Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik ben kwaad, heel erg kwaad! !

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ik ben kwaad, heel erg kwaad! !

Ongelezen bericht door Demi »

Amy is ziek. Ze was vanavond al aan de diarree, echt extreme diarree. Nou ja kan is wel vaker natuurlijk. Maar nu werden we wakker van een rillende en trillende Amy, huilen als een wolf. Snel naar buiten waar het eruit spoot. Binnen een paar keer gekotst en wat we daarin vonden....
Hele stukken stof, stukken bal en stukken scherp roze plastic.
En de reden dat ik zo ontzettend kwaad ben, is omdat vanmiddag mijn moeder heeft opgepast en weer niet heeft opgelet, ze laat haar gewoon gaan. :( Al meerdere keren wat van gezegd, maar helpt niet. Ik kan dus niet zonder haar als oppas, maar wat moet ik hier nu mee. In ieder geval eerst maar zorgen dat Amy zich beter voelt en heel erg hard hopen dat ze niet een of andere verstopping heeft :jank:
Duimen jullie voor mijn meisje....
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
NelBowie
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Golden Retriever X Appenzeller
kruising Mechelse Herder X Duitse Herder
Aantal honden: 2

Re: Ik ben kwaad, heel erg kwaad! !

Ongelezen bericht door NelBowie »

Oh jee... :(: ik kan me voorstellen dat je pissig bent, maar misschien was dit al het ergste en is het er nu grotendeels uit. Meestal vlak voordat ze moeten overgeven kan er zo'n trilaanval plaatsvinden en dan FRATTAPAT hopla... daar is de boosdoener. Maar ik kan ook niet helpen dat ik denk dat als je al weet dat je moeder niet oplet...waarom zorg je dan niet van tevoren al dat Amy in ieder geval niet dergelijke dingen te pakken kan krijgen? Als er harde stukken plastic inzitten moet je haar daar niet mee laten spelen. Er zijn zat speeltjes die niet zoveel kwaad kunnen mocht ze ze toch stuk bijten. Sorry, maar dat moest er ff uit :-? Al kan het een keer gebeuren...Mijn hond heeft onder mijn eigen toezicht in een onoplettend moment een keer een doosje flosdraad opgegeten...dus... :roll:
Maar ik denk dat je moeder haar misschien ook nog wel iets anders te eten heeft gegeven wat die extreme diarree zou kunnen verklaren, want het lijkt me niet dat dat alleen dat balletje is geweest?? Verder lijkt mij dat je je moeder best wel kunt aanspreken hierover... anders zou ik echt niet meer van haar diensten gebruik willen maken. Straks gaat het ten koste van.... Ik zal mee duimen :ok:
Afbeelding
Trusten Mieltjepiel, Bas en Zus, Love You....
GROET, Gea, Nelson, Bowie en Ogie!
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Hopelijk loopt het goed af.
Duimen draaien voor Amy :ok:

Ik ken het probleem met moeders... mijn Max mocht vroeger ook altijd alles van mijn moeder.
Mijn moeder lette niet echt op en vond alles altijd goed ( bijv. de hele tuin afgraven, alle schone was naar zijn mand slepen, de stoel als kluifje gebruiken enz.)
Als ik daar wat van zei, was haar reactie altijd... ja, ik dacht dat vinden jullie zeker goed, anders zou hij het toch niet doen :piew: Godzijdank nooit iets ernstigs gebeurt.
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
rubyred
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door rubyred »

Vreemd dat ze dat soort dingen eet...........?
Demi
Zeer actief
Contacteer:

rubyred schreef:Vreemd dat ze dat soort dingen eet...........?
Wat is er vreemd aan? Jonge hond, helaas doen die dat dus soms. Amy hebben we vanaf het begin dit probleem mee gehad. Bij ons doet ze het niet meer, maar ja als een ander alles goed vindt :19:
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Anja schreef:Hopelijk loopt het goed af.
Duimen draaien voor Amy :ok:

Ik ken het probleem met moeders... mijn Max mocht vroeger ook altijd alles van mijn moeder.
Mijn moeder lette niet echt op en vond alles altijd goed ( bijv. de hele tuin afgraven, alle schone was naar zijn mand slepen, de stoel als kluifje gebruiken enz.)
Als ik daar wat van zei, was haar reactie altijd... ja, ik dacht dat vinden jullie zeker goed, anders zou hij het toch niet doen :piew: Godzijdank nooit iets ernstigs gebeurt.

