Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Jas voor na het sporten
Moderator: moderatorteam
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
- Aantal honden: 2
Jas voor na het sporten
Steeds meer zie ik om mij heen dat de honden zodra ze stil liggen een jas aankrijgen. Nu vraag ik mij af of het zinvol is om een jas voor Noah aan te schaffen. Bv na de GG les moet ze een uurtje in de auto liggen, die natuurlijk koud is. Daarna gaat ze nog een uurtje flyballen, ik vraag me af of het daarom wijsheid is om een jas te kopen. Ze zou hem alleen aankrijgen als we klaar zijn met trainen en ze moet alleen in de auto liggen. Overigens train ik nu 2 jaar met Noah en afgelopen winters heb ik nooit gemerkt dat ze koud was of iets, alleen omdat ik het steeds meer om mij heen zie (ook tervuerense herders bv) zet het mij wel aan het denken.
Wat is jullie mening erover?
Wat is jullie mening erover?
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Re: Jas voor na het sporten
Gewoon op mijn boerenhondenverstand en dus volledig niet onderbouwd zeg ik onzin.
Ik gooi voor Perry wel een extra deken in de auto als het erg koud is, hij heeft een flutvacht, als hij het dan koud heeft kan ie daar mooi onder of in kruipen, kan ie ook nog kiezen.
Denk dat Cento gillend gek werd als ik hem over die dikke stokhaarvacht met ondervacht nog een jas aan zou trekken.
Ik gooi voor Perry wel een extra deken in de auto als het erg koud is, hij heeft een flutvacht, als hij het dan koud heeft kan ie daar mooi onder of in kruipen, kan ie ook nog kiezen.
Denk dat Cento gillend gek werd als ik hem over die dikke stokhaarvacht met ondervacht nog een jas aan zou trekken.
Gr. Aniek

-
Neeltje
Ik denk dat het voornamelijk heel gunstig is voor de dierenwinkels......
- Jess
- Actief
- Mijn ras(sen): x dogo argentino
x zwitserse witte herder
x amerikaanse bulldog - Aantal honden: 1
Precies. Ik heb er alleen één voor mijn koukleumerige spanjaard voor als ze gezwommen heeft en zeiknat is. Met een lekkere herdervacht lijkt het mij sowieso overbodig.Neeltje schreef:Ik denk dat het voornamelijk heel gunstig is voor de dierenwinkels......

- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Hier krijgen de mannen er ook ééntje maar die gaat ook alleen aan als ze zeiknat zijn en dan ergens stil moeten liggen/zitten. Dan zijn dit ook nog eens langharige gevallen (lang nat) en dat lijkt me heel anders dan bij jou. Misschien wel, wat Budkes als schreef, een deken erbij? Kunnen ze zelf kiezenJess schreef:Precies. Ik heb er alleen één voor mijn koukleumerige spanjaard voor als ze gezwommen heeft en zeiknat is. Met een lekkere herdervacht lijkt het mij sowieso overbodig.Neeltje schreef:Ik denk dat het voornamelijk heel gunstig is voor de dierenwinkels......
En de groeten van de mannen 

- *Anita*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
- Aantal honden: 1
ik vind het geen onzin.
onder de 5 graden krijgt Toya na schapendrijftraining en behendigheid training toch ook even een jas aan.
Lijkt me nl niet gezond goed warm gelopen om dan snel af te koelen.
Loop wel altijd uit maar krijg haar niet voldoende uitgelopen dat ze volledig afgekoeld is.
onder de 5 graden krijgt Toya na schapendrijftraining en behendigheid training toch ook even een jas aan.
Lijkt me nl niet gezond goed warm gelopen om dan snel af te koelen.
Loop wel altijd uit maar krijg haar niet voldoende uitgelopen dat ze volledig afgekoeld is.
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley

- **Nancy**
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie's
- Aantal honden: 3
Hier ook als het echt kouder gaat worden krijgen ze een jasje aan.
Om dezelfde reden wat Anita schrijft hierboven.
Om ze eventueel na een training in de auto te zetten is geen optie,
de auto staat totaal onbeheerd en echt uit het zicht.
Ik hou mijn hondjes graag een beetje in de gaten
Om dezelfde reden wat Anita schrijft hierboven.
Om ze eventueel na een training in de auto te zetten is geen optie,
de auto staat totaal onbeheerd en echt uit het zicht.
Ik hou mijn hondjes graag een beetje in de gaten

- scooby1
- Zeer actief
- Contacteer:
ik heb nog bollen wol liggen voor je. Mss kan je zelf is wat breien voor Noah 
Nee hoor, een paard heeft na inspanning ook een deken over zich.
Dus waarom een hond niet vw afkoeling
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Mijn paard niet hoor, maar buiten dat, een paard kun je absoluut niet vergelijken met een hond. Een paarsdzweet door de huid een hond niet.scooby1 schreef:ik heb nog bollen wol liggen voor je. Mss kan je zelf is wat breien voor Noah
Na flinke inspanning is een paardenvacht nat van het zweet, een hondenvacht kurkdroog.
Ook een paard is trouwens prima in staat omdat zelf te reguleren met zijn vacht, tenzij wij mensen daar met allerlei dekens op in gaan breken.
Uiteraard hebben veel van onze centrale verwarmingshonden wss niet echt meer een vriesvaste vacht, maar geef ze dan in ieder geval zelf de keus door ze een deken aan te bieden.
Honden met een echte ouderwetse vacht, zoals de gemiddelde duitse herder, dat is toch puur onzinnig die in een jas te dwingen.
En tervuerense herders? Hou op schei uit.
Gr. Aniek

