Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

1001 manieren en inzichten over opvoeden volgens het forum.

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

tineke

Re: 1001 manieren en inzichten over opvoeden volgens het for

Ongelezen bericht door tineke »

Ik zou ook tot herplaatsen overgaan in dit geval ,want net zoals renee zegt beter ten halve gekeerd dan ten hele verdwaald.
Ze is nu ruim twee en een halve maand bij jullie nog geen 4 of 5 hoor al lijkt het wel misschien zo :wink:
Het herplaatsen zou ik inderdaad ook zorgvuldig doen want steeds van hand tot hand gaan is ook niet goed voor een hond.
Het zou mooi zijn als ze dan nu wel op haar definitieve plekje terecht zou mogen komen.
Roompie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Roompie »

ArCee schreef:
Roompie schreef:Herplaatsen.. Gila voelt dat echt wel, dat ze niet 'gewenst' is en dat verdient ze niet.
Bij mij is dat zeker NIET zo, maar ik ben niet alleen op deze wereld, helaas :cry:
Maar jij bent er het grootste deel van de tijd niet.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

tineke schreef:Ik zou ook tot herplaatsen overgaan in dit geval ,want net zoals renee zegt beter ten halve gekeerd dan ten hele verdwaald.
:F:
Volgens mij schreef Renee wat anders. :LOL:
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ik zou herplaatsen via ALma&Tineke, die vinden vast het perfecte plekje voor haar :ok:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

LongFields schreef:
tineke schreef:Ik zou ook tot herplaatsen overgaan in dit geval ,want net zoals renee zegt beter ten halve gekeerd dan ten hele verdwaald.
:F:
Volgens mij schreef Renee wat anders. :LOL:
Ha ha ja inderdaad :mrgreen: :mrgreen:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik heb nog wat advies voor je, dat je waarschijnlijk naast je neerlegt omdat het van mij komt, maar goed

1. zolang je King nog niet uit je hoofd gezet hebt (en ik zeg bewust hoofd, niet hart) en eigenlijk een tweede hond zoals hij zoekt wacht dan nog even met een andere hond.
een tweede King vind je niet, er zullen altijd verschillen zijn hoeveel een andere hond ook op hem lijkt.
het is niet eerlijk naar een hond toe om te verwachten dat hij in de voetsporen van een vorige hond treedt, dat kan gewoon niet

2. ga met een volgende hond op cursus bij Gaus. je vertelt steeds wat je daar geleerd hebt, maar dat is wel 14 jaar geleden.
als je nu weer een cursus bij hem doet zul je zien dat er dingen veranderd zijn in hondenland en dat niet alleen de 'softies' op dit forum die veranderingen doorgevoerd hebben maar ook MG, misschien kun je het van hem wel aannemen.

mijn twee cent ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Paddle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Paddle »

En dan mag je natuurlijk niet zeggen told you so, want dan krijg je wsl het hele forum over je heen.

Ik hoop wel oprecht dat ze een goed plaatsje vind en dat jullie bij een volgende hond niet meer zo zelfzeker zijn dat je alles wel zomaar aankan, desnoods met de harde hand.
Ik zou wat minder fixeren op bepaalde rassen en wat meer op het karakter, als ik jullie was. Want blijkbaar zoeken jullie echt naar een specifiek temperament waar niet veel werk meer moet aan gebeuren.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

renee-uk schreef:ik heb nog wat advies voor je, dat je waarschijnlijk naast je neerlegt omdat het van mij komt, maar goed

1. zolang je King nog niet uit je hoofd gezet hebt (en ik zeg bewust hoofd, niet hart) en eigenlijk een tweede hond zoals hij zoekt wacht dan nog even met een andere hond.
een tweede King vind je niet, er zullen altijd verschillen zijn hoeveel een andere hond ook op hem lijkt.
het is niet eerlijk naar een hond toe om te verwachten dat hij in de voetsporen van een vorige hond treedt, dat kan gewoon niet

2. ga met een volgende hond op cursus bij Gaus. je vertelt steeds wat je daar geleerd hebt, maar dat is wel 14 jaar geleden.
als je nu weer een cursus bij hem doet zul je zien dat er dingen veranderd zijn in hondenland en dat niet alleen de 'softies' op dit forum die veranderingen doorgevoerd hebben maar ook MG, misschien kun je het van hem wel aannemen.

mijn twee cent ;)
Ik blijf het maar met je eens zijn vandaag geloof ik! :E:
dicyvo

Ongelezen bericht door dicyvo »

Lijkt me echt vreselijk maar mischien wel het beste.
Wijsheid en sterkte met jullie beslissing :flower:
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Dat Gila niet de juiste hond is voor jullie kan gebeuren. Ik vind het wel lef dat je het hier meldt, zeker na alle woorden die over de opvoeding van Gila zijn gevallen. Je zou contact op kunnen nemen met Tineke en Alma van dit forum, zij plaatsen heel zorgvuldig. Sterkte met de moeilijke beslissing.

