Mike is alleen een doorzetter, dus als ze niet meer wilde spelen, ging hij toch nog door met uit lokken. Dan moest ik hem even duidelijk maken dat het toch echt klaar was.....
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Morgen sterilisatie...
Moderator: moderatorteam
- Gon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond
- Aantal honden: 1
Re: Morgen sterilisatie...
Ze is ondertussen al aardig op weg, weer de oude te worden. Ze heeft haar pijnstiller vanmiddag niet eens meer gehad, ze heeft met haar maatje Mike gespeeld, af en toe met haar kont op de grond, maar ze speelde....
Mike is alleen een doorzetter, dus als ze niet meer wilde spelen, ging hij toch nog door met uit lokken. Dan moest ik hem even duidelijk maken dat het toch echt klaar was.....

Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...

- stefanie
- Zeer actief
Niet gaan tutten hoor.Gon schreef:Ja, ze heeft gisteravond gelukkig nog geplast, anders had ik er in de nacht misschien nog uit gemoeten....vanmorgen weer, toen we weer op weg naar huis gingen, op een bultje bladeren.....
Ze was (is) dwars, ze wilde verder wandelen, en niet weer terug, maar dat mag nog niet.....Ze wil helemaal niet luisteren, springt toch op de bank terwijl ik zeg dat ze in de mand moet enz....Ze heeft daarnet weer een normale hoeveelheid eten gehad.....
Waarom zou ze niet een lekker stukje kunnen lopen? En op de bank springen kan echt geen kwaad. Als ze goed gehecht hebben, springt de wond echt niet zomaar open.
- Gon
- Zeer actief
Ze mag wel een stukje lopen, maar even rustig aan, dus niet zo ver, kleine rondjes eerst even dus.....
9 ze heeft wel een operatie achter de rug...) Maar daarnet met een laatste rondje van vandaag zat er helemaal geen gang in haar, en maar gaan zitten om te likken.....

9 ze heeft wel een operatie achter de rug...) Maar daarnet met een laatste rondje van vandaag zat er helemaal geen gang in haar, en maar gaan zitten om te likken.....

- stefanie
- Zeer actief
Ik denk dat je veel te voorzichtig bent hoor. Maarja, dat is mijn mening.Gon schreef:Ze mag wel een stukje lopen, maar even rustig aan, dus niet zo ver, kleine rondjes eerst even dus.....
9 ze heeft wel een operatie achter de rug...) Maar daarnet met een laatste rondje van vandaag zat er helemaal geen gang in haar, en maar gaan zitten om te likken.....![]()
Tenzij het een hond is met een betonnen plaat voor de kop die maar doorgaat en doorgaat, kunnen ze over het algemeen heel goed aangeven wat ze wel of niet kunnen.
Even ter vergelijking: bij mensen wordt minder truttig gedaan als ze net een grote buikoperatie hebben gehad. Die moeten tegenwoordig dezelfde dag weer gewoon eten en de volgende dag worden ze zonder pardon uit bed gehaald om te mobiliseren. Drie dagen later zijn ze thuis.
Zo, even mijn kont tegen de krib gegooid.
- Diaantje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner Sennen
Zo te horen gaat het prima met haar, fijn! 

♥ Tessa ♥ 3-03-2008 - 10-11-2011 †
- Gon
- Zeer actief
Dat mag hoor, je kot tegen de krib gooien.....stefanie schreef: Ik denk dat je veel te voorzichtig bent hoor. Maarja, dat is mijn mening.Ik doe niet aan die 'regeltjes' die je meekrijgt van de DA zoals niet eten en 10 dagen aan de riem houden. Dat vind ik zwaar overdreven.
Tenzij het een hond is met een betonnen plaat voor de kop die maar doorgaat en doorgaat, kunnen ze over het algemeen heel goed aangeven wat ze wel of niet kunnen.
Even ter vergelijking: bij mensen wordt minder truttig gedaan als ze net een grote buikoperatie hebben gehad. Die moeten tegenwoordig dezelfde dag weer gewoon eten en de volgende dag worden ze zonder pardon uit bed gehaald om te mobiliseren. Drie dagen later zijn ze thuis.Maar een hond moet bijna met fluwelen handschoenen behandeld worden.
![]()
Zo, even mijn kont tegen de krib gegooid.
Ze heeft de volgende dag weel gewoon eten gehad, alleen even verdeeld over 3 momenten op die dag. Ik loop een kleiner rondje dan normaal, zodra ik merk dat ze verder kan loop ik een stukje verder.....
Gisteren heeft ze een paar keer met Mike gespeeld, al was het af en toe zittend op haar kont
Toch weer even rustig aan dus....
Maar mensen moeten het eerst ook even rustig aan doen hoor, na een operatie.....

- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
- Aantal honden: 2
Ik schrik een beetje! Er is namelijk een verschil tussen dagenlang stil in je bed liggen en rustig aan mobiliseren. Dat is de reden waarom mensen binnen drie dagen naar huis gaan. Dan moet je echt nog héél rustig aan doen. Ik vind het zelf soms niet zo'n goed idee omdat er heel veel mensen zijn die niet snappen wat rustig aan doen betekent. Dat betekent langzaam lopen, je goed vasthouden, etc. Alles is dan even pijnlijk. Honden laten zich minder goed tegenhouden door pijn dan mensen. Die snappen niet dat dat ongemak kan leiden tot erger. Dáárom zeggen dierenartsen bij honden tien dagen rust houden en bij mensen niet, dat snappen mensen vanzelf wel. Dus ik zou je echt willen aanraden om haar niet te laten springen, spelen en trappenlopen. De wond kan wel zomaar openspringen hoor, maar ook van binnen kan het misgaan. Ik zou als ze blijft piepen wel even naar de dierenarts gaan. Better safe than sorry!
- CKS
- Zeer actief
Dit dus. Plus dat er weinig mensen zijn die aan hun hechtingen gaan knagen, of krabben, om vervolgens hun ingewanden op te eten. Een andere reden dat bewegen voor mensen erg belangrijk schint te zijn (evt. aanwezige artsen: verbeter mij als ik raaskal) is dat verklevingen bij mensen een HEEL GROOT probleem zijn. In tegenstelling tot honden, waar verklevingen soms zelf voordelig kunnen zijn.Fizgig schreef:Ik schrik een beetje! Er is namelijk een verschil tussen dagenlang stil in je bed liggen en rustig aan mobiliseren. Dat is de reden waarom mensen binnen drie dagen naar huis gaan. Dan moet je echt nog héél rustig aan doen. Ik vind het zelf soms niet zo'n goed idee omdat er heel veel mensen zijn die niet snappen wat rustig aan doen betekent. Dat betekent langzaam lopen, je goed vasthouden, etc. Alles is dan even pijnlijk. Honden laten zich minder goed tegenhouden door pijn dan mensen. Die snappen niet dat dat ongemak kan leiden tot erger. Dáárom zeggen dierenartsen bij honden tien dagen rust houden en bij mensen niet, dat snappen mensen vanzelf wel. Dus ik zou je echt willen aanraden om haar niet te laten springen, spelen en trappenlopen. De wond kan wel zomaar openspringen hoor, maar ook van binnen kan het misgaan. Ik zou als ze blijft piepen wel even naar de dierenarts gaan. Better safe than sorry!
En eten: de meesten honden kunnen ook weer beginnen met eten zodra de narcose is uitgewerkt. Wel aangepaste voeding soms, maar kom na een maagoperatie gaan de meeste mensen ook niet meteen op weg naar een Argentijns restaurant om 3/4 kilo vlees te eten, toch?
Kees
- Gon
- Zeer actief
Mij is verteld, 10 dagen aan de riem uit laten, ik loop korte stukjes met haar.....Ze mag eten hebben, maar niet te veel in 1 keer, ze mag niet trap lopen.....
Ik wil haar niet op de bank hebben springen, en ook niet op de stoelen dus.....( die had ik niet gebaricadeerd vanmorgen
)Ik heb vanmiddag voordat ik weg ging de bank en de stoelen gebaricadeerd.....Ze is heel rustig af en toe even aan het spelen geweest met Mike gisteren, en daarna lag ze weer rustig, naast mij op de bank (waar ik haar op getild heb), zodat ze ook bleef liggen.....
Ik kan haar niet vastbinden in de mand, een bench heb ik niet.....Ze speelt ook al af en toe met de knuffel. En gaat door de kamer rennen tot dat ik haar dus tegenhoud....Ik kan wel zeggen dat ze dat niet moet doen, en haar in de mand zetten, maar ze zit weer tjokvol energie......Dan verstop ik maar weer wat lekkers, of laat haar ergens op kauwen, zodat ze wat moeier wordt....
Als ik op de bank zit, laat ik haar naast mij liggen ( waar ik haar dus op til), of in de mand.......Als ik er niet ben heeft ze een rompertje aan.....
Maar ik ga uiteraard wel weer naar de dierenarts als ik het niet vertrouw.....Ik ben zaterdag ook geweest, omdat ze pijn had......
Ik wil haar niet op de bank hebben springen, en ook niet op de stoelen dus.....( die had ik niet gebaricadeerd vanmorgen
Ik kan haar niet vastbinden in de mand, een bench heb ik niet.....Ze speelt ook al af en toe met de knuffel. En gaat door de kamer rennen tot dat ik haar dus tegenhoud....Ik kan wel zeggen dat ze dat niet moet doen, en haar in de mand zetten, maar ze zit weer tjokvol energie......Dan verstop ik maar weer wat lekkers, of laat haar ergens op kauwen, zodat ze wat moeier wordt....
Als ik op de bank zit, laat ik haar naast mij liggen ( waar ik haar dus op til), of in de mand.......Als ik er niet ben heeft ze een rompertje aan.....
Maar ik ga uiteraard wel weer naar de dierenarts als ik het niet vertrouw.....Ik ben zaterdag ook geweest, omdat ze pijn had......

