Dat valt wel mee hoor, ik doe alleen niet mee aan dat eindeloze gekwoot op regelniveau.smoekie schreef:Jaap* schreef:okik weet,ik weet, tis voor nu ff te moeilijk
sorry sjap
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wie betaald er nog.?
Moderator: moderatorteam
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Re: Wie betaald er nog.?
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
- Aantal honden: 2
Echo schreef:@ Smoekie Nou op deze dezelfde pagina, heb je precies dezelfde fout gemaakt als net hierboven. Even tellen hoor... 8e post van boven. (pagina 3 dus, er is inmiddels weer wat gepost)
Lees nog maar eens goed dan begrijp je misschien waarom Marion zich vergiste.
Ik scrol 3 berichten en dan zit ik al op de vorige pagina. Maar goed neemt niet weg dat Marion dacht mij te quoten, mij in de zeik dacht te nemen, terwijl ze feitenlijk dus jou uit lachte en jou in de zeik nam

En nogmaals, ik heb terug gelezen, maar ik kan t niet vinden dus als jij mij t tijdstip kunt noemen "waar' ik dan zogezegd de fout in zou zijn gegaan vwb het guoten zou ik je zeer erkentelijk zijn, want ik ben echt de beroerdste niet hoor. Maar ik een fout, maak ik een fout, maar dan wil ik wel graag weten waar

tijdstip is genoeg

Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- smoekie
- Zeer actief
Jaap* schreef:Dat valt wel mee hoor, ik doe alleen niet mee aan dat eindeloze gekwoot op regelniveau.smoekie schreef:Jaap* schreef:okik weet,ik weet, tis voor nu ff te moeilijk
sorry sjap
Je hebt gelijk Sjap

Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
- Aantal honden: 3
Nou, dat jij daar de tijd voor hebt wil niet zeggen dat de rest dat heeft...smoekie schreef:Jaap* schreef:Dat valt wel mee hoor, ik doe alleen niet mee aan dat eindeloze gekwoot op regelniveau.smoekie schreef:Jaap* schreef:okik weet,ik weet, tis voor nu ff te moeilijk
sorry sjap
Je hebt gelijk Sjapzou ik (misschien) ook zeggen als ik jou was en geen antwoord wist te geven
![]()

- smoekie
- Zeer actief
Kheb t toch niet over jousjaak-k schreef: Nou, dat jij daar de tijd voor hebt wil niet zeggen dat de rest dat heeft...

-
- Zeer actief
Smoekie heeft het quoten in ieder geval wel tot een kunst verheven. 

- smoekie
- Zeer actief
Denise. schreef:Smoekie heeft het quoten in ieder geval wel tot een kunst verheven.
Echt wel

- Yaika
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador, ruwharige teckel
Ontopic. Ik betaal maar voor één hond.
Boy is aangegeven
Diesel niet..
Boy is aangegeven
Diesel niet..
"Als je op de witte lijn blijft rijden, rij je altijd goed"
- sjaak-k
- Zeer actief
Ik heb het bij vlagen behoorlijk druk ja, soms wat minder. Nu zit ik lekker te programmeren op mn eigen tempo, afgewisselt met HF, facebook, msn etcsmoekie schreef:Kheb t toch niet over jousjaak-k schreef: Nou, dat jij daar de tijd voor hebt wil niet zeggen dat de rest dat heeft...Jij bent zo'n druk bezette zakenman als ik alles mag geloven wat jij schrijft dat ik überhaupt al niet snap waar jij de tijd vandaan haalt je hier te laten zien noobje

- Echo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toy Poedel
Gisteren om 20:21 (pagina 3).smoekie schreef:Denise. schreef:Smoekie heeft het quoten in ieder geval wel tot een kunst verheven.
Echt welZe mogen zeggen wat ze van me willen, maar niet dat ik quotes verkloot
![]()
Die van Vandaag om 0:05 had je al gefixt.