En verder sluit ik mij aan bij Renee-uk.
Paddle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Paddle »

Ik bedacht overigens dat ik ooit had gelezen dat je vrouw helemaal geen hond(en) meer wilde na de twee vorige die overleden zijn.

Kan het zijn dat ze zich (onbewust) nog steeds zo voelt?
Afbeelding
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

renee-uk schreef:
mijn twee cent ;)
Echt helemaal eens, in de adviezen die allemaal getypt werden, werd dit ook steeds maar in de wind geslagen. Dit had je mijn inziens ook verder kunnen brengen. Ze is ook nog niet zo lang bij jullie. Maar ik hoop op een hele fijne plek voor Gila!!
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

snel herplaatsen... die hond past totaal niet bij jullie...
mechelaar overheerst vrij snel heb ik de ervaring, in veel mechelkruisingen die ik ken overheerst het werklustige karakter van de mechelaar....
Wat jij nu verteld dat is waarom ik juist voor een mechelaar kies... altijd in om iets met de baas te doen... altijd paraat ook al heeft ie net een uur naast de fiets gelopen, hij staat direct klaar om de marathon te gaan lopen er achteraan.
Buiten tja,... de jongste hond van mij ziet ALLES buiten, elk vogeltje wat overvliegt, elk grasprietje dat beweegt elk blaadje dat wegwaait... ook dat hoort een beetje bij zo'n type hond... en dan is juist de uitdaging om jou belangrijker te maken... en dat is moeilijk ik zal de eerste zijn die dat zal toegeven maar het geeft wel een goed gevoel als het wel lukt... en dan ben je ook direct driekwart verder....
Ik heb me vaak afgevraagd toen ik jouw post las, waarom je in vredesnaam een mechelkruising neemt als je rotties gewend bent, het zijn zulke andere type honden. Totaal niet vergelijkbaar....
Maar neem alsjeblieft aan wat hier gezegd wordt, hou op met vergelijken met vorige honden... ik heb hier 3 mechelaars allemaal familie van elkaar, moeder, zoon, kleinzoon... en geen enkele hond is hetzelfde... niet te vergelijken...
Maar nogmaals zoek een ander baasje voor haar waar ze tot haar recht kan komen... misschien kunnen Tineke en Alma iets voor je betekenen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Eens met de bovenstaande reacties en dan vooral Renee uk :ok:
En ik zou ook contact opnemen met Tineke en Alma, voor een herderfan lijkt het me een hele leuke hond. :ok:
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

ArCee schreef:
Suske schreef:Jammer, jammer.
Herplaatsen Arcee, hoe zeer je waarschijnlijk ook denkt dat je gefaald hebt.
Het Mechel-gedeelte is niet wat je gewend bent en dat gaat ook niet meer goedkomen.

Overigens vind ik het wel van lef getuigen om dit te melden.
We zijn het zeker niet altijd eens geweest maar hier heb ik wel respect voor.

Sterkte!
Hoe groot me bek soms ook is, als ik fout zit, dan zit ik fout en draai ik er niet omheen.
Daarbij draait het niet om mij, niet om mijn gevoel, maar om Gila.
Maar dank je.........
Ik vind het ook een heel dapper en denk ik ook wel verstandig besluit. Ik hoop dat je, bijvoorbeeld via Alma en Tineke? een geweldige nieuwe baas vindt voor Gila, en er is niks mis mee om dan te gaan kijken naar een wat makkelijker hond.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

renee-uk schreef:ik heb nog wat advies voor je, dat je waarschijnlijk naast je neerlegt omdat het van mij komt, maar goed

mijn twee cent ;)

Goeie 2 cent.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

mijn twee cent ;)
Niets aan toe te voegen.. :ok:
Afbeelding
ArCee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.

