuizen als je zoveel agressieve buren hebt.

- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Tja moet ook maar kunnen dat verhuizen.
Hoe het ook zij, ik ben er niet bij geweest en heb het niet zien gebeuren dus ik ga er geen oordeel over vellen.
Heel veel sterkte met alles en ik hoop dat alles tot een goede oplossing komt.
Hoe het ook zij, ik ben er niet bij geweest en heb het niet zien gebeuren dus ik ga er geen oordeel over vellen.
Heel veel sterkte met alles en ik hoop dat alles tot een goede oplossing komt.

- macho-hayley
- Zeer actief
- Contacteer:
Ook macho kan wel iets hebben hoor anders zou ik hem immers nooit met mijn eigen zusjes en nichtjes laten omgaan
En nee...normaal gaan de kids niet op de hond zitten

En nee...normaal gaan de kids niet op de hond zitten

- macho-hayley
- Zeer actief
- Contacteer:
we hebben een huis ergens anders gekocht dus binnenkort zullen we zeker verhuizen...

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Helaas heb je gelijk. Vaak krijgen deze honden helemaal geen aandacht. Soms is het zelfs zo erg dat de honden via stokken naar de sluisjes gestuurd worden naar de buitenkennels. De mensen die daar werken zijn niet altijd mensen die werkelijk iets van honden weten, en bij voorbaat ervan uitgaan dat ze anders gebeten worden.macho-hayley schreef:misschien kun je even via google lezen hoe de omstandigheden zijn voor die honden...dat is niet te vergelijken met de luxe die een pensionhond heeft.
Groetjes Helma
http://www.cashelvale.nl
http://www.cashelvale.nl
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Wat een drama voor jullie. Ik ben enorm benieuwd hoe dit gaat lopen. Hou ons vooral op de hoogte en ik wens je alle wijsheid toe en hoop van harte dat hij vlot weer bij je is.
Ik vind het een angstaanjagend bericht!
Zouden ze een teckel ook in beslag hebben genomen bij zoiets?
Wie heeft er aangifte gedaan van het voorval?
Ik vind het een angstaanjagend bericht!
Zouden ze een teckel ook in beslag hebben genomen bij zoiets?
Wie heeft er aangifte gedaan van het voorval?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- macho-hayley
- Zeer actief
- Contacteer:
Bedankt hoor...ik probeer er ook niet te veel aan te denken want anders maak ik mezelf echt gek...mijn advocaat heeft overigens erg veel ervaring ook met recente zaken.
Waarschijnlijk hebben de ouders aangifte gedaan...
Het protocol kan ook per gemeente verschillen.
Waarschijnlijk hebben de ouders aangifte gedaan...
Het protocol kan ook per gemeente verschillen.

-
- Actief
- Mijn ras(sen): Hollandse herders
Wat een nachtmerrie.
Ik wil je heel veel sterkte wensen en hoop dat Macho gauw weer naar huis komt.
Ik wil je heel veel sterkte wensen en hoop dat Macho gauw weer naar huis komt.

Groetjes Dorien en een lebber van Rossi, Indy en Dingo.
- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
hier het zelfde sterkte!renee-uk schreef:in elk geval TS, sterkte en ik duim voor een goede afloop!
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*