Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
update: manken en foto's gemaakt!!
Moderator: moderatorteam
- jarnoz
- Actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
- Aantal honden: 2
update: manken en foto's gemaakt!!
Hallo allemaal,
Bindi loopt al een tijdje mank en is vaak aan de diarree.
haar gedrag is ook sloom geworden ze wil eigenlijk niet meer naar buiten en gaat liever op de grond liggen dan mee wandelen.
Als ze ook maar even de kans krijgt gaat ze zitten of liggen en dan moet ik haar echt aanmoedigen om mee te gaan.
Ze is een beetje mank aan de achterpoot en heeft moeite met op de bank komen.
nu zijn we net bij de dierenarts geweest en die heeft de volgende diagnose gesteld:
De diarree kon hij niet echt vaststellen maar we moeten nu 3 keer poep bewaren en langs brengen.
Dit op mijn verzoek ivm giardia (schrijf je dat zo?).
We hebben nu hills brokken in combinatie met blikvoer gekregen en daar moet ze tijdelijk mee op dieet.
ook heeft ze diarree remmers gekregen en iets om de maag rustig te krijgen.
Volgens de DA is ze door de diarree ook sloom en is dat normaal in deze situatie.
De dierenarts heeft temp opgenomen wat wij ook elke avond gedaan hebben en mat net als ons 39.5 graad.
Volgens de DA een normale temperatuur voor herders??????
Ik heb altijd geleerd tussen de 38 en 39 is goed daarboven is verhoging/koorts.
Wat klopt hier van, is het waar dat Witte herders/Herders een hogere temperatuur hebben?
Het manken is ook flink onder handen genomen en volgens de DA toch echt groeipijn.
Ik bleef maar door gaan over HD maar dat kon hij voor nu even uitsluiten.
Hij heeft wel aangeboden foto's te maken maar dat laat ik liever ergens anders doen dus dat kijken we nu even aan nog.
Na het voerdieet kunnen we pas pijnstillers krijgen tegen de (Groeipijn) omdat ze anders niet van de diarree af komt.
Ook heeft de DA ons aangeraden om Royal canin giant te gaan voeren na het dieet in plaats van smuldier/rode/duck.
Volgens hem is dat veel beter dan KVV maar ik twijfel dus echt over de oprechtheid van deze informatie omdat ik overal anders lees.
Volgens velen is RC slecht maar voor velen hier is KVV het beste om te voeren.
Dat hebben wij dus ook aangenomen en zijn sinds een week ook KVV gaan voeren in de hoop dat de diarree over ging wat dus niet geholpen heeft.
Zo ik ben even mijn verhaal kwijt en nu zou ik graag willen weten of deze diagnose kan of word ik hier voor de gek gehouden?
Ik snap dat het vreemd is om een DA in twijfel te trekken maar ik maak me nogal snel zorgen als het om Bindi gaat.
groetjes,
jarno
Bindi loopt al een tijdje mank en is vaak aan de diarree.
haar gedrag is ook sloom geworden ze wil eigenlijk niet meer naar buiten en gaat liever op de grond liggen dan mee wandelen.
Als ze ook maar even de kans krijgt gaat ze zitten of liggen en dan moet ik haar echt aanmoedigen om mee te gaan.
Ze is een beetje mank aan de achterpoot en heeft moeite met op de bank komen.
nu zijn we net bij de dierenarts geweest en die heeft de volgende diagnose gesteld:
De diarree kon hij niet echt vaststellen maar we moeten nu 3 keer poep bewaren en langs brengen.
Dit op mijn verzoek ivm giardia (schrijf je dat zo?).
We hebben nu hills brokken in combinatie met blikvoer gekregen en daar moet ze tijdelijk mee op dieet.
ook heeft ze diarree remmers gekregen en iets om de maag rustig te krijgen.
Volgens de DA is ze door de diarree ook sloom en is dat normaal in deze situatie.
De dierenarts heeft temp opgenomen wat wij ook elke avond gedaan hebben en mat net als ons 39.5 graad.
Volgens de DA een normale temperatuur voor herders??????
Ik heb altijd geleerd tussen de 38 en 39 is goed daarboven is verhoging/koorts.
Wat klopt hier van, is het waar dat Witte herders/Herders een hogere temperatuur hebben?
Het manken is ook flink onder handen genomen en volgens de DA toch echt groeipijn.
Ik bleef maar door gaan over HD maar dat kon hij voor nu even uitsluiten.
Hij heeft wel aangeboden foto's te maken maar dat laat ik liever ergens anders doen dus dat kijken we nu even aan nog.
Na het voerdieet kunnen we pas pijnstillers krijgen tegen de (Groeipijn) omdat ze anders niet van de diarree af komt.
Ook heeft de DA ons aangeraden om Royal canin giant te gaan voeren na het dieet in plaats van smuldier/rode/duck.
Volgens hem is dat veel beter dan KVV maar ik twijfel dus echt over de oprechtheid van deze informatie omdat ik overal anders lees.
Volgens velen is RC slecht maar voor velen hier is KVV het beste om te voeren.
Dat hebben wij dus ook aangenomen en zijn sinds een week ook KVV gaan voeren in de hoop dat de diarree over ging wat dus niet geholpen heeft.
Zo ik ben even mijn verhaal kwijt en nu zou ik graag willen weten of deze diagnose kan of word ik hier voor de gek gehouden?
Ik snap dat het vreemd is om een DA in twijfel te trekken maar ik maak me nogal snel zorgen als het om Bindi gaat.
groetjes,
jarno
Laatst gewijzigd door jarnoz op 09 dec 2011 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.