Ongelezen bericht door ArCee »

Dit blijkt bij ons toch wel een struikelblok te zijn.Er word te vaak gesproken, teveel vergeleken met King, dus misschien zijn we wel te snel voor een andere hond gegaan om een leegte te vullen? Mijn vrouw en ik hebben ook vast besloten, ALS Gila word herplaatst, dan nemen we eerst even een bezinningsperiode voor ons zelf.
Of dat nu een week, maand, of jaar word, dat zien we wel.
Dat ik mij vergist heb in de Mechel in Gila, dat is wel duidelijk. Maar..........er zit ook 50% Rottweiler in haar, en die ben ik dus wel gewend. Jammer genoeg overheerst de Mechel in Gila, en zie ik erg weining terug van de Rottweiler in haar, op het helemaal in elkaar zakken met knuffelen en aanhalen na, dat had Hayleigh net zo erg. :F: Dat is heerlijk om te zien, maar qua werken en opvoeden heb je daar weinig aan natuurlijk. :(

Wel moet ik zeggen dat ik, voor we Gila ophaalde, we ongeveer 3 weken aan het mailen zijn geweest met veel vragen en antwoorden van de vorige eigenaren. Eerlijk gezegt, haar omschrijving van Gila, daar is werkelijk niets van, in en o0ver terug te vinden in Gila, dus we zijn ook wat in de maling genomen. Dat is geen goed praten, maar een bijkomende reden.

Mocht er, in de toekomst, wel weer een hond komen, dan zeker niet iets waar Mechel in zit, maar daar heeft mijn voorkeur al nooit gelegen. Ik ben meer van de dog achtigen qua gedrag en temperament. Maar juist omdat hier Rotti in zat, met de beschrijving van de vorige eigenaresse dachten we met Gila een geweldige uitzondering te hebben gevonden, helaas dus blijkt nu. Daar tuin ik dus echt geen 2e keer in.

Nu weet ik ook als geen ander dat er altijd een hond kan komen die niet blijkt te zijn wat je er van hoopte. Wij hebben thuis altijd Duitse herders gehad, maar hebben er ooit 1 gehad die we niet aan konden, die compleet anders was. Ook die is naar een andere eigenaar gegaan omdat deze te happerig werd.
Hier in de straat had een gezin een Appenzeller, lief beest, als vader thuis was. Als vader weg was, dan terroriseerde zij het hele gezin, tot het moment dat ze de vrouw des huizes beet.
Hond weg gedaan, naar een hondengeleider van de politie. de man was agent. Deze geleider heeft NOOIT iets kunnen bereiken met deze hond, en deze is ook zijn dagen gaan slijten in de buitenkennel bij de werkhonden van de geleider.
De Appenzeller die daarna kwam, daar konden ze mee lezen en schrijven :ok:

In ieder geval, mijn vrouw en ik zijn absoluut niet "rasgeil"of zo. Goed, ik heb een Rottweiler zwakte, maar dat is het dan ook. Als we straks, na onze adempauze toch weer gaan kijken voor een hond, dan word de hoofdfocus ook het karakter en het temperament van de hond. Al het andere is ondergeschikt, dus ras, maat, kleur, sexe.
Ondanks dat ik veel meer hondenman bven, als mijn vrouw hondenvrouw is, was ze toch stapelgek op de vorige 2 en liep er vaak en graag mee, vaak samen met haar zus.
Ik heb de afgelopen jaren, terwijl we de honden hadden, 4 operaties gehad waardoor ik tijdelijkm,de deur niet uit kon, maar toen liep ze graag met ze, OMDAT ZE MAKKELIJK, RUSTIG, GEHOORZAAM EN LIEF WAREN.
Omdat ze dit niet vind in Gila, is de situatie geheel anders.

In ieder geval, we hebben een zeer pijnlijke les geleerd. Het is absoluut helemaal niet leuk om zoites te moeten toegeven en moeten besluiten, met dat idee haal je geen enkele dier in huis, maar soms moet je het belang van het dier boven jezelf zetten. Hoe pijnlijk en verdrietig ook, soms moet je eerlijk zijn dat je een verkeerde keuze hebt gemaakt, en er dan alles aan doen om dat recht te zetten, en je eigen gevoel negeren. Gila is namelijk, ondanks alles, echt wel in mijn hart gekropen de afgelopen maanden, want ze heeft ook een hele hoop goede dingen, laten we dat niet vergeten.

