Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Morgen sterilisatie...

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Gon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond
Aantal honden: 1

Morgen sterilisatie...

Ongelezen bericht door Gon »

Famke wordt morgenmiddag gesteriliseerd, ik heb dat toch maar besloten deze week....Ik heb alleen wat last van zenuwen, moet haar wel even daar achter laten........... :mrgreen: Het is een routineoperatie, maar toch........ :hmmm: :mrgreen:
Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...
Afbeelding
Petra_NR
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Barbet en Sheltie
Aantal honden: 2

Re: Morgen sterilisatie...

Ongelezen bericht door Petra_NR »

Alvast sterkte gewenst! Bij onze Kalisha is het reuze meegevallen.
Groetjes,
Petra
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Het blijft altijd spannend, succes en sterkte.. :ok:
Afbeelding
Gon
Zeer actief

Dank jullie wel!!

Wat mij betreft mocht het wel al vrijdagavond zijn......Ze mag morgenochtend niets hebben, dus ik was al aan het prakkiseren hoe ik haar even af kan leiden, als ik morgenochtend naar mijn werk moet.....Ze krijgt altiijd wat lekkers, en dan ga ik weg.....Mischien moet ik straks even bij de kringloopwinkel aan, een paar "nieuwe" knuffels ophalen.... :denken:
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Shelly is twee weken geleden gesteriliseerd, dus ze is eigenlijk net weer helemaal de oude. Het viel heel erg mee allemaal gelukkig. Ik vond het wel een beetje griezelig want ze krijgt een prik en dan gaat ze mee de wachtkamer in. Dan valt ze in slaap, maar Shelly verzette zich er een beetje tegen. Ze was na tien minuten nog steeds wakker, maar zag wel overal roze olifantjes tegen die tijd. Ik heb haar nog een kus gegeven toen ze op de operatietafel lag.
Toen we haar op mochten halen, kon ze wel gewoon lopen maar was heel sloom. Ik heb haar vastgehouden tijdens de autorit, in een dekentje gewikkeld. Ik vond het wel heel lief eigenlijk. De dag zelf en zeker twee dagen erna heeft ze alleen maar geslapen. De katten waren erg lief voor haar en gingen haar zelfs wassen. Ze had zo'n medical pet jasje maar die had ze erg snel zelf uitgedaan. Toen hebben we maar een grote pleister over haar wond gedaan zodat het wel bedekt was (wel een echte operatie pleister). Die heeft ze prima laten zitten verder.
Hoop dat het met jouw hondje ook zo goed gaat! Succes met de bibbers.
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Succes en sterkte morgen!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Gon
Zeer actief

:ok: Dank jullie wel, ik zie wel hoe het morgen gaat.....Ik moet vanavond alles even af zoeken om te kijken of ze niet toevallig wat lekkers verstopt heeft..... :schrik: Ze mag morgen helemaal niets hebben, oei dat wordt nog wat..... :oohja: :mrgreen:

Ze krijgt altijd wat lekkers als ik s' morgens vroeg de deur uit ga, naar mijn werk.....Maar dat mag dan niet.... :neenee: Ik heb een paar knuffels bij de kringloopwinkel weg gehaald, dan krijgt ze die, heeft ze wat nieuws te spelen.... :engel:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

succes morgen!
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Ze wordt waarschijnlijk gecastreerd hè? Steriliseren zal het wel niet zijn....
Is er en medische noodzaak dat je je hondje laat opereren?
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Veel sterkte morgen, morgenavond is ze weer lekker thuis.
Gon
Zeer actief

Badu schreef:Ze wordt waarschijnlijk gecastreerd hè? Steriliseren zal het wel niet zijn....
Is er en medische noodzaak dat je je hondje laat opereren?
Nou ja, ze noemen het steriliseren.....

Ik wilde haar volgend jaar laten steriliseren, om haar schijnzwangerschap, maar doordat ze een wat onrustige baarmoeder zou hebben, laat ik het eerder doen......
Afbeelding
Gon
Zeer actief

Neeltje schreef:Veel sterkte morgen, morgenavond is ze weer lekker thuis.
Ja gelukkig wel...... :mrgreen:
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

sterkte vandaag!
Afbeelding
Gon
Zeer actief

Dank jullie wel!!

