Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Narcose, erbij blijven?
Moderator: moderatorteam
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- Aantal honden: 1
Re: Narcose, erbij blijven?
Ik deed dat nooit, maar met Baco wil ik niet dat er wat fout gaat, dus was erbij met de narcose en ook weer bij het wakker worden, anders krijg ik hem nooit meer naar binnen bij een da. 
-
Sita
- Zeer actief
De enige die hier onder narcose is geweest is Sita. Daar ben ik wel bij gebleven totdat ze sliep. Maar daar heeft ze toen wel heel lang over gedaan. Zij verzette zich er echt tegen. De dierenarts is toen meerdere keren langs geweest en ze bleef maar wakker. Na half uur lag ze dan eindelijk te slapen. Bij het ontwaken ben ik er niet bij geweest. Kreeg een telefoontje dat ze wakker was en dat ik haar kon halen.
Of ik er de volgende keer bij bleef, weet ik nog niet. Als ze daardoor sneller onder zeil is, dan is het zeker een optie om er niet bij te zijn. Dit vond ik toch ook niet echt prettig.
Of ik er de volgende keer bij bleef, weet ik nog niet. Als ze daardoor sneller onder zeil is, dan is het zeker een optie om er niet bij te zijn. Dit vond ik toch ook niet echt prettig.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

-
Angelique.
Ik vind het vreselijk om te zien maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt er niet bij te blijven, evenals het wakker worden.
Martijn is daar het tegenovergestelde in, die vliegt zowat de spreekkamer uit.
Martijn is daar het tegenovergestelde in, die vliegt zowat de spreekkamer uit.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik ben daa bij pasha dus ook bang voor. Ik heb mezelf al even een schop gegeven, dat ik gewoon pas mag janken als ze weg isSita schreef:De enige die hier onder narcose is geweest is Sita. Daar ben ik wel bij gebleven totdat ze sliep. Maar daar heeft ze toen wel heel lang over gedaan. Zij verzette zich er echt tegen. De dierenarts is toen meerdere keren langs geweest en ze bleef maar wakker. Na half uur lag ze dan eindelijk te slapen. Bij het ontwaken ben ik er niet bij geweest. Kreeg een telefoontje dat ze wakker was en dat ik haar kon halen.
Maar ik denk dat ze zich makkelijker overgeeft als ik er niet bij ben. Als ze behandelt moet worden, is ze ook een vals sekreet als ik haar vast houd. Als de assistente het doet, geeft ze zich over..
Potver, moeilijk!

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Dat geldt misschien als je zelf als baas al in paniek raakt bij het zien van de spuit.nathalie schreef:Pasha wordt donderdag geopereerd![]()
Nou mag ik erbij blijven als ze onder narcose gaat, als ik wil. Het werd niet aangeboden, maar heb er zelf om gevraagd. Ik twijfel ontzettend of ik dat wel moet doen.. Aan de ene kant wil ik er bij zijn voor haar, aan de andere kant ken ik mezelf goed genoeg om te weten dat ik het niet droog ga houden. En dan wordt pasha misschien weer onrustig. Ik wil ook niet halverwege weg moeten lopen.
De dierenarts zei dat de meeste honden zich beter overgeven aan de narcose als de eigenaar er niet bij is.
Wat is jullie ervaring?
Mijn honden gaan heel rustig slapen als ik bij ze ben en verzetten zich heftig tegen de werking van de narcose als ik er niet ben.
Dus ik ben er bij.
Waarom zou je in tranen zijn vanwege een narcose van je hond?
- Sandra 1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder x Hollandse herder
Wij zijn erbij als ze de narcose krijgen maar bij het wakker worden niet. Tenminste dat wass bij onze andere hond zo. Bij Djiny weet ik nog niet hoe ze wakker wordt. Bij Snowey was er geen enkel probleem.
Groetjes van Sandra
- nathalie
- Zeer actief
- Contacteer:
omdat pasha al bijna 11 is, en ik het, om diverse redenen, helemaal niet op narcoses heb. En ik gewoon niet wil dat ze in mijn hondje gaan snijdenranetje schreef:
Waarom zou je in tranen zijn vanwege een narcose van je hond?
En ik vind het akelig om ze zo weg te zien glijden. Bij honden van iemand anders heb ik er geen moeite mee. Bij mijn eigen hond dus schijnbaar wel. Noem me een zeikerd, want dat ben ik als het om mijn honden gaat!

