Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Groenendaeler al 6 dagen niet gegeten.
Moderator: moderatorteam
-
Odi1997
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Jack Russel, Groenendaeler
- Aantal honden: 2
Groenendaeler al 6 dagen niet gegeten.
We weten niet zo goed meer wat we moeten doen. Onze groenendaeler van bijna 9 jaar heeft al 6 dagen niet meer gegeten.
Het begon vorige week zondag ze had een aantal keren overgegeven op het laatste alleen nog maar gal en heeft daarna niet meer gegeten. Dezelfde nacht was onze jack russell van 14,5 de hele nacht aan het piepen omdat ze vermoedelijk weer last van haar nekhernia had. Gaat nu weer een stuk beter nadat ze medicijnen heeft gekregen van de dierenarts. Dus dachten we in 1e instantie aan stress maar volgens de dierenarts moet ze toch een keer honger krijgen. We hebben woensdag medicijnen gekregen tegen misselijkheid en het zou de eetlust opwekken en als ze vrijdag nog niet gegeten had moesten we terug komen. Nu hebben ze gisteren bloedonderzoek gedaan en we krijgen maandag of dinsdag de uitslag. Maar we zouden zo graag zien dat ze iets gaat eten.
Iemand dit ook meegemaakt of misschien een tip?
Het begon vorige week zondag ze had een aantal keren overgegeven op het laatste alleen nog maar gal en heeft daarna niet meer gegeten. Dezelfde nacht was onze jack russell van 14,5 de hele nacht aan het piepen omdat ze vermoedelijk weer last van haar nekhernia had. Gaat nu weer een stuk beter nadat ze medicijnen heeft gekregen van de dierenarts. Dus dachten we in 1e instantie aan stress maar volgens de dierenarts moet ze toch een keer honger krijgen. We hebben woensdag medicijnen gekregen tegen misselijkheid en het zou de eetlust opwekken en als ze vrijdag nog niet gegeten had moesten we terug komen. Nu hebben ze gisteren bloedonderzoek gedaan en we krijgen maandag of dinsdag de uitslag. Maar we zouden zo graag zien dat ze iets gaat eten.
- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Re: Groenendaeler al 6 dagen niet gegeten.
Is er al in haar bek en keel gekeken of er niet ergens een blokkade zit? Of mogelijk zit de blokkade verder in het maag-darmstelsel. Drinkt ze nog? Poept ze nog en plast ze normaal?Odi1997 schreef:We weten niet zo goed meer wat we moeten doen. Onze groenendaeler van bijna 9 jaar heeft al 6 dagen niet meer gegeten.
En heb je haar al ander/lekkerder eten aangeboden? Ik ken honden die niet wilden eten wegens ziekte, maar bijvoorbeeld Smuldier pens ging er toch in. Ik zou alles uit de kast halen, want ik vind 6 dagen wel heel lang hoor, helemaal voor een wat oudere hond.
-
Odi1997
- Vaste gebruiker
De dierenarts heeft alles nagekeken woensdag en vrijdag en kon zo niets vinden ze vindt het zelf ook een raadsel. Ze had het inderdaad over een mogelijk maag probleem maar als er nu niks uit het bloedonderzoek komt wil ze dat aan gaan pakken. De dierenarts zei ook dat een hond in goede conditie zeker een maand zonder eten zou kunnen en op dit moment vindt ze Ischa nog in goede conditie al vind ik wel dat die nu zeker achteruit gaat. We hebben echt alles geprobeerd om haar te geven, je kan het zo gek niet bedenken maar ze snuffelt een keer en loopt weer weg. Kon ze maar praten
Poepen heeft ze nu 4 dagen niet meer gedaan maar gelukkig drinkt ze wel redelijk.
Poepen heeft ze nu 4 dagen niet meer gedaan maar gelukkig drinkt ze wel redelijk.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Is Ischa gecastreerd?
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
misschien kun je wat kippensoep maken en haar die te drinken geven of misschien een soort van slobber maken van diezelfde kippensoep met wat blik of wat gemalen vlees, maar zo dat het toch vloeibaar blijft?
als er niks uit het bloedonderzoek komt zouden er misschien foto's gemaakt kunnen worden van slokdarm maag en darmen om te zien of er iets in zit dat er niet hoort.
als er niks uit het bloedonderzoek komt zouden er misschien foto's gemaakt kunnen worden van slokdarm maag en darmen om te zien of er iets in zit dat er niet hoort.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Odi1997
- Vaste gebruiker
Nee, ze is niet gecastreerd.
Ze is een paar weken geleden loops geweest en de dierenarts zei dat het weleens kan gebeuren dat ze baarmoederontsteking krijgen maar daarvan heeft ze geen symptomen en ze is ook niet schijnzwanger.