Ja fijn he zo'n moeder :ugh: maar ik heb gewoon geen andere oppas dus dat is een probleem

* net weer een aantal keren gespuugd en geprobeerd te poepen maar dat lukt haar niet meer. Ben echt bang dat er iets zit wat de boel blokkeert :(
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Toch nog even aan je moeder duidelijk maken wat de regels zijn.
Je mag best even op haar schuldgevoel hameren (dat doen moeders tenslotte ook ;)) gewoon vertellen dat Amy doodziek is geworden door het eten van dat plastic en dat ze toch beter moet opletten, tenslotte wil je Amy nog lang niet missen.
Anders toch even naar de dierenarts met haar (maar ja daar zul je zelf al wel aan gedacht hebben)
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

toch jammer dat je zo ver woont, anders had ik mezelf als oppas genomineerd :wink:
sterkte met het meisje, komt vast weer helemaal goed, maar ik zou er toch eens rustig voor gaan zitten met je moeder, desnoods Amy filmen als ze zo ziek is , van kijken eens mam, dit is wat er dan gebeurt :ugh:
Demi
Zeer actief
Contacteer:

S@ndr@ schreef:toch jammer dat je zo ver woont, anders had ik mezelf als oppas genomineerd :wink:
sterkte met het meisje, komt vast weer helemaal goed, maar ik zou er toch eens rustig voor gaan zitten met je moeder, desnoods Amy filmen als ze zo ziek is , van kijken eens mam, dit is wat er dan gebeurt :ugh:

Lief van je, maar het is idd wel een stukje uit de richting :F: We hebben de stukken die ze eruit gekotst heeft vannacht voor mijn moeder bewaard, zodat ze even kan zien wat Amy opvreet als ze weer een niet oplet :gvd:

Verder vergat ik hierboven te zetten dat ze het bij ons nog wel een keer gedaan heeft, nl die 50 euro vd week :ugh:

Ze wilde wel een klein beetje eten net, maar kan niet poepen
Demi
Zeer actief
Contacteer:

NelBowie schreef:Oh jee... :(: ik kan me voorstellen dat je pissig bent, maar misschien was dit al het ergste en is het er nu grotendeels uit. Meestal vlak voordat ze moeten overgeven kan er zo'n trilaanval plaatsvinden en dan FRATTAPAT hopla... daar is de boosdoener. Maar ik kan ook niet helpen dat ik denk dat als je al weet dat je moeder niet oplet...waarom zorg je dan niet van tevoren al dat Amy in ieder geval niet dergelijke dingen te pakken kan krijgen? Als er harde stukken plastic inzitten moet je haar daar niet mee laten spelen. Er zijn zat speeltjes die niet zoveel kwaad kunnen mocht ze ze toch stuk bijten. Sorry, maar dat moest er ff uit :-? Al kan het een keer gebeuren...Mijn hond heeft onder mijn eigen toezicht in een onoplettend moment een keer een doosje flosdraad opgegeten...dus... :roll:
Maar ik denk dat je moeder haar misschien ook nog wel iets anders te eten heeft gegeven wat die extreme diarree zou kunnen verklaren, want het lijkt me niet dat dat alleen dat balletje is geweest?? Verder lijkt mij dat je je moeder best wel kunt aanspreken hierover... anders zou ik echt niet meer van haar diensten gebruik willen maken. Straks gaat het ten koste van.... Ik zal mee duimen :ok:
Amy eet alles op, dus ook bv de zwarte kong. Als er niets ligt aan speeltjes, begint ze aan de tafel, wat betekend als mijn moeder niet oplet dat ze hele stukken hout binnen krijgt
Dat harde plastic heeft ze waarschijnlijk buiten opgevreten, hierbinnen heb ik niets wat van hard plastic is en ook nog eens hard roze is :U:
Ik heb mijn moeder hier zeer vaak op aangesproken, maar ht helpt dus niet en het probleem is, is dat ik geen andere oppas heb voor 4 honden en ik zal toch moeten werken
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Snap dat gezeur over je moeder als schuldige eigenlijk niet zo.
Je weet van je moeder dat het er zo aan toegaat en toch breng je je honden daarheen om op te passen.
Ben je zelf toch net zo schuldig.?? :wink:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)