Ze is nu met haar "nieuwe" knuffel met een rammeltje er in aan het spelen. Omdat ze nuchter moet zijn vandaag, had ik gisteravond in alle hoeken gezocht naar iets lekkers wat ze verstopt moest hebben, maar niet gevonden, dus dacht dat ze het toch opgegeten had.........Kwam ze vanmorgen vroeg met een stukje gedroogde pens in haar bek naar mij toe lopen..... :roll: :lol1: Die had ze heel goed verstopt, en netjes naar mij toe gebracht, alsof ze het door heeft...... :oeps: Ik heb een hele pientere hond hoor!! :mrgreen: :wink:

Ik moet als ik haar weggbracht heb vanmiddag, aan het werk. Ik heb dan wel afleiding gelukkig.....Niet lang daarna kan ik haar weer op halen......Pffffff
Afbeelding
Sandra 1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder x Hollandse herder

Ongelezen bericht door Sandra 1970 »

Heel veel sterkte.
Groetjes van Sandra
Gon
Zeer actief

Het gaat gelukkig naar omstandigheden, goed met Famke. Ik ben vanmorgen toch nog even met haar naar de DA geweest....Ze begon af en toe zo te gillen van pijn, maar op momenten dat ik niet zag wat ze deed..... :roll: Ik had ook het idee dat er een hechting los was.....

Mijn zoon even gebeld, of hij even mee wilde, dan kon hij Famke even op schoot houden.....Maar de dierenarts was heel tevreden, de wond ziet er mooi uit, ze is niet ziek.....Hè gelukkig...... :pffff: :mrgreen:

Ik mag haar vanmiddag een pijnstiller geven, en heb antibiotica meegekregen, dat had ze gisteren niet mee gekregen, wat wel had gemoeten schijnbaar.....Wat dat betreft ben ik ook blij dat ik er even geweest ben...... :denken:
Ze heeft een babyrompertje aan, zodat ze niet bij de wond kan komen, en dat gaat ook heel goed.....
Afbeelding
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Gon schreef:Het gaat gelukkig naar omstandigheden, goed met Famke. Ik ben vanmorgen toch nog even met haar naar de DA geweest....Ze begon af en toe zo te gillen van pijn, maar op momenten dat ik niet zag wat ze deed..... :roll: Ik had ook het idee dat er een hechting los was.....

Mijn zoon even gebeld, of hij even mee wilde, dan kon hij Famke even op schoot houden.....Maar de dierenarts was heel tevreden, de wond ziet er mooi uit, ze is niet ziek.....Hè gelukkig...... :pffff: :mrgreen:

Ik mag haar vanmiddag een pijnstiller geven, en heb antibiotica meegekregen, dat had ze gisteren niet mee gekregen, wat wel had gemoeten schijnbaar.....Wat dat betreft ben ik ook blij dat ik er even geweest ben...... :denken:
Ze heeft een babyrompertje aan, zodat ze niet bij de wond kan komen, en dat gaat ook heel goed.....
Fijn dat je even bent geweest...ik wil altijd een pijnstiller mee hebben..
Elke hond reageert weer anders..Schnaus liep buiten als een draak rond na haar castratie...
en binnen was ze een zielig hoopje ellende. Sterkte en een knuf voor Famke :ok:
Neeltje

Inderdaad goed dat je gegaan bent, ik wil ook altijd pijnstillers en antibiotica mee, maar heb dat ook altijd gekregen zonder te vragen. Het is niet nodig dat ze veel pijn hebben. Verwen haar vandaag maar lekker!
Fizgig
Zeer actief

Nou geluk bij een ongeluk dat ze de pijnstilling vergeten waren (het had ook iets anders kunnen zijn). Schandalig natuurlijk, het zal wel erg routine klus voor ze zijn en dan wordt er wel vaker wat vergeten maar dat kan natuurlijk niet. Ik zou daar nog wel even over bellen met ze, geef je ze meteen de gelegenheid om hun excuses aan te bieden. Persoonlijk hoop ik van mijn dierenarts dat hij dan zou aanbieden om de helft van de operatie te betalen, of iets dergelijks. Om het vertrouwen te herstellen.
Ze zal nog wel een paar dagen zielig zijn, dat had Shelly ook. Veel slapen, weinig eten (wel lekkers dingen snoepen) en alleen even eruit voor een plas/poep. Ik had osseworst voor haar gekocht. We moesten haar steeds de trap op en af tillen want trappen lopen mag nog niet. Daar moet je echt tien dagen mee wachten, net als met spelen met andere honden. Dat is nog te intensief en kan de wond openscheuren. Je moet bedenken dat alle lagen open zijn geweest en moeten genezen. Ik heb Shelly nog 5 dagen pijnstilling gegeven en ben toen gestopt. De dierenarts zei dat ik het zelf in kon schatten wanneer ik stopte daarmee. Shelly was al best fit na 5 dagen, en ze werd nogal sloom van de pijnstilling. Als ze niks van de pijn voelen, doen ze ook niet rustiger aan. Het moet natuurlijk wel dragelijk zijn, maar dat merk je snel genoeg. Ik moest Shelly na 5 dagen echt tegenhouden om druk te doen en op de bank te springen.
Nou veel beterschap toegewenst voor je hondje!
Gon
Zeer actief