- sjaak-k
- Zeer actief
Je kunt ook gewoon simpel doen en even linken: viewtopic.php?p=5154132#p5154132

- Echo
- Zeer actief
- sjaak-k
- Zeer actief
Op dat icoontje (papiertje met een omgevouwen hoek) naast "Geplaatst: za nov 19, 2011 2:16 am" klikken 

Wat verschrikkelijk vermoeiend 

- smoekie
- Zeer actief
Echo schreef:Gisteren om 20:21 (pagina 3).smoekie schreef:Denise. schreef:Smoekie heeft het quoten in ieder geval wel tot een kunst verheven.
Echt welZe mogen zeggen wat ze van me willen, maar niet dat ik quotes verkloot
![]()
Die van Vandaag om 0:05 had je al gefixt.(ook op pagina 3 was dat)
Ik wordt oud

Maar goed, heb ondanks de ouderdoom de quote alweer gefixt

Ah joh, is de leeftijd, geeft niksMarion. schreef:Wat verschrikkelijk vermoeiend

Ben trouwens zo aardig geweest jouw "quote" ook direct even te fixen

Marion. schreef:Ach jemig. Je moet nog even verder googelen Echo. In de tijd dat de hondenbelasting is verzonnen was er nog niet zo heel veel verkeer. En ook de paarden in die tijd voor de kar nog even ietsje meer stront produceerden.echo schreef:De hondenbelasting stamt uit een tijd waar alle honden los liepen en een gevaar waren voor verkeer; en veel arme mensen de hond gebruikten voor de 'hondenkar'.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Hier betaal je 69 euro per hond. Ik heb altijd voor 1 hond betaald, de belasting staat ook niet op naam van de hond. Wat ik wel erg jammer vind is dat ik vaak in de hondenstront sta om Noah haar poep op te ruimen
Ik woon bij een druk gebied waar veel honden poepen, in de zomer zitten er hier vaak mensen die op de bus moeten wachten aan de waterkant, heerlijk tussen al het poep. Het fijne is dat de strook denk ik 100 m is met in het midden water. Aan beide hoeken staat een prullenbak en toch verdommen mensen het dus op te ruimen
Er staat in de krant ook een discussie erover, over hondenpoep. De 1 vind dat belasting hoger moet, de ander vind het onzin omdat je daarmee ook degene die het opruimen straft. Owja van het geld worden de kinderspeeltuintjes opgeknapt, waar honden verboden zijn.
Beetje raar dat de hondeneigenaren daarvoor op moeten draaien

- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
Ik vind als er hondenbelasting betaald moet worden dan moet je als gemeente daar wel wat voor teruggeven,dus minimaal drie keer in de week de uitlaatzone opruimen waar geen opruimplicht is en zorgen dat er losloopgebieden zijn en prullenbakken met zakjes erbij.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Ik geloof dat het grote probleem met honden poep is dat mensen vinden dat als ze hondenbelasting betalen dan ook verwachten dat het voor hun opgeruimd word.
Net als die asbak die even buiten de auto leeggekiepert word ,want mensen betalen toch ook aan het opruimen daarvoor.
Net als die asbak die even buiten de auto leeggekiepert word ,want mensen betalen toch ook aan het opruimen daarvoor.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
Bij ons is er geen hondenbelasting. En hoor ook geen verhalen dat het er nu gaat komen.
Ik ben meer dan tevreden trouwens over mijn gemeente en het hondenbeleid; veel uitlaatplaatsen, ruime losloopplekken, loslopen wordt veel gedoogd etc etc.
Ik heb dus niks te klagen hier.
Ik ben meer dan tevreden trouwens over mijn gemeente en het hondenbeleid; veel uitlaatplaatsen, ruime losloopplekken, loslopen wordt veel gedoogd etc etc.
Ik heb dus niks te klagen hier.

