Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
Hoe Kenzo als pup was weet ik niet, maar als opgroeiende jonge hond (ik heb hem vanaf 5 maanden)
was hij schraal. Nu is hij nog steeds schraal.
Nova had als echt klein pupje wel een klein laagje, maar als snel werd ze mager. Je kon haar ribben, ruggengraat en heupbotten goed voelen, en dat is nog steeds zo. Terwijl ze echt erg veel eet voor een hondje van haar formaat Ik hoop dat als ze wat ouder wordt ze dus wel iets dikker wordt, al lijkt zij er zelf geen last van te hebben dat ze mager is.
sirene schreef:Een vetlaagje heeft ieder mens/hond wel. De 1 wat meer dan de ander. Een kleine vetlaag isoleert ook tegen koude. Maar een dikke vetlaag schijnt niet persé beter te werken. Warmte krijg je oa door een goede doorbloeding, een vetlaag is niet goed doorbloed.
Spieren zijn wel heel goed doorbloed. Een bodybuilder met een laag vetpercentage zal veel beter tegen de kou kunnen dan een dik iemand met hetzelfde gewicht.
ben ik niet met je eens - het is natuurlijk geen toeval dat de meeste pooldieren spekrond zijn
Sinds ik eens in de krant las dat de enige overlevende van een gezonken schip in koude wateren de dikke scheepskok was, staat mijn voorgenomen vermageringsprogramma ook op een laag pitje
Want je zult altijd zien dat ik precies weer van een schip val terwijl ik net zo'n kuur achter de rug heb
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen. Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Moos schreef:
Ik krijg nog steeds regelmatig de vraag van mensen wat voor ras Vera is. Die mensen lopen dan zelf met een Labje, of, nog leuker, ook een Golden De laatste mevrouw, zelf met Golden, vond Vera wel een hele leuke kruizing En dan is ze echt gewoon een hele normale Golden maat met haar 56 cm. schoft dacht ik zo "wel een beetje raar donker", volgens veel mensen, dat wel Ze was als slungelpuber, tot een jaar of 1.5, wel een beetje een bonenstaak ( ), maar nu ook echt niet meer.
Lijkt mij ook erg stug dat dikker op laten groeien iets met bone te maken zou hebben Wel denk ik inderdaad ook dat het maar een dun lijntje is tussen "veel bone" en "veel vet" bij sommige mensen.
Grappig.
Doet me er aan denken dat ik jaren geleden aan iemand vroeg wat voor hond ze aan de lijn had (dat bleek een roomwitte Golden te zijn ) omdat ik Goldens niet anders kende dan echt goudkleurig.
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Grappig, moest vanavond nog aan deze topic denken toen ik op verjaarsvisite bij mijn zusje was.
Hun labje was op zijn enting en controle bij de dierenarts geweest en alles was perfect in orde.
Die is ook redelijk schraal gehouden en ook nu dus in een perfekte conditie.
Ik heb totaal geen verstand van vetpercentages of zo maar ik heb altijd geleerd bij een hond moet je de ribben kunnen voelen maar nét niet zien.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Tulp schreef:Ik zie eerlijk gezegd de connectie tussen "bone" en een vetlaagje niet zo.
Vaak wordt het vetlaagje gecreëerd om het te kort aan bone te verdoezelen, maar volgens mij kan ik geen dikke botten eraan voeren.
Precies, ik kreeg die tip vaak, omdat Nando voor het ras niet breed genoeg werd gevonden.
Ik zie het vaker op shows.. honden die zogenaamd fors zijn, maar eigenlijk gewoon te dik.
Ook hier een labrador die naar mijn mening goed op gewicht is.
Ben ruim een jaar geleden naar de labradorkeuring geweest zonder hond,en ben daar echt geschrokken!
Dacht bij mezelf volgens mij mocht onze hond met dit gewicht hier helemaal niet komen.
Gelukkig was er achterin een demonstratie jachthonden die ongeveer dezelfde bouw hadden als onze hond.
Terwijl onze hond geen werklijnen heeft.
Kom dan ook regelmatig mensen tegen die spontaan roepen eindelijk een slanke labrador.
Ondanks dat hij een jaar geleden gecastereerd is kan ik hem(beter als mezelf haha) goed op gewicht houden.