:oops: Verkeerd vermeld :schrik: Ze waren de antibiotica vergeten, de pijnstiller heb ik wel meegekregen.....Sorry... :oops: Ze heeft alleen vandaag nog niet geplast, ze wil het gras ook niet in.....Ik had daarnet zelfs even het rompertje uit gedaan, omdat het dat mischien belemmerde ( wel losgedaan, en omgeslagen uiteraard)
Maar ze is wel zielig hoor..... :lol1:

@ Fizgig, Bedankt voor de tips... :flower:
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief

Okee, nou ja goed, als ze maar okee is, toch? Ik weet eigenlijk niet meer hoe lang het duurde voor Shelly moest plassen. Ze zijn natuurlijk helemaal leeg met de operatie, en het hangt ervan af hoeveel ze drinken, drinkt ze wel goed? Shelly hield het netjes op, dat weet ik nog wel en ze moest een hele grote toen ze eenmaal moest. Het zal wel komen neem ik aan, maar als ze vanavond nog niet geplast heeft en wel gedronken, zou ik persoonlijk me wel een beetje zorgen maken. Ze zitten natuurlijk ook in de buurt van de blaas met zo'n operatie. Maar ik denk dat het komt omdat ze zich zwaar kl*te voelt. Hou maar een oude handdoek in de buurt, zou ik zeggen! Nou sterkte vandaag he.
Gon
Zeer actief

Ze heeft gisteravond wel geplast, en ze wil af en toe wel een klein stukje lopen, maar plassen doet ze niet....Ja, ze drinkt wel, maar mschien houdt ze het gewoon op, totda ze echt een keer wel moet..... :lol1:
Ze eet trouwens goed, ik geeft haar nog kleine beetjes.....( ze valt aan alsof ze in dagen geen eten heeft gehad :roll: :mrgreen: )
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief

O dat klinkt goed. Dan zou ik me geen zorgen maken. Verwen haar maar lekker de komende dagen! Lekker gesneden lamshart ofzo, is goed om aan te sterken.
Neeltje

Ze mag nou wel weer gewoon eten hoor. Heeft ze wel alweer geplast?
Gon
Zeer actief

Ja, ze heeft gisteravond gelukkig nog geplast, anders had ik er in de nacht misschien nog uit gemoeten.... :mrgreen: vanmorgen weer, toen we weer op weg naar huis gingen, op een bultje bladeren..... :lol1: Ze was (is) dwars, ze wilde verder wandelen, en niet weer terug, maar dat mag nog niet.....Ze wil helemaal niet luisteren, springt toch op de bank terwijl ik zeg dat ze in de mand moet enz....Ze heeft daarnet weer een normale hoeveelheid eten gehad.....

Ik heb de bank nu gebaricadeerd..... :mrgreen:
Afbeelding

Ik voel mij zó zielig.....
Afbeelding
Afbeelding
Petra_NR
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Barbet en Sheltie

Ongelezen bericht door Petra_NR »

Dat koppie, je zou er zo medelijden mee krijgen :LOL:
Groetjes,
Petra
Afbeelding
Gon
Zeer actief

Petra_NR schreef:Dat koppie, je zou er zo medelijden mee krijgen :LOL:
Inderdaad ja..... :roll: :mrgreen:
Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Fijn dat het zo goed gaat!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Fizgig
Zeer actief

Hihihih, die bank. Nou dan is ze sneller weer aan het doerakken dan Shelly! Aaah, dat koppie, ze voelen zich echt heel zieligjes he. Het is vooral de narcose waar ze een week last van houden. Shelly laat de wond goed met rust, ze likt er af en toe aan maar dat mag nu ook wel na twee weken, het is ook mooi dicht. Ja en dan is ze geen pup meer maar een echt dametje. Nou mooi dat het goed gaat, nog even rustig aan doen natuurlijk.
Neeltje

Ze ziet er echt wel heeeeeeeeeeeeeeel zielig uit........
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”