Natuurlijk is dat geen gekke vraag.Wolf77 schreef:Waar kun je penslap halen eigenlijk? ( vast een gekke vraag..)Miranda schreef: Ik zou persoonlijk één keer in de week een penslap geven ipv de kvv.
Goed voor de darmflora én het gebit.
Ik haal het hier bij de dierenspeciaalzaak, daar hebben ze ingevroren lappen pens van een kilo.
En ik bestel bij Lotgering ingevroren lappen lamspens van een kilo.
Vroeger haalde ik pens bij het slachthuis, en sneed het dan zelf op maat, maar dat is een behoorlijk gore klus.
Pens stinkt nogal.
Dat is één maaltijd voor mijn herder, een kilo pens. Kan met jouw hond ook wel.
Daarna wel even wat uurtjes rustig houden, het is nogal een bulk ineens (normaal krijgt mijn herder 500 gram kvv en wat bevleesd bot, zo'n penslap is dus bijna een dubbele maaltijd.
Je kunt het ook echt zien, die hele buik staat dan bol
Als je het geeft, doe dat dan buiten. Blijf er bovendien even bij ivm schrokken of verslikken. Maar ga er niet té dicht bij staan.
De kans is groot dat je hond er mee gaat schudden, en dan zit je voor je het weet onder de klodders viezigheid
Laat de lap ontdooien en zorg dat 'ie op kamertemperatuur is voor je het geeft.
(Bij mij staat hij 24 uur buiten de koeling te ontdooien in de bijkeuken in een afgesloten plastic curverbak.).
Trouwens, kvv zoals smuldier moet ook op kamertemperatuur gegeven worden. Even een uurtje voor het eten uit de koeling halen dus.