???Marion. schreef: Ik heb geen brand- inboedel- en weet ik het wat voor verzekeringen. Wij zijn WA verzekerd, dat vind ik erg belangrijk. Voor als wij een ander iets aandoen. Brand heb ik ook, want we wonen in een 2 onder 1 kap.
En ja, inboedel heb ik ook, maar dat vind ik de dikste onzin die je maar kunt bedenken.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Huisdieren verzekering
Moderator: moderatorteam
- dagmar88
- Zeer actief
Re: Huisdieren verzekering
-
Marion.
Jaartotaal? Ik heb een Saar en een Miep, van 11 en 9 jaar (dus samen 20 jaar). En die 660 van Miep in augustus (1 operatie) was even een ribbenkraker, maar samen komen ze echt niet over de 1000 euro da-kosten. In hun hele leven.Reny schreef:geen idee Marionik heb het jaartotaal opgeteld en dat was toen bijna 600 euro.
Maar ze moeten nog even, dat klopt.
-
Marion.
Wat is je vraagteken?dagmar88 schreef:???Marion. schreef: Ik heb geen brand- inboedel- en weet ik het wat voor verzekeringen. Wij zijn WA verzekerd, dat vind ik erg belangrijk. Voor als wij een ander iets aandoen. Brand heb ik ook, want we wonen in een 2 onder 1 kap.
En ja, inboedel heb ik ook, maar dat vind ik de dikste onzin die je maar kunt bedenken.
O, ik snap het al. Ik had te snel getikt. Yep, wij hebben al die verzekeringen, maar die vind ik wel dikke onzin. WA moet. Brand vind ik ook (omdat we in een 2 onder 1 kap wonen). En de rest hebben we, dat hoort zo. Maar ik vind het zooooooooooo'n weggegooid geld. We hebben nog nooit een cent gedeclareerd hoor, maar dat is meer "omdat ze er toch wel weer iets op vinden waardoor het onze eigen schuld is".
Laatst gewijzigd door Marion. op 12 nov 2011 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.
- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
- Aantal honden: 2
je bent een beetje tegenstrijdig in je tekst:
je hebt geen brand verzekering maar even later wel (ivm 2 onder 1 kap)
je hebt geen brand verzekering maar even later wel (ivm 2 onder 1 kap)
En de groeten van de mannen 

- dagmar88
- Zeer actief
Marion. schreef:Wat is je vraagteken?dagmar88 schreef:???Marion. schreef: Ik heb geen brand- inboedel- en weet ik het wat voor verzekeringen. Wij zijn WA verzekerd, dat vind ik erg belangrijk. Voor als wij een ander iets aandoen. Brand heb ik ook, want we wonen in een 2 onder 1 kap.
Eerst heb je geen verzekering en een paar zinnen verder weer wel.
- Echo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toy Poedel
- Aantal honden: 1
Noujah bij brand en inboedel en dat soort dingen gaat het vaak wel om hogere bedragen denk ik.
Een hond 1 jaar verzekeren zal meestal rond de 200-300 euro liggen. De meeste mensen kunnen dat wel missen verspreid over een jaar, maar een operatie en dergelijke kosten bij een hond zijn moeilijker.
Als ik een dikke vette spaarrekening had dan had ik het waarschijnlijk ook niet gedaan.
Maar die heb ik niet, dus neem ik wel die zekerheid.
Met entingen enzo er bij ben ik misschien 250 euro in een jaar kwijt aan medisch. Nou dat vind ik nog meevallen. Zeker bij een klein hondje, waar je al minder kosten maakt op eten enzo.
Overigens is het bij Petplan zo (en ik neem aan ook bij de andere verzekeringen) dat sommige rassen uisluitsel hebben op sommige handelingen. Bijvoorbeeld franse en engelse bulldogs, die krijgen niks vergoed wat met de luchtwegen te maken heeft.
De sharpei krijgt niks vergoed wat met oogproblemen te maken heeft.
