Sterkte Allison
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik ben kwaad, heel erg kwaad! !
Moderator: moderatorteam
- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
Re: Ik ben kwaad, heel erg kwaad! !
Ik duim dat alles goed komt en ze niet geopereerd hoeft te worden.
Sterkte Allison
Sterkte Allison
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
- Panna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Wetterhoun
- Aantal honden: 2
Wordt ze geopereerd? Of wordt er nog gehoopt dat ze het zelf eruit gooit?Demi schreef:Ok Marc nog een keer een antwoord. De ellende die ik met mijn honden heb is deels omdat ik zieke honden uit het buitenland haal, Kenzo, Lila, Izzy en Calsey kwam daar waarschijnlijk ook vandaan.laeken schreef:Jeetje wat een topic weer. Ik duim dat Amy snel beter wordt. Wel verbaas ook ik me over alle ellende die je met je honden hebt. Op een gegeven moment zou je het zo moeten regelen dat het niet verkeerd kan gaan. Ik herinner me nog een topic over een doodzieke hond die niks kon verdragen die je een keer tegen beter weten in brokken oid had gegeven......Reden? Geen idee. Resultaat, lange topic over een weer doodzieke hond. Toen al vroeg ik me af hoe het toch steeds zo ver kwam dat je honden elke keer weer ziek werden. Als mijn honden alles eten of voer niet vedragen dan zorg ik dat ze niet dus ook niet krijgen. Ook niet bij een ander en al helemaal niet van mij.
![]()
Toch wil ik je uiteraard sterkte wensen met Amy. Wat ga je met haar gedrag doen? Want als ik lees dat ze hond en mens-agressief is ineens dan zou ik daar maar eens als een dolle aan gaan werken. Dat omdat het door een voorval is en niet in het wezen van de hond lijkt te zitten.
De doodzieke hond waar je het over hebt, en lees maar terug, met de brokken dat was Kenzo. Kenzo kreeg op het advies van Erik Laarakker een vegetarische brok, omdat al het andere wat hij tot toen toe kreeg niet verdroeg. Ik wilde het niet geven, maar na aandringen van Erik en van mijn vriend, het is tenslotte ook zijn hond, heeft hij welgeteld 1 bak brokken gehad. Van mij, ik heb ze zelf gegeven, met tegenzin. Dat ging fout, dat verwachte ik al en toen heb ik gezegd, nooit geen brokken meer, voor geen een hond trouwens. Hij heeft nu voer waar hij het erg goed op doet, op af en toe een terugval na.
Calsey had discospondilites (of hoe je dat ook schrijft) bleek later kanker te zijn en is 3 jaar geworden, Lila nierfalen en is ook overleden toen ze een jaar of 4 was. Geloof me daar heb ik niet om gevraagd, wel altijd rekening mee gehouden. Izzy kwam en heeft leishmania en ehrlichia en nu ook demodex al een jaar. Zelfde verhaal, ik hoop dat ze heel oud wordt, maar ook daar hou ik rekening mee dat dat niet zo is.
Ondertussen wordt Cujo as vrijdag 9 en Kenzo is ruim 8,5.
Het gedrag van Amy wordt al mee gewerkt. Het is een combi van beide, voor het voorval was het een hele open en vrolijke hond, de week erna begon de ellende. Heeft vast met mijn onzekerheid te maken, ik loop nl nergens meer ontspannen mijn honden na dat voorval uit te laten. Verder heb ik een hand die nog steeds maar 2 vingers heeft die werken en ja dat maakt mij ook onzeker. Verder kan ze geen schade aanrichten, want zoals ik ookal eerder schreef, ze heeft een muilkorf om en Lila en Calsey waren net zo, of misschien nog wel erger qua agressie. Bij Amy weet ik wanneer ze wil gaan, bij Lila en Calsey was dat echt geheel onverwacht
En nu ga ik weer naar Amy toe
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Ben je naar de dierenarts geweest? Dat stond er om 9:10. Ik was benieuwd hoe het was gegaan. Sterkte, ik heb ook vaak bij een ziek dier gezeten waarvan je niet weet of die het gaat redden. Dat is echt zwaar.
