sjaak-k schreef:Echo schreef:@ Finn: Mag ze toch zelf weten lijkt me.
Overigens zou ik ook boos worden in eerste instantie. Als je al tig keer een volwassen persoon hebt gevraagd op te letten op specifieke zaken, dan is het bijhoorlijk vervelend als dat niet doordringt.
Wat er dan met haar moeder aan de hand is dat staat daar even buiten.
Alison, ik hoop dat het met Amy inmiddels wat beter gaat. Hopelijk vindt je een goede oplossing voor je probleem. Ik kan je niet zoveel advies geven, het meeste is hier denk ik al gezegd. Veel succes.
Mijn vader gaf de honden een hele tijd te weinig eten ('s morgens, als ik op bed lag), daarna hebben we dat een paar keer besproken, maar het bleef verkeerd gaan. Dan kan ik wel boos gaan worden op hem, maar het zijn mijn honden, mijn verantwoording dus, vanaf toen zijn we gewoon 's avonds gaan voeren en deed ik het zelf. Hij was niet dement trouwens, verre van

Mijn pa gaat graag met Finn op stap, maar omdat deze zo goed luistert liet hij hem ook vrij veel los. Ook op een drukke boulevard of bij een drukke weg

Nu is pa ook nog eens behoorlijk doof en hoort soms dus ook geen verkeer en Finn is niet een hond die uit zichzelf stopt bij een weg (vaak wel, niet altijd). Toen ik per abuis met de fiets aankwam en ze zag stokte mijn adem omdat ik hoopte dat Finn me niet zou ruiken of zien en de weg over zou steken. Heb behoorlijk moeten hameren dat ik gewoon niet wilde dat hij los liep op plekken waar het zowiezo niet mocht. Enige wat doordrong was dat ik zei dat als de hond door nalatigheid van pa doodgereden zou worden of anderen letsel aan zou brengen ik behoorlijk wat moeite zou krijgen met onze verdere relatie. En behoorlijk wat voorbeelden ook genoemd trouwens waarbij het mis ging met een loslopende hond. Overigens de keer dat het tot pa doordrong dat Finn niet alles meer kon was ik er zelf bij, we wilden allemaal graag varen en naar een eilandje en dat was helemaal leuk maar het in en uit de boot springen en over de keien in het water lopen vergde erg veel van hem, wat dus 's avonds en de volgende ochtend goed te merken was

Pa heeft toen pas echt beseft dat hij niet alles kan, ook al doet hij het. Het kostte een da bezoek en gelukkig liep alles met een sisser af en herstelde hij snel, maar er kwam wel wat besef bij.
Hoop dat het met Amy ook met een sisser af loopt

Alison kun en wil je daar wat over vertellen? Moest ze geopereerd worden?