Een hond 1 jaar verzekeren zal meestal rond de 200-300 euro liggen. De meeste mensen kunnen dat wel missen verspreid over een jaar, maar een operatie en dergelijke kosten bij een hond zijn moeilijker.
Als ik een dikke vette spaarrekening had dan had ik het waarschijnlijk ook niet gedaan.
Maar die heb ik niet, dus neem ik wel die zekerheid.
Met entingen enzo er bij ben ik misschien 250 euro in een jaar kwijt aan medisch. Nou dat vind ik nog meevallen. Zeker bij een klein hondje, waar je al minder kosten maakt op eten enzo.
Overigens is het bij Petplan zo (en ik neem aan ook bij de andere verzekeringen) dat sommige rassen uisluitsel hebben op sommige handelingen. Bijvoorbeeld franse en engelse bulldogs, die krijgen niks vergoed wat met de luchtwegen te maken heeft.
De sharpei krijgt niks vergoed wat met oogproblemen te maken heeft.
-
Marion.
Ik had al ge-editdagmar88 schreef:Marion. schreef:Wat is je vraagteken?dagmar88 schreef:???Marion. schreef: Ik heb geen brand- inboedel- en weet ik het wat voor verzekeringen. Wij zijn WA verzekerd, dat vind ik erg belangrijk. Voor als wij een ander iets aandoen. Brand heb ik ook, want we wonen in een 2 onder 1 kap.
Eerst heb je geen verzekering en een paar zinnen verder weer wel.
Ik heb volgens mij alle verzekeringen. Inclusief een doorlopende reisverzekering, terwijl we nooit op reis gaan.
-
Marion.
Dat is wel wat ik zeg. WA (zie topic van Lieke) vind ik maatschappelijk gezien verplicht. Brand ook, omdat ik in een 2-onder-1-kap woon. Inboedel..... mwah, ik hoef echt niet alle boeken in mijn boekenkast terug. En ik kan met mijn inboedel ook prima weer overnieuw beginnen met gekregen meubels enzo.Echo schreef:Noujah bij brand en inboedel en dat soort dingen gaat het vaak wel om hogere bedragen denk ik.
Mijn ouders hebben 3x serieus brand gehad in hun huis. Buiten hun schuld. En ze hebben geen enkele keer het reëele bedrag teruggekregen, en ook dit jaar staan weer de met de hand bijgeverfde beeldjes in hun stal bij de kerstboom. Maar ze doen het nog
Tja. Onderverzekerd.
-
AnneMarie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Nou ik denk dat de dierenarts wel erg ruime rekeningen stuurt juist omdat je verzekerd bent???!!!Reny schreef:Wratje weghalen was onder volledige narcose (zat bij zijn neus, in bijtgebied zeg maarAnneMarie schreef:Wat enorm duur dan...
9 en 12 weken entingen kosten hier totaal 72 euro
da bezoeken
autorijden wat te doen 27 euro
wratje constateren 27 euro
en later weghalen 52 euro
een ooronsteking 34 euro
Kom ik op 212 euro dat is minder dan 1/3de.
Heb net even zitten rekenen, als ik verzekerd had bij Petplan was ik 1708 euro aan premie kwijt geweest en de meeste kosten zijn entingen die toch niet vergoed worden.
Maar het is wel een zekerheid die je inkoopt. Dat is zo.) met nog wat hechtingen erbij. oorontseking= medicijnen enz
Zal niet de eerste zijn die dat doet.
