Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wie betaald er nog.?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

mum
Zeer actief
Mijn ras(sen): een hondje
Aantal honden: 1

Re: Wie betaald er nog.?

Ongelezen bericht door mum »

Ik betaal nix, zolang ik hier om de drollen heen moet slalommen voel ik mij niet geroepen om te dokken, jaja ik ben un aso.
life is good
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

mum schreef:Ik betaal nix, zolang ik hier om de drollen heen moet slalommen voel ik mij niet geroepen om te dokken, jaja ik ben un aso.

Ja, eigenlijk wel. Als je een hond hebt, moet je belasting betalen. Net zo goed als je een auto koopt, je ook belasting en een verzekering moet betalen.
Als je dat niet wilt betalen, dan moet je geen hond kopen. Gewoon de regels volgen en niet ontduiken. Ik snap dat gejammer niet over hondenbelasting. Je weet toch dat het erbij hoort.
Als je het er niet mee eens bent, organiseer dan een petitie, ga demonstreren of zoiets. Maar niet stiekem niet betalen. Dat is fraude.
Afbeelding
Tinker
Actief
Mijn ras(sen): Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Tinker »

Grappig... hier stond in de krant dat er weer gecontroleerd wordt op hondenbelasting.... en in dezelfde krant stond dat i.v.m. bezuinigingen het hele hondenpoepbeleid geschapt wordt...
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Hoe ontkom je aan betalen dan? :19: Hier wordt gewoon geregistreerd en genoteerd dat er een x-aantal honden in huis zijn en bij de gemeentebelastingen wordt dat gewoon aangeslagen :19:
Merk wel dat op het veld steeds meer mensen komen die ook met de auto even komen, hond eruit laten schijten en vervolgens weer de auto in en op huus aan gaan. Het is een gedoogstukje hier dat ze los mogen, er wordt ook door de jeugd flink gevist langs het water etc. het had ook leuk speelgebied voor jeugd ook kunnen zijn ware het niet dat die stront niet wordt opgeraapt. Het zal me niets verbazen als straks hier ook hekken omheen geplaatst gaan worden net als op het grote stuk bouwterrein. Neem gewoon even een zakje mee en op open plekken raap je de stront op. In de bosjes ga ik ook niet lopen graaien, daar gaat mijn ene hond diep in zitten, die ander kan wel eens midden op een veld gaan zitten, dan raap ik op omdat ik zelf ook daar rondbanjer. Maar merk echt dat slechts weinigen het opruimen. En dan die vieze frolicplakkaten :kotz:
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Hier hoeven we ook (niet meer/nog niet ) te betalen
blondie
Zeer actief

Dee schreef:Hier hoeven we ook (niet meer/nog niet ) te betalen
In Valkenburg ZH hoefden ze ook nooit te betalen. Tot het gemeente Katwijk werd. Ineens moest er betaald gaan worden, de drie dorpen die 1 gemeente werden betekende dus ook meebetalen aan de hondenbelasting terwijl ze dat daar nooit hoefden. Dorpen grenzen aan elkaar.
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Hier moest het vroeger wel. vandaar niet meer/ nog niet, want je weet maar nooit. Er zijn hier echt heeeeel veel honden
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

blondie schreef:Hoe ontkom je aan betalen dan? :19: Hier wordt gewoon geregistreerd en genoteerd dat er een x-aantal honden in huis zijn en bij de gemeentebelastingen wordt dat gewoon aangeslagen :19:
Merk wel dat op het veld steeds meer mensen komen die ook met de auto even komen, hond eruit laten schijten en vervolgens weer de auto in en op huus aan gaan. Het is een gedoogstukje hier dat ze los mogen, er wordt ook door de jeugd flink gevist langs het water etc. het had ook leuk speelgebied voor jeugd ook kunnen zijn ware het niet dat die stront niet wordt opgeraapt. Het zal me niets verbazen als straks hier ook hekken omheen geplaatst gaan worden net als op het grote stuk bouwterrein. Neem gewoon even een zakje mee en op open plekken raap je de stront op. In de bosjes ga ik ook niet lopen graaien, daar gaat mijn ene hond diep in zitten, die ander kan wel eens midden op een veld gaan zitten, dan raap ik op omdat ik zelf ook daar rondbanjer. Maar merk echt dat slechts weinigen het opruimen. En dan die vieze frolicplakkaten :kotz:

Je ontkomt aan het betalen van de hondenbelasting door de hond(en) bij aanschaf simpelweg niet aan te geven of op te geven dat je de hond(en) en niet meer in bezit hebt. Als ik nu een formulier dowload via de gemeentelijke website om veranderingen in het huishouden aan te geven, en daar aangeef dat Nellepel er niet meer is (overleden/verkocht of wat dan ook) dan staat dat dus volgend jaar niet meer op de jaarlijkse gemeentelijke belastingnota :cool2:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
blondie
Zeer actief

smoekie schreef:
blondie schreef:Hoe ontkom je aan betalen dan? :19: Hier wordt gewoon geregistreerd en genoteerd dat er een x-aantal honden in huis zijn en bij de gemeentebelastingen wordt dat gewoon aangeslagen :19:

Je ontkomt aan het betalen van de hondenbelasting door de hond(en) bij aanschaf simpelweg niet aan te geven of op te geven dat je de hond(en) en niet meer in bezit hebt. Als ik nu een formulier dowload via de gemeentelijke website om veranderingen in het huishouden aan te geven, en daar aangeef dat Nellepel er niet meer is (overleden/verkocht of wat dan ook) dan staat dat dus volgend jaar niet meer op de jaarlijkse gemeentelijke belastingnota :cool2:
Nummer 2 was in eerste instantie niet aangegeven omdat ze simpelweg nog van de fokster was in eerste instantie. Maar een jaar later werd gewoon een tweede hond aangeslagen hoor, zonder dat ze ooit aan de deur zijn geweest en mij hebben gesproken. Bij overlijden moet er hier een verklaring van de dierenarts worden afgegeven. Bij verkoop zou ik inderdaad doorgeven aan de gemeente dat ik een hond minder heb, maar dat is niet aan de orde :mrgreen:

Ik vroeg het me af omdat iemand hier schreef gewoon niet te betalen. Hier wordt er gewoon op gecontroleerd. Heb overigens ook een bordje buiten hangen met hier waak ik, en ze laten zich wel horen als er iemand bij de deur staat dus net doen alsof ik geen honden heb gaat niet werken :engel:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”