Cash v Heiligental en Flow.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Biij ons betaal je voor de eerste hond 69 euro en voor elke volgende hond 138 euro.
Ik betaal kennel belasting.
Weet alleen niet precies hoeveel dat is, dacht dat het het bedrag is van de belasting voor drie honden.
Ik vind het een belasting die nergens op slaat, zou het dan eerlijker vinden dat paardenbezitters en katten bezitters ook belasting moesten betalen, hier liggen er op de paden in het bos meer paardenstront dan hondenstront.
En wat Smoekie zegt vind ik onzin, we betalen met zijn allen ook voor de overlast die kinderen en katten geven.
Ze zegt wel dat haar kinderen niet alles onderpiesen, nou hier piesen ze tegen de liftdeuren en piesen ze in de zandbakken.
En hun snoeppapiertjes en lege blikjes laten ze vallen waar ze staan terwijl er een prullenbak naast ze staat.
En dan niet te spreken van de speeltoestellen en deuren van het flat die gemold worden.
Trouwens over mensen die in scootmobiels rijden maar niet te spreken die rijden constant tegen de deuren aan met kun karretjes, kunnen ze ook niks aan doen de deuren gaan veel te snel dicht, maar de glazen deuren moeten hier geregeld van nieuw glas voorzien worden, dat betalen we hier ook met zijn allen. Dus waarom kan dan een ander ook niet meebetalen aan de zogenaamde overlast die mijn honden veroorzaken?
Vindt de overlast die honden geven nog wel mee vallen, ze slopen in ieder geval geen deuren van de flats, en ramen gooien ze ook niet in, gooien geen peuken in de lift en op de galerijs.
Speeltoestellen laten ze ook heel en papier en flesjes gooien ze ook niet op straat.
Dus ik vind de hondenbelasting grote onzin.
Ik betaal kennel belasting.
Weet alleen niet precies hoeveel dat is, dacht dat het het bedrag is van de belasting voor drie honden.
Ik vind het een belasting die nergens op slaat, zou het dan eerlijker vinden dat paardenbezitters en katten bezitters ook belasting moesten betalen, hier liggen er op de paden in het bos meer paardenstront dan hondenstront.
En wat Smoekie zegt vind ik onzin, we betalen met zijn allen ook voor de overlast die kinderen en katten geven.
Ze zegt wel dat haar kinderen niet alles onderpiesen, nou hier piesen ze tegen de liftdeuren en piesen ze in de zandbakken.
En hun snoeppapiertjes en lege blikjes laten ze vallen waar ze staan terwijl er een prullenbak naast ze staat.
En dan niet te spreken van de speeltoestellen en deuren van het flat die gemold worden.
Trouwens over mensen die in scootmobiels rijden maar niet te spreken die rijden constant tegen de deuren aan met kun karretjes, kunnen ze ook niks aan doen de deuren gaan veel te snel dicht, maar de glazen deuren moeten hier geregeld van nieuw glas voorzien worden, dat betalen we hier ook met zijn allen. Dus waarom kan dan een ander ook niet meebetalen aan de zogenaamde overlast die mijn honden veroorzaken?
Vindt de overlast die honden geven nog wel mee vallen, ze slopen in ieder geval geen deuren van de flats, en ramen gooien ze ook niet in, gooien geen peuken in de lift en op de galerijs.
Speeltoestellen laten ze ook heel en papier en flesjes gooien ze ook niet op straat.
Dus ik vind de hondenbelasting grote onzin.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Echo
- Zeer actief
@Cash: Waar woon je? Dan verhuis ik daar naar toe. 
@sjaak-k: handig dankjewel!

@sjaak-k: handig dankjewel!
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Hier worden die niet speciaal opgeruimd maar zitten ze gewoon in het maaiprogramma.En ik zit hier in noord gebeiteld wat uitlaat-en losloopmogelijkheden betreft want daar barst het hier van.Pepie schreef:Ik vind als er hondenbelasting betaald moet worden dan moet je als gemeente daar wel wat voor teruggeven,dus minimaal drie keer in de week de uitlaatzone opruimen waar geen opruimplicht is en zorgen dat er losloopgebieden zijn en prullenbakken met zakjes erbij.
Jaren geleden heb ik eens een rondje losloopmogelijkheden gedaan hier en ik kwam op ongeveer 5 km als je ze allemaal aan elkaar zou plakken.Losloopstrookjes van 20 x 30 niet meegerekend.
Ik heb maar een deel daarvan gelopen toen want het was te veel om in een keer te doen.De mensen in zuid zitten tegenwoordig iets beter geloof ik maar ze zijn slechter af dan in mijn deel van noord.
We hebben hier ook nog een ieniemieniespeeltuintje.In het dorp dat hier tegenaan ligt is nul,nada,noppes voor honden.Ja,poepbakken met zakjes en daar betaal je dan de hoofdprijs aan belasting voor vind ik.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- thygro
- Actief
- Mijn ras(sen): duitse staande draadhaar
geen idee of er in mijn gemeente honden belasting is.
ik betaal niet
moeten ze eerste fatsoenlijke uitlaat plaatsen maken enzo.
en voor andere dieren hoeft het niet..
overal ligt er katten stront en maar janken als er ook maar 1 honden poep hoopje ligt.
ik betaal niet
moeten ze eerste fatsoenlijke uitlaat plaatsen maken enzo.
en voor andere dieren hoeft het niet..
overal ligt er katten stront en maar janken als er ook maar 1 honden poep hoopje ligt.

- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
marian* schreef:Hier worden die niet speciaal opgeruimd maar zitten ze gewoon in het maaiprogramma.En ik zit hier in noord gebeiteld wat uitlaat-en losloopmogelijkheden betreft want daar barst het hier van.Pepie schreef:Ik vind als er hondenbelasting betaald moet worden dan moet je als gemeente daar wel wat voor teruggeven,dus minimaal drie keer in de week de uitlaatzone opruimen waar geen opruimplicht is en zorgen dat er losloopgebieden zijn en prullenbakken met zakjes erbij.
Jaren geleden heb ik eens een rondje losloopmogelijkheden gedaan hier en ik kwam op ongeveer 5 km als je ze allemaal aan elkaar zou plakken.Losloopstrookjes van 20 x 30 niet meegerekend.
Ik heb maar een deel daarvan gelopen toen want het was te veel om in een keer te doen.De mensen in zuid zitten tegenwoordig iets beter geloof ik maar ze zijn slechter af dan in mijn deel van noord.
We hebben hier ook nog een ieniemieniespeeltuintje.In het dorp dat hier tegenaan ligt is nul,nada,noppes voor honden.Ja,poepbakken met zakjes en daar betaal je dan de hoofdprijs aan belasting voor vind ik.
Ik woon in het uiterste 'puntje' van Arnhem-Zuid, tegen Elst aan en het barst hier van de uitlaatmogelijkheden voor honden. En voor kinderen zowat op elke straathoek een speeltuin. Leuk toch? Fijn voor de kinderen en fijn voor de honden. Daar betaal ik dus hondenbelasting voor. Hoewel mijn zoon niet meer in speeltuintjes speelt.

Iedereen betaalt in Nederland wel voor een ander. So what? Dat is toch ook het solidariteitsbeginsel? Als de opgroeiende jeugd de bushokjes weer eens vernield, betaal ik er ook voor. En mijn buurman. En de bakker op de hoek.

In mijn basiszorgverzekering zit standaard kraamzorg. Heb ik ook niet nodig (zou me kapot schrikken als dat wel het geval was

Ik maak al 5 jaar geen gebruik meer van opvang voor mijn kind. Maar ik betaal er wel voor zodat ánderen er gebruik van kunnen maken. Ik betaal de aow van de huidige gepensioneerden. En de premies voor de arbeidsongeschikten. En voor gedetineerden. Of mensen in inrichtingen. Of mensen met huurtoeslagen. Prima toch?
Ben meer dan blij dat ik er geen gebruik van hoef te maken.
Wat is dat toch voor enge, egoïstische houding: ik wens niet te betalen voor een ander. En zo ik wel betaal, moeten anderen ook maar lekker betalen. Ik hondenbelasting, nou dan anderen ook kattenbelasting.

- Echo
- Zeer actief
Het gaat er niet zo om dat men niet wenst te betalen voor een ander, maar dat hondeneigenaren als melkkoe door de gemeentes worden gebruikt. Hondenbelasting is geen doelbelasting en dus komt het in de algemene pot. En net als dat jij voor de speeltuinen, bushokjes, straatverlichting en weet ik wat al niet betaalt, is het niet zo gek als andere mensen ook voor die paar afvalbakken en hekjes betalen en eventueel wat controleurs. Poep laten opruimen door de gemeente vind ik van de gekke, dan maar een paar controleurs die boetes uitdelen.
Persoonlijk zou ik er minder moeite mee hebben als de hondenbelasting een doelbelasting werd en de gemeente kan aantonen waar het geld voor gebruikt wordt.
Persoonlijk zou ik er minder moeite mee hebben als de hondenbelasting een doelbelasting werd en de gemeente kan aantonen waar het geld voor gebruikt wordt.
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Echo schreef:Het gaat er niet zo om dat men niet wenst te betalen voor een ander, maar dat hondeneigenaren als melkkoe door de gemeentes worden gebruikt. Hondenbelasting is geen doelbelasting en dus komt het in de algemene pot. En net als dat jij voor de speeltuinen, bushokjes, straatverlichting en weet ik wat al niet betaalt, is het niet zo gek als andere mensen ook voor die paar afvalbakken en hekjes betalen en eventueel wat controleurs. Poep laten opruimen door de gemeente vind ik van de gekke, dan maar een paar controleurs die boetes uitdelen.
Newsflash: er zijn heel veel belastingen die geen doelbelasting zijn, op rijks-, provincie- en gemeenteniveau. Zo even een greep: toeristenbelasting, motorrijtuigenbelasting, precariobelasting, kansspelbelasting, inkomensbelasting en BTW.
Alle opbrengsten gaan in de pot algemene middelen en daarvan wordt onderhoud infrastructuur, onderwijs, gezondheidszorg, defensie, milieu, etc. van betaald.