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
dagmar88 schreef:???Marion. schreef: Ik heb geen brand- inboedel- en weet ik het wat voor verzekeringen. Wij zijn WA verzekerd, dat vind ik erg belangrijk. Voor als wij een ander iets aandoen. Brand heb ik ook, want we wonen in een 2 onder 1 kap.
joh
laat t mens. ze heb lekker een biertje op zoals we allemaal wel eens wat op kunnen hebben en onzin uitkramen
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
AnneMarie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Heeft het gesmaakt? Het biertje bedoel ik dus heeeeeeeeeeeeeeeeeyyyyyyyyyyyysmoekie schreef:dagmar88 schreef:???Marion. schreef: Ik heb geen brand- inboedel- en weet ik het wat voor verzekeringen. Wij zijn WA verzekerd, dat vind ik erg belangrijk. Voor als wij een ander iets aandoen. Brand heb ik ook, want we wonen in een 2 onder 1 kap.
joh![]()
laat t mens. ze heb lekker een biertje op zoals we allemaal wel eens wat op kunnen hebben en onzin uitkramen
- dagmar88
- Zeer actief
smoekie schreef:dagmar88 schreef:???Marion. schreef: Ik heb geen brand- inboedel- en weet ik het wat voor verzekeringen. Wij zijn WA verzekerd, dat vind ik erg belangrijk. Voor als wij een ander iets aandoen. Brand heb ik ook, want we wonen in een 2 onder 1 kap.
joh![]()
- smoekie
- Zeer actief
Marion. schreef:Operaties zijn ook afhankelijk van gewicht.Lillith schreef:Samen ze zijn even duur....bij beiden wordt de prijs mede door het gewicht bepaalt...
Ollie is (nog) 8kg en Lille 10 kg...boven de 10kg betaal je iets meer...
Geen aandelen hoor, maar dat is toch heel betaalbaar
het is dus 2 voor ongeveer E 20,-
![]()
Maar als ik 2 hondjes van jouw gewicht had, dan was ik dus 224 in het jaar kwijt (heb ik niet hoor, de mijne zijn iets groter en zwaarder). Maar de mijne zijn nu 11 en 9, en in augustus kwam er een onverwachte rekening van een dierenarts. Baarmoederontsteking, 660 euro.
En ik heb ze niet verzekerd. Maar had ik dus 20 jaar hondenleven 20 euro opzij gezet, dan heb ik 4800 euro. Ruim genoeg voor die ene operatie op 9-jarige leeftijd van mijn ene teef.
En waarom heb je die 20 jaar hondenleven dan ook niet daadwerkelijk opzij gezet???
Mooi gezegd hoor, daar niet van, en zou ik misschien ook zeggen als ik jou was, maar feit is dat je het "niet" gedaan hebt, en je knap beroerd was van die ruim 600 euro die je moest dokken en eigenlijk "niet had" : 19:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- smoekie
- Zeer actief
dagmar88 schreef:smoekie schreef:dagmar88 schreef:???Marion. schreef: Ik heb geen brand- inboedel- en weet ik het wat voor verzekeringen. Wij zijn WA verzekerd, dat vind ik erg belangrijk. Voor als wij een ander iets aandoen. Brand heb ik ook, want we wonen in een 2 onder 1 kap.
joh![]()
laat t mens. ze heb lekker een biertje op zoals we allemaal wel eens wat op kunnen hebben en onzin uitkramenDaar heb ik geen biertje voor nodig hoor
Ik ook niet
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
Lotus is verzekerd bij Proteq, kost me rond de 32 euro per maand. Wel duur maar toen ik haar kreeg als pup en haar met 9 weken liet enten, schrok de da zich een hoedje van de voorpootjes. Die stonden nogal scheef, zodanig dat de da zelfs het telefoonnummer van ons vakantie-adres vroeg en me daar dan ook nog heeft gebeld. Heb Lotus toen bij Proteq verzekerd omdat zij de enige zijn die ook HD en ED gerelateerde problemen vergoeden en de da mij te kennen gaf dat bij RC of RCS verzekeringen nogal eens de boel zo draaien dat dit een elleboogprobleem is (en dus niet vergoed wordt). Met het idee dat een aantal operaties een serieuze noodzaak leek heb ik toen een goede verzekering gezocht en voor mij kwam Proteq daar als beste uit.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
-
Lillith
- Zeer actief
voor een grote hond (HD en ED gevaarlijker) zou ik ook bij bv. Proteq gaan...Naima schreef:Lotus is verzekerd bij Proteq, kost me rond de 32 euro per maand. Wel duur maar toen ik haar kreeg als pup en haar met 9 weken liet enten, schrok de da zich een hoedje van de voorpootjes. Die stonden nogal scheef, zodanig dat de da zelfs het telefoonnummer van ons vakantie-adres vroeg en me daar dan ook nog heeft gebeld. Heb Lotus toen bij Proteq verzekerd omdat zij de enige zijn die ook HD en ED gerelateerde problemen vergoeden en de da mij te kennen gaf dat bij RC of RCS verzekeringen nogal eens de boel zo draaien dat dit een elleboogprobleem is (en dus niet vergoed wordt). Met het idee dat een aantal operaties een serieuze noodzaak leek heb ik toen een goede verzekering gezocht en voor mij kwam Proteq daar als beste uit.
