Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Senna op dieet. Voer halveren?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

senna en odin
Zeer actief

Senna op dieet. Voer halveren?

Ongelezen bericht door senna en odin »

Sen is tegenwoordig een goeie imitatie van een tonnetje.
Na Odin zijn overlijden heb ik steevast twee pondjes vlees uitgelegd en als het ontdooid was dacht ik :oohja:
Met als gevolg dat Sen nu een kilo of drie eraf moet.
Als ik zijn vlees nou halveer en hem s'avonds twee appels met een kwak yogurt of light kwark geef. En de andere avond alleen groente bijv. zou hij dan toch alles binnenkrijgen?
Hij krijgt nu zo'n 600 gram Lotgering per dag over twee maaltijden. Tussendoortjes zijn op een hand te tellen en dan in de vorm van wat fruit of komkommer of een kongetje waar al wat Lotgering ingaat en dus verminderd wordt op zijn avondeten.
Hij krijgt een wat slechtere achterhand en ik wil voorkomen dat hij er meer last van krijgt omdat hij te zwaar is.
Dus...is dit een goeie manier om wat kilo's te slijten?
Groetjes Belinda
Afbeelding
Tank
Zeer actief

Re: Senna op dieet. Voer halveren?

Ongelezen bericht door Tank »

je kan hem 's ochtends halve portie vlees geven en savonds sperziebonen voor de maagvulling
beetje meer bewegen en dan zou het toch moeten lukken
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

In de ochtend de helft van zijn normale portie vlees, en in de avond wat gekookte groente.
Lijkt me geen slecht idee. En natuurlijk kun je af en toe afwisselen met wat light kwark oid, dat lijkt me geen probleem.
En dan gewoon even aankijken of hij voldoende afvalt, lukt dat nou niet, dan nog een beetje minder vlees gaan geven en eventueel wat meer gekookte groente erbij voor wat vulling.
:zweep:
corina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door corina »

Hier krijgen ze ook vlees en de ene keer zijn ze wat te dik en de andere keer wat te mager. Als Elvis te dik is geef ik hem rustig 500 - 600 gram ipv 800 - 900 gram of 2 weken de helft van wat hij normaal krijgt dan is het er zo weer vanaf. Kijk gewoon of je hond erg hongerig is als je hem een stuk minder geeft als dat niet het geval is dan zou ik ook niet extra gaan doen met kwark en appels enzo.
Groetjes Corina & Spot

Afbeelding

Dana 26/01/2004 - *28/08/2018
Elvis 14/04/2005 - *21/06/2018
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

3 kilo is niet veel volgens mij is het een grote hond, ik zou er 100-200 gram afhalen, misschien een extra dagje paard, geit en lam even vermijden, een extra rondje fietsen een extra pensdag inlassen en voor je het weet is het eraf
Afbeelding
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Boyke was laatst voor het eerst in zijn leven een kilootje te zwaar, doordat hij minder rent door zijn slechtere ogen. Ik ben drie tot vier dagen per week ´s ochtends het vlees gaan halveren en na een paar weken was hij weer lekker slank :ok: ´s Avonds kreeg hij wel gewoon de normale hoeveelheid. Sidney doet mee, want zij heeft de neiging wat mollig te worden :wink:
senna en odin
Zeer actief

Thankx voor de tips allemaal :ok:
EschaenStefanie schreef:3 kilo is niet veel volgens mij is het een grote hond, ik zou er 100-200 gram afhalen, misschien een extra dagje paard, geit en lam even vermijden, een extra rondje fietsen een extra pensdag inlassen en voor je het weet is het eraf

Fietsen kan ik niet met hem want dan loopt ie een aantal dagen mank :ugh:
Zo ook als hij flinke wandelingen maakt.
Ik moet het dus echt met het voer doen. Hij krijgt nu s'ochtends de helft van zijn normale portie en gisteravond heeft hij al twee appels met yoghurt gehad. Hij krijgt Lotgering en dat is goed vet gebleken. Ik zal hem dan dus gewoon op de normale compleet houden. Verse pens heb ik ook nog wel in de vriezer.
Sperziebonen kan ik ook wel doen. Kijk aan, zo komen we er wel :D
corina schreef:Hier krijgen ze ook vlees en de ene keer zijn ze wat te dik en de andere keer wat te mager. Als Elvis te dik is geef ik hem rustig 500 - 600 gram ipv 800 - 900 gram of 2 weken de helft van wat hij normaal krijgt dan is het er zo weer vanaf. Kijk gewoon of je hond erg hongerig is als je hem een stuk minder geeft als dat niet het geval is dan zou ik ook niet extra gaan doen met kwark en appels enzo.
Tis een echte lab helaas dus eten staat met stip op nummer 1 bij Sen :mrgreen:
Groetjes Belinda
Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Ik vind 600 gram lotgering sowieso wel wat veel voor een lab die niet heel actief is, ik zou er dus gerust 300-400 gram van maken :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
senna en odin
Zeer actief

samantha! schreef:Ik vind 600 gram lotgering sowieso wel wat veel voor een lab die niet heel actief is, ik zou er dus gerust 300-400 gram van maken :ok:
Hij krijgt nu s'morgens 250 gram. S'middags( zo'n drie keer per week) nog wat lekkers in een kong( banaan, appelstukjes, beetje leverpastei of appelstroop erbij) en s'avonds groente( wortel, kool, sperziebonen, spinazie) met wat appel erdoor en nog 100gram Lotgering erbij.
Ik zie alweer heeeel voorzichtig inhammen komen bij de achterpoten want dat liep in een geheel door :schrik:
Groetjes Belinda
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”