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Budkes schreef:Gewoon op mijn boerenhondenverstand en dus volledig niet onderbouwd zeg ik onzin.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
omdat het overbodig is, zeker een duitse herder met zo'n vacht. En een paard is idd. geen hondscooby1 schreef:ik heb nog bollen wol liggen voor je. Mss kan je zelf is wat breien voor Noah

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
malinois schreef:Budkes schreef:Gewoon op mijn boerenhondenverstand en dus volledig niet onderbouwd zeg ik onzin.
Denk dat Cento gillend gek werd als ik hem over die dikke stokhaarvacht met ondervacht nog een jas aan zou trekken.als ik voel hoe warm ze hier uit de (koude) auto komen, ook al vriest het dat het kraakt dan weet ik genoeg
Ben t hier helemaal mee eens, als je ziet hoe dik de vachten van de honden hier zijn....
Zelfs die van Kyto is al behoorlijk dik en die ligt nog wel binnen.
Zie er ook t nut niet van in eigenlijk, al ben ik er voor Kenji wel over aan t nadenken.
Mja die heeft dan ook hd met artrose en merkte vorige winter dat ze toen wel wat stijver was.
Maar dat is dan ook een heel andere reden dan dat je een gezonde hond een deken om zou doen
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
-
blondie
- Zeer actief
Nee ik liep wel uit, en ik had de honden in de autokennel die ook wel goed geisoleerd was. Wel als het regende en koud was droogde ik ze snel af. Iets wat anderen ook onzin vonden, maar ik vond het prettiger. En soms deed ik Finn in de kennel op de club en dan vond ik het fijner om hem droog daarin te zetten. Had overigens ook ooit vetbedden in die autokennel liggen, die werden vakkundig opzij geschopt door ze 
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Wel leuk om alle meningen te lezen
Zo te zien zie ik vooral tegenstanders, geen voorstanders ervan
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Bij een Duitse herder vind ik het echt onnodig. Die heeft een prima vacht en kan zichzelf prima warmhouden. Net als mijn mechels en mijn hollander. 
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Irisz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Contacteer:
Als je zelf helemaal niet het idee hebt dat ze het koud heeft, zou ik het niet zo nodig vinden.
Ze heeft een goeie vacht en heeft daar schijnbaar genoeg aan, dus dan zou ik dat mooi zo laten.
Hier hebben ze een jas voor als het echt vriest dat het kraakt, voor de aangelijnde rondjes.
Maar ik heb dan ook twee Afrikanen met weinig vacht, die letterlijk bibberen. Zouden ze dat niet doen, hoefden ze ook geen jas.
Alles wat ze zelf kunnen, niet te veel aan helpen. Wordt de weerstand niet beter op.
Ze heeft een goeie vacht en heeft daar schijnbaar genoeg aan, dus dan zou ik dat mooi zo laten.
Hier hebben ze een jas voor als het echt vriest dat het kraakt, voor de aangelijnde rondjes.
Maar ik heb dan ook twee Afrikanen met weinig vacht, die letterlijk bibberen. Zouden ze dat niet doen, hoefden ze ook geen jas.
Alles wat ze zelf kunnen, niet te veel aan helpen. Wordt de weerstand niet beter op.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ik heb het nooit gedaan, Jan wilde sowieso niet op een kleed in de auto, zelfs een badlaken verdween in een hoek en hij lag bij weer en wind op het koude ijzer of wat het dan ook is in een bench 

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Hier ook geen jas hoor.
Macho ligt vaak best lang in de auto en ik leg er wel altijd een kleedje bij maar daar ligt hij nooit op, hij ligt gewoon languit te slapen naast het kleed haha.
Het enige dat ik in de winter wel doe is even afdrogen met een handdoek voor hij de auto in gaat.
Macho ligt vaak best lang in de auto en ik leg er wel altijd een kleedje bij maar daar ligt hij nooit op, hij ligt gewoon languit te slapen naast het kleed haha.
Het enige dat ik in de winter wel doe is even afdrogen met een handdoek voor hij de auto in gaat.
-
Neeltje
Ik ga dan wel niet met Yentle sporten, maar haar maakt het allemaal niks uit, gewoon lekker buiten in de sneeuw op je botje knauwen:

- frisbeedog
- Actief
Lang leve de honden met spierpijn
en lang leve de dierenarts
- saiko
- Actief
- Mijn ras(sen): American staffordshire terriers, Saiko, Züri, Ziva en Woezel
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
hier ook jasjes aan, als ze moeten wachten in de auto.
na het sporten(behendigheid/frisbee) als het erg koud is
na het sporten(behendigheid/frisbee) als het erg koud is
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
frisbeedog schreef:Lang leve de honden met spierpijn

- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Haha , hier idem
Zelfs Kenji met dr hd heeft nooit ergens last van gehad.
Kwestie van voor je het veld opgaat ff goed warmlopen en als je klaar bent ff uitlopen.
Als je dat doet is er geen probleem.
Maar je moet ze op de meeste verenigingen de kost eens geven die de hond zo koud uit de auto trekken en er gelijk mee t veld op gaan.
Staan ze je raar aan te kijken dat jij eerst je hond een beetje warm wilt laten lopen
Zelfs Kenji met dr hd heeft nooit ergens last van gehad.
Kwestie van voor je het veld opgaat ff goed warmlopen en als je klaar bent ff uitlopen.
Als je dat doet is er geen probleem.
Maar je moet ze op de meeste verenigingen de kost eens geven die de hond zo koud uit de auto trekken en er gelijk mee t veld op gaan.
Staan ze je raar aan te kijken dat jij eerst je hond een beetje warm wilt laten lopen
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- Budkes
- Zeer actief
Welke dierenarts en welke spieren doen pijn?frisbeedog schreef:Lang leve de honden met spierpijn
We hebben het over een Duitse Herder hier, daar zit me een vacht op, dat arme beest smoort met een jas aan.
De werkhonden van mij hebben de afgelopen 8 jaar geen van allen de DA moeten bezoeken naar aanleiding van kou tijdens het wachten, of de volgende dagen spierpijn gehad, ten gevolge van kou.
Wel eens ten gevolge van hele zware oefendagen, maar dan had ik het zelf ook, hartje zomer.
We hebben het over herders met vachten, niet over suikerbeestjes.
Als je een hond hebt met een flutvacht, gooi dan wat extra dekens in de auto, doe ik ook voor mijn JR kunnen ze tenminste zelf kiezen. Het zijn geen baby's.
Gr. Aniek

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ik denk dat jasjes hier met 1 minuut reepjes zijn geworden... ze willen al niet eens een kleedje laat staan een bloedheet ding over hun warme lichaam...

-
Marion.
Zolang ze uitgebreid baantjes gaan trekken in de vrieskou, houden ze zichzelf ook maar lekker warm. Ik ben wel megadruk met hondenjasjes maken (en ik moet eerlijk zeggen dat ik die badjassen een heel goed idee vind voor het schoonhouden van de vloer), maar ons huis is toch allang verpest.
En nee, ik heb ze nog nooit zien bibberen.
En nee, ik heb ze nog nooit zien bibberen.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Ik gebruik het alleen beneden de 0 graden eigenlijk. Met vorige honden niet gedaan, maar dat waren ook geen fanatiek sporters. Kay heeft dus alleen een jas aan als hij hard gesport heeft en het vriest. Bij schapendrijven als er sneeuw lag en we nog een half uur op onze carpooler moesten wachten en we in het weiland bleven wachten, had hij een jasje met buikflap. Toen zei mijn trainer dat dat zelfs nog wel eens bij sledehonden bij bepaalde temperaturen werd gedaan... ik keek hem geloof ik verbaasd aan, daarna werd ik weer gewoon uitgelachen dat ik te voorzichtig ben haha. Voor behendigheid is het maar een flutdingetje van fleece. Kay kan dus wel gaan bibberen als hij na training te lang in kou moet wachten, ondanks dat Kay het eigenlijk nooit koud heeft en ook nog in bijna ijswater gaat zwemmen en daarna dus uiteindelijk wel wat koud wordt. Voor mij is het onderdeel van de cooling down dan. Niet te snel afkoelen van de spieren. Maar goed, misschien als je Kay ziet lopen met een sport, verbaasd het je niet dat die hond oververhit raakt haah

- mariaa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): australian shepherd
Ik zie het ook om me heen, dat honden een jas aan krijgen na het sporten...
Ieder zijn ding maar ik doe het niet,
Mijn honden hebben het nooit koud, ik ben ook niet bang voor spierpijn of afkoeling
Ieder zijn ding maar ik doe het niet,
Mijn honden hebben het nooit koud, ik ben ook niet bang voor spierpijn of afkoeling

- Sandra 1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder x Hollandse herder
Dan heb ik nog een vraag zouden het wel doen als de hond na training in een hondenkar achter de fiets moet, aangezien wij geen rijbewijs hebben doen alles met ov of de fiets, met ov is de training niet te bereiken.
Groetjes van Sandra
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Ik denk ook dat het onzin is, omdat een hond goed geïsoleerd is door de vacht ( DH ), en daarnaast minder warmte verliest uit de vacht dan een mens uit de huid. Heb het idee dat het dus nogal een vermenselijking is, toch het idee hebben dat honden het beter hebben met een jas aan.
Maar mijn mening wist je al
Maar mijn mening wist je al