-
Maaike
- Zeer actief
Re: sloom, Diarree en manken
Mijn witje is vroeger binnenstebuiten gekeerd door een orthopeed. Deze constateerde dat het manken wat hij had door groeipijnen kwam. Hij kreeg toen al RC maxi junior en zij adviseerde hier mee door te gaan tot hij een jaar was gepasseerd ivm de calcium-fosfor verhouding. Dit heb ik gedaan en het is goed gekomen. Of dit uit zich zelf ook goed was gekomen, geen idee, vind ik ook niet interessant. Het nadeel van RC vond ik wel dat hij onwijs veel ontlasting ervan had. 5 a 6 keer per dag poepen was normaal. Toen ik over ging op ander voer, was dat gelukkig ook verleden tijd. Ik vind RC niet slecht, maar ik zou mijn honden het niet meer voorschotelen omdat er mijn inziens beter voer te verkrijgen is.
Ook hij was redelijk gevoelig op zijn darmen en dat kon ik terugleiden naar granen. Hoe meer hij dat binnen kreeg hoe meer kans op dunne ontlasting. Dus ik zou als ik jou was eens kijken of er bij jullie ook zoiets aan de hand is met Bindi. Verder ben ik een redelijke nit-wit wat voer betreft, dus houd ik me daar verder buiten.
Dat ze een verhoogde temperatuur heeft en sloom is, is natuurlijk niet normaal. Zit ze niet toevallig tegen een loopsheid aan?
Ook hij was redelijk gevoelig op zijn darmen en dat kon ik terugleiden naar granen. Hoe meer hij dat binnen kreeg hoe meer kans op dunne ontlasting. Dus ik zou als ik jou was eens kijken of er bij jullie ook zoiets aan de hand is met Bindi. Verder ben ik een redelijke nit-wit wat voer betreft, dus houd ik me daar verder buiten.
Dat ze een verhoogde temperatuur heeft en sloom is, is natuurlijk niet normaal. Zit ze niet toevallig tegen een loopsheid aan?
Groetjes van mij en een poot van Casper

**Ella**

**Ella**
- jarnoz
- Actief
ze zou tegen loopsheid aan kunnen zitten hoor ze 9 maanden maar ik kan niets ontdekken dat dat ook gaat gebeuren.

- linda1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.
- Aantal honden: 3
Mijn Jack russell had ongeveer dezelfde symptonen, ook daarna een dikke buik heeft ze dit ook? Bij Jackie kwam er uit dat ze een eiwittekort had en haar darmen waren flink ontstoken (en nog) het zal bij jou hond wel anders zijn maar ze had wel precies deze klachten...