We zullen straks, zeer kritische, een nieuw baasje zoeken, eventueel met hulp van dit forum.
Dit moet echt de laatste keer zijn, en er moet nu een adres komen waar ze gelukkig en blij oud kan worden.
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
ArCee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.

Ongelezen bericht door ArCee »

Ik heb de mensen van de herplaatsings topic op dit forum een mail gestuurd,
..........................en Tineke ook.
Laatst gewijzigd door ArCee op 24 nov 2011 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

ArCee schreef:Ik heb de mensen van de herplaatsings topic op dit forum een mail gestuurd.
:ok:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Tineke en Alma kunnen zeer zeker wel wat voor je betekenen, succes!
Afbeelding
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

ArCee schreef:
Wel moet ik zeggen dat ik, voor we Gila ophaalde, we ongeveer 3 weken aan het mailen zijn geweest met veel vragen en antwoorden van de vorige eigenaren. Eerlijk gezegt, haar omschrijving van Gila, daar is werkelijk niets van, in en o0ver terug te vinden in Gila, dus we zijn ook wat in de maling genomen. Dat is geen goed praten, maar een bijkomende reden.

Ik denk niet dat je zo makkelijk kunt stellen dat jullie in de maling zijn genomen. Het kan heel goed zijn dat Gila inderdaad bij de oude baasjes zo was als zij beschreven. Als een hond dan in een totaal andere situatie terecht komt, kan het zijn dat de hond zich ook anders gaat gedragen. Er worden immers andere dingen van hem verwacht/geëist en dat kan ook verwarring scheppen zodat de hond ander gedrag laat zien dan voorheen.
En uit het het hele verhaal lees ik dat Gila bij jullie niet begrepen werd dus kan je van haar ook niet verwachten dat ze zich als een perfecte hond gedraagt. :wink:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

stefanie schreef:
ArCee schreef:

Ik denk niet dat je zo makkelijk kunt stellen dat jullie in de maling zijn genomen. Het kan heel goed zijn dat Gila inderdaad bij de oude baasjes zo was als zij beschreven. Als een hond dan in een totaal andere situatie terecht komt, kan het zijn dat de hond zich ook anders gaat gedragen. Er worden immers andere dingen van hem verwacht/geëist en dat kan ook verwarring scheppen zodat de hond ander gedrag laat zien dan voorheen.
En uit het het hele verhaal lees ik dat Gila bij jullie niet begrepen werd dus kan je van haar ook niet verwachten dat ze zich als een perfecte hond gedraagt. :wink:

Dat wilde ik net ook zeggen :ok: ik vind het wel erg makkelijk om de schuld af te schuiven op de vorige eigenaren of iniedergeval te zeggen dat zij je in de maling hebben genomen. Daar was er waarschijnlijk meer tijd voor haar en was er een andere hond. Zo slecht deden ze het dus niet met haar. Van een kruising mechelaar kun je een hond verwachten waar je veel mee moet doen en die baas gericht is. Ik snap ook niet dat je zo een hond neemt terwijl dat niet bij je past. In mijn ogen was het al snel duidelijk dat ze niet goed op haar plek zat bij jullie. Het is wel goed dat je het nu zelf inziet.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

stefanie schreef:
ArCee schreef:

dit dus en ze gedraagt zich als een doodnormale hond ik lees er niks raars in....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

stefanie schreef:
ArCee schreef:

Eens, je hebt haar vanaf het begin denk ik niet begrepen.
Suske hier is echt als een lammetje in huis, maar wel een echt Mecheltje.
Cas was dat uiteindelijk na een paar maanden ook.
Maar allebei wel altijd op elk moment van de dag in voor actie :cheer:

Hoop dat Gila een goed huis vind en jullie uiteindelijk een leuke hond die beter bij jullie past.
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Hoe gaat het nu?
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Dee schreef:Hoe gaat het nu?
Zo dat heb je snel veranderd, ik wilde net zeggen, vanmorgen nog. :F:
Gr. Aniek

Afbeelding
Dee
Zeer actief

haha shit...ja ik had gister een heel gedeelte zitten lezen, en toen zag ik niks. en nu keek ik terug en dacht ...oepss
maar ben oprecht benieuwd hoe het inmiddels gaat.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Haha, ik begon even aan mijn verstandelijke vermogens te twijfelen, ik dacht hè, d'r stond toch wat anders. :F:
Gr. Aniek

Afbeelding
Dee
Zeer actief

sssst :wink:

ik heb een pup, ik kom slaap tekort, heb genade
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”