-
- Zeer actief
Vind dat er best wel veel aan losloopplek (gedoog plek) verdwijnt, o.a. dus ook een stukje vlak bij de duinen wat ik ook wel gebruikte als uitrenveldje en ballengooiveldje, daar staat nu een grote speeltuin. Pasgeleden paar plekken wat bouwterrein gaat worden, inmiddels staan daar ook de hekken omheen dus kom je ook niet meer op al duurt het jaren eer ze daar daadwerkelijk gaan bouwen
. Maar als je zo door het dorp heenloopt, honden aan de lijn. Dan zijn er best wel leuke looproutes met veel gras en bomen langs de stoep. Veel poepdepo's niet allemaal voorzien van zakjes maar ach als ik op pad ga heb ik die toch wel bij me die zakjes. En bij de poepstrook waar je het dus mag laten liggen staan ook bakken om de zakken in te deponeren. Zeker op zo'n strook naast een fietspad op kort gras waar ik het zo op kan rapen laat ik het niet liggen, ook al mag het
Diep in de struiken in het park laat ik het voor wat het is overigens
Blijf wel bij het standpunt dat de gemeente best in de nieuwe wijken wat rekening kan houden met de hoeveelheid hondenbezitters maar ook niet hondenbezitters die graag eens een rondje park willen maken, eendjes voeren etc. hier beneden is best een leuk parkje, maar over het algemeen vind ik dat alles maar volgebouwd wordt hier en er totaal geen groenvoorziening gecreeeerd wordt. Als ik dan eens in bepaalde gebieden in Almere kwam bijvoorbeeld denk ik, wat heerlijk zeg al dat groen en waterpartijen

Blijf wel bij het standpunt dat de gemeente best in de nieuwe wijken wat rekening kan houden met de hoeveelheid hondenbezitters maar ook niet hondenbezitters die graag eens een rondje park willen maken, eendjes voeren etc. hier beneden is best een leuk parkje, maar over het algemeen vind ik dat alles maar volgebouwd wordt hier en er totaal geen groenvoorziening gecreeeerd wordt. Als ik dan eens in bepaalde gebieden in Almere kwam bijvoorbeeld denk ik, wat heerlijk zeg al dat groen en waterpartijen

- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Ja, maar die wekken niet zulke valse verwachtingen vanwege de algemene benamingen. Dit hele topic staat bol van de verwarring over de verwachtingen die mensen hebben over het betalen voor "hun hond". En dat is logisch vind ik.lieke schreef:Newsflash: er zijn heel veel belastingen die geen doelbelasting zijn, op rijks-, provincie- en gemeenteniveau. Zo even een greep: toeristenbelasting, motorrijtuigenbelasting, precariobelasting, kansspelbelasting, inkomensbelasting en BTW.Echo schreef:Het gaat er niet zo om dat men niet wenst te betalen voor een ander, maar dat hondeneigenaren als melkkoe door de gemeentes worden gebruikt. Hondenbelasting is geen doelbelasting en dus komt het in de algemene pot. En net als dat jij voor de speeltuinen, bushokjes, straatverlichting en weet ik wat al niet betaalt, is het niet zo gek als andere mensen ook voor die paar afvalbakken en hekjes betalen en eventueel wat controleurs. Poep laten opruimen door de gemeente vind ik van de gekke, dan maar een paar controleurs die boetes uitdelen.
Alle opbrengsten gaan in de pot algemene middelen en daarvan wordt onderhoud infrastructuur, onderwijs, gezondheidszorg, defensie, milieu, etc. van betaald.
Als je iemand specifiek, en persoonlijk, ergens voor laat betalen, hebben mensen die de indruk dat ze daar iets voor terugkrijgen.
En dat is niet persé zo. Als je het niet specifiek benoemd ben je van een heleboel gezeur af.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
- Joy C
- Zeer actief
Hier (nog?) geen hondenbelasting. Ze (gemeentelijke politiek) hadden het wel weer op de agenda staan, maar gelukkig weer afgeblazen. Ik hoop dat dit voorlopig zo blijft.
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012

† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012