Ik heb puur de basis genomen, Lille is best gezond maar Ollie blijkt wat minder goed gebrouwen.
Meestal valt het wel mee bij de kleintjes en die KRISTALLEN bol
- jarnoz
- Actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Hallo,
Ik ben al de hele avond bezig om een verzekering te zoeken voor onze hond.
Nu heb ik alle mogelijke sites en verzekeringsvoorwaarden nagelezen en kom ik tot de conclusie dat alleen proteq aandoeningen aan de heup en ellebogen vergoed.
Dus ED of HD enz enz.
Kan iemand dat bevestigen voor ik de verzekering af ga sluiten?
alvast bedankt,
gr jarno
Nu heb ik alle mogelijke sites en verzekeringsvoorwaarden nagelezen en kom ik tot de conclusie dat alleen proteq aandoeningen aan de heup en ellebogen vergoed.
Dus ED of HD enz enz.
alvast bedankt,
gr jarno

-
Lillith
- Zeer actief
jarnoz schreef:Hallo,
Dus ED of HD enz enz.
alvast bedankt,
gr jarno
Wat wil je?? een handtekening....Naima schreef:Lotus is verzekerd bij Proteq, kost me rond de 32 euro per maand. Wel duur maar toen ik haar kreeg als pup en haar met 9 weken liet enten, schrok de da zich een hoedje van de voorpootjes. Die stonden nogal scheef, zodanig dat de da zelfs het telefoonnummer van ons vakantie-adres vroeg en me daar dan ook nog heeft gebeld. Heb Lotus toen bij Proteq verzekerd omdat zij de enige zijn die ook HD en ED gerelateerde problemen vergoeden en de da mij te kennen gaf dat bij RC of RCS verzekeringen nogal eens de boel zo draaien dat dit een elleboogprobleem is (en dus niet vergoed wordt). Met het idee dat een aantal operaties een serieuze noodzaak leek heb ik toen een goede verzekering gezocht en voor mij kwam Proteq daar als beste uit.
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Had mijn 2 honden bij Proteq verzekerd.
Die van 8 jaar heb ik onlangs opgezegd.
Vanaf 8 jaar gaat de premie elk jaar met 14% omhoog.
Ik betaalde nu 260 euro per jaar. Met die jaarlijkse verhoging loopt de premie op tot 800 euro per jaar als mijn hondje 16 mag worden.
Dan betaal je ook nog eens 20% eigen risico. Nee dat werd me echt te gek.
Omdat dit al de 2de extreme premieverhoging in 6 jaar tijd is vind ik Proteq een van de meest onbetrouwbare dierverzekeringen.
Mijn Collie wordt volgend jaar 6 jaar en is nog gezond.
Ik denk dat ik die premie oversluit naar Petplan.
Nog goedkoper ook omdat mijn katten daar verzekerd zijn en je daar korting krijgt bij meerdere dieren.
Die van 8 jaar heb ik onlangs opgezegd.