- ranetje
- Zeer actief
Ik heb het ook niet op narcoses, maar dat doe je toch alleen om te zorgen dat ze er beter van worden (operatie)?.nathalie schreef:omdat pasha al bijna 11 is, en ik het, om diverse redenen, helemaal niet op narcoses heb. En ik gewoon niet wil dat ze in mijn hondje gaan snijdenranetje schreef:
Waarom zou je in tranen zijn vanwege een narcose van je hond?![]()
En ik vind het akelig om ze zo weg te zien glijden. Bij honden van iemand anders heb ik er geen moeite mee. Bij mijn eigen hond dus schijnbaar wel. Noem me een zeikerd, want dat ben ik als het om mijn honden gaat!
Je bent de enige niet en ik vind je geen zeikerd
Het verbaast me alleen wel, sorry als het kwetsend over komt
- nathalie
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik voel me niet snel gekwetst hoor!
Het heeft ook met bowie te maken. Stomme reden natuurlijk, maar het ziet er dus uit alsof ze inslaapt ( ik weet heus wel dat dat niet is hoor) .
Het heeft ook met bowie te maken. Stomme reden natuurlijk, maar het ziet er dus uit alsof ze inslaapt ( ik weet heus wel dat dat niet is hoor) .

- ranetje
- Zeer actief
Denk dat ik het zo wel snapnathalie schreef:Ik voel me niet snel gekwetst hoor!
Wat ga je doen donderdag, weet je dat al?
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
Ik kan het best begrijpen hoor Nathalie.
Bij ons moeten sommige mensen al huilen bij alleen het achterlaten....
Maar gewoon iets leuks gaan doen met iemand zodat de dag voorbij vliegt. En voor je het weet ligt ze weer lekker bij jou op de bank te slapen!
Bij ons moeten sommige mensen al huilen bij alleen het achterlaten....
Maar gewoon iets leuks gaan doen met iemand zodat de dag voorbij vliegt. En voor je het weet ligt ze weer lekker bij jou op de bank te slapen!
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- Tinker
- Actief
- Mijn ras(sen): Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Grappig, bij ons in de praktijk willen we juist graag dat de eigenaren bij de narcose blijven tot de hond slaapt, juist omdat ze zich dan makkelijker gewonnen gevennathalie schreef:Pasha wordt donderdag geopereerd![]()
De dierenarts zei dat de meeste honden zich beter overgeven aan de narcose als de eigenaar er niet bij is.
Wat is jullie ervaring?
- Tinker
- Actief
- Mijn ras(sen): Australian Shepherd
Oeps... dubbel...
- nathalie
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik bel morgen even met de dierenarts, hij kent meranetje schreef:Denk dat ik het zo wel snapnathalie schreef:Ik voel me niet snel gekwetst hoor!
Wat ga je doen donderdag, weet je dat al?

-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Bij Noah en Tuana ben ik erbij gebleven tot ze sliepen. Toen Tuana ooit eens een roesje kreeg voor het voorrontgenen, vond ik dat zo vreselijk, net alsof ze dood gaan
Daarna is Nanni geopereerd en wist ik dus wat ik kon verwachten. Nu heb ik er geen moeite mee, alleen vind ik het wel lang duren voordat ze echt weg zijn. Noah kwam wel moeizaam uit de narcose, ze piepte en was onrustig 
- Indy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Ik blijf er meestal bij, omdat ik graag de hele operatie wil zien (Tsja, diergeneeskunde student he...). Ik heb er ook niet zo veel problemen mee als ze onder narcose gaat. Als ik er heel emotioneel van zou worden zou ik het denk ik liever niet doen.

- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Ik ben er altijd bij gebleven. Voor mijn eigen gevoel, maar ook omdat ik weet hoe mijn honden zonder mij zijn en die raken totaal in paniek als ik ze alleen achter laat bij de DA. En met Joeys agressie naar vreemde wil ik al helemaal geen enkel risico nemen. Ik sta er zelf gelukkig heel nuchter in en word er niet emotioneel van, dus ik denk niet dat ik de honden negatief zal beinvloeden. Ook nij het wakker worden ben ik er tot nu toe altijd bij. Is voor de hond wel zo fijn om zn vertrouwde baasje te zien denk ik.