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
groeipijn is te zien op foto's dus als je daar zo over twijfelt zou ik die foto's maar laten maken, dan weet je zeker of het dat wel of niet is.
van de 3 witte herders die ik gehad heb waren er twee wat gevoelig voor voer.
met de andere honden kon ik zonder problemen voeren wat ik wilde maar met die 2 moest ik altijd voorzichtig zijn en ze deden het het best als ik hetzelfde voer aanhield; ze deden het allebei prima op Duck en een stuk minder goed op brokken.
denk dat je even moet zoeken waar jouw hond het het beste op doet, maar dat RC verhaal van je DA zou ik met een flinke korrel zout nemen.
van de 3 witte herders die ik gehad heb waren er twee wat gevoelig voor voer.
met de andere honden kon ik zonder problemen voeren wat ik wilde maar met die 2 moest ik altijd voorzichtig zijn en ze deden het het best als ik hetzelfde voer aanhield; ze deden het allebei prima op Duck en een stuk minder goed op brokken.
denk dat je even moet zoeken waar jouw hond het het beste op doet, maar dat RC verhaal van je DA zou ik met een flinke korrel zout nemen.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- jarnoz
- Actief
dat is waar zal foto's laten maken.
ik zal eens gaan kijken waar ze het nou echt goed op doet wat voer betreft want bij RC was de ontlasting nooit echt top of heel zacht en dun nooit echte drollen zeg maar.
Op KVV deed ze het goed maar alleen smorgens goede ontlasting smiddags weer dunne.
ik zal eens gaan kijken waar ze het nou echt goed op doet wat voer betreft want bij RC was de ontlasting nooit echt top of heel zacht en dun nooit echte drollen zeg maar.
Op KVV deed ze het goed maar alleen smorgens goede ontlasting smiddags weer dunne.

- renee-uk
- Zeer actief
die wisselende stevigheid van de ontlasting is wel een van de kenmerken van giardia, ik zou daar eerst de uitslag van afwachten voordat je aan het experimenteren slaat 

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- jarnoz
- Actief
gelukkig dat ik daar wat over gelezen had en dat ik heb aangegeven dat ik juist daar op wilde laten testen.
hopelijk voor bindi is het wat anders!
hopelijk voor bindi is het wat anders!

- renee-uk
- Zeer actief
nou eerlijk gezegd mag je hopen dat het wel giardia is, dat is over het algemeen zo verholpen.
stel dat het een allergie is ben je verder van huis
stel dat het een allergie is ben je verder van huis

- jarnoz
- Actief
- jarnoz
- Actief
vandaag heeft de dierenarts vast gesteld dat het om giardia gaat dus aan de ene kant natuurlijk wel ene opluchting dat we nu weten wat het is.
iemand toevallig nog tips hoe dit aan te pakken?
groeten,
jarno
iemand toevallig nog tips hoe dit aan te pakken?
groeten,
jarno

-
qyan1
- Actief
- Mijn ras(sen): Dobermann
- Aantal honden: 0
Qua medicijnen zou ik geven wat de dierenarts je aanraad. Qyan kreeg 5 dagen Panacur voorgeschreven, maar er is nog een middel wat werkt op Giardia. 1 van de 2 zal werken. Na afloop medicatie zal er weer getest moeten worden. Eventueel kan je aan de dkierenarts vragen om een snap-test mee te krijgen. Hiermee kan je zelf testen en hoef je niet 3 dagen ontlasting te verzamelen en naar de da te brengen.
Zodra je begint met de medicatie moet je je hond op de 3e en 5e dag wassen. Tevens staat je een week van dagelijks poetsen, schrobben en ontsmetten voor het verschiet. Als je niet grondig schoonmaakt en ontsmet (schoonmaakazijn, chloor, dettol) krijg je te maken met herbesmetting en blijf je in een giardia cirkeltje draaien. Alles wat gewassen kan worden zul je op minimaal 70 graden moeten wassen. (dekens, speletjes, enzovoorts).
Succes, het is een lastige parasiet!
Zodra je begint met de medicatie moet je je hond op de 3e en 5e dag wassen. Tevens staat je een week van dagelijks poetsen, schrobben en ontsmetten voor het verschiet. Als je niet grondig schoonmaakt en ontsmet (schoonmaakazijn, chloor, dettol) krijg je te maken met herbesmetting en blijf je in een giardia cirkeltje draaien. Alles wat gewassen kan worden zul je op minimaal 70 graden moeten wassen. (dekens, speletjes, enzovoorts).
Succes, het is een lastige parasiet!
Qyan van het Zwettebos
21-08-2002 - 18-11-2011