-
Neeltje
Het zal vast wel los lopen. Je kunt ze inderdaad ook niet vastbinden. En als het echt niet zou gaan, zou ze het ook niet doen.
- Gon
- Zeer actief
Het gaat op het moment weer goed met haar. Ze lijkt niet veel pijn te hebben, maar ze kan nog wel, héél zielig reageren....
Ik loop nog steeds korte rondjes, ze lijkt alleen opeens uitgehongerd....( en dat terwijl ze eigenlijk nu iets minder eten moet hebben) Ze is iets te zwaar, dus moet er nu heel erg om denken......Maar ik haal deze week light voer op voor haar, dat meng ik dan eerst.
De dierenartsassistente wilde mij zo'n zak bij hun weg verkopen, maar dat kostte 28,60 euro voor 3 kg.....Met een maand is het op.....Ik koop wel lichtvoer van pedigree of zo, dat is veel goedkoper.....
Ik loop nog steeds korte rondjes, ze lijkt alleen opeens uitgehongerd....( en dat terwijl ze eigenlijk nu iets minder eten moet hebben) Ze is iets te zwaar, dus moet er nu heel erg om denken......Maar ik haal deze week light voer op voor haar, dat meng ik dan eerst.
De dierenartsassistente wilde mij zo'n zak bij hun weg verkopen, maar dat kostte 28,60 euro voor 3 kg.....Met een maand is het op.....Ik koop wel lichtvoer van pedigree of zo, dat is veel goedkoper.....

- dagmar88
- Zeer actief
Waarom koop je dan niet een fatsoenlijk voer en geef je wat minder?Gon schreef:Het gaat op het moment weer goed met haar. Ze lijkt niet veel pijn te hebben, maar ze kan nog wel, héél zielig reageren....![]()
![]()
- Gon
- Zeer actief

- dagmar88
- Zeer actief
Gon schreef:Wat is fatsoenlijk voer, als dat voer wat ik koop het niet is?? ( brokken van pedrigee)
Kijk maar eens op de ingrediënten lijst; veel tarwe en mais, weinig vlees.
Juist het eerste kan behoorlijk aanzetten.
Dus even kijken naar een merk waar minder 'troep' in zit
Bij zooplus kun je nutro, orijen, acana, lukullus, en taste of the wild krijgen.
Maar er is nog veel meer, zijn ook meerdere topics over
- Gon
- Zeer actief
Ik ga eens verder kijken, dank je wel.....

