zag wel op het stukje winner bij een nieuwsprogramma dat er een bruine tekkel werd bijgewerkt met bruine schoensmeer, het word steeds gekker.

Moderator: moderatorteam
Nou .....krullie schreef:geen idee, daar zouden ze dus duidelijker in moeten zijn, ze weten echt wel wat er speelt.
zag wel op het stukje winner bij een nieuwsprogramma dat er een bruine tekkel werd bijgewerkt met bruine schoensmeer, het word steeds gekker.
Oogoperaties voor Ectropion/EntropionNanna schreef:Artikel VI.12
Het is verboden een hond waarvan het uiterlijk, de beweging of het gedrag door enig kunstmiddel of enige ingreep zo is gewijzigd dat de Keurmeester daardoor kan worden misleid bij een Keurmeester ter keuring voor te brengen of te doen voorbrengen, tenzij de Exposant de Keurmeester daaromtrent vóór de keuring van de hond heeft ingelicht.
Zo staat het in het KR van de raad: http://www.raadvanbeheer.nl/uploads/med ... 11_PDF.pdf
bladzijde 133-134
Dat lijkt me nog wel openstaan voor discussie. Want wát wordt daar precies mee bedoeld? Het lijkt mij immers bijvoorbeeld wel toe dat het uiterlijk van een Poedel drastisch is gewijzigd door die coupe. Moet je dat eerst gaan melden? (onzin, natuurlijk)
Maar: wat zou je dan precies wèl en vooral:wat niet, moeten melden?
Ja het is natuurlijk altijd een lachertje geweest.Inge O schreef:ahahahahaha, lamenielache.
ik zie het al gebeuren : 'meneer de keurmeester, ik kom even melden dat de lippen/neus/whatever van mijn hond niet echt zwart zijn hoor, neeeeee, ze zijn eigenlijk roze maar daarom zwart getatouëerd - wilt u daar even rekening mee houden bij de eindbeoordeling?'
Ami's krijgen een dermate dramatische vacht na castratie dat ik dit niet geloof. Die buurman zal wel geklaagd hebben over 'al die loopse teven van de fokker'. Dan zou ik ook roepen dat mijn dieren gecastreerd waren.Ennath schreef: Hier op het dorp woonde iemand die Amerikaanse Cockers showde zo'n beetje wereld wijd
Hij fokte zelf niet ...... weet je waarom niet?
Alle dieren waren gecastreerd en in geval van de reuen voorzien van kunstballen.
Deed hij niet eens geheimzinnig over (of in ieder geval niet tegenover zijn buren).
Hij had alleen maar reuen: drie.Rosita Compagner schreef:Ami's krijgen een dermate dramatische vacht na castratie dat ik dit niet geloof. Die buurman zal wel geklaagd hebben over 'al die loopse teven van de fokker'. Dan zou ik ook roepen dat mijn dieren gecastreerd waren.Ennath schreef: Hier op het dorp woonde iemand die Amerikaanse Cockers showde zo'n beetje wereld wijd
Hij fokte zelf niet ...... weet je waarom niet?
Alle dieren waren gecastreerd en in geval van de reuen voorzien van kunstballen.
Deed hij niet eens geheimzinnig over (of in ieder geval niet tegenover zijn buren).
Dat was de voorzitter van de rasvereniging.tervueren milo schreef:Gisteren bij Hart van Nederland lieten ze een stukje van De Winner zien.
Staat daar een man doodleuk de rug van zijn teckeltje bruin te verven ,hij had daar een lichte pluk en anders leek het of er een dip in de rug zat.
Ja zegt hij "niet zeggen hoor" !