21-08-2002 - 18-11-2011

- renee-uk
- Zeer actief
je DA zal je toch wel wat gegeven hebben neem ik aan?
panacur of metrazol?
panacur of metrazol?

- jarnoz
- Actief
- jarnoz
- Actief
Re: update: manken en foto's gemaakt!!
Vandaag zijn er toch foto's gemaakt omdat ze opeens mankte aan haar voorpoot.
De DA had al 2 keer groeipijn gezegt en vandaag werd de 3e keer.
Volgens de DA paste alle symptonen bij groeipijn maar vandaag was ik het praten zat en eiste eigenlijk dat er foto's werden genomen.
Was natuurlijk geen probleem dus Bindi kreeg een spuitje voor de narcose.
Ik kreeg tranen in mijn ogen want ik had zoiets nog nooit meegemaakt en vond het echt heel raar om bindi zeg maar op commando te laten slapen.
2 minuten later lag ze daar met tong uit de mond in diepe slaap.
Ze werd meegenomen en we moesten wachten in de wachtkamer.
er kwam nog een spoedje tussendoor dus het wachten duurde wel erg lang.
Toen kwam Bindi half dronken van slaap weer terug.
De dokter heeft de foto's bekeken en er kwam toch echt groeipijn uit.
Het was wel erg moeilijk te zien dus de foto's worden voor de zekerheid toch nog even opgestuurd naar een orthopeed.
Eigenlijk wel een enorme opluchting dat ik het nu eindelijk echt bevestigd heb gekregen.
Bindi is nu aan de pijnstillers en krijgt lekker rust voorlopig.
groetjes,
jarno
De DA had al 2 keer groeipijn gezegt en vandaag werd de 3e keer.
Volgens de DA paste alle symptonen bij groeipijn maar vandaag was ik het praten zat en eiste eigenlijk dat er foto's werden genomen.
Was natuurlijk geen probleem dus Bindi kreeg een spuitje voor de narcose.
Ik kreeg tranen in mijn ogen want ik had zoiets nog nooit meegemaakt en vond het echt heel raar om bindi zeg maar op commando te laten slapen.
2 minuten later lag ze daar met tong uit de mond in diepe slaap.
Ze werd meegenomen en we moesten wachten in de wachtkamer.
er kwam nog een spoedje tussendoor dus het wachten duurde wel erg lang.
Toen kwam Bindi half dronken van slaap weer terug.
De dokter heeft de foto's bekeken en er kwam toch echt groeipijn uit.
Het was wel erg moeilijk te zien dus de foto's worden voor de zekerheid toch nog even opgestuurd naar een orthopeed.
Eigenlijk wel een enorme opluchting dat ik het nu eindelijk echt bevestigd heb gekregen.
Bindi is nu aan de pijnstillers en krijgt lekker rust voorlopig.
groetjes,
jarno

- linda1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.
- Aantal honden: 3
Fijn dat je nu zekerheid hebt! Ik zou ze (als je dat nog niet doet) op vers vlees zetten en een beetje schraal houden, Jason heeft ook aardig wat groeipijn gehad en hij kreeg het ook meteen terug als ik hem teveel voerde ik heb hem dus wat schraler gehouden zijn eerste jaar.

- jarnoz
- Actief
We hebben 2 vriezers vol met smuldier voor bindi klaarstaan maar moeten even het hills zakje opmaken vanwege de diarree die ze gehad heeft.
maar daarna gaan we gewoon weer smuldier voeren.
thnks,
maar daarna gaan we gewoon weer smuldier voeren.
thnks,