Vanaf 8 jaar gaat de premie elk jaar met 14% omhoog.
Ik betaalde nu 260 euro per jaar. Met die jaarlijkse verhoging loopt de premie op tot 800 euro per jaar als mijn hondje 16 mag worden.
Dan betaal je ook nog eens 20% eigen risico. Nee dat werd me echt te gek.
Omdat dit al de 2de extreme premieverhoging in 6 jaar tijd is vind ik Proteq een van de meest onbetrouwbare dierverzekeringen.
Mijn Collie wordt volgend jaar 6 jaar en is nog gezond.
Ik denk dat ik die premie oversluit naar Petplan.
Nog goedkoper ook omdat mijn katten daar verzekerd zijn en je daar korting krijgt bij meerdere dieren.
Groetjes van Charlotte

- Echo
- Zeer actief
^Juist en biij Petplan blijft de instapleeftijd tellen (wel met 3% verhoging per jaar). Dus je hebt geen gedoe met erg hoge prijzen.
@ Jarnoz: bij andere verzekeringen kun je dat ook laten dekken maar dan moet je een aanvullende verzekering nemen. Proteq is ontzettend duur en let op: als je hond al ED of HD heeft wordt er volgens mij niets vergoed.
@ Jarnoz: bij andere verzekeringen kun je dat ook laten dekken maar dan moet je een aanvullende verzekering nemen. Proteq is ontzettend duur en let op: als je hond al ED of HD heeft wordt er volgens mij niets vergoed.
- Echo
- Zeer actief
Ja maar wat als ik zo twee maandjes aan het sparen ben en dan zo'n 30 euro heb gespaard, en hij breekt een pootje? Zoals hier boven te lezen kost dat gewoon al snel 1600 euro. Dat heb ik dan niet klaar liggen.
Als ik later ooit een normaal inkomen heb waarbij ik een redelijk spaarpotje al zoiezo heb, dan is dat inderdaad een goeie optie, maar voor nu vind ik dit toch wel iets veiliger.
Als ik later ooit een normaal inkomen heb waarbij ik een redelijk spaarpotje al zoiezo heb, dan is dat inderdaad een goeie optie, maar voor nu vind ik dit toch wel iets veiliger.
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Een verzekering voor de kat kost mij 100 euro per jaar.
Een van de katten brak een heup. Kosten 900 euro. Alles teruggekregen op 35 euro eigen risico na.
Op zo'n moment ben je erg blij met een verzekering.
Ik heb ook een spaarpot. Maar die is er ook voor de kapotte auto en de kapotte wasmachine.
Een van de katten brak een heup. Kosten 900 euro. Alles teruggekregen op 35 euro eigen risico na.
Op zo'n moment ben je erg blij met een verzekering.
Ik heb ook een spaarpot. Maar die is er ook voor de kapotte auto en de kapotte wasmachine.
Groetjes van Charlotte

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
En dan kan het weleens heel hard gaan.Sjalot schreef:

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Naima
- Zeer actief
Welke aanvullende verzekering bij een andere verzekeraar dan Proteq vergoedt HD en ED volgens jou? Heb er zelf geen kunnen vinden toen ik op zoek was namelijk, een maand of 4 geleden.Echo schreef:^Juist en biij Petplan blijft de instapleeftijd tellen (wel met 3% verhoging per jaar). Dus je hebt geen gedoe met erg hoge prijzen.
- Echo
- Zeer actief
Bij petplan staat het volgende in het vergoedingsoverzicht:
Hier:
"Geen vergoeding van kosten voor:
Alle behandelingen voor heup- en elleboogaandoeningen voor honden >10 kg."
Een hond van onder de 10 kg is daar dus wel voor verzekerd? Is me niet helemaal duidelijk.
Maar verder kan ik het inderdaad niet vinden. Dacht dat de aanvullende verzekeringen daarvoor waren, maar niet dus. Foutje
Hier:
"Geen vergoeding van kosten voor:
Alle behandelingen voor heup- en elleboogaandoeningen voor honden >10 kg."