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ik zou willen dat het hier ook kon, maar ze willen het niet hebben.
ik heb er behoorlijk over doorgedramd, maar ik kon op mijn kop gaan staan, het mocht niet
.
met Jan heb ik er ook niet zo'n moeite mee, al zou ik er liever wel bij blijven, maar ik vind het verschrikkelijk om Gina met haar verlatingsangst ergens achter te laten
ik heb er behoorlijk over doorgedramd, maar ik kon op mijn kop gaan staan, het mocht niet
met Jan heb ik er ook niet zo'n moeite mee, al zou ik er liever wel bij blijven, maar ik vind het verschrikkelijk om Gina met haar verlatingsangst ergens achter te laten

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
als ik de keuze zou hebben zou ik er ook bij willen zijn. ook bij het wakker worden,maar dat zal wel nie gaan.
heb paar jaar geleden m'n allerliefste vriendje naar de DA moeten brengen, een kat die al 12 jaar bij me was. En die moest ik daar achter laten..en hij lag daar in een hondenbench. ze was heel lief voor hem hoor. maar in dat soort gevallen wil je er toch zelf bij zijn ( tenminste, ik wel )
heb paar jaar geleden m'n allerliefste vriendje naar de DA moeten brengen, een kat die al 12 jaar bij me was. En die moest ik daar achter laten..en hij lag daar in een hondenbench. ze was heel lief voor hem hoor. maar in dat soort gevallen wil je er toch zelf bij zijn ( tenminste, ik wel )
- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Bij onze da kreeg Bo altijd de narcose en mocht dan mee naar de wachtuimte of kamertje naast de spreekkamer. Bo wil nooit gaan zitten bij de da (moet gewoon zo snel mogelijk weg kunnen als het kan) maar zal ook nooit echt constant gaan staan trekken. Hij staat gewoon te wachten "oke, zullen we dan maar weer gaan?" Vervolgens zie je dat zijn pootjes steeds wijder gaan staan en uiteindelijk ligt hij in een dubbele spagaat. Ik probeer vooral mijn stem zo "normaal" mogelijk te houden, niet te veel angst en onrust door te laten klinken maar iets in de trant van "ga maar ff lekker slapen knul". Probeer een beetje
net te doen als of het heel normaal is dat je bij de da soms door je pootjes zakt en heel erg veel slaap krijgt.
Rot moment is als ze hem dan komen halen en je ziet dat lijf helemaal slap weggedragen worden. En dan alleen naar buiten he'. Oei, oei, dan komen de tranen wel.
Maar ik ga inderdaad zoals hierboven al gezegt is allemaal dingen doen. Thuis extra opruimen, schoon dekentje op zijn bed, koop iets nieuws voor hem. Ik koop nog net geen fruitmand of bloemen, ha.
Da belt als ze klaar zijn en dat we hem kunnen halen en dan is het feest.
Mooie is dan altijd dat het net lijkt of de tijd bevroren is geweest. Hij staat dan weer precies zo als hij stond voor de narcose "oke, zullen we dan maar weer eens gaan?"
Bo is vaak onder het mes geweest maar ik heb niet het idee dat dit een erge traumatische ervaring voor hem is. Na de zoveelste narcose leek hij echt zoiets te hebben van "O shit, nou beginnen die benen van me weer zo gek te doen, ik ga maar vast even liggen". Heel gelaten eigenlijk.
net te doen als of het heel normaal is dat je bij de da soms door je pootjes zakt en heel erg veel slaap krijgt.
Rot moment is als ze hem dan komen halen en je ziet dat lijf helemaal slap weggedragen worden. En dan alleen naar buiten he'. Oei, oei, dan komen de tranen wel.
Maar ik ga inderdaad zoals hierboven al gezegt is allemaal dingen doen. Thuis extra opruimen, schoon dekentje op zijn bed, koop iets nieuws voor hem. Ik koop nog net geen fruitmand of bloemen, ha.
Da belt als ze klaar zijn en dat we hem kunnen halen en dan is het feest.
Mooie is dan altijd dat het net lijkt of de tijd bevroren is geweest. Hij staat dan weer precies zo als hij stond voor de narcose "oke, zullen we dan maar weer eens gaan?"
Bo is vaak onder het mes geweest maar ik heb niet het idee dat dit een erge traumatische ervaring voor hem is. Na de zoveelste narcose leek hij echt zoiets te hebben van "O shit, nou beginnen die benen van me weer zo gek te doen, ik ga maar vast even liggen". Heel gelaten eigenlijk.
- Maartje
- Zeer actief
Ik blijf erbij. Leuk vind ik het niet, maar ik doe het wel. Misschien gaat het ook wel goed zonder mij. Maar bijvoorbeeld de laatste keer met Tess ging Tess enorm hallucineren in het hokje bij de DA na de eerste prik. En dan wil ik bij Tess zijn om haar enigszins rustig te houden. Na de narcose idem.
Imke heb ik een keer aan de DA meegegeven aan de riem, maar die verstarde volledig. Toen moest ik van de DA maar meekomen. En toen was Imke gelijk rustig.
Imke heb ik een keer aan de DA meegegeven aan de riem, maar die verstarde volledig. Toen moest ik van de DA maar meekomen. En toen was Imke gelijk rustig.