- Gon
- Zeer actief
Ik ben van plan om een grote zak Cavom op te halen ( dat is in aanbieding bij de welkoopdagmar88 schreef:Gon schreef:Wat is fatsoenlijk voer, als dat voer wat ik koop het niet is?? ( brokken van pedrigee)
Dus even kijken naar een merk waar minder 'troep' in zit![]()
Bij zooplus kun je nutro, orijen, acana, lukullus, en taste of the wild krijgen.
Maar er is nog veel meer, zijn ook meerdere topics over
Het gaat trouwens goed met Famke.....

- dagmar88
- Zeer actief
- Gon
- Zeer actief
Tja, ik wil goed voer, wat niet zo duur is.....
(en wat ik niet hoef te bestellen)

- Liesbeth
- Zeer actief
Lijkt me niet verstandig om een hond(je), die rondloopt alsof ze uitgehongert is, op Cavom te zettenGon schreef:Ik ben van plan om een grote zak Cavom op te halen ( dat is in aanbieding bij de welkoopdagmar88 schreef:Gon schreef:Wat is fatsoenlijk voer, als dat voer wat ik koop het niet is?? ( brokken van pedrigee)
Dus even kijken naar een merk waar minder 'troep' in zit![]()
Maar er is nog veel meer, zijn ook meerdere topics over), dat schijnt ook goed te zijn, en daar moet ze evt. iets minder van hebben.....Ik meng het dan eerst met de laatste pedigree brokken....
Het gaat trouwens goed met Famke.....
Ik denk dat jouw hond ongeveer 100/120 gram Cavom per dag maximaal nodig heeft en daar zal ze niet blij mee zijn. Als je die zak koopt bij de Welkoop heb je genoeg voor een half jaar of meer
Wel fijn trouwens dat het goed gaat met Famke
Zelf ben ik met Tessa toen niet zo voorzichtig geweest qua beweging (die liep na 3 dagen gewoon door het bos te racen), maar je moet altijd doen wat jezelf het beste dunkt. De ene hond is de ander niet en net zo met de eigenaar
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
stefanie schreef:Niet gaan tutten hoor.Gon schreef:Ja, ze heeft gisteravond gelukkig nog geplast, anders had ik er in de nacht misschien nog uit gemoeten....vanmorgen weer, toen we weer op weg naar huis gingen, op een bultje bladeren.....
Ze was (is) dwars, ze wilde verder wandelen, en niet weer terug, maar dat mag nog niet.....Ze wil helemaal niet luisteren, springt toch op de bank terwijl ik zeg dat ze in de mand moet enz....Ze heeft daarnet weer een normale hoeveelheid eten gehad.....
![]()
Waarom zou ze niet een lekker stukje kunnen lopen? En op de bank springen kan echt geen kwaad. Als ze goed gehecht hebben, springt de wond echt niet zomaar open.
Nou bij mijn hond is de wond wel degelijk een klein stukje opengesprongen en dat terwijl wij haar overdags gewoon in de bench hielden en kleine stukjes met haar gelopen hebben. We moesten tussendoor een paar keer terug naar de dierenarts omdat ze na de operatie van een mammatumor een dikke achterpoot kreeg en denk dat de wond opengesprongen is nadat ze uit de auto sprong en dat is een stuk minder hoog dan op de bank springen. We tilden haar de auto in en uit, maar omdat Nikkie nogal een stresskip is sprong ze weleens eerder uit de auto.
En nu zijn we verder van huis, want zijn nu al vier weken bezig en nog is de wond niet helemaal dicht. Pas als die wond dicht is kan ze weer lekker los rondhuppelen, ze mocht wel los nadat de rest van de hechtingen verwijderd waren maar alleen als ze rustig meeliep, maar als die anderen meiden lekker de bosjes ingaan wil ze ook wel mee.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Gon
- Zeer actief
Dan ben ik in ieder geval goedkoop uit.....Liesbeth schreef: Ik denk dat jouw hond ongeveer 100/120 gram Cavom per dag maximaal nodig heeft en daar zal ze niet blij mee zijn. Als je die zak koopt bij de Welkoop heb je genoeg voor een half jaar of meer![]()