Een hond van onder de 10 kg is daar dus wel voor verzekerd? Is me niet helemaal duidelijk.
Maar verder kan ik het inderdaad niet vinden. Dacht dat de aanvullende verzekeringen daarvoor waren, maar niet dus. Foutje
- Naima
- Zeer actief
Je hebt gelijk: in dat geval zijn honden onder de 10 kilo wel verzekerd daartegen. heb ik toen natuurlijk niet naar gekeken aangezien mijn hond ietsje zwaarder is (en wordt) dan 10 kilo haha 
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Nou ja, precies. Dat is de overweging dus die iedereen zelf moet maken.Echo schreef:Ja maar wat als ik zo twee maandjes aan het sparen ben en dan zo'n 30 euro heb gespaard, en hij breekt een pootje? Zoals hier boven te lezen kost dat gewoon al snel 1600 euro. Dat heb ik dan niet klaar liggen.
Heb je voldoende geld achter de hand, dan lijkt mij een verzekering niet nodig. Maar heb je dit niet, dan lijkt mij een verzekering
heel verstandig, want je moet er toch niet aan denken dat je je hond dringende medische zorg moet onthouden, puur vanwege het geld.
Ik heb voor beide honden een verzekering.
Met Kaya heb ik het eerste jaar van haar leven enorm veel kosten gehad en was er erg blij mee.
Voor Puchu leek het 'geld weggooien' totdat hij een ernstige atopie ontwikkelde en ook bergen met geld ging kosten. Toen was ik toch
wel erg blij met mijn verzekering die alle onderzoeken plus nu de jaarlijkse, zeer dure, medicijnen vergoed.
Voor mijn katten heb ik geen verzekering, maar over het algemeen is mijn ervaring dat die toch minder snel iets mankeren dan honden.
De keren dat hun naar de dierenarts moesten, ging het om ten hoogste euro 350,00, en dat kan ik dan wel zo 'even' ophoesten.
- jarnoz
- Actief
hey ik had dus net het stukje over mijn vraag gemist denk ik.
Onze hond heeft geen HD of ED maar ze loopt wel vaak mank na het rennen buiten.
Dat word al minder en de DA zegt dat het groeipijn en of overbelasting is.
Nu laat ik haar een tijdje wat rustiger aan doen buiten en is het ook over.
Op de show vandaag ook geen tekenen van mank lopen.
Maar je weet het nooit natuurlijk en aangezien je een hd of ed foto pas na 14 maanden geloof ik pas mag laten maken wil ik het eventueel al voor zijn.
groeten,
jarno
Maar je weet het nooit natuurlijk en aangezien je een hd of ed foto pas na 14 maanden geloof ik pas mag laten maken wil ik het eventueel al voor zijn.
groeten,
jarno

- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Ik wilde hier even op reageren, ik werd ook met mijn pup van toen 5 maanden afgescheept met groeipijnen en overbelasting, maar die had dus mooi wel ED. Hij is dan ook geopereerd met 6 maanden. Een goede orthopeed kan dat allang zien, ik ga zoiets niet afwachten tot 14 maanden. Ik zou daarin ook geen risico nemen, dat heb ik toen ook niet gedaan, en daar ben ik nog steeds blij mee.jarnoz schreef:hey ik had dus net het stukje over mijn vraag gemist denk ik.
groeten,
jarno

- jarnoz
- Actief
goed dat je het zegt!
ik ga dus meteen morgen een afspraak maken want ze zeggen hoe eerder je er bij bent hoe beter maar mischien eerst even die verzekering afsluiten of even voor 1 keer naar een andere DA?
thnks
ik ga dus meteen morgen een afspraak maken want ze zeggen hoe eerder je er bij bent hoe beter maar mischien eerst even die verzekering afsluiten of even voor 1 keer naar een andere DA?
thnks