Wat vinden jullie daarvan?
Ik vind het zelf heel erg gek.
Die dingen hóren toch gewoon aan een hond. Ik heb ze nog nooit als storend of zo gezien bij Senna.

No offense naar de mensen die het wel doen.

Moderator: moderatorteam
Dat is geen discussiePanna schreef:http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 1&t=230193
Ja, maar bij dat soort rassen zie ik het nut wel. Je kunt er moeilijk omheen scherenJippie schreef:Er zijn rassen waarbij hun snuit moet geschoren. Daar hoor je nooit iemand over, want ook de snorharen zijn dan weg natuurlijk. (poedel bijv.) En in de trimsalon genoeg haarballen waarvan de koppies geknipt moeten worden, en dus ook die snorharen dan ingekort worden. Bij sommige rassen kan het niet anders. Ik vind het niet zielig, want heb nooit gezien dat ze er last van hebben.
en wat is het nut dan van een kortgeschoren poedelneus?dagmar88 schreef:Ja, maar bij dat soort rassen zie ik het nut wel. Je kunt er moeilijk omheen scherenJippie schreef:Er zijn rassen waarbij hun snuit moet geschoren. Daar hoor je nooit iemand over, want ook de snorharen zijn dan weg natuurlijk. (poedel bijv.) En in de trimsalon genoeg haarballen waarvan de koppies geknipt moeten worden, en dus ook die snorharen dan ingekort worden. Bij sommige rassen kan het niet anders. Ik vind het niet zielig, want heb nooit gezien dat ze er last van hebben.
Nooit gemerkt dat een hond er pijn aan heeft. Ze voelen meer pijn als ik per ongeluk in het leven knip van hun nagel hoorgonnie schreef:Heb een stukje over snorharen gevonden.
Zijn snorharen zijn het ultieme radarsysteem! Hoewel snorharen er snoezig kunnen uitzien, hebben ze een nuttige functie! Snorharen zijn uiterst gevoelige haren die de kleinste verandering van de luchtstroom en de druk kunnen voelen, en de hond helpen om hun weg te vinden als er weinig licht is, of in kleine ruimtes. Dit grijpt terug naar de tijd van zijn voorouders, toen de wind de geur van roofdieren, prooien of andere leden van de troep meevoerde.
Ik heb weleens gehoord dat het best pijnlijk is voor de hond als de snorharen af worden geknipt.
Bij Dumas, geen poedel, wel doorgroei haar, knip ik de boel kort. Anders wordt het haar gewoon heel lang. Blijven etensresten er in hangen, komt het in de ogen en is het slecht schoon te houden. Door de neusharen kort te houden heb ik daar geen last vanjores schreef:
en wat is het nut dan van een kortgeschoren poedelneus?
De poedels die ik ken wrijven altijd een paar dagen met poten over de neus na een trimbeurt. Ik heb dat altijd geïnterpreteerd als irritatie door het scheren. Ik vind die stoppeltjes er dan ook wat rood uitzien, maar dat kan door het wrijven komen wellicht.Jippie schreef: Nooit gemerkt dat een hond er pijn aan heeft. Ze voelen meer pijn als ik per ongeluk in het leven knip van hun nagel hoorEn soms dan nog niet eens. Denk dat het wel meevalt, en misschien een hoop rassen ook minder gevoel in hun snorharen gekregen hebben? Die van mijn korthaar honden zijn wel veel harder dan van de langharige hondjes.
Hoe dan ook, het is gewoon echt onmogelijk om om die dingen heen te knippen/scheren.
maar dat is dan (in de woorden vanDagmar) niet nuttig. JIJ vind dat nuttigMachie schreef:Bij Dumas, geen poedel, wel doorgroei haar, knip ik de boel kort. Anders wordt het haar gewoon heel lang. Blijven etensresten er in hangen, komt het in de ogen en is het slecht schoon te houden. Door de neusharen kort te houden heb ik daar geen last vanjores schreef:
en wat is het nut dan van een kortgeschoren poedelneus?
Machie schreef:Dumas vind het ook wel fijn dat zijn haren hem niet in de ogen prikken
Ik denk dat het verschil zit in dat bij een poedel je er niet omheen kan scheren, en je ze bij een spaniel speciaal voor de show knipt.
Nouja, nu kan je nog een discussie voeren over hoe nuttig het is bij honden met een doorgroeivacht om de snuitbeharing te knippen/scheren...dagmar88 schreef:Machie schreef:Dumas vind het ook wel fijn dat zijn haren hem niet in de ogen prikken
Ik denk dat het verschil zit in dat bij een poedel je er niet omheen kan scheren, en je ze bij een spaniel speciaal voor de show knipt.![]()
Lijkt mij toch duidelijk Jores?
Machie schreef:Nouja, nu kan je nog een discussie voeren over hoe nuttig het is bij honden met een doorgroeivacht om de snuitbeharing te knippen/scheren...dagmar88 schreef:Machie schreef:Dumas vind het ook wel fijn dat zijn haren hem niet in de ogen prikken
Ik denk dat het verschil zit in dat bij een poedel je er niet omheen kan scheren, en je ze bij een spaniel speciaal voor de show knipt.![]()
Lijkt mij toch duidelijk Jores?
De vraag is dan, heeft de hond er daadwerkelijk last van?dagmar88 schreef:
Want dit is zo nuttig voor een hond?![]()
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 6&t=230114
Machie schreef:Maar heeft de hond er echt last van?