- Sandra 1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder x Hollandse herder
- Aantal honden: 1
- Barnsley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retrievers
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Hier draaien nog steeds de duimen voor Amy!
Hoe is het inmiddels??
Hoe is het inmiddels??

-
moderatorteam
- Zeer actief
Beste allemaal,
Wij vragen jullie om vanaf nu weer on topic te gaan. laten wij allemaal de energie steken in Amy en niet in het labelen van mensen.
Wij vragen jullie om vanaf nu weer on topic te gaan. laten wij allemaal de energie steken in Amy en niet in het labelen van mensen.
-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Ik zou hier erg graag een berichtje lezen dat het goed met Amy gaat.....Is er al nieuws??
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
-
mum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een hondje
ik ookSuzieC1970 schreef:Ik zou hier erg graag een berichtje lezen dat het goed met Amy gaat.....Is er al nieuws??
life is good
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
me toomum schreef:ik ookSuzieC1970 schreef:Ik zou hier erg graag een berichtje lezen dat het goed met Amy gaat.....Is er al nieuws??
- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
En ik ook.crutz schreef:me toomum schreef:ik ookSuzieC1970 schreef:Ik zou hier erg graag een berichtje lezen dat het goed met Amy gaat.....Is er al nieuws??
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zit ook te wachten op nieuws... van Amy & van de beloofde advocaat 
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
Hopelijk komt ze er weer bovenop 
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
- NelBowie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising Golden Retriever X Appenzeller
kruising Mechelse Herder X Duitse Herder - Aantal honden: 2
Ik ben ook erg benieuwd...kun je al iets meer zeggen Alison/Demi? In ieder geval sterkte met alles, het zit ook niet mee... 
Trusten Mieltjepiel, Bas en Zus, Love You....
GROET, Gea, Nelson, Bowie en Ogie!
-
gemini6
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 boomertjes
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Was.Cleva schreef:Verrek, ze is weer terug.
Nu laat ze mensen smeken.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
laeken
- Zeer actief
Wat lastig zeg. Ik hoop dat je dit gedrag nog kan omkeren. Dat omdat het mij geen pretje lijkt om een hond te hebben die door een vooral pittig is. Ik denk dat je gelijk hebt dat het dan aan je eigen houding ligt. Ik kan me die houding ook voorstellen. Ik weet er nl. zelf ook alles van om onzeker te worden wat een impact op een hond kan hebben. Dus ga inderdaad goed aan het werk met Amy want je kan waarschijnlijk nog erg veel bereiken omdat ze zo jong is.Demi schreef: Het gedrag van Amy wordt al mee gewerkt. Het is een combi van beide, voor het voorval was het een hele open en vrolijke hond, de week erna begon de ellende. Heeft vast met mijn onzekerheid te maken, ik loop nl nergens meer ontspannen mijn honden na dat voorval uit te laten. Verder heb ik een hand die nog steeds maar 2 vingers heeft die werken en ja dat maakt mij ook onzeker. Verder kan ze geen schade aanrichten, want zoals ik ookal eerder schreef, ze heeft een muilkorf om en Lila en Calsey waren net zo, of misschien nog wel erger qua agressie. Bij Amy weet ik wanneer ze wil gaan, bij Lila en Calsey was dat echt geheel onverwacht
En nu ga ik weer naar Amy toe
Verder denk ik dat je moet ontspannen rondom je honden als ze wat hebben. Dit bedoel ik niet verkeerd. Stel dat je merkt dat Amy wat gegeten heeft. Bedenk dan dat je niks anders kan doen dan afwachten. Je eigen houding rondom eten van zaken kan nl ook een impact hebben. Bij Wuilus, mijn vorige hond, kon ik zo'n invloed hebben dat ik haar overstuur kon maken zodat ze ging kotsen. Dat is vreselijk om mee te maken en laat zien hoever je eigen gedrag van invloed is op je hond. Als ik een tentamen had waarvan afhing of ik door kon met mijn studie kon ik er gif op innemen dat mijn hond haar maag zou omdraaien van de overgebrachte stress. En als ik boos was ging ze ook spugen. Op een avond pakte ze een stuk ham van de straat. Voor mij stond vast op dat moment dat dat gif was. Doordat ik er zo gestressed op reageerde liet ze het niet meer los. Normaal liet ze alles los. Daarvan raakte ik overstuur en daardoor was het een gevecht geworden. Hond over de zeik, ik over de zeik. Een drama.