Ongelezen bericht door kloesje »

Als je moeder zich niet aan de afspraken wil houden dan zou je toch op zoek moeten gaan naar een andere oppas.
Het risico dat het misgaat neem je elke keer weer als je je honden bij haar achterlaat. En zoals BP zegt is dat je eigen verantwoordelijkheid.
Dus kan je moeder de verantwoording niet aan, dan er niet meer heenbrengen.
Of je probeert enkel voor Amy een andere oppas te zoeken, gezien de andere honden minder in de gaten gehouden hoeven te worden. Voor een jonge hond ook nog eens goed om eens zonder roedel te zijn, maar onder andere mensen/honden.

Heel veel beterschap voor Amy! :flower:
Afbeelding
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Nee niet echt. Ze is 65 je zou toch kunnen verwachten dat ze wel op een jonge hond kan letten? Mijn moeder zit in mijn huis trouwens als ze oppast. Alles wat link is voor Amy ligt er niet maar haalt mijn moeder weer te voorschijn. Waar denk je dat ze dat tshirt vandaan heeft? De zolder terwijl de honden overdag niet boven mogen. Bij ons gebeurd het niet bij haar wel. Ben blij dat ik geen kind heeft waar ze op past.
Dus over je schuldvraag nee voel me niet schuldig over wat er gebeurd is en ja ik voel me wel schuldig naar Amy dat dit gebeurd is doordat er iemand oppast en gewoon niet oplet ( en 60 jaar ervaring heeft met honden al zal je het niet zeggen)
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Even voor alle duidelijkheid ze past op omdat Kenzo niet alleen mag zijn (zegt de da) Amy omdat ze dit soort dingen uithaalt en Cujo en Izzy laat ze alleen uit. Verder is het heel makkelijk zeggen op zoek gaan naar een andere oppas, misschien zoek ik al jaren? Als jullie iemand weten voor een oudere Rottweiler een zeer reu agressieve kruising Stafford Mechel een doodsbange kruising en een zeer pubers de Rottweiler, dan houd ik mij aanbevolen :ok:
*Ellen*

Ongelezen bericht door *Ellen* »

Sorry, maar ik erger me een beetje.
Je weet nu onderhand wel dat je moeder niet oplet.
Je weet dat dat slecht is voor Amy.
Dan kan je wel heel kwaad worden maar dat schiet blijkbaar niet op.
Wat denk je zelf aan de situatie te gaan veranderen ? Of laat je het gewoon maar zoals het nu gaat als je moeder oppast ?
Zoja, dan moet je ook niet piepen.
In jouw plaats zou ik de schuld bij mezelf neerleggen en niet bij mijn moeder.
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)

Ongelezen bericht door kloesje »

Demi schreef:Even voor alle duidelijkheid ze past op omdat Kenzo niet alleen mag zijn (zegt de da) Amy omdat ze dit soort dingen uithaalt en Cujo en Izzy laat ze alleen uit. Verder is het heel makkelijk zeggen op zoek gaan naar een andere oppas, misschien zoek ik al jaren? Als jullie iemand weten voor een oudere Rottweiler een zeer reu agressieve kruising Stafford Mechel een doodsbange kruising en een zeer pubers de Rottweiler, dan houd ik mij aanbevolen :ok:

Ik zeg ook niet dat je even een andere oppas vind voor de hele club en natuurlijk is het superfijn dat je altijd terug kan vallen op je moeder. Maar als de situatie uit de hand loopt, ja dan moet je misschien toch verder kijken.
Je kan je moeder ook op alle honden laten oppassen en niet op Amy. Op de andere honden kan ze blijkbaar wel goed passen. Voor een jonge vrolijke rottweiler zou je vast een oppas kunnen vinden of tijdelijk naar een dagopvang kunnen brengen. In een dagopvang kan ze het zeer naar haar zin hebben en is het risico voor Amy ook weer weg, wanneer ze zorgen dat er geen speeltjes in haar omgeving zijn! :ok:

Ik denk mee, ben niet aanvallend!
Afbeelding
Demi
Zeer actief
Contacteer:

