Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

kennelhoest

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Aantal honden: 1
Contacteer:

kennelhoest

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

Na 2 honden van een vriendin en ik hoorde van iemand anders dat een andere hond het hier in het park (kleine hus) het ook heeft is mijn hond ook getroffen sinds woensdag.
DA toch gebeld omdat een vriendin wel AB had gekregen dus ik het uitgelegd aan mijn DA-assistente maar die zei geen AB voor te schrijven bij kennelhoest.
Het is de eerste keer dat ze er echt beroerd van is (tonsillen opgezet, meer hoesten, loom) Ze krijgt 5x p/d 5 ml Tijmsiroop en 2 a 3x per dag honing.
Gisteren leek ze weer iets op te knappen maar vandaag gingen haar darmen ook zo te keer (misschien van de tijmsiroop?) en ze is weer best loom.
Hoe lang duurt het bij jullie voordat ze weer een beetje het heertje zijn? Bij mijn vriendin zijn ze beide na 8 dagen of iets weer helemaal beter maar dat was wel met AB.
Maar bij een virus haalt AB toch niets uit? Alleen bij(secundaire) bacteriële infecties?
Afbeelding
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Re: kennelhoest

Ongelezen bericht door SannePP »

De AB krijgen ze alleen als er een longontsteking ontstaat. Die kan ontstaat vanwege het vele hoesten, dus dat moet je goed in de gaten houden.
Mijn honden hebben een tijdje terug ook kennelhoest gehad en Cena was er ruim 2 weken loom van. Het beroerd zijn duurde maar een paar dagen, maar het lome gedrag duurde echt wat langer.

Sterkte!!
RIP Cena :roos:
    EschaenStefanie
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
    Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

SannePP schreef:De AB krijgen ze alleen als er een longontsteking ontstaat. Die kan ontstaat vanwege het vele hoesten, dus dat moet je goed in de gaten houden.
    Mijn honden hebben een tijdje terug ook kennelhoest gehad en Cena was er ruim 2 weken loom van. Het beroerd zijn duurde maar een paar dagen, maar het lome gedrag duurde echt wat langer.

Sterkte!!
    Zie je nou, zo had ik het ook geleerd, maar ik begon zo te twijfelen dat ik mijn DA maar heb gebeld.
    Bedankt, het is toch best vervelend om je hondje niet lekker te zien
    Afbeelding
    balou2000
    Actief

Ongelezen bericht door balou2000 »

dolly ( maltezer) heeft het vorige maand gehad
    ze kreeg AB en een hoestdrank
    ze was een paar dagen behoorlijk sloom en zat gewoon niet lekker in haar vel
    de AB duurde 10 dagen en zo lang was ze ook besmettelijk
    aman.en.don
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): mechelse herder, daro
    border collie, skyler
    Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door aman.en.don »

toen kayla bij mij kwam bleek ze het te hebben. de fokker wist dit niet, het brak echt hier uit na 24 uur. waarschijnlijk opgelopen bij de vorige eigenaar voordat ze terug kwam bij de fokker. afijn, ze heeft er een dikke week last van gehad. idd ook hoestdrank gegeven. daro kreeg het daarna ook, logisch zo besmettelijk als wat, en was er ook na een week, 10 dagen ongeveer vanaf. hoe minder ze hoesten hoe sneller het over gaat. halsband prikkeld de hoest, blaffen uiteraard ook even als rennen. vooral je hond erg rustig houden, gedwongen rust rust rust en wat je al doet, hoestdrank. verder ook hier geen AB
    AnjaJ
    Zeer actief

Ongelezen bericht door AnjaJ »

Onze Harry had het ook opgelopen na een show, na even zoeken hier op het forum, heb ik hem aan de Bella Donna D6 gezet. 3 maal daags, drie granules en met een week was hij weer helemaal de oude. Ik ga dus voor de homeopathie :ok: Dank je wel Marjoleine voor de hulp.
    Veel liefs Anja

R.I.P Tyson en Harry
    Tinker
    Actief
    Mijn ras(sen): Australian Shepherd
    Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Tinker »

Kennelhoest is idd een virus, maar in tweede instantie komen er bacteriën bij. Meestal geeft de dierenarts antibiotica als mensen met een hond met kennelhoest komen. Zo hebben ze de minste kans op complicaties. Ik heb zelf wel altijd voor de zekerheid doxycycline in huis (ik werk bij een dierenarts :wink: ), maar geef mijn honden als ze het hebben in eerste instantie een kinderhoestdrankje en Puur Laryngo of Groene Os Sinus Compositum. Ook wil honing nog wel eens helpen. Ik los dat dan op in een beetje warme melk (moet je hond wel tegen melk kunnen :roll: ). Het nadeel van antibiotica vind ik dat mijn honden er snel van aan de diarree gaan... Vandaar dat ik het zo min mogelijk wil geven.
    malinois
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
    Aantal honden: 3
    Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

aman.en.don schreef:toen kayla bij mij kwam bleek ze het te hebben. de fokker wist dit niet, het brak echt hier uit na 24 uur. waarschijnlijk opgelopen bij de vorige eigenaar voordat ze terug kwam bij de fokker. afijn, ze heeft er een dikke week last van gehad. idd ook hoestdrank gegeven. daro kreeg het daarna ook, logisch zo besmettelijk als wat, en was er ook na een week, 10 dagen ongeveer vanaf. hoe minder ze hoesten hoe sneller het over gaat. halsband prikkeld de hoest, blaffen uiteraard ook even als rennen. vooral je hond erg rustig houden, gedwongen rust rust rust en wat je al doet, hoestdrank. verder ook hier geen AB
    dat hoeft helemaal niet... vorig jaar heeft Xito hier kennelhoest gehad, geen enkele andere hond heeft er last van gehad die hier zit, ook al hadden ze direct contact, sliep er eentje in dezelfde schuur en dronken ze uit dezelfde waterbak. Overigens geen enkele hond geent hier.
    Afbeelding
    In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
    Plaats reactie

Terug naar “Medisch”