Ik merk dat jij bang bent dat er wat met je honden gaat gebeuren. Dat gaat ook gebeuren. Ooit een keer gaat het echt mis. Van ouderdom of door een ongeluk. Daar moet je over proberen te ontspannen. Dan heb je kans dat je honden ook meer ontspannen. Amy is nu een patient omdat jij je zorgen maakt. Er is een kans dat ze echt beroerd is. Maar vergeet nooit dat er ook een kans is dat ze beroerd is omdat jij zo extreem reageert op haar opeten van dingen. Nogmaals, dit is geen aanval en ik begrijp ook heel goed dat je zo reageert. Alleen denk ik dat het voor jou en de honden beter is als je op een meer ontspannen manier gaat reageren op wat ze doen en hoe ze zich voelen. Want hoe dan ook, je brengt over wat je voelt en hoe je denkt.
Sterkte met Amy, komt vast goed!
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Joehoe hoe gaat het nu, je laat ons wel in spanning zitten.
Ik hoop echt dat het goed gaat en dat je moeder ziet dat ze toch iets beter op moet letten.
Desondanks is het toch maar fijn dat ze op je honden wil passen ook al gaat het dan wel eens mis (niet dat ik daar te "min"over wil doen hoor).
Ik hoop echt dat het goed gaat en dat je moeder ziet dat ze toch iets beter op moet letten.
Desondanks is het toch maar fijn dat ze op je honden wil passen ook al gaat het dan wel eens mis (niet dat ik daar te "min"over wil doen hoor).
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- Zilla
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso Italiano en Staffordshire Bull Terrier
- Gon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond
Hoe gaat het nu met Amy??
Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...

- Esther1963
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog en Stabyhoun
- Contacteer:
Heel wat mensen hebben nu gevraagd hoe het met haar hond gaat, geen één krijgt er antwoord terwijl ze wel online is geweest begreep ik
en dan nog blijf ik mij afvragen waarom mensen het "blijven" vragen aan haar 
Esther en d'r beestenboel

- Gon
- Zeer actief
Ik dacht ik probeer het ook nog een keer, ben wel benieuwd hoe het nu met de hond gaatmaar ga echt niet smeken hoor

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Het zou handig zijn voor haarzelf om updates te geven. Wie weet kan ze goede adviezen krijgen hier.
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Wat rot Alison...
Ik hoop dat het goed gaat met Amy en dat ze snel opknapt...
Of je wel of niet reageert is aan jou..
Hou er gewoon rekening mee dat als je wel reageert er gewoon wat mensen tussen zitten die - naast dat ze het best rot zullen vinden voor Amy - er over uit zijn om elk woord wat je typt af te wegen en er over te gaan lopen narren...
Eventuele tips en sterkte wensen zul je er zelf uit moeten filteren
Succes en beterschap voor Amy
Hou er gewoon rekening mee dat als je wel reageert er gewoon wat mensen tussen zitten die - naast dat ze het best rot zullen vinden voor Amy - er over uit zijn om elk woord wat je typt af te wegen en er over te gaan lopen narren...
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
mercedes2803 schreef:Wat rot Alison...

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
thom schreef:mercedes2803 schreef:Wat rot Alison...
idd dat dus & hoop dat ze snel weer opknapt...
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Klinkt misschien gek maar ik log zelfs speciaal in om te kijken of er al nieuws is over Amy. Ik maak me erg zorgen dat het niet goed gaat met Amy, juist omdat er geen nieuws is. Het spreekwoord zegt: "geen nieuws, goed nieuws", toch? In dit geval weet ik niet of dat wel klopt...Als het heel slecht gaat met Amy of als ze dood is, zou ik in TS (weet haar naam niet) haar plaats waarschijnlijk ook niet willen reageren met alles wat er gezegd is. Daarom maak ik me ook zo'n zorgen...gek he, ook al ken ik Amy niet. Dat heb ik met alle dieren waarvan ik hoor dat ze erg ziek zijn, ook op het konijnenforum. Konijnen gaan eigenlijk heel vaak dood als ze ziek worden, en daar leven mensen dan met elkaar mee als dat gebeurt. Nu is TS misschien heel verdrietig en kan ze dat niet delen, vind ik rot. Dat zou ik heel erg voor haar vinden.