Ze is een paar weken geleden loops geweest en de dierenarts zei dat het weleens kan gebeuren dat ze baarmoederontsteking krijgen maar daarvan heeft ze geen symptomen en ze is ook niet schijnzwanger.
-
Odi1997
- Vaste gebruiker
We hebben straks toevallig kippenbouillon geprobeerd maar ook dat helaas niet. Bij de dierenarts ook iets gekregen wat alle honden wel lekker vinden maar dat eet ze ook niet.
geen kaas, geen worst, geen pate, geen vanillevla echt helemaal niks krijgen we erin
Inderdaad eventueel na het bloedonderzoek foto's laten maken.
geen kaas, geen worst, geen pate, geen vanillevla echt helemaal niks krijgen we erin
Inderdaad eventueel na het bloedonderzoek foto's laten maken.
- -Gaby-
- Zeer actief
-
Odi1997
- Vaste gebruiker
Inderdaad ik maak me echt veel zorgen. Ik ben in ieder geval blij dat jullie met mij meedenken.
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
misschien yoghurt, of een rauw ei? (je zal vast al vanalles geprobeerd hebben).
vervelend hoor, ik hoop dat ze snel weer wat eetlust krijgt !
vervelend hoor, ik hoop dat ze snel weer wat eetlust krijgt !
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik vind dit ook erg zorgelijk klinken eerlijk gezegd. Ik wil je niet bang maken, maar bij de langhaar-Belgische Herders komt relatief veel maagkanker voor en het gal braken en weinig tot niet willen eten zóu hierop kunnen wijzen. Natuurlijk ben ik geen dierenarts en hoop en duim ik dat dit het niet is, maar ik zou zo snel mogelijk een echo en eventueel aanvullende onderzoeken laten doen bij je hond.
Heel veel sterkte, ik hoop dat ik er naast zit!
Heel veel sterkte, ik hoop dat ik er naast zit!
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Als ze wel wil drinken dan zou ik suikerwater geven en heb je al astronaut voedsel geprobeerd. Dat is ook vloeibaar.

- renee-uk
- Zeer actief
het is inderdaad een geluk bij een ongeluk dat ze wel drinkt.
bah wat een zorgen
bah wat een zorgen

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Maaike
- Zeer actief
Blikje kattenvoer ook al geprobeerd?
Sterkte hoor, heel vervelend als een beest weigert te eten en je niet weet waarom.
Sterkte hoor, heel vervelend als een beest weigert te eten en je niet weet waarom.
Groetjes van mij en een poot van Casper

**Ella**

**Ella**
- annemick
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
Zorgelijk
je hebt al veel geprobeerd, misschien met de tips hierboven dat iets lukt om haar aan het eten te krijgen, heel veel succes en sterkte, ik duim voor jullie 
-
Odi1997
- Vaste gebruiker
Mijn vriend is nu de dierenarts aan het bellen, we kunnen het niet langer aan zien. Ze heeft ook 39.8 dus koorts. En ze piept nu ook. Ik hou jullie op de hoogte.
- renee-uk
- Zeer actief
oh verdorie 
misschien toch nu maar kijken of er niet ergens een obstructie zit?
sterkte hoor en ik duim voor je hondje
misschien toch nu maar kijken of er niet ergens een obstructie zit?
sterkte hoor en ik duim voor je hondje

- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Sterkte! Hopelijk knapt ze snel weer op.
Groetjes, Marjan
-
chrico
- Zeer actief
Ben benieuwd wat hij zegt. Wat een zorgen, bahOdi1997 schreef:Mijn vriend is nu de dierenarts aan het bellen, we kunnen het niet langer aan zien. Ze heeft ook 39.8 dus koorts. En ze piept nu ook. Ik hou jullie op de hoogte.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- cybert2
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 nepBasset Door, 1 Jack Russel Saar, en 1 Frans Bulldogje (met neusje) Abbby
- Aantal honden: 3
Mijn duimen draaien voor je oudje, hoop dat ze snel vinden wat er aan de hand is!
Groet, Janine
- patricia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Contacteer:
-
Odi1997
- Vaste gebruiker
De dierenarts zegt dat ze niet acuut kunnen helpen nu en dat het niet zorgwekkend is (39.8 is wel verhoging maar niet erg hoog). Wel het advies om suiker op te lossen in water dus dat gaan we nu maar proberen.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Ik zou even doorzoeken naar een DA die WEL wil helpen / onderzoeken; ik vind het toch eh... "zorgelijk"..Odi1997 schreef:De dierenarts zegt dat ze niet acuut kunnen helpen nu en dat het niet zorgwekkend is (39.8 is wel verhoging maar niet erg hoog). Wel het advies om suiker op te lossen in water dus dat gaan we nu maar proberen.
al kan het natuurlijk van alles zijn, maar ook het feit dat ze helemaal niets wil aannemen vind ik .. nou ja, in combinatie met de koorts en het piepen gewoon reden tot verder onderzoek.
Als er idd wat dwars zit in het spijsverteringskanaal kan dat vervelend uitpakken.
Suzanne
- TE$$
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boxer, X duitse staander, greyhound
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
He bah heel veel sterkte hoor! 
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zou ook een andere da proberen. Als ze nu ineens echt verslechterd en piept, en al zo lang niets eet. Die temperatuur zou ik bij mijn honden al wel zorgwekkend vinden hoor.
Ik vind die 6 dgn al wel erg lang hoor. Heb geen verstand van honden die niets willen eten maar is het niet zo dat je na een paar dagen dwangvoeding moet gaan geven ?
Heel veel sterkte met haar
Ik vind die 6 dgn al wel erg lang hoor. Heb geen verstand van honden die niets willen eten maar is het niet zo dat je na een paar dagen dwangvoeding moet gaan geven ?
Heel veel sterkte met haar
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
o, nix a/d hand dusOdi1997 schreef:De dierenarts zei ook dat een hond in goede conditie zeker een maand zonder eten zou kunnen
ik zou snel een andere dierenarts nemen.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Wat een zorgen
Hopelijk brengt een andere DA soelaas. Veel sterkte!
Hopelijk brengt een andere DA soelaas. Veel sterkte!

Groetjes,
Sandra
- renee-uk
- Zeer actief
ik geloof dat ik ook een andere DA zou zoeken 
hou het in elk geval goed in de gaten en niet te lang wachten met naar een andere DA te gaan mocht het nog slechter gaan met haar.
hou het in elk geval goed in de gaten en niet te lang wachten met naar een andere DA te gaan mocht het nog slechter gaan met haar.

- -Gaby-
- Zeer actief
Hè bah, daar wordt het ook niet beter op. Wat een zorgen.
Sterkte!
- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Ik denk dat ik in dit geval ook een andere dierenarts zou vragen, sterkte!
Groetjes, Marjan