- Gon
- Zeer actief
Ach, dat is wel heel vervelend.....gonnie schreef:En nu zijn we verder van huis, want zijn nu al vier weken bezig en nog is de wond niet helemaal dicht. Pas als die wond dicht is kan ze weer lekker los rondhuppelen, ze mocht wel los nadat de rest van de hechtingen verwijderd waren maar alleen als ze rustig meeliep, maar als die anderen meiden lekker de bosjes ingaan wil ze ook wel mee.
Wat dat betreft gaat het heel goed met Famke, maar ik laat haar gewoon nog aan een kort lijntje uit. Ze zeggen niet voor niets dat je ze de eerste 10 dagen aan de lijn uit moet laten, niet trap lopen enz.....
Maar ik heb ooit op een andere hondenforum wel gelezen dat ze de volgende dag weer gewoon met hun 'hondenbroer" of "-zus" aan het spelen waren, ik zag het probleem ook niet dus, toen famke af en toe even met haar maatje aan het spelen was bij hem thuis, maar heb wel ingezien dat dat niet kon......

- Gon
- Zeer actief
Ik zie door de bomen het bos niet meer, oftewel ik heb zoveel informatie gelezen over voer dat ik het niet meer weet....
Maar ik denk nu aan farm food, zou dat wat zijn....
Dat is alleen maar in grote zakken te koop, en dat vind ik om te proberen eigenlijk wat minder..... 
Maar ik denk nu aan farm food, zou dat wat zijn....

- dagmar88
- Zeer actief
Smuldier of ander vers voer is geen optie?
- Gon
- Zeer actief
Dat is diepvries, en dat kan ik niet kwijt......

- dagmar88
- Zeer actief
Gon schreef:Dat is diepvries, en dat kan ik niet kwijt......
Ook steeds meer dierenwinkels hebben een vriezer met kvv worsten staan.
-
Lillith
- Zeer actief
Fijn dat het goed gaat met je hondje.Gon schreef:Ik zie door de bomen het bos niet meer, oftewel ik heb zoveel informatie gelezen over voer dat ik het niet meer weet....![]()
![]()
Maar ik denk nu aan farm food, zou dat wat zijn....Dat is alleen maar in grote zakken te koop, en dat vind ik om te proberen eigenlijk wat minder.....
Denk je eraan dat een grote zak voor 1 klein hondje maanden openstaat dus niet echt aantebevelen is.
Bovendien heb je het over merken die echt beter vallen bij de grote rassen.
Waarom ga je geen Smuldier ofzo geven, voor ongeveer 1 bakje betaal je ongeveer 70 cent en dat is ruim voor 2 dgn.
Het is veel gezonder en niet erg vet...wel compleet nemen (uit het vriesvak vd supermarkt).
Ha, Dagmar...ik heb ook geen vriezer maar een paar pakjes gaat prima.
-
Lillith
- Zeer actief
Je kan ook s'morgens bv. brokjes geven (kleinere zak) en de andere keer KVV......Lillith schreef:Fijn dat het goed gaat met je hondje.Gon schreef:Ik zie door de bomen het bos niet meer, oftewel ik heb zoveel informatie gelezen over voer dat ik het niet meer weet....![]()
![]()
Maar ik denk nu aan farm food, zou dat wat zijn....Dat is alleen maar in grote zakken te koop, en dat vind ik om te proberen eigenlijk wat minder.....
![]()
Denk je eraan dat een grote zak voor 1 klein hondje maanden openstaat dus niet echt aantebevelen is.
Bovendien heb je het over merken die echt beter vallen bij de grote rassen.
Waarom ga je geen Smuldier ofzo geven, voor ongeveer 1 bakje betaal je ongeveer 70 cent en dat is ruim voor 2 dgn.
Het is veel gezonder en niet erg vet...wel compleet nemen (uit het vriesvak vd supermarkt).
Ha, Dagmar...ik heb ook geen vriezer maar een paar pakjes gaat prima.
- Gon
- Zeer actief
Ok, dank je wel, ik kijk eens in de vriezer van de supermarkt......Ik voel mij wel heel
ik ben niet eens blond....
nu grijs, met een kleur er over heen, voorheen bruin

- Gon
- Zeer actief
Ja daar dacht ik ook aan, maar ik moet maar even zien.....Lillith schreef:Je kan ook s'morgens bv. brokjes geven (kleinere zak) en de andere keer KVV......