Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

loopsheden erfelijk?

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

loopsheden erfelijk?

Ongelezen bericht door vania »

geen idee of het hier hoort, maar geen idee waar het anders hoort

Guapa was met 5.5 maand loops en sinds dien om de 5 a 6 maanden, behalve na haar nest, toen werd ze maar pas dik 8 maanden loops, sindsdien weer +/- om de 5 a 6 maanden
Jänta is eind juni/begin juli loops geworden en is sinds gisteren weer loops
meerdere zusjes van Jänta waren na 4 maanden weer loops (ik denk van de 8 teven, dat er 5 na 4 maanden weer loops waren)

kan het zijn dat loopsheden, of toch de tijd er tussen erfelijk zijn?
dat Jänta mee zou gaan met Guapa had ik wel verwacht, aluwel het andersom is (Jänta was loops en toen werd ook Guapa loops, Jänta is nu loops en ik verwacht (aan de hand van de andere 3 die gigantisch afgesnauwd worden als ze aan haar "poep" komen (behalve Jänta die mag dat :piew: )) haar ook terug loops over een paar dagen), maar dat ook haar dochters die hier niet wonen na ongeveer dezelfde tijd terug loops worden vind ik wel vreemd

nu word het voor Darko misschien helemaal een ramp :jank: :schrik: een teef om de 4 maanden loops, eentje om de 5 a 6 maanden en eentje om de 7 a 8 maanden :eek: :schrik:
Afbeelding
carine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo of Italiaanse waterhond
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: loopsheden erfelijk?

Ongelezen bericht door carine »

ik heb een poos geleden iets gelijkaardigs gepost :mrgreen:
Juno is voor het eerst loops geworden op 14 maand...
haar moeder was 11 maand en haar zus 7 maand....de andere zussen zijn nog te klein om loops te zijn...
moeder is om de zes à zeven maand loops...
zus weet ik niet (alle contact verbroken met fokker ed)
Juno zelf moet nu op 19 maand nog voor een tweede keer loops worden en we wachten dus af...geen andere teven in huis, enkel een reu
maar ik denk dat er wel een erfelijke factor tussen zit...
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Re: loopsheden erfelijk?

Ongelezen bericht door vania »

carine schreef:ik heb een poos geleden iets gelijkaardigs gepost :mrgreen:
Juno is voor het eerst loops geworden op 14 maand...
haar moeder was 11 maand en haar zus 7 maand....de andere zussen zijn nog te klein om loops te zijn...
moeder is om de zes à zeven maand loops...
zus weet ik niet (alle contact verbroken met fokker ed)
Juno zelf moet nu op 19 maand nog voor een tweede keer loops worden en we wachten dus af...geen andere teven in huis, enkel een reu
maar ik denk dat er wel een erfelijke factor tussen zit...
hier zijn dus 3 teven
Zena werd loops toen Guapa 5 maanden was en Guapa volgde toen al snel
Jänta werd in juni/juli de eerste keer loops en Guapa volgde weer, aluwel zij in maart al loops was geweest en ik haar dus pas in augustus loops verwachte
Zena was eerst om de 6 maanden loops, tot Guapa de eerste keer gedekt werd (Guapa was toen 20 maanden, maar heeft toen haar nest geresorbeerd) toen werd ze ineens om de 8 maanden loops :piew:

dat Jänta mee zou gaan met de rest, had ik wel verwacht, maar dat ook haar zusters zo snel weer loops werden, had ik dan weer niet verwacht, al helemaal niet omdat er 1tje bij zit, die bij 3 DD teven zit en zij hun loopsheden niet mee opvolgt, maar gewoon haar eigen gang gaat (of die van de natuur :engel: )
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”