Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wie betaald er nog.?
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Wie betaald er nog.?
http://www.petities24.com/aktie_hondenb ... _nederland
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
Re: Wie betaald er nog.?
in mijn durrup is gelukkig geen hondenbelasting.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Daar dacht ik ook gelijk aan, maar heb gewoon een naam verzonnenJoera schreef:Is het veilig om daar je gegevens in te vullen?

- Echo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toy Poedel
Wat een gezeik over de 'jeugd van tegenwoordig'. Maar heb wel getekend; want ik vind de prijs van hondenbelasting (in Groningen) niet in verhouding staan met wat er gebeurd om hondeneigenaars tegemoet te komen.
- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
- dagmar88
- Zeer actief
wat een emo onzin
- Barnsley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retrievers
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Wij nog wel, maar ik geloof dat volgend jaar, of over 2 jaar het verdwijnt!! 

- Kristina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullkita "Gijs", Mopshond "Bram" en Amstaff kruising "Taiga" RIP
- Contacteer:
Ja hoor wij betalen braaf.
Maar goed ook, want we kregen controle van de week.
Grappige controle trouwens ook, ze controleren de adressen waarvan opgegeven is dat ze hondenbelasting betalen.
Maar goed ook, want we kregen controle van de week.
Grappige controle trouwens ook, ze controleren de adressen waarvan opgegeven is dat ze hondenbelasting betalen.

Rust zacht lieve Taiga. 14-11-1998 - 04-11-2011

- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Ik betaal ook, ook hier is regelmatig controle.
- kloesje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own) - Aantal honden: 4
Hier geen hondenbelasting! 
Wel is heel Assen in zones opgedeeld waar ze vrij mogen poepen, vrij mogen lopen, opruimplicht hebt of aanlijngebied.
Keurig netjes zijn er prullebakken voor poepzakjes en zijn er controles of je je wel aan de regels houdt. (enkel onder ambtenaren werktijd, wanneer ik sowieso niet in de wijk rondwandel
)

Wel is heel Assen in zones opgedeeld waar ze vrij mogen poepen, vrij mogen lopen, opruimplicht hebt of aanlijngebied.
Keurig netjes zijn er prullebakken voor poepzakjes en zijn er controles of je je wel aan de regels houdt. (enkel onder ambtenaren werktijd, wanneer ik sowieso niet in de wijk rondwandel

- Judith
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Hier betaal ik alleen al voor Diesel 110 euro hondenbelasting per jaar.
Geen idee hoeveel een 2e hond is, heb namelijk Dana nog niet aangegeven
Ik vind het een belachelijk bedrag. Er zijn wel veel voorzieningen, maar het bedrag is denk ik 1 van de hoogste van nederland.
Geen idee hoeveel een 2e hond is, heb namelijk Dana nog niet aangegeven

Ik vind het een belachelijk bedrag. Er zijn wel veel voorzieningen, maar het bedrag is denk ik 1 van de hoogste van nederland.

- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Ik betaal voor 1 hond, vond ik ruim voldoende. Heb de petitie getekend. 

- Zilla
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso Italiano en Staffordshire Bull Terrier
Ik vind alleen die vergelijking met honden en mensen 'de jeugd' een beetje slap.. Is dan de volgende stap de hondenbijslag? krijg je immers toch ook voor kids 

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
betaal gewoon netjes, wel voor een kennel, per hond zou t wel wat veel zijn....
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
Helemal mee eens!Echo schreef:Wat een gezeik over de 'jeugd van tegenwoordig'. Maar heb wel getekend; want ik vind de prijs van hondenbelasting (in Groningen) niet in verhouding staan met wat er gebeurd om hondeneigenaars tegemoet te komen.

- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Ik betaal ook. Ik heb helemaal geen zin in ongein met controleurs/boetes, e.d. Trouwens, je weet waar je aan begint als je een hond (of meerdere) neemt. Net zo goed als je de aanschafprijs/dierenartskosten/levensonderhoud/speeltjes/snacks, etc. moet betalen voor het plezier van je huisgenoot.
It's all in the game, zo te zeggen. Achteraf zeuren dat het oneerlijk is om belasting over je huisdier te betalen vind ik onzin. Dat wist je nl. van te voren.
It's all in the game, zo te zeggen. Achteraf zeuren dat het oneerlijk is om belasting over je huisdier te betalen vind ik onzin. Dat wist je nl. van te voren.

Ik betaal ook. Maar ik vind hondenbelasting wel een discutabele belastingsvorm. Daar mag van mij best wel wat kritischer naar gekeken worden door de gemeentes.lieke schreef:Ik betaal ook. Ik heb helemaal geen zin in ongein met controleurs/boetes, e.d. Trouwens, je weet waar je aan begint als je een hond (of meerdere) neemt. Net zo goed als je de aanschafprijs/dierenartskosten/levensonderhoud/speeltjes/snacks, etc. moet betalen voor het plezier van je huisgenoot.
- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Muk schreef:Ik betaal ook. Maar ik vind hondenbelasting wel een discutabele belastingsvorm. Daar mag van mij best wel wat kritischer naar gekeken worden door de gemeentes.lieke schreef:Ik betaal ook. Ik heb helemaal geen zin in ongein met controleurs/boetes, e.d. Trouwens, je weet waar je aan begint als je een hond (of meerdere) neemt. Net zo goed als je de aanschafprijs/dierenartskosten/levensonderhoud/speeltjes/snacks, etc. moet betalen voor het plezier van je huisgenoot.
Ik vind wel meer belastingen discutabel. Meer nog dan de hondenbelasting die tenminste nog in de pot algemene middelen van gemeentes komt en dus ten goede komt aan alle burgers.
Ik vind bijvoorbeeld successierechten pure struikroverij. Of de btw die bovenop de benzineprijs + (energie)belasting wordt berekend is ook zuivere diefstal. En daarnaast betaal je ook nog motorrijtuigenbelasting. Een soort van dubbel-dubbelop belasting.
Of de waterschapsbelasting en de zuiveringslasten en daarnaast, zoals hier in Arnhem-Zuid nog een extra grondwaterbelasting die ze in Arnhem-Noord niet betalen.

Daar hoor ik verder nooit iemand over klagen.

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Hier zijn plannen om de hb op te heffen en het verlies dan uit te smeren over alle huiseigenaren die een verhoging van de gemeentelijke belastingen aan hun broek krijgen.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
marian* schreef:Hier zijn plannen om de hb op te heffen en het verlies dan uit te smeren over alle huiseigenaren die een verhoging van de gemeentelijke belastingen aan hun broek krijgen.
Echt waar? Daar heb ik nog niets van gehoord.
Zullen alle huiseigenaren blij mee zijn.

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Ja,zo stond het althans in de krant.Ik vind het geen goed idee.lieke schreef:marian* schreef:Hier zijn plannen om de hb op te heffen en het verlies dan uit te smeren over alle huiseigenaren die een verhoging van de gemeentelijke belastingen aan hun broek krijgen.
Echt waar? Daar heb ik nog niets van gehoord.
Zullen alle huiseigenaren blij mee zijn.
http://www.gelderlander.nl/voorpagina/a ... ing-af.ece
Komt er in feite op neer dat alle inwoners meer gaan betalen,ook huurders.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Die lui van deze petitie vinden OZB anders ook uit de tijd, niet alleen de hondenbelasting.
Het moet uit de lengte of uit de breedte, dat snap ik best. Maar ik vind hondenbelasting inderdaad nogal discutabel.
Het moet uit de lengte of uit de breedte, dat snap ik best. Maar ik vind hondenbelasting inderdaad nogal discutabel.
- Echo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toy Poedel
Ik vind het niet zo gek als de hondenbelasting wordt afgeschaft en over alle gemeente bewoners wordt uitgesmeerd. De hondenbelasting wordt namelijk nauwelijks gebruikt voor 'honden'. Dus waarom moeten hondeneigenaren de speeltuintjes maar gaan financieren etc? Is niet zo erg maar waarom dan alleen hondeneigenaren??? Is toch absurd.
Er zijn inderdaad meerdere discutabele belastingen, maar nu gaat het toevallig over de hondenbelasting.lieke schreef:Muk schreef:
Ik betaal ook. Maar ik vind hondenbelasting wel een discutabele belastingsvorm. Daar mag van mij best wel wat kritischer naar gekeken worden door de gemeentes.
Ik vind wel meer belastingen discutabel. Meer nog dan de hondenbelasting die tenminste nog in de pot algemene middelen van gemeentes komt en dus ten goede komt aan alle burgers.
Ik vind bijvoorbeeld successierechten pure struikroverij. Of de btw die bovenop de benzineprijs + (energie)belasting wordt berekend is ook zuivere diefstal. En daarnaast betaal je ook nog motorrijtuigenbelasting. Een soort van dubbel-dubbelop belasting.
Of de waterschapsbelasting en de zuiveringslasten en daarnaast, zoals hier in Arnhem-Zuid nog een extra grondwaterbelasting die ze in Arnhem-Noord niet betalen.![]()
Daar hoor ik verder nooit iemand over klagen.

- Jess
- Actief
- Mijn ras(sen): x dogo argentino
x zwitserse witte herder
x amerikaanse bulldog - Aantal honden: 1
Hier ook nooit gedaan. Ze komen vaak toch pas controleren als je je hond aangeeft. Bovendien wordt in weinig gemeentes de hondenbelasting als doelbelasting gebruikt en ook ik heb geen zin om extra te betalen voor andere gemeentelijke voorzieningen.

- **Nancy**
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie's
- Aantal honden: 3
Wij betalen hier voor 3 honden tegen de 360 euro,
komt daar nog een 4de bij dan komt er 138 euro bij.
Het kenneltarief ligt op de 250 euro,ongeacht hoeveel honden.
Dus ik heb een tijdje geleden een kennelnaam aangevragen,en dat is sinds vorige maand helemaal rond,
dus betalen wij nu het kenneltarief.
Scheelt toch behoorlijk,vooral omdat er een 4de hond in de planning zit ergens volgend jaar of het jaar daarop.
komt daar nog een 4de bij dan komt er 138 euro bij.
Het kenneltarief ligt op de 250 euro,ongeacht hoeveel honden.
Dus ik heb een tijdje geleden een kennelnaam aangevragen,en dat is sinds vorige maand helemaal rond,
dus betalen wij nu het kenneltarief.
Scheelt toch behoorlijk,vooral omdat er een 4de hond in de planning zit ergens volgend jaar of het jaar daarop.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
toevallig vorige week demi (na 4jaar) ook maar opgegeven,ze zijn hier zo stevig aan het controleren,ik had geen zin in het gezeik en ze gaan bij aanbellen beiden blaffen dus ik kan dan nooit meer zeggen dat ik er maar 1tje heb natuurlijk.
Maar eens met deze belasting ben ik het niet,er is nl niks voor de honden(poepbakken is alles)
Maar eens met deze belasting ben ik het niet,er is nl niks voor de honden(poepbakken is alles)
-
- Zeer actief
Zo danJudith-Diesel schreef:Hier betaal ik alleen al voor Diesel 110 euro hondenbelasting per jaar.
Geen idee hoeveel een 2e hond is, heb namelijk Dana nog niet aangegeven![]()
![]()

Op mijn vraag aan de gemeente wat ze met de hondenbelasting doen kreeg ik een wedervraag, wat mijn adres was

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Nou,ik kan me zo voorstellen dat honden en hun eigenaren op de manier nog minder geliefd raken dan ze nu al zijn.Echo schreef:Ik vind het niet zo gek als de hondenbelasting wordt afgeschaft en over alle gemeente bewoners wordt uitgesmeerd. De hondenbelasting wordt namelijk nauwelijks gebruikt voor 'honden'. Dus waarom moeten hondeneigenaren de speeltuintjes maar gaan financieren etc? Is niet zo erg maar waarom dan alleen hondeneigenaren??? Is toch absurd.