Ik had een pup vorig jaar, die was eigenlijk een werkhond en ik kon haar niet aan. Ik ben niet het type voor een werkhond en kreeg allerlei negatieve reacties toen ik problemen had met haar gedrag. Ze is overleden vorig jaar november, precies waaraan zullen we nooit weten, ze had kennelhoest en is overleden op de behandeltafel van de dierenarts (terwijl ze de kliniek gewoon binnenliep en nauwelijks symptomen had). Ik vond het heel moeilijk om dat hier te vertellen, omdat ik al de negatieve reacties kon bedenken. Maar ik heb het toch gedaan en ik kreeg heel veel lieve reacties, waar ik veel aan had in de verwerking. Er zaten ook reacties bij dat je denkt, hoe verzin je het? Dat het mijn schuld was dat ze was overleden bijvoorbeeld. In elke mand zitten rotte appels, maar daarvoor gooi je de mand nog niet weg.
Nou ik denk misschien lees je het nog, ik snap wel dat je niet reageert, is heel begrijpelijk. Geweldig dat je honden uit het buitenland haalt die ziek zijn, en voor ze zorgt. Dan kom je natuurlijk veel problemen tegen zowel lichamelijke ziektes als gedragsproblemen. Jij houdt blijkbaar niet van de al te makkelijke weg in het leven en ik vind dat geweldig. Dan ben jij één van mijn helden, dat zijn namelijk mensen die goed willen doen, ondanks de tegenslagen en de kritiek. Die niet op de bank zitten terwijl ze kritiek spuien naar mensen die iets nuttigs doen met hun leven. Wat mij betreft heb je mijn respect allang gewonnen, kan ik niet van iedereen zeggen hier. Steek dat in je zak!
Ik had een pup vorig jaar, die was eigenlijk een werkhond en ik kon haar niet aan. Ik ben niet het type voor een werkhond en kreeg allerlei negatieve reacties toen ik problemen had met haar gedrag. Ze is overleden vorig jaar november, precies waaraan zullen we nooit weten, ze had kennelhoest en is overleden op de behandeltafel van de dierenarts (terwijl ze de kliniek gewoon binnenliep en nauwelijks symptomen had). Ik vond het heel moeilijk om dat hier te vertellen, omdat ik al de negatieve reacties kon bedenken. Maar ik heb het toch gedaan en ik kreeg heel veel lieve reacties, waar ik veel aan had in de verwerking. Er zaten ook reacties bij dat je denkt, hoe verzin je het? Dat het mijn schuld was dat ze was overleden bijvoorbeeld. In elke mand zitten rotte appels, maar daarvoor gooi je de mand nog niet weg.
Nou ik denk misschien lees je het nog, ik snap wel dat je niet reageert, is heel begrijpelijk. Geweldig dat je honden uit het buitenland haalt die ziek zijn, en voor ze zorgt. Dan kom je natuurlijk veel problemen tegen zowel lichamelijke ziektes als gedragsproblemen. Jij houdt blijkbaar niet van de al te makkelijke weg in het leven en ik vind dat geweldig. Dan ben jij één van mijn helden, dat zijn namelijk mensen die goed willen doen, ondanks de tegenslagen en de kritiek. Die niet op de bank zitten terwijl ze kritiek spuien naar mensen die iets nuttigs doen met hun leven. Wat mij betreft heb je mijn respect allang gewonnen, kan ik niet van iedereen zeggen hier. Steek dat in je zak!
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Ben ook benieuwd hoe het is met Amy. Ik hoop dat er nog een update komt.
- Gon
- Zeer actief
Zo denk ik er ook over. Er zijn er nog genoeg die gewoon mee leven, zonder oordelen.....Fizgig schreef:In elke mand zitten rotte appels, maar daarvoor gooi je de mand nog niet weg.

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Weet in elk geval dat ze niet overleden was gisteravond, toen nog bericht gehad. Dus voorlopig hoeft daar niet over gespeculeerd te worden. Hoe & wat verder is echt aan Demi zelf.