*Ellen* schreef:Sorry, maar ik erger me een beetje.
Wat denk je zelf aan de situatie te gaan veranderen ? Of laat je het gewoon maar zoals het nu gaat als je moeder oppast ?
Nee hoor ik piep niet, ik stop vandaag met werken net zolang tot ik in sint juttemis een oppas gevonden heeft. Mens zeik niet zo en lees even goed. Amy vreet alles, dus ook tafelpoten, vloerbeddeking, bankstellen etc. Zal er ook maar meenemen naar het toilet en als ik ga douchen enzo ja? Zo goed mama?

werkelijk waar wat is dit een kutforum geworden, klaar ben ik ermee :kotz: :kotz:

En voordat iedereen verder gaat janken, ik ben benieuwd hoe jullie reageren als jullie oppas een fout maakt, word je dan niet boos ?oh ja sorry bij het uitlaten liet ik per ongeluk de lijn los en nu is fikkie zomaar weg. Tja kan gebeuren he, had je maar een betere oppas moeten zoeken

En stop maar verder met jullie gezeik, ik ben met Amy naar de DA voor een echo en ben niet meer van plan om te lezen hier.

Goed gedaan jongens erg goed op dreef, weer iemand opgerot van dit forum daaaagggg
bouvierpoedel
Zeer actief

Nou ja zelf kritiek op je moeder hebben en zelf geen kritiek kunnen verdragen.
Van niemand hoef je weg hoor en niemand jaagd je weg dat doe je echt zelf.
Jammer maar Ajuu dan, :roos: :wink:
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

muilkorven als je moeder oppast.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Het zijn jouw honden, dus jouw verantwoording. Ik zou al heel dankbaar zijn dat je moeder er überhaupt op wilt passen. Wat doe je als je moeder er niet is, ziek wordt of weet ik wat?

Beste oplossing lijkt mij om Amy gewoon te muilkorven, dan is het makkelijker voor je moeder.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik kan me je boosheid best voorstellen hoor, ik zou ook flink pissig zijn.
Bowie van mij is allergisch voor van alles en nog wat en ik zou echt over de piss zijn als mijn ouders haar toch gaan zitten voeren wat ze niet mag.
Hopelijk knapt Amy op en heeft ze niet iets van een verstopping ofzo.... lastig dat je moeder gewoon niet goed opelt :ugh:
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

bouvierpoedel schreef:Snap dat gezeur over je moeder als schuldige eigenlijk niet zo.
Je weet van je moeder dat het er zo aan toegaat en toch breng je je honden daarheen om op te passen.
Ben je zelf toch net zo schuldig.?? :wink:
je zou toch kunnen verwachten dat een volwassen iemand heel goed de consequenties weet als een hond van alles en nog wat opvreet.. wat is het nu voor probleem om gewoon tezorgen dat ze dat niet doet.
Moeders past op in hun huis dus alles is weg wat gevaarlijk voor Amy is maar moeders tovert het weer tevoorschijn.... zou ik ook heel erg van balen.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

tekkel schreef:muilkorven als je moeder oppast.
Ik gok zomaar dat oma dat ding niet om laat zitten, als oma al dingen tevoorschijn haalt die opgeborgen zijn uit veiligheidsoverwegingen, dan zal ze die muilkorf ook wel af doen :hmmm: .
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Demi schreef:
*Ellen* schreef:Sorry, maar ik erger me een beetje.
Nee hoor ik piep niet, ik stop vandaag met werken net zolang tot ik in sint juttemis een oppas gevonden heeft. Mens zeik niet zo en lees even goed. Amy vreet alles, dus ook tafelpoten, vloerbeddeking, bankstellen etc. Zal er ook maar meenemen naar het toilet en als ik ga douchen enzo ja? Zo goed mama?

werkelijk waar wat is dit een kutforum geworden, klaar ben ik ermee :kotz: :kotz:

En voordat iedereen verder gaat janken, ik ben benieuwd hoe jullie reageren als jullie oppas een fout maakt, word je dan niet boos ?oh ja sorry bij het uitlaten liet ik per ongeluk de lijn los en nu is fikkie zomaar weg. Tja kan gebeuren he, had je maar een betere oppas moeten zoeken

En stop maar verder met jullie gezeik, ik ben met Amy naar de DA voor een echo en ben niet meer van plan om te lezen hier.

Goed gedaan jongens erg goed op dreef, weer iemand opgerot van dit forum daaaagggg
Ik lees nu pas de rest van je bericht en begrijp totaal je overtrokken reactie niet. Alleen omdat we het niet met je eens zijn? Ik hoef geen oppas voor mijn honden, die heb ik genomen en zijn mijn verantwoording. In noodgevallen kan Yentle overal terecht, maar dagelijks heb ik geen opvang nodig. Ik zou daar al zo wie zo niet afhankelijk van willen zijn, want als daar wat mee gebeurt, wat dan.

Lieve koekjes worden niet overal gebakken.
Dianavdberkt
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

ik zou haar gewoon overdag in de bench stoppen en vragen aan de buurman of vrouw om haar tussendoor een keer uit te laten. Kan er ook niets gebeuren.
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Ik hoop dat het goed gaat met Amy...sterkte.. :roos:
Voor de rest denk ik dat je zo kwaad reageert uit onvermogen in deze situatie.
Dus probeer die te veranderen, tips zijn en worden al gegeven :ok:
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

De overtrokken reactie komt waarschijnlijk voort uit het feit omdat je zelf wel weet waar het probleem zit: meer honden dan je zelf tijd voor hebt.

Klinkt keihard maar ik zie het steeds vaker om me heen.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
bouvierpoedel
Zeer actief

jacq1970 schreef:Ik kan me je boosheid best voorstellen hoor, ik zou ook flink pissig zijn.
Bowie van mij is allergisch voor van alles en nog wat en ik zou echt over de piss zijn als mijn ouders haar toch gaan zitten voeren wat ze niet mag.
Hopelijk knapt Amy op en heeft ze niet iets van een verstopping ofzo.... lastig dat je moeder gewoon niet goed opelt :ugh:
Als je weet dat je ouders het niet kunnen laten en dan toch op laten passen dan moet je niet gaan lopen zeiken vind ik.
Eigen schuld dikke bult dan.
Je wist het toch van tevoren en niemand die je dwingd hoor.

En dan andere ook de schuld geven dat je weggejaagd bent van het forum is ook zo lekker slachtofferig. :jank: :jank:
Maar goed ze zal wel een ongelooflijke pestbui en de tering in hebben en die trekken ook wel weer bij. :engel: :wink: .
Sandra 1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder x Hollandse herder

Ongelezen bericht door Sandra 1970 »

bouvierpoedel schreef:
jacq1970 schreef:Ik kan me je boosheid best voorstellen hoor, ik zou ook flink pissig zijn.
Als je weet dat je ouders het niet kunnen laten en dan toch op laten passen dan moet je niet gaan lopen zeiken vind ik.
Eigen schuld dikke bult dan.
Je wist het toch van tevoren en niemand die je dwingd hoor.

En dan andere ook de schuld geven dat je weggejaagd bent van het forum is ook zo lekker slachtofferig. :jank: :jank:
Maar goed ze zal wel een ongelooflijke pestbui en de tering in hebben en die trekken ook wel weer bij. :engel: :wink: .
Ja maar wat moet ze dan? Ze schrijft al dat ze heel druk bezig is om een andere oppas te vinden en dat dat niet lukt. Minder werken? Misschien kan dat wel niet ...
Groetjes van Sandra
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik zou ook pissed zijn. Je mag toch potverdorie van je moeder wel enig verantwoordelijkheidsbesef verwachten? :denken:
Mijn moeders hondje kreeg een strikt dieet vanwege Crohn en stel dat ik bij het oppassen hem van alles ging voeren en het beestje doodziek werd, dan vind ik het geheel gerechtvaardigd als mijn moeder pislink op mij zou worden.

Wat anders is, dat ik het een onmogelijk situatie vind dat een dierenarts zegt dat één van je honden (Kenzo) absoluut niet alleen mag blijven.
Is dat tijdelijk voor een week of twee weken ofzo? Want als dat permanent is, dan vind ik dat een onmogelijke 'eis'.
Als hij zo ziek is dat hij ieder moment dood kan gaan, dan lijkt me de situatie zo ernstig dat niemand daar de verantwoordelijkheid voor kan dragen. Dat is toch niet te doen dan?

Afijn, ik zou ook pissed zijn op mijn moeder, maar tegelijkertijd wel beseffen dat deze situatie dus ondoenlijk is en goed om de tafel gaan zitten en andere oplossingen bekijken.

Sterkte en ik hoop dat Amy snel weer opknapt :J: :J:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”