Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vlees met laag / geen kopergehalte
Moderator: moderatorteam
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
- Aantal honden: 2
Vlees met laag / geen kopergehalte
Onze Figo is bijna 12 weken en krijgt nu alleen nog brokken die hij bij de fokker ook kreeg.
Eukanuba Large breed.
We willen hem wel vlees gaan geven, maar i.v.m. z'n mooie witte vachtje kregen wij de tip om op het kopergehalte te letten. Nou snap ik zowieso al niet waarom dat in hondenvoer zit, maar goed.
Hij doet het trouwens hartstikke goed op de brokken, hij weegt nu al zeker 15 kilo.
Maar als afwisseling willen we vlees geven.
Iemand verstand hier van?
Eukanuba Large breed.
We willen hem wel vlees gaan geven, maar i.v.m. z'n mooie witte vachtje kregen wij de tip om op het kopergehalte te letten. Nou snap ik zowieso al niet waarom dat in hondenvoer zit, maar goed.
Hij doet het trouwens hartstikke goed op de brokken, hij weegt nu al zeker 15 kilo.
Maar als afwisseling willen we vlees geven.
Iemand verstand hier van?
-
Ennath
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
Re: Vlees met laag / geen kopergehalte
Voedsel zonder Koper lijkt me geen goed idee.
Koper is een spoorelement en essentieel voor het lichaam.
maar kijk eens in dit onderwerp
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 4&t=219759
Koper is een spoorelement en essentieel voor het lichaam.
maar kijk eens in dit onderwerp
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 4&t=219759
- Dee
- Zeer actief
oh bedankt, ik had al 18 pagina's afgestruint in het kopje 'voeding' maar kon niks vinden. vandaar dat ik zelf de vraag maar stel.
ik vond dit ook: http://www.8in1.eu/8in1/go/C9C89928E1B5 ... lang_id=14
ik wist dat helemaal niet. Maar de fokker gaf als tip mee dat we uit moesten kijken met het kopergehalte, omdat hij anders 'gelig' wordt en dat is ook niet mooi.
Nou vind ik gezond belangrijker dan mooi, maar als ik z'n vachtje wit kan houden doe ik dat ook wel graag
ik wist dat helemaal niet. Maar de fokker gaf als tip mee dat we uit moesten kijken met het kopergehalte, omdat hij anders 'gelig' wordt en dat is ook niet mooi.
Nou vind ik gezond belangrijker dan mooi, maar als ik z'n vachtje wit kan houden doe ik dat ook wel graag
-
Ennath
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
Volgens mij kan je er gerust van uitgaan dat de commercieel samengestelde voeders qua kopergehalte binnen de aangeraden bandbreedte blijven.Dee schreef:oh bedankt, ik had al 18 pagina's afgestruint in het kopje 'voeding' maar kon niks vinden. vandaar dat ik zelf de vraag maar stel.
En volgens mij behoort de waarschuwing van je fokker toe de afdeling bakerpraatjes.
Maar je kan wat dat betreft waarschijnlijk beter de mening van Marjoleine vragen.
Die heeft veel meer verstand van vachten en kleuren.
- Dee
- Zeer actief
vraag aan de witjes eigenaren?
Geven jullie je hond voer rekening houdend met het kopergehalte?
Ik wil graag vlees ter afwisseling geven, maar weet niet waar ik op moet letten aangezien ik gewaarschuwd ben voor het 'geel worden'. Ja, op het kopergehalte, maar ik heb al meerdere reacties gehad dat koper nodig is.
Ik wil graag vlees ter afwisseling geven, maar weet niet waar ik op moet letten aangezien ik gewaarschuwd ben voor het 'geel worden'. Ja, op het kopergehalte, maar ik heb al meerdere reacties gehad dat koper nodig is.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
ik heb in totaal drie witjes gehad en die waren alledrie hartstikke wit, ongeacht het voer dat ze kregen en dat varieerde van brokken tot vers.
ik deel met Ennath de mening dat je fokker je bakerpraatjes heeft verteld.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Dee
- Zeer actief
okay, bedanktrenee-uk schreef:ik heb in totaal drie witjes gehad en die waren alledrie hartstikke wit, ongeacht het voer dat ze kregen en dat varieerde van brokken tot vers.
ik had op haar advies ook ge-pbt, maar ik heb geen reactie gehad.
- Dee
- Zeer actief
Wil wel even toevoegen dat ik geen kwaad woord heb over de fokker hoor. Maar ik vraag me wel af waarom dit dan gezegd wordt.
- renee-uk
- Zeer actief
ik denk trouwens wel dat je op moet letten met extra kleurstoffen in het voer, maar die kans loop je eerder bij brokken dan bij vers 

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Dee
- Zeer actief
ok.. bedankt voor de tip
- renee-uk
- Zeer actief
ja dat weet ik ook niet natuurlijk.Dee schreef:Wil wel even toevoegen dat ik geen kwaad woord heb over de fokker hoor. Maar ik vraag me wel af waarom dit dan gezegd wordt.
misschien omdat er bij de goedkopere brokken nog extra koper en caroteen worden toegevoegd?
ik weet dat aan dh's soms extra caroteen (in poedervorm) wordt gegeven om het bruin roder te maken, maar of het helpt weet ik niet hoor.
het zou ook in RC voor dh's zitten maar ik zie geen verschil met mijn honden tussen toen ze nog RC kregen en nu, nu ze op vers staan
ik zou wel uitkijken dat je de gezondheid van je hondje niet ten koste laat gaan van zijn uiterlijk en hem geen belangrijke bouwstoffen gaat onthouden.
ik denk dat er weinig kans is dat je vanwege het voer opeens met een zwarte hond rondloopt, maar als je zomaar belangrijke dingen uit zijn voer gaat schrappen loop je wel de kans op een ongezond hondje
Maar nogmaals, ik denk dat je meer kans maakt op ongezonde toevoegingen in brokken dan in vers voer.

- Dee
- Zeer actief
Maak je geen zorgen, ik ga hem echt niks onthouden wat hij nodig heeft. Gezondheid gaat voor!renee-uk schreef:ja dat weet ik ook niet natuurlijk.Dee schreef:Wil wel even toevoegen dat ik geen kwaad woord heb over de fokker hoor. Maar ik vraag me wel af waarom dit dan gezegd wordt.
misschien omdat er bij de goedkopere brokken nog extra koper en caroteen worden toegevoegd?
ik weet dat aan dh's soms extra caroteen (in poedervorm) wordt gegeven om het bruin roder te maken, maar of het helpt weet ik niet hoor.
het zou ook in RC voor dh's zitten maar ik zie geen verschil met mijn honden tussen toen ze nog RC kregen en nu, nu ze op vers staan
ik zou wel uitkijken dat je de gezondheid van je hondje niet ten koste laat gaan van zijn uiterlijk en hem geen belangrijke bouwstoffen gaat onthouden.
ik denk dat er weinig kans is dat je vanwege het voer opeens met een zwarte hond rondloopt, maar als je zomaar belangrijke dingen uit zijn voer gaat schrappen loop je wel de kans op een ongezond hondje
Maar nogmaals, ik denk dat je meer kans maakt op ongezonde toevoegingen in brokken dan in vers voer.
- renee-uk
- Zeer actief
Dee schreef: Maak je geen zorgen, ik ga hem echt niks onthouden wat hij nodig heeft. Gezondheid gaat voor!