had ik hem nu maar gewoon weggegooid
Zou ik naar de DA moeten of zou het er gewoon uitkomen?
Ze is nu met Mika aan het stoeien trouwens.
Moderator: moderatorteam

Nooit geen zout geven, als een DA dit voorstel dan zou het mijn DA niet meer zijn hoorJip schreef:Wij hadden er eentje die vrat sokken onderbroeken zakdoeken en als toppunt een skihandschoen.......![]()
Wij mochten altijd van de DA een lepeltje zout geven om hem te laten spugen lukte dat niet dan moesten we komen voor een injectie met braakmiddel en ja...dat kost je 80 euro in het weekend maar.........je kan wel lekker slapen vanacht......

Dit!->Chanty<- schreef:Nooit geen zout geven, als een DA dit voorstel dan zou het mijn DA niet meer zijn hoorJip schreef:Wij hadden er eentje die vrat sokken onderbroeken zakdoeken en als toppunt een skihandschoen.......![]()
Wij mochten altijd van de DA een lepeltje zout geven om hem te laten spugen lukte dat niet dan moesten we komen voor een injectie met braakmiddel en ja...dat kost je 80 euro in het weekend maar.........je kan wel lekker slapen vanacht......
Uitdroging. Maar als je niet meer dan een theelepeltje geeft aan een grote hond als Flamme, kan het weinig kwaad. Maar goed, er zit wel een risico aanvast natuurlijk.Jip schreef:Wat is het gevaar van een beetje zout?Casey schreef:Inderdaad geen zout geven, ook geen theelepeltje. Zoals ze niet braakt oid denk ik dat ik af zou wachten, ik ken een verhaal van een hond die een broek uitgepoept heeft dus een pantoffel moet dan ook wel lukken. Wel goed in de gaten houden natuurlijk, bij braken et cetera meteen naar de DA.
Groetjes,
Kees
Nee. Nierschade. Omdat een hond (bijna) niet kan zweten is een beetje zout al gauw teveel. En om een hond als Flamme te laten braken is veel meer nodig dan een theelepeltje. Dus óf je geeft een onschuldige hoeveelheid, waar je dus ook geen braken mee opwekt, of je geeft genoeg zout om braken op te wekken en loopt dan het risico dat je je hond om het hoekje helpt.SannePP schreef:Uitdroging. Maar als je niet meer dan een theelepeltje geeft aan een grote hond als Flamme, kan het weinig kwaad. Maar goed, er zit wel een risico aanvast natuurlijk.Jip schreef:
Wat is het gevaar van een beetje zout?
Ook nee, in eerste instantie geeft het irritatie van het maagdarm-slijmvlies met braken en diarree tot gevolg. Ook treden er ulceraties en bloedingen op in het maag-darmkanaal. De maag-darmklachten kunnen leiden tot uitdroging, verzuring, hypoglykemie en shock.Casey schreef:Nee. Nierschade. Omdat een hond (bijna) niet kan zweten is een beetje zout al gauw teveel. En om een hond als Flamme te laten braken is veel meer nodig dan een theelepeltje. Dus óf je geeft een onschuldige hoeveelheid, waar je dus ook geen braken mee opwekt, of je geeft genoeg zout om braken op te wekken en loopt dan het risico dat je je hond om het hoekje helpt.SannePP schreef:Uitdroging. Maar als je niet meer dan een theelepeltje geeft aan een grote hond als Flamme, kan het weinig kwaad. Maar goed, er zit wel een risico aanvast natuurlijk.Jip schreef:
Wat is het gevaar van een beetje zout?
Er is een huismiddeltje om braken op te wekken en dat is een 3% waterstofperoxide oplossing. Anders een injectie met een overdosis ranitidine, of een injectie met oxymorfine. Laatste twee uiteraard bij de dierenarts. Maar nooit klooien met zout
Kees
Ok, dat verklaart in ieder geval dat je deze kennis zo paraat had, haha. Nierschade lijkt inderdaad de laatste zorg als ik dit zo leeskipo schreef:
Trouwens, de fatale hoeveelheid zout ligt vanaf 1,9 gram per kg lichaamsgewicht.
(de hond van een kennis van een kennis van een kennis is een aantal jaar geleden overleden aan zoutintoxicatie, toen vond ik het wel nuttig om daar meer van te weten, bij deze hond was de zoutbron overigens strooizout, wat hij binnen had gekregen doordat hij na het wandelen zijn poten schoonlikte)
Kees, hoeveel geef je dan aan een hond van die waterstofperoxide oplossing? Per 10 kilo hond? En rechtstreeks in de bek en dan door laten slikken? H2O2 3% heb ik altijd wel in huis, dus wel gemakkelijk om te weten, just in case...Casey schreef: Er is een huismiddeltje om braken op te wekken en dat is een 3% waterstofperoxide oplossing.
Kees

Ik geloof iets van 10 mL voor een middelmaatje, klein hondje iets van 5 mL inderdaad in de bek spuiten en door laten slikken. Als je na 10 minuten niet het gewenste effect hebt, dan herhalen. Als je na twee of drie keer proberen geen succes hebt dan zul je toch naar de dierenarts moeten. Ik vermoed ook dat het braken komt door het bruiseffect maar dat weet ik niet zeker. Ze houden er trouwens wel een flinke buikpijn aan over dus alleen doen als het echt nodig is, maar dat spreekt voor zich denk ikPrul schreef:Kees, hoeveel geef je dan aan een hond van die waterstofperoxide oplossing? Per 10 kilo hond? En rechtstreeks in de bek en dan door laten slikken? H2O2 3% heb ik altijd wel in huis, dus wel gemakkelijk om te weten, just in case...Casey schreef: Er is een huismiddeltje om braken op te wekken en dat is een 3% waterstofperoxide oplossing.
Kees
Ik neem aan dat het bruis-effect het braken opwekt?
Casey schreef: een hond die een broek uitgepoept heeft
Oww sorryKnoeppie schreef